ویزای کاری

ویزای نخبگان چین

ویزای نخبگان چین

ویزای نخبگان چین یا همان ویزای نوع R برای افراد بسیار متخصصی است که کشور چین به مهارت ها و دانش آن ها نیاز فوری دارد. ویزای استعداد چین، یعنی ویزای R برای پرسنل سطح بالای خارجی و افراد بسیار با استعداد بسیار مورد نیاز که نیاز به اقامت و کار در چین دارند صادر می شود. معمولاً می توانند ویزای استعدادیابی چند بار ورود با اعتبار 5 یا 10 ساله دریافت کنند و همسر و فرزندان خردسالشان می توانند ویزای نسبی را که در بیشتر موارد به نوع S2 اشاره دارد، با همین اعتبار دریافت کنند. مدت زمان هر اقامت می تواند تا 180 روز باشد؛ بدون شک، متقاضیان واجد شرایط برای ویزای R باید از ویژگی های بسیار ماهر و تخصصی برخوردار باشند که به دلیل کمبود کالا در بین چینی ها به فوریت مورد نیاز است.

ویزای R برای پرسنل با استعداد خارجی سطح بالا از جمله دانشمندان، کارشناسان برجسته در زمینه فناوری علمی، کارآفرینان بین المللی و متخصصان بسیار ماهر مطابق با الزامات مورد نیاز برای کارشناسان فوری در زمینه فناوری و بازار درجه بالا، پیشرفته و پیشرفته صادر می شود. متقاضی با نامه تایید برای HLFEs برای ویزای R به سفارت/ کنسولگری چین در خارج از کشور درخواست می کند (برای مدارک و الزامات درخواستی لازم به اطلاعیه سفارت/ کنسولگری چین در خارج مراجعه کنید). در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ویزای نخبگان چین و شرایطی که برای اخذ آن لازم است به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • قوانین اخذ ویزای نخبگان چین در سال 2022 چگونه است؟
  • مدارک و الزامات لازم برای اخذ ویزای نخبگان چین کدام اند؟

افراد واجد شرایط ویزای نخبگان چین

کشورهایی که ویزای نخبگان ارائه می دهند کم هستند و معروف ترین آن ها، آمریکا و چین می باشند:

معروف ترین ویزاهای نخبگان چین و آمریکا

ابتدا، متقاضیان باید از سازمان چینی بخواهند که آنها را دعوت می کند تا برای نامه تأیید استعدادهای خارجی سطح بالا درخواست آنلاین کنند، که ممکن است پردازش آن 5 روز کاری طول بکشد. سپس سایر مدارک که در ادامه ذکر می شود را تهیه کنید و همه این اسناد را در هر کجا که شخصاً یا توسط شخص دیگری یا آژانس مسافرتی مورد اعتماد موجود است، به سفارت، کنسولگری یا مرکز خدمات درخواست ویزای چین (CVASC) ارسال کنید. قرار ملاقات لازم نیست؛ در همین حال، درخواست های پستی توسط اکثر سفارتخانه ها و کنسولگری ها قابل قبول نیست. در مواردی که درخواست از طریق پست در CVASC در دسترس باشد، ممکن است هزینه خدمات اضافی دریافت شود. در اینجا ما انواع عمده استعدادهای واجد شرایط برای ویزای استعدادیابی چین را لیست می کنیم، اما نه همه آنها:

  1. افرادی که برای پیوستن به برنامه‌های معرفی استعدادهای چین که توسط مقامات مدیریت استعداد تأیید شده است، انتخاب شده‌اند، مانند برنامه معرفی اساتید مشهور خارج از کشور، طرح 1000 استعداد، طرح 100 استعداد و پروژه CAS صد استعداد.
  2. کسانی که در زمینه های حرفه ای شناخته شده در سطح بین المللی دستاوردهایی به دست آورده اند، از جمله برندگان جایزه نوبل، دانش پژوهان آکادمی علوم یا آکادمی مهندسی در کشورهای خارجی، اساتید و معاونان در جایگاهی در 200 دانشگاه برتر جهان و غیره.
  3. خارجی هایی که قادر به گرفتن موقعیت های بازار محور در شرکت های تشویق شده توسط دولت هستند، از جمله کارکنان مدیریت ارشد در شرکت های دولتی چین، Fortune Global 500 Enterprises و غیره.

مدارک اخذ ویزای نخبگان چین

به منظور مهاجرت به چین از طریق اخذ ویزای نخبگان باید مدارکی به سفارت این کشور تقدیم گردد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • پاسپورت: اصل پاسپورت شما با حداقل 6 ماه اعتبار و یک کپی از صفحه اطلاعات آن
  • فرم درخواست: یک فرم درخواست ویزای استعدادیابی چین به طور دقیق و واقعی که توسط متقاضی امضا شده است؛ اگر فرم توسط آژانس مسافرتی/ ویزای مورد اعتماد پر شود، هم امضای متقاضی و هم مهر نماینده مورد نیاز است.
  • عکس اخیر: یک عکس رنگی که اخیراً گرفته شده است. اندازه عکس باید 48mm x 33mm، عرض سر 21mm – 24mm و طول سر 28mm – 33mm، در زمینه سفید، خاکستری روشن یا آبی روشن باشد.
  • نامه تایید برای استعدادهای خارجی سطح بالا: از اداره امور کارشناسان خارجی در سطح استانی چین دریافت شود.
  • سایر مدارک مورد نیاز سفارت یا کنسولگری چین

مدارک اخذ ویزای نخبگان چین

مهاجرت نخبگان به چین

کار در چین با ویزای نخبگان یکی از ایده آل ترین راه های مهاجرت به این کشور است. هرچند توجه شود در سال 2022 چین همچنان جزو کشورهای مهاجرپذیر نیست و خود کشوری مهاجرفرست است. برای افرادی که شرایط HLFE را دارند، اداره مدیریت کار خارجی دولت مردمی استان طی 5 روز کاری به صورت آنلاین تایید نامه HLFEها را به واحدهای دعوت کننده داخلی به صورت آنلاین صادر می کند. لازم به ذکر است که مطابق قوانین موجود در سال 2022 همسران و فرزندان خردسال کارشناسان خارجی می توانند برای ویزای چند بار ورود مربوطه با مدت اعتبار یکسان درخواست دهند.

متقاضیان واجد شرایط می توانند حداکثر 180 روز در هر دوره اعتبار اقامت داشته باشند، که اجازه می دهد مدت اقامت طولانی تری برای هر ورود در بین انواع ویزاها باشد. استعدادهای شاغل در چین با ویزای R پس از ورود باید با کمک سازمان کاری خود در اداره محلی مدیریت کار خارجی یا آژانس های مورد اعتماد آن، برای مجوز کار خارجی درخواست دهند؛ ارائه پاسپورت، ویزای R، قرارداد کار، و سوابق معاینه فیزیکی آنها الزامی است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ویزای نخبگان چین توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *