مهاجرت

اخذ ویزای همراه اتریش

اخذ ویزای همراه اتریش

اخذ ویزای همراه اتریش در سال 2023 برای دانشجویان مشغول به تحصیل، امکان پذیر می‌ باشد و مورد توجه افراد برای ورود قرار می گیرد. همچنین برای کسانی که ویزای کار کشور اتریش را اخذ کرده ‌اند، اخذ ویزا برای همراه آنها نیز امکان پذیر است. برای متقاضیانی که وارد کشور اتریش می‌ شوند، این نکته بسیار مهم است که آیا می ‌توانند برای همراه و خانواده خود ویزای اتریش اخذ کنند یا خیر.

بستگان درجه یک متقاضیانی که قصد دارند برای مدت بیش از 6 ماه در کشور اتریش اقامت داشته باشند، نیاز به مجوز اقامت دارند. این مجوز توسط دولت اتریش ارائه می ‌گردد. اخذ ویزای همراه اتریش به اعضای وابسته و همراه یا اعضای خانواده، مجوز اقامت در کشور اتریش را می‌ دهد. ویزای همراه اتریش مانند کشورهای دیگر، شرایط و قوانین خاصی دارد و اطلاع از این موارد برای متقاضیان بسیار ضروری است. برای اخذ ویزای همراه این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

اینفوگرافیک ویزای همراه اتریش

زندگی در اتریش 2023

اتریش را می توان مقصد مهاجرتی جذاب برای کلیه اقشار و صنوف از دانشجو و کارگر گرفته تا سرمایه گذار و کارآفرین دانست. جاذبه های اقتصادی و سرمایه گذاری فراوان، تحصیل رایگان یا ارزان، صنایع برتر و پیشرو، متوسط درآمدی فوق العاده، هزینه های زندگی پایین و کیفیت زندگی برتر همگی از جذابیت های اتریش برای مهاجران خارجی است. هزینه زندگی در این کشور پایین بوده اما عدم دقت در انتخاب محل سکونت یا کم توجهی به مدیریت مخارج می تواند اتریش را به کشوری گران برای مهاجران تبدیل کند. در حال حاضر متوسط هزینه زندگی ماهیانه در اتریش بین 1000€ الی 1200€ (یورو) می باشد و توزیع این هزینه از الگوی درصدی زیر پیروی می کند:

توزیع هزینه های زندگی در اتریش

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، بیشترین هزینه از هزینه های زندگی در اتریش متعلق به آیتم خرید از بازار است. اما برای آگاهی از برخی هزینه های زندگی در اتریش 2023 توصیه می شود که جدول زیر بدقت بررسی شود:

آیتم هاقیمت به یورو
صرف یک پرس غذا در رستوران ارزان€12.00
1 بطری آب معدنی€2.14
نان 500 گرمی تازه€1.93
1 کیلو برنج سفید€2.06
1 کیلو گوشت مرغ بی استخوان€10.41
بلیط یک مسیره وسایل نقلیه عمومی€2.40
هزینه بلیط ماهانه وسایل نقلیه عمومی€49.50
حق عضویت ماهانه در یک باشگاه ورزشی€33.90
هزینه اجاره بهای ماهیانه آپارتمان تک خوابه در وسط شهر€708.13
هزینه اجاره بهای ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در وسط شهر€1349.15

اشخاص واجد شرایط برای اخذ ویزای همراه اتریش

اعضای خانواده در چارچوب قوانین، عبارتند از همسر با حداقل 21 سال سن و فرزندان زیر 18 سال. افراد ذیل می‌ توانند برای ویزای همراه درخواست دهند:

  • کسانی که کارت قرمز سفید قرمز یا کارت آبی را در اختیار داشته باشند.
  • اشخاص دارای تابعیت اتریش
  • کسانی که مجوز اقامت طولانی مدت در کشور اتریش را دارند.
  • کسانی که برای سرمایه گذاری وارد کشور اتریش شده‌ اند.
  • کسانی که از از طریق کار موفق به اخذ اقامت در کشور اتریش شده ‌اند.
  • کسانی که موفق به اخذ اقامت از طریق ویزای تحصیلی شده ‌اند.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه اتریش

به منظور کسب صلاحیت لازم جهت اخذ ویزای همراه در راستای مهاجرت به اتریش، متقاضی بایستی دارای معیارهای عمومی باشد. اولا عضو خانواده  یا بایستی دارای مجوز اقامت اتریش باشد و یا اینکه شهروند کشور اتریش باشد. دوما اینکه متقاضی بایستی مدارک زیر را تهیه کند:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • کپی از پاسپورت قبلی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی
  • عکس پاسپورتی مطابق استاندارد عکس اتریش
  • فرم درخواست ویزای الحاق خانواده اتریش
  • بیمه سلامت
  • شناسنامه
  • سند ازدواج
  • گواهی اسکان معتبر در اتریش
  • بلیط مسافرتی رزرو شده
  • مدرک مهارت زبان آلمانی در سطح A1
  • رسید پرداخت هزینه ویزای همراه

طبق قوانین مهاجرتی کشور اتریش نیز ویزای همراه این کشور معمولا تا 12 ماه اعتبار داشته و دارندگان این ویزا حداقل 3 ماه قبل از اتمام اعتبار ویزا می توانند برای تمدید آن اقدام کنند. نکته بسیار مهم در خصوص ویزای همراه کشور اتریش این است که:

دارندگان ویزای همراه اتریش یا کارت قرمز- سفید- قرمز پلاس

اخذ ویزای همراه اتریش بصورت مهاجرتی

راه ‌های زیادی برای مهاجرت به کشورها از جمله اتریش وجود دارد. یکی از روش ‌ها اخذ اقامت از طریق تحصیل است. یکی از مشکلات متقاضیان متاهل برای ادامه تحصیل، حضور آنها به همراه خانواده‌ شان است. کشور اتریش نیز مانند اکثر کشورها، متقاضیان نمی ‌توانند از همان ابتدا به همراه خانواده خود به اتریش مهاجرت نمایند. اگر مدت 3 ماه از حضور متقاضی در کشور اتریش گذشته باشد، وی در این صورت می ‌تواند برای ویزای خانواده خود اقدام نماید. به دلیل اینکه تحصیل در مقطع دکترا در اتریش شغل محسوب می ‌شود فقط در این مقطع فرد متقاضی می ‌تواند همزمان به همراه خانواده خود وارد این کشور شود.

نامه بانکی، دانش و تسلط بر زبان، از عمده مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه این کشور می‌باشد. فرد متقاضی باید نامه موجودی مالی با مبلغی در حدود 10000€ (یورو) در حساب کوتاه مدت یکی از بانک ‌های خصوصی یا دولتی را به سفارت تحویل دهد. همچنین پرینت بانکی حساب کوتاه مدت و کپی از نامه باید به سفارت ارائه شود. مدرک زبان نیز یکی دیگر از مدارک و اسنادی است که باید به سفارت تحویل داده شود. مدرک زبان آلمانی A2 و آیلتس 5 مورد نیاز می ‌باشد. زمانی که فرد همراه دانشجو بتواند وارد کشور اتریش شود، قادر خواهد بود از امکانات تحصیل رایگان در اتریش استفاده نماید.

قوانین ویزای همراه اتریش در پروسه کاری

بسیاری از اشخاصی که برای اخذ این نوع ویزا اقدام می نمایند متأهل بوده و دارای همسر و فرزند می باشند و تمایل دارند که همسر و فرزندان خود را به همراه خود وارد کشور نموده و اقامت را دریافت نمایند. ولی در کشور اتریش با اخذ این ویزا برای شخص واجد شرایط، امکان دریافت ویزای همراه از همان اول وجود ندارد.

زمانی می توان برای ویزای همراه اتریش اقدام نمود که کارفرمائی را برای انعقاد قرارداد پیدا کرده و قراردادی را منعقد نمائید. تنها بعد از آن است که با ارائه کپی قرارداد به سازمان مربوطه و پر کردن فرم درخواست الحاق به خانواده می توان، خانواده را تحت عنوان ویزای همراه وارد کشور نمائید. البته نکته حائز اهمیت این است که در قرارداد افراد باید حقوقی که دریافت می نمائید ذکر شود و مبلغ آن در حدی باشد که نشان دهنده این باشد که می توان در طول اقامت خود و خانواده خود را حمایت نمایید.

اخذ ویزای همراه اتریش به روش توریستی

ویزای همراه برای ویزای توریستی صادر نمی شود و هر فرد باید خود نیز برای دریافت این ویزا اقدامات لازم را انجام دهد. اخذ ویزای توریستی، یکی دیگر از راه‌ های مهاجرت به کشور اتریش است. فرد متقاضی برای دریافت این ویزا باید سفارت اتریش را متقاعد کند که قصد اقامت دائم در این کشور را ندارد و در زمان تعیین شده از اتریش خارج خواهد شد. افرادی که برای اخذ ویزای توریستی به همراه خانواده خود اقدام می ‌نمایند، شانس کمتری نسبت به افرادی دارند که به صورت انفرادی برای گرفتن ویزا، اقدام می ‌نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اتریش به شرح زیر است:

  • مدارک شناسایی و هویتی
  • ترجمه و اصل شناسنامه
  • نامه بانکی یا صورت حساب بانکی
  • سند ملک تجاری یا مسکونی
  • نامه کاری یا گواهی اشتغال به تحصیل

اخذ ویزای همراه اتریش بصورت توریستی

اخذ روادید برای همسر از اتریش

برای اخذ ویزای همراه همسر، شرایط اصلی عبارتند از:

  • ارائه مدارک مالی برای اثبات توانایی مالی همراه (Bank Statement) معادل 10000€ (یورو) در حساب ارزی یا ریالی. این مبلغ باید قابلیت حواله از یک بانک خصوصی یا دولتی را داشته باشد و همچنین یک کپی از مدارک موجود باشد.
  • ارائه مدرک کارشناسی یا نمره زبان A1 یا داشتن مدرک آیتلس بالای 5.5
  • متقاضی دانشجو مجوز کار در حین تحصیل را خواهد داشت ولی همراه او چنین اجازه‌ای ندارد. اما به همراهان مجوز تحصیل در اتریش داده می‌ شود.
  • متقاضیانی که موفق به گرفتن اقامت از طریق تحصیل شده‌اند، به شرط درخواست کارفرما یا کارآموزی مجوز کار خواهند داشت.
  • این مجوز برای کار نیمه وقت تا سقف 20 ساعت در هفته با دستمزد ماهیانه 340€ (یورو) داده خواهد شد.

اخذ ویزا برای فرزندان از اتریش

با توجه به شرایط سنی فرزندان، والدین می توانند برای آنها از سفارت کشور اتریش، درخواست ویزای همراه نمایند. اگر فرزند، دختر شاغل به تحصیل با سن کم باشد، احتمال صدور ویزا برای وی بسیار بالا است. در مورد گرفتن ویزای همراه این کشور این نکته قابل ذکر است که درخواست ویزای تحصیلی نباید همزمان با درخواست ویزای همراه باشد. بعد از ورود متقاضی اصلی به کشور اتریش، پس از گذشت 3 الی 6 ماه وی می‌تواند به سفارت اتریش مراجعه و درخواست پیوستن خانواده خود را ارائه نماید.

در صورتی که متقاضی از سابقه سفر مطلوب و نیز وضع مالی خیلی خوبی برخوردار باشد، امکان اخذ ویزا و روادید به صورت همزمان برای همراه وی افزایش می‌ یابد. افرادی که با ویزای جستجوی کار به کشور اتریش مهاجرت کرده اند برای الحاق به خانواده باید حداقل 3 فیش حقوقی دریافت کرده و نامه شهروندی دریافت نموده و همچنین نفر همراه نیز حتما مدرک زبان داشته باشد.

نکات کلیدی در خصوص شرایط ویزای همراه اتریش

تمامی اتباع کشورهای خارجی از نقاط مختلف جهان، قبل از بررسی شرایط ویزای همراه اتریش باید نکات کلیدی در خصوص ویزای این کشور را مورد بررسی قرار دهند. زیرا در صورت رعایت نکردن نکات کلیدی این نوع از ویزا، در روند درخواست ویزای همراه اتریش با مشکلات گسترده ای مواجه خواهند شد. به طور مثال همسران اتباع خارجی که در اتریش مشغول به کار هستند می توانند برای کارت قرمز اتریش به عنوان بخشی از الحاق خانواده جهت درخواست ویزای همراه این کشور اقدام نمایند. نکته قابل توجه که متقاضیان باید به آن توجه کنند این است که، درخوسات ویزای همراه اتریش هم در کشور مبدا انجامی می شود و هم بسته به شرایط و مراجع مربوطه پروسه پردازش آن بین 4 تا 6 ماه به طول می انجامد.

در ادامه برخی از اساسی ترین نکات کلیدی در خصوص شرایط ویزای همراه اتریش را در جدول زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

نکات اساسی در خصوص شرایط ویزای همراه اتریشتوضیحات
شهروندان غیر اتحادیه اروپاشرهروندان غیر اتحادیه اروپا برای پیوستن به خانواده های خود در این کشور باید برای ویزای همسر این کشور درخواست دهند.
پاسپورتهنگام درخواست ویزای همراه اتریش داشتن پاسپورت معتبر و همچننی کارت شناسایی ملی ضروری است.
مدرک اقامت در اتریشمدرک اقامت در اتریش و همچنین بیمه درمانی بخشی از درخواست برای ویزای همراه خانوادگی دراین کشور می باشد.
شرایط سنیحداقل سن افراد برای درخواست ویزای همراه اتریش 21 سال می باشد.
اسپانسر کار در اتریشبرای ویزای همراه اتریش یک اسپانسر کار در این کشور مورد نیاز است.

شرایط پناهندگی به همراه خانواده در اتریش

کسانی که درخواست پناهندگی داده ‌اند، می ‌توانند بعد از تأیید درخواست‌ به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنند و درخواست پیوستن خانواده خود را ارائه نمایند. اگر فردی از اعضای خانواده متقاضی اصلی نیز دارای پرونده پناهندگی در دست اقدام باشد، متقاضی اصلی در این صورت نمی‌ تواند درخواست پیوستن خانواده خود را ارائه دهد. کسانی که درخواست پناهندگی آنها تأیید می ‌شود و تحت حمایت کشور اتریش قرار می ‌گیرند، می ‌توانند برای گرفتن ویزای همراه خود اقدام نمایند. با درخواست “ویزای همراه” اشخاص ذیل ممکن است موافقت شود:

  • والدینی که دارای فرزندانی باشند که به سن قانونی نرسیده باشند.
  • متاهلین و کسانی که ازدواج کرده ‌اند.
  • فرزندان مجردی که به سن قانونی نرسیده ‌اند.

هزینه ویزای همراه اتریش 2023

یکی از مواردی که افراد در زمینه درخواست ویزای همراه اتریش بایستی مدنظر خود قرار دهند، هزینه ویزا (Visa fee) و زمان رسیدگی (Processing Time) می باشد. ما در این بخش آخر از مقاله به بررسی این دو موضوع مهم می پردازیم. مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا معمولا حداقل 2 ماه پس از تحویل درخواست به سفارت اتریش است. اما هزینه درخواست این ویزا در سال جدید از این قرار است:

هزینه ویزای همراه اتریش

ویزای سرمایه گذاری در اتریش

یکی از ایده آل ترین مقاصد برای سرمایه گذاری اتریش است چرا که با 35000€ (یورو) می توان در این کشور شرکت با مسئولیت محدود (GMBH) ثبت نمود و بر مبنای آن اقامت گرفت. مراحل ثبت شرکت در اتریش در سال 2023 عبارت است از مشاوره مالی و حقوقی با افراد متخصص و انتخاب طرح تجاری یا همان Business plan و ثبت آن؛ مدارک لازم برای ثبت تجارت عبارت هستند از:

  1. پاسپورت
  2. گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  3. بیمه سلامت اتریشی (ÖGK)
  4. شرکتنامه
  5. متن توافقات شرکا
  6. تاییدیه بانک مبنی بر سپرده گذاری حداقل مبلغ مورد نیاز یعنی 35000€ (یورو) که حداقل نیمی از آن نقدا باید پرداخت گردد.
  7. ثبت نام در امنیت اجتماعی اتریش از سوی کارآفرینان و افرادی که به دنبال خود اشتغالی هستند (Sozialversicherung der Selbständigen)
  8. انتخاب محلی برای تجارت
  9. ثبت تجارت در اداره ثبت شرکت ها و اداره مالیاتی اتریش و اخذ ID

قوانین ویزای همراه اتریش در پروسه سرمایه گذاری

راه دیگر ورود به کشور اتریش، سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری تنها راهی است که به افراد و خانواده از همان اول ویزا می دهد و اشخاص می توانند از همان اول اقامت را دریافت نمایند. همچنین در کشور اتریش یک راهی وجود دارد که می توان آن را از شاخه های سرمایه گذاری نام برد و آن تحت عنوان خودحمایتی نام گذاری می شود. شما برای دریافت این ویزا با نشان دادن مبلغی در حساب خود می توانید به دولت اتریش ثابت نمایید که می توانید خود را در طی مدتی که اقامتی را دریافت نموده اید حمایت نمائید.

در این ویزا امکان دریافت ویزای همراه اتریش برای خانواده ها از همان ابتدا وجود دارد. در نهایت باید گفت که جزء در موارد معدود سرمایه گذاری در اتریش، اصولا در سایر راه های مهاجرت به اتریش مانند تحصیل در اتریش و کار در اتریش قطعیتی در اخذ ویزای همراه وجود ندارد و این تا حدود زیادی بستگی به شرایط افراد دارد.

مقایسه ویزای همراه اتریش و سایر کشورها

ویزای همراه اتریش برای دانشجویان بسیار سخت و در شرایط استثنایی صادر می شود. این در حالی است که تعداد معدودی از کشورهای دنیا راحت تر برای همراه دانشجوی ایرانی ویزا صادر می کنند. به همین دلیل افرادی که متاهل هستند یا بعضا فرزندی زیر 18 سال نیز دارند بهتر است در انتخاب کشور مقصد خود به این نکته نیز توجه داشته باشند. از جمله کشورهایی که هم ویزای همراه صادر می کنند و هم همراه اجازه کار خواهد داشت می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کانادا
  • هلند
  • دانمارک
  • سوئد

همانطور که بارها توصیه کرده ایم، بار دیگر یادآوری می کنیم که از مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی حتی المقدور اجتناب کنید و در عوض، از راه های قانونی مانند تحصیل در اتریش و یا کار در اتریش اقدام نمایید. در صورتی که خواستار کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای همراه اتریش هستید، می‌توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اخذ مشاوره تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص اخذ ویزای همراه اتریش

متقاضیان اخذ ویزای همراه این کشور با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • چه افرادی شرایط برای اخذ ویزای همراه اتریش را دارند؟ کسانی که مجوز اقامت طولانی مدت اتریش را دارند، کسانی که کارت قرمز سفید قرمز یا کارت آبی را در اختیار داشته باشند، کسانی که برای سرمایه گذاری، تحصیل یا کار وارد اتریش شده ‌اند و اشخاص دارای تابعیت اتریش.
  • برای الحاق همراه در اتریش چه مدت زمان نیاز است؟ اگر فرد مدت 3 ماه از حضور متقاضی در اتریش گذشته باشد، در این صورت می ‌تواند برای ویزای خانواده خود اقدام کند. به دلیل اینکه تحصیل در مقطع دکترا در اتریش شغل محسوب می گردد استثنائا در این مقطع فرد متقاضی خواهد توانست همزمان به همراه خانواده خود به این کشور ورود کند.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه اتریش به صورت توریستی چیست؟ مدارک شناسایی و هویتی، ترجمه و اصل شناسنامه، نامه بانکی، سند ملک تجاری یا مسکونی، نامه کاری یا گواهی اشتغال به تحصیل.
  • مهمترین شرایط اخذ ویزای همراه اتریش برای همسر فرد چیست؟ ارائه مدارک مالی برای اثبات توانایی مالی همراه (Bank Statement) معادل 10000€ (یورو) در حساب ارزی یا ریالی. این مبلغ باید قابلیت حواله از یک بانک خصوصی یا دولتی را داشته و همچنین یک کپی از مدارک وجود داشته باشد. دومین مورد نیز ارائه مدرک کارشناسی یا نمره زبان A1 یا داشتن مدرک ایتلس بالای 5.5 است.
  • ویزای همراه پناهندگی در اتریش برای چه کسانی است؟ کسانی که درخواست پناهندگی آنها تأیید می گردد. وی تحت حمایت اتریش قرار میگیرند، می‌ توانند برای گرفتن ویزای همراه خود اقدام کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *