مهاجرت

ویزای همراه وانوآتو

ویزای همراه وانوآتو

دریافت ویزای همراه وانوآتو برای افرادی که قصد دارند به همراه اعضای خانواده خود اقدام به مهاجرت و اقامت در این کشور کنند ضروری است. وانوآتو کشوری زیبا و همچنین مقصدی عالی برای مهاجرت می باشد و اقامت در این کشور از راه های مختلفی امکان پذیر است. جمهوری وانوآتو یک کشور جزیره ای است که در اقیانوس آرام جنوبی در 1750 کیلومتری ساحل شرقی استرالیا، زمان پرواز 2.5 ساعت از بریزبن و 3.5 ساعت از سیدنی قرار گرفته است و هر ساله مسافران زیادی برای استراحت به این کشور سفر می کنند. وانوآتو توسط راهنمای Lonely Planet Guide دو بار به عنوان شادترین مکان روی زمین و یکی از 10 مقصد برتر جهان برای بازدید انتخاب شده است. این کشور آرام، دوستانه و پذیرای همه ملیت ها است و برای اقامت نیز فرصت های مختلفی را به متقاضیان و خانواده آنها ارائه می دهد.

این راهنما شامل اطلاعاتی می باشد که توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اطلاع رسانی هموطنان عزیز از شرایط دریافت ویزای همراه وانوآتو و به طور کلی آشنایی با ویزای همراه وانوآتو تهیه شده است.

آشنایی با ویزای همراه وانوآتو

به طور کلی، در اکثر کشورهای دنیا، افرادی با شهروند یا مقیم دائم کشور مقصد ازدواج می کنند، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای همراه باشند که راهی برای اقامت دائم آن کشور فراهم می کند. راه های مختلفی وجود دارد که اتباع خارجی می توانند در وانوآتو زندگی و کار کنند. برخی انتخاب می کنند که از روش کار یا سرمایه گذاری قابل توجه خود استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر از طریق اعضای نزدیک خانواده خود یا شاید به دنبال پناهندگی هستند. با این حال، یکی از راه های ارزشمند مهاجرت به وانوآتو از طریق ویزای همراه وانوآتو می باشد. ویزای همراه وانوآتو به همراهان و اعضای خانواده افرادی که در این کشور اقامت دارند و یا اقدام به شروع کسب و کار کرده اند اجازه می دهد تا برای زندگی به وانآتو مهاجرت کنند.

اطلاعات بیتشر در باب اقامت وانوآتو از طریق ازدواج

روند درخواست ویزای همراه وانوآتو از طریق سرمایه گذاری که کاملاً محرمانه است، در بین تمام برنامه های CBI سریع ترین است و می تواند در 45 روز انجام شود. به متقاضیان موفق و اعضای خانواده آنها تابعیت و پاسپورت وانوآتو اعطا می شود. همسر، فرزندان و والدین نیز می توانند به عنوان افراد تحت تکفل در نظر گرفته شوند. هیچ محدودیتی در تعداد افراد تحت تکفل وجود ندارد، اگرچه خواهر و برادر و فامیل‌ های همسر سرمایه گذار واجد شرایط نیستند. در خصوص دریافت ویزای همراه وانوآتو حتما باید این نکته را در نظر داشت که در این کشور تابعیت مضاعف مجاز می باشد و افرادی که مایل به دریافت پاسپورت وانوآتو هستند می توانند بدون ترک تابعیت کشور اول خود، اقدام به دریافت پاسپورت وانوآتو کنند.

آنچه باید پیش از مهاجرت، درباره وانتوآتو دانست

شرایط دریافت ویزای همراه وانوآتو

سریعتر و بهترین روش دریافت ویزای همراه وانوآتو سرمایه گذاری در این کشور می باشد. با سرمایه گذاری در وانوآتو، اعضای خانواده فردی که اقدام به سرمایه گذاری کرده است، می توانند طبق شرایط خاص اقدام به مهاجرت و زندگی در وانوآتو کنند. وانوآتو یکی از انحصاری ترین و سریع ترین گذرنامه های طرح های سرمایه گذاری در جهان را ارائه می دهد و این کشور شهروندی را از طریق 2 نوع طرح سرمایه گذاری ارائه می دهد. که نیازمند 150000$ (دلار) سرمایه می باشد.

2 نوع طرح سرمایه گذاری برای دریافت پاسپورت وانوآتو و همچنین ویزای همراه وانوآتو عبارتند از:

  • برنامه مشارکت وانواتو (VCP)
  • برنامه حمایت از توسعه وانواتو (VDSP) که به عنوان برنامه حمایت از توسعه شهروندی وانواتو نیز شناخته می شود.

شرایط دریافت ویزای همراه وانوآتو

علاوه بر این، اقامت دائم در وانوآتو با خرید ملک به  مبلغ 100000$ (دلار) یا اثبات درآمد ماهانه 2500$ (دلار) امکان پذیر است و اخذ پاسپورت پس از 10 سال زندگی در وانوآتو تحت این گزینه براساس فرآیند تابعیت امکان پذیر است. شایان ذکر است که کارت اقامت دائم (PR کارت) را می توان با هزینه اضافی 10000$ (دلار) برای افراد و 12000$ (دلار) برای خانواده دریافت کرد. همچنین وانوآتو ویزای مالک زمین را نیز ارائه می دهد و افرادی که مایل به اقامت در وانوآتو و اجاره املاک و مستغلات هستند، می توانند برای ویزای مالکیت زمین اقدام کنند. توجه داشته باشید که زمین های وانوآتو مالکیت آزاد ندارند و املاک تا 50 سال برای زمین های مسکونی و 75 سال برای تجاری قابل اجاره است.

هزینه های دریافت ویزای وانوآتو

روش های ذکر شده در بخش قبلی سریع ترین روش ها برای دریافت شهروندی در ازای کمک مالی غیرقابل استرداد حداقل 150000$ (دلار) به صندوق محلی دولت وانوآتو ارائه می دهد. میزان مشارکت و سرمایه گذاری بستگی به تعداد اعضای خانواده شامل درخواست شهروندی از طریق سرمایه گذاری دارد.

کل هزینه های ذکر شده در جدول زیر شامل بررسی دقیق و هزینه های دولتی برای سرمایه گذاری و دریافت ویزای همراه وانوآتو می باشد:

مواردهزینه ها به دلار
متقاضی مجرد$150000
متقاضی به همراه همسر$200000
متقاضی به همراه همسر و 2 فرزند زیر 18 سال$220000
متقاضی به همراه و والدین بالای 65 سال$240000

با انجام سرمایه گذاری در وانوآتو، علاوه بر این که سرمایه گذار می تواند به همراه اعضای خانواده خود به وانوآتو سفر کند، همچنین می تواند پاسپورت وانوآتو را نیز دریافت کند. گذرنامه وانواتو دارای سفر بدون ویزا به انگلستان، 26 کشور شینگن، روسیه، سنگاپور و 127 کشور جهان است. شهروندان وانوآتو می توانند از طریق ویزای Online Visitor e600 از استرالیا دیدن کنند. تابعیت پس از گذراندن بررسی های لازم و بررسی سوابق کیفری توسط دولت تایید می شود. کل زمان پردازش پاسپورت وانوآتو 2 ماه است. بر اساس شاخص محدودیت های ویزا در سال 2022، پاسپورت وانواتو در رتبه چهل و هشتمین بهترین پاسپورت جهان قرار دارد.

در نمودار زیر قدرت پاسپورت وانوآتو بررسی شده است:

قدرت پاسپورت وانوآتو

علاوه بر این، افرادی که موفق به دریافت پاسپورت وانوآتو می شوند، از پردازش سریع ویزا هنگام سفر به کشورهای مشترک المنافع مانند استرالیا، کانادا و نیوزلند بهره مند می شود. هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط دریافت ویزاهای مختلف وانوآتو و اقامت در این کشور با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *