مهاجرت

ویزای ورزشی ایتالیا

ورزشکاران برای شرکت در مسابقات و کورس های ورزشی خود در کشور ایتالیا 2022 نیازمند درخواست ویزای ورزشی ایتالیا از سفارت این کشور می باشند. این نوع ویزا جزء زیر دسته ویزای اقامت کوتاه مدت ناحیه شنگن (ویزای C ایتالیا) محسوب می شود. از امکانات این ویزای ایتالیا می توان به اقامت 90 روزه ورزشکاران در سراسر ناحیه شنگن شامل کشور ایتالیا اشاره نمود. ورزشکاران محترم با خواندن این مقاله که توسط گروه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده می توانند به اطلاعات تکمیلی درباره شرایط اخذ ویزای ورزشی کشور ایتالیا دست یافته و به پاسخ سوالات زیر هم برسند:

  • ویزای ورزشی کشور ایتالیا چیست؟
  • برای اخذ ویزای ورزشی کشور ایتالیا چه مدارکی لازم است؟
  • هزینه ویزای ورزشی در کشور ایتالیا چقدر است؟
  • شرایط زندگی در ایتالیا 2022 چگونه می باشد؟
  • گرانترین و ارزانترین شهر ایتالیا چیست؟

افرادی که بتوانند یکی از باشگاه های ورزشی در ایتالیا را نسبت به توانایی هایی خود قانع کند، می تواند با استفاده از این ویزا به راحتی وارد ایتالیا شوند و اقامت آن را نیز به مانند سایر نیروهای کار در ایتالیا به دست آورند. در چنین شرایطی می توان گفت که دریافت ویزای ورزشی ایتالیا از اهمیت بالایی برخورادار است.

انواع ویزای کشور ایتالیا 2022

برای مهاجرت به کشوری مثل ایتالیا نیز روش های مختلفی در کار است که انتخاب این روش ها نیز به اهداف و شرایط خود متقاضی بستگی دارد. اینکه متقاضی با هدف تحصیل، کار، گردش، ورزش، درمان، بیزینس و سرمایه گذاری، الحاق خانواده و غیره بخواهد به ایتالیا مسافرت کند. همچنین متقاضی مایل به اقامت کوتاه مدت و یا اقامت بلند مدت باشد. بنابراین تقسیم بندی ویزاهای مختلف کشور ایتالیا به صورت زیر می باشد:

تقسیم بندی ویزاهای مختلف کشور ایتالیا

بنابراین ایتالیا نیز عضو کشورهای 26 گانه شنگن محسوب شده و دارای دو نوع ویزای کلی شامل ویزای شنگن (c) و ویزای نشنال یا ملی (D) می باشد. ویزای شنگن یک نوع ویزای کوتاه مدت اروپایی است که به دارنده آن حق مسافرت 90 روزه در سراسر ناحیه شنگن را به صورت زیر می دهد. اما ویزای ملی ایتالیا به دارنده آن حق مسافرت فقط به قلمرو کشور ایتالیا را به مدت بیش از 90 روز تا ماکسیموم 1 سال می دهد. همان طوری که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود، کشورهای شنگن 26 گانه شامل ایتالیا به رنگی آبی بوده و کشورهای غیر شنگن (شامل رومانی، کرواسی، بلغارستان و قبرس) به رنگ زرد می باشند:

نقشه کشورهای شنگن با حق مسافرت

معرفی ویزای ورزشی ایتالیا 2022

ویزای ورزشی یا ویزای کالچرال شنگن (ویزای فرهنگی شنگن) از زیر دسته ویزای کوتاه مدت ایتالیا محسوب می شود. این نوع ویزا به افراد اجازه ورود به ناحیه شنگن با اهداف فرهنگی را می دهد. نام کامل ویزا ویزای فرهنگی، فیلم، ورزشکاری و امور مذهبی شنگن می باشد. ویزای ورزشی در واقع به دارنده آن حق ورود به قلمرو شنگن جهت شرکت در مسابقات ورزشی را می دهد. مدت زمان اقامت ورزشکاران در این نوع ویزا نیز بسته به شرایط مسابقات آنها حداکثر تا 3 ماه می باشد و پس از اتمام مدت اعتبار ویزا، آنها مجبور به خروج از کشور ایتالیا هستند. اما کل فرآیند درخواست ویزای ورزشی ایتالیا 2022 از این قرار است:

  • مراجعه به سفارت ایتالیا
  • تعیین وقت درخواست (معمولا 6 ماه قبل از مسابقات)
  • تکمیل فرم درخواست
  • برنامه ریزی برای انجام مصاحبه
  • جمع آوری مدارک لازم
  • پرداخت هزینه ویزا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ورزشی ایتالیا

ورزشکاران عزیز بایستی در جریان باشند که جمع آوری مدارک لازم مرحله بسیار مهم و حساسی از درخواست ویزای ورزشی محسوب می شود. چراکه اغلب ریجکت های ویزای این کشور مربوط به عدم تهیه مناسب اسناد و مدارک لازم و یا نقص مدارک اتفاق می افتد. پس بایستی در این مرحله دقت به خرج داده شده و همگی مدارک در روز مصاحبه آماده شود. لازم است بدانید که لیست مدارک ضروری برای اخذ ویزای ورزشی در سال 2022 عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 3 ماه
  • فرم درخواست ویزای شنگن فرهنگی
  • عکس پاسپورتی منطبق با قوانین شنگن
  • بیمه مسافرتی جهت ورود به ناحیه شنگن
  • رسید پرداخت هزینه ویزای شنگن
  • مدارک مسافرتی رزرو شده (بلیط پرواز و هتل)
  • نامه از طرف فدراسیون ورزشی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ورزشی ایتالیا

شرایط زندگی در ایتالیا برای ورزشکاران

ایتالیا از جمله کشورهای خوش آب و هوا و توریست پذیر اروپا و دنیا است و یکی از جاذبه های توریستی این کشور نیز برگزاری انواع مسابقات ورزشی در این کشور زیبای اروپایی است. این کشور ورزش دوست دارای شهرهای زیبایی مثل رم، میلان، پارما، ونیز، جنوا، پادوآ، ناپل و غیره می باشد که زندگی در هریک از این شهرها شرایط خاص خود را دارد. میانگین هزینه زندگی در ایتالیا 2022 برای هر فردی ماهیانه حدود 1500€ (یورو) می باشد که این شامل مخارج غذایی، هزینه اجاره مسکن، حمل و نقل و هزینه های متفرقه است. جدول زیر نشانگر برخی از این هزینه ها در کشور ایتالیا است:

آیتم هاهزینه ها
اجاره آپارتمان یک خواب وسط شهر613.04€ (یورو)
اجاره آپارتمان یک خواب حومه شهر469.91€ (یورو)
هزینه ماهانه حمل و نقل35.00€ (یورو)
بنزین (1 لیتر)1.56€ (یورو)
1 کیلو فیله مرغ8.45€ (یورو)
1 کیلو برنج سفید1.93€ (یورو)
یک عدد نان 500 گرمی1.61€ (یورو)

با توجه به جدول فوق می توان چنین نتیجه گرفت که بیشترین بخش از هزینه های زندگی در ایتالیا مربوط به هزینه خواروبار در این کشور می باشد که در حدود 32.1% از کل بودجه افراد را تشکیل می دهد. جالب است بدانید که گرانترین شهر ایتالیا میلان با شاخص هزینه 78.28% و ارزانترین شهر نیز پالرمو 54.06% می باشد. جهت انجام مشاوره و دریافت اطلاعات به روز درباره مهاجرت به ایتالیا 2022 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

مقایسه شاخض گرانترین و ارزانترین شهر ایتالیا

سوالات متداول درباره ویزای ورزشی ایتالیا

ایتالیا جزء کشورهای ورزشی قاره اروپا است که سالانه انواع مختلف مسابقات ورزشی در سطح قاره ای یا بین المللی در آنجا برگزار می شود. به همین دلیل ورزشکاران ایرانی برای شرکت در اینگونه مسابقات و اقامت قانونی در کشور ایتالیا نیازمند اخذ ویزای ورزشی می باشند. طبیعتا این ورزشکاران درباب این نوع ویزای ایتالیا نیز سوالاتی مثل این سوالات دارند:

  • ویزای ورزشی ایتالیا چیست؟ این نوع ویزا از نوع ویزای اقامت کوتاه شنگن ایتالیا محسوب شده و به ورزشکاران اجازه ورود به ناحیه شنگن (کشورهای بیست و شش گانه) از جمله ایتالیا را تا 90 روز می دهد.
  • هزینه درخواست ویزای ورزشی ایتالیا چقدر می باشد؟ در حال حاضر، هزینه کنسولی ویزای ورزشی کشور ایتالیا حدود 80€ (یورو) برای بزرگسالان و 40€ (یورو) برای کودکان می باشد.
  • شرایط بیمه مسافرتی ورزشکاران بایستی چگونه باشد؟ این بیمه در واقع پوشش دهنده موارد پزشکی فوریتی، بستری سازی و غیره بوده و حداقل پوشش بیمه ای آن نیز بایستی در حدود 30000€ (یورو) و برای کل مدت اقامت در قلمرو ناحیه شنگن نیز معتبر باشد.
  • معمولا مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای ورزشی ایتالیا چند روز است؟ بسته به عوامل و فاکتورهای مختلف این مدت می تواند تا حدود 15 روز طول بکشد.
  • عوامل ریجکت درخواست ویزای ورزشی کشور ایتالیا چیست؟ نقص پرونده درخواست، عدم تهیه مدارک صحیح، عدم پرداخت به موقع هزینه ویزا و یا سوء ظن سفارت درباره قصد اقامت غیرقانونی در ناحیه شنگن از جمله مواردی است که می تواند منجر به ریجکت درخواست ویزای ایتالیا گردد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *