ویزای کاری

ویزای کاری انگلستان

ویزای کاری انگلستان

متقاضیان ایرانی جهت دریافت ویزای کاری انگلستان برای اقامت، در ابتدای امر نیاز به یک پیشنهاد کاری از اسپانسر (کارفرما) انگلیسی خواهند داشت. برای کار در این کشور باید مسائل زیادی از جمله هزینه های زندگی در انگلستان را نیز لحاظ کرد. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده سعی بر این بوده تا در خصوص ویزای کاری انگلستان اطلاعاتی ارائه گردد و به سوالات ذیل پاسخ داده شود.

  • ویزای کارگر ماهر انگلستان Skilled Worker Visa چیست؟
  • شرایط اخذ این ویزای انگلستان چگونه است؟
  • هزینه درخواست ویزای کارگر ماهر انگلستان چقدر است؟
  • آیا اخذ این ویزای انگلستان نیز منوط به کسب حداقل امتیاز است؟
  • آیا انگلیس ویزای جستجوی کار دارد؟
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی انگلستان به کاری چیست؟
  • شرایط کسب و کار در کشور انگلستان به چه صورتی می باشد؟
  • درآمد در انگلستان به چه نحوی است؟
در این مطلب میخوانید نمایش

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان

یکی از مهم ترین مسائلی که هر فرد پیش از مهاجرت باید به آن توجه داشته باشد، توجه به مسیرهای مهاجرتی به انگلستان است. هر فرد با توجه به رزومه تحصیلی و همچنین شرایط کاری و سن خود ممکن است در روش های مختلف مهاجرتی شرایط بهتری داشته باشد. افرادی که سن آن ها کمتر از 20 سال باشد، شرایط بسیار مناسبی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان خواهند داشت و این مسیر اگرچه هزینه هایی را به همراه دارد اما می تواند بسیار سودآور باشد.


شرایط ورود به انگلستان و معایب و مزایای هر یک از مسیرهای مهاجرت به انگلستان را در زیر مشاهده می فرمایید:

مزایا و معایب مسیرهای اصلی مهاجرت به انگلستان

برای اینکه فردی بتواند به درستی، راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان را بتواند پیدا کند، باید با افراد مجرب در این زمینه مشورت کند و شرایط خود را مطابق با آخرین تغییرات قانون در انگلستان پرونده مهاجرت خود را به اجرا در آورند.

ویزای جستجوی کار انگلیس

کشور انگلیس از متخصصان ماهر دعوت می کند تا تحت برنامه ویزای Tier 2 در انگلستان کار کنند. این نوع ویزا همان ویزای جستجوی کار انگلیس است. طبق این برنامه، کارگرانی که مشاغل آنها در لیست مشاغل مورد نیازی که ذکر شده است وجود دارد، می توانند برای کار در بریتانیا به صورت طولانی مدت درخواست دهند. از جمله مشاغل محبوب در این لیست می توان به فناوری اطلاعات، امور مالی، تدریس، مراقبت های بهداشتی و مهندسی اشاره کرد. همچنین می توانید تحت این عنوان پس از تحصیل خود با اخذ ویزای جستجوی کار انگلیس فرصتی داشته باشید تا شغل مناسبی بیابید.

ویزای کاری انگلستان Tier2

درصورتی می توان یک ویزای Tier2 (معمولی) اخذ نمود که یک شغل با مهارت خاص در UK به فرد پیشنهاد شده باشد. باید قبل از پذیرش برای ورود به UK برای کار حتماً از طرف یک اسپانسر، پشتیبانی شد. کاری که در انگلستان انجام می شود باید با کار سازمان اسپانسری فرد مرتبط باشد.

تا 3 ماه قبل از روز مقرر برای شروع کار در انگلستان می توان ویزا گرفت. این تاریخ در گواهی اسپانسری ثبت شده است. وقتی فرد از خارج از انگلستان پذیرفته می شود باید طی مدت 3 هفته درباره ویزای خود تصمیم بگیرد. می توان زمان های پردازش راهبری را برای فهمیدن اینکه گرفتن ویزا چقدر طول می کشد، چک کرد. در اکثر کشورها هر ساله بر اساس کمبود نیرو در مشاغل خاص اداره مهاجرت با همکاری اداره کار لیستی را مبنی بر حرفه و مشاغل مورد نیاز کشور اعلام می نمایند.

اینفوگرافیک ویزای کاری انگلستان

مدت مجاز اقامت ویزای کاری انگلستان

برای حداکثر مدت 5 سال و 14 روز با این نوع ویزا می توان در انگلستان ماند. یا به اندازه گواهی اسپانسری به اضافه 1 ماه، هر کدام که کوتاه تر است. اقامت نباید بیشتر از 14 روز قبل از تاریخ گواهی اسپانسری شروع شود. می توان برای تمدید این ویزا تا 5 سال دیگر هم پذیرفته شد، تا جایی که کل اقامت بیش از 6 سال نباشد.

می توان برای اسپانسر در شغل توضیح داده شده در گواهی اسپانسری کار کرد، شغل دومی در بخش مشابه و همان سطح شغل اصلی برای 20 ساعت کاری در هفته داشت، شغلی را انجام داد که از کسری کارگر برخوردار است یا کارهای داوطلبانه داشت و تا زمانی که تداخلی با شغلی که اسپانسر فراهم کرده نداشته باشد به خارج سفر کرده و به انگلستان برگشت و اعضای خانواده خود را همراه داشت.

شرایط دریافت ویزای کاری انگلیس در سال 2024

برای اینکه فردی در سال 2024 شایستگی و قابلیت ویزای Tier2 را داشته باشد باید تمام موارد شماره مرجع گواهی اسپانسری، حقوق مناسب و سطح انگلیسی کافی و مناسب را در نظر بگیرد. به علاوه باید 945£ (پوند) پس انداز داشته باشد. این بدان معناست که می تواند خودتان را ساپورت کند. حداقل باید 90 روز قبل از پذیرش این پول در حساب باشد، در غیر این صورت ویزا پذیرفته نمی شود. اگر اسپانسر کاملاً پذیرفته باشد نیازی به پس انداز آن مبلغ نیست و اینکه در گواهی اعلام شده باشد که در مدت اقامت، ادعای هیچ منفعتی ندارد.

حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای کاری انگلستان 2024

امتیازآوری بر اساس معیارهای مختلفی که به برخی از آنها در مطالب بالا نیز اشاره شد. بر این اساس متقاضیان ویزای کارگر ماهر بایستی از 100 امتیاز کل حداقل 70 امتیاز را دریافت کنند. در جدول زیر که مطابق آخرین تغییرات در سیستم امتیاز محور انگلستان (1 دسامبر 2020) می باشد می توان با معیارهای مختلف و نیز امتیازات هر یک از آنها به خوبی آشنا شد:

معیار امتیازبندیامتیازات
داشتن گواهی اسپانسر (COS) از کارفرمای انگلیسی20
داشتن شغلی با سطح مهارتی مناسب20
دانش زبان انگلیسی در سطح لازم10
سطح دستمزد £20480 الی £23039 (پوند) یا حداقل 80% از سطح درآمدی آن شغل0
سطح دستمزد £23040 الی £25599 (پوند) یا حداقل 90% از سطح درآمدی آن شغل10
سطح دستمزد £25600 یا حداقل سطح درآمدی آن شغل20
شغلی موجود در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان20
داشتن مدرک PhD در رشته ای مرتبط با شغل10
داشتن مدرک PhD در رشته های علوم پایه مرتبط با آن شغل20

در ابتداء نیز کارفرما بایستی گواهی اسپانسری داشته باشد تا بتواند گواهی برای کارگر خارجی را امضاء کند و کارگر خارجی نیز بایستی از کسب حداقل امتیاز لازم مطمئن باشد. تحت همین سیستم امتیاز محور است که کارفرمای انگلیسی بایستی اسپانسر شما شود. از این گذشته شغل پیشنهادیتان هم بایستی حتما در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان یا Skilled Worker occupation list ثبت شده باشد. مضاف بر اینکه داشتن مدرک مهارت زبان انگلیسی نیز جزء ضروریات اخذ ویزای کاری انگلستان محسوب می شود. ما در ادامه همین مطالب به تشریح کامل هر یک از این معیارها خواهیم پرداخت.

گواهی اسپانسری انگلستان (CoS) چیست؟

گواهی اسپانسری شماره مرجعی است که اطلاعاتی درباره شغل و جزئیات شخصی دارد. یک گواهی واقعی یا سند کاغذی نیست. اسپانسر این شماره را می دهد. به علاوه باید اطلاعات دیگری بدهند که برای پذیرش کمک کند، برای مثال اینکه فرد چه قدر حقوق می گیرد؟ باید شماره اسپانسر به فرم پذیرش اضافه شود. تنها می توان یک بار از آن استفاده کرد. گواهی اسپانسری برای یک ماه از تاریخ ارائه شده اعتبار دارد، پس به منظور درخواست ویزای کارگر ماهر انگلستان 2024 نیز شما بایستی گواهی اسپانسری (CoS) معتبری از کارفرمایی داشته باشید که به شما شغلی را آفر کرده است. با این حساب خود کارفرما نیز بایستی گواهی اسپانسری داشته باشد تا بتواند گواهی مذکور را برای کارگر خارجی صادر کند.

از جمله شرایط مهم این گواهی و ویزای کاری انگلستان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شرایط مهم گواهی اسپانسری انگلستان

سطح درآمدی مناسب برای درخواست ویزای کاری انگلستان

متقاضیان ویزای کارگر ماهر انگلستان حتما بایستی یک پیشنهاد شغلی داشته باشند که دارای سطح درآمدی مناسبی باشد، ولیکن سطح درآمدی ممکن است بسته به عواملی مثل رشته تخصصی و یا میزان مهارت و یا اصلا نوع شرکت متغیر باشد. در هر صورت متقاضیان بر حسب سطح درآمدیشان به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

متقاضیحداقل سطح درآمدی مناسب (بطور سالانه)
تازه کار یا New entrant£20480 (پوند) یا 70% نرخ جاری
کارگر مجرب£25600 (پوند)

اما سوال اینجاست که چه کسانی صلاحیت قرارگیری در زیر دسته کارگران تازه کار دارند. بر طبق قوانین کارگرانی زیر این دسته قرار می گیرند که دارای شرایط زیر باشند:

  • دارای سن 25 سال یا بیشتر باشند و یا دارای مدرک لیسانس یا بالاتر از انگلستان باشند و از ویزای تحصیلی به ویزای کارگر ماهر انگلستان سوئیچ شوند.
  • این دسته از کارگران نبایستی بیش از 4 سال زیر عنوان دسته تازه واردان قرار بگیرند.

از میزان هزینه های زندگی در انگلستان مطلع باش

مروری بر متوسط درآمد و نرخ بیکاری در انگلستان

درآمد در انگلستان به پارامترهای مختلفی من جمله شهر مورد نظر بستگی دارد. با اینکه متوسط درآمد 40 ساعت در هفته در کل کشور بریتانیا حدود 135000£ (پوند) می باشد. اما این سطح درآمدی در واقع درآمد قطعی در تمامی مناطق و شهرهای این کشور نمی باشد و توزیع درآمد از یک توزیع نابرابری برخوردار است.

از طرف دیگر، نرخ بیکاری در انگلستان نیز از وضعیت خوبی در کل اروپا برخوردار است. مطابق آمارهای موجود، نرخ بیکاری انگلستان در سال 2024 در حدود 4.2% بوده است.

بررسی نرخ بیکاری و تحولات آن در انگلستان

زبان انگلیسی برای ویزای کاری انگلستان

ممکن است لازم باشد هنگام پذیرفته شدن، دانش زبان انگلیسی خود اثبات شود. به چند روش می توان این دانش را اثبات کرد. گذراندن تست زبان انگلسیی پذیرفته شده با حداقل سطح CEFR B1 در مهارت های خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش دادن و داشتن مدرک دانشگاهی که انگلیسی را آموخته و توسط UK NARIC به عنوان معادل درجه لیسانس انگلستان، درجه ارشد و یا دکترا محسوب شود. ممکن است بتوان الزامات زبان انگلیسی را به روش های دیگر برآورده ساخت یا به سطح انگلیسی بالاتر در بعضی شرایط نیاز داشت. ملیت های ذیل نیاز نیست زبان انگلیسی خود را اثبات کنند:

  • استرالیا
  • جامایکا
  • باهاما
  • نیوزیلند
  • باربادوس
  • کانادا
  • دومینیکا
  • آمریکا
  • گرنادا

اما مثلا متقاضیان ایرانی برای اخذ ویزای کارگر ماهر انگلستان 2024 بایستی سطح مهارت زبان خود را از طریق یکی از روش های زیر ثابت کنند:

آزمونامتیاز
(سطح B1, B2, C1, or C2) مهارت های ترکیبی زبان انگلیسیپاس کردن بخش های مختلف شامل ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ
(level B1) انگلیسی آزمون های گرید به زبانگرید 5
IELTS for UKVI (سطح B1)4.0 در ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ
IELTS for UKVI (سطح B2)5.5 در ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ
IELTS for UKVI (سطح C1)7.0 در ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ
IELTS for UKVI (سطح C2)8.5 در ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ

شرایط مالی متقاضیان ویزای کاری انگلستان

برای درخواست ویزای کارگر ماهر انگلستان اثبات تمکن مالی امری ضروری است و این امر از دو طریق شدنی است:

  • توسط اسپانسر یا کارفرمای انگلیسی
  • توسط خود کارگر

اکثر اسپانسرهای کارگر ماهر شرایط مالی کارکنان مربوطه اشان را بوسیله بیان آن در گواهی اسپانسری تضمین می کنند. مبنی بر اینکه آنها در ماه نخست از کار در انگلستان کلیه هزینه های اسکان و زندگی کارکنانشان را پرداخت خواهند کرد و این آپشن تنها در اختیار اسپانسرهای درجه A می باشد اما اگر چنانچه کارفرما تضمینی در اینباره ارائه نداد این مسئولیت بر عهده خود متقاضی است تا تمکن مالیش برای اقامت در انگلستان را ثابت بکند.

شرایط مالی متقاضیان ویزای کاری انگلستان

هزینه و مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای کاری انگلستان

مدت زمان رسیدگی بسته به اینکه آیا درخواست از خارج صورت گرفته و یا از داخل انگلستان ارائه شده متفاوت است. در حال حاضر به طور متوسط مدت زمان رسیدگی به این نوع ویزای انگلستان 16 هفته می باشد و مطابق اعلام وزارت کشور انگلستان نیز هزینه رسیدگی به درخواست متقاضیان بسته به شرایطشان از £625 الی £1423 (پوند) متغیر است.

مدارک لازم برای ویزای کاری انگلستان

جهت اخذ ویزای کاری انگلستان در سال 2024 موارد زیر را باید فراهم شود:

  • پاسپورت کنونی یا هویت سفر معتبر
  • تصویر یا عکس رنگی اندازه پاسپورت
  • صورتحساب بانکی که نشان بدهد حداقل 945£ (پوند) طی نود روز گذشته در بانک وجود داشته.
  • مدرک زبان
  • نتیجه آزمون بیماری سل در صورتی که مبدا فرد کشورهایی از جمله کنگو می باشد
  • لازم است صفحه ای در پاسپورت خالی باشد
  • پیشنهاد شغلی

پذیرش خارج از انگلستان

برای ویزای Tier2 باید به صورت آنلاین پذیرفته شد. باید اثر انگشت و عکس گرفته شده در مرکز پذیرش ویزا به عنوان بخشی از پذیرش باشد. باید مجوز اقامت را طی 10 روز پس از روز ورود به انگلستان جمع آوری کرد. ممکن است بتوان بسته به کشوری مبدا، ویزا را سریعتر گرفت.

ممکن است بتوان برای تمدید ویزا به منظور اقامت در انگلستان تحت ویزای Tier2 اقدام کرد. بهتر است هر وابسته ای را که در ویزای کنونی فرد هستند در درخواست برای تمدید در نظر گرفته شوند. این قضیه شامل حال بچه هایی که در طول مدت اقامت 18 ساله شدند نیز می شود. برای این کار قبل از انقضای ویزا باید اقدام کرد. یکی از راهکارهای اخذ اقامت و داشتن مجوز ویزای کاری این کشور به دست آوردن کار پس از تحصیل در انگلستان است. دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این کشور با داشتن یک پیشنهاد کاری در راستای تحصیلات جهت اخذ ویزای کار اقدام نمایند.

تحصیل در انگلیس چه شرایطی داره؟

بهترین راه برای اخذ اقامت انگلستان

همان طور که در بالا اشاره شد اخذ ویزای کاری انگلستان نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی است. امری که بدون حضور قانونی در خاک انگلستان تقریبا نشدنی است. به همین دلیل است که افراد متقاضی مهاجرت به انگلستان، روش تحصیل را انتخاب می کنند. البته باید توجه داشت که نظام تحصیلی انگلیس بر خلاف اتریش، فرانسه، نروژ و آلمان رایگان نیست و چه دانشجویان بومی و چه دانشجویان بین المللی باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه های انگلیس با توجه به رشته تحصیلی افراد بین 17000$ تا 50000$ (دلار آمریکا) می باشد. علاقه مندان به تحصیل و کار در انگلیس هنگام اخذ پذیرش توجه داشته باشند هر چه سطح دانشگاهی که از آن پذیرش می گیرند بالاتر باشد، شانس پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی بیشتر خواهد بود. برخی از بهترین دانشگاه های انگلیس در سال 2024 عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های انگلیسرتبه جهانی سال 2024 در QS
1University of Oxford4
2University of Cambridge3
3Imperial College London6
4University College London9
5The University of Manchester32

صلاحیت اخذ مجوز کاری انگلستان

باید برای ورود و یا اقامت با یکی از موارد زیر مجوز داشته باشید:

Tier 1 (کارآفرین)Tier2 (معمولی)
دارنده مجوز کار لایقنماینده روزنامه خارجی، آژانس خبری یا سازمان صدا سیما
عضو کارمندان عملیاتی خطوط هوایی خارجیکارمندان ملیت های خاص

به علاوه برای درخواست این نوع مجوز باید شرایط زیر را دارا بود:

  • هنوز هم برای کارفرمایی کار کند که گواهی اسپانسری را ارائه کرده است.
  • هنوز حقوق مکفی دریافت کند.
  • برای تمدید ویزا حتماً باید در انگلستان باشد.

ویزای Tier 1 انگلستان

این روادید برای سرمایه گذاری می باشد. متقاضی این روادید باید 1000000£ (پوند) سرمایه داشته باشد و پس از سرمایه گذاری تنها به یک چهارم این مبلغ می تواند دسترسی داشته باشد و آن را باید در خرید ملک یا ایجاد کسب و کار صرف کند. افرادی که این روادید را کسب می کنند، بعد از 5 سال سکونت در انگلیس، می توانند مقیم این کشور شوند.

ویزای Entrepreneur و Post-Study Work انگلستان

متقاضیان ویزای Entrepreneur باید حداقل 210000£ (پوند) پول داشته باشد تا بتواند در انگلستان کسب و کار ایجاد کند. در صورتی که متقاضی این روادید به زبان انگلیسی مسلط باشد، 10 امتیاز به روادید وی اضافه خواهد شد. ویزای POST-STUDY WORK برای افرادی که میخواهند بعد از تحصیل در انگلستان مشغول به کار در انگلستان شوند، ایجاد شده است.

ویزای Tier 2 انگلستان (Skilled Workers)

کسب روادید Tier 2 رو برای کارگران ماهر نیاز به یک پیشنهاد کاری در انگلیس دارد. متقاضیان این روادید باید از کمپانی های معتبر انگلیسی پیشنهاد کاری داشته باشند. اگر افراد دورگه، رهبر مذهبی و یا ورزشکار هستند، نگران نباشند؛ زیرا کسب این روادید برای این دسته افراد نیز ممکن می باشد. شایان ذکر است که متقاضیان این روادید باید یک پشتیبان مالی در انگلستان داشته باشند. پشتیبان مالی این روادید باید حداقل ضامن 800000£ (پوند) پول نقد باشد. این مبلغ باید 3 ماه قبل از مهاجرت متقاضی، در حساب بانکی ضامن وجود داشته باشد. در مورد هزینه زندگی در انگلستان در لینک مربوطه بخوانید.

روش ارسال اطلاعات ویزای کاری انگلستان 

دیگر ویزاهای کاری انگلستان

در همین باب می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود که بدین صورت می باشند:

انواع ویزاشرح
Tier 3افرادی که می خواهند به طور موقت در انگلستان کار کنند، می توانند این روادید را کسب کنند.
Tier 4این روادید برای محصلان می باشد. کسب این روادید به دانشجویان اجازه ورود و تحصیل در انگلستان را می دهد.
Tier 5افراد با این روادید می توانند به صورت موقت و در زمان محدود در انگلستان مشغول به کار شوند.

روش ارسال اطلاعات ویزای کاری انگلستان

درخواست باید به شعب اداره پست مشخص شده در صورتی که آنلاین اقدام شده (19.20£ (پوند) هزینه دارد) تحویل داده شود. اگر درخواست برای تمدید ویزا موفق باشد مجوز اقامت صادر می شود. سه نکته در این خصوص وجود دارد:

  • طی 8 هفته برای درخواست های آنلاین زمان لازم است.
  • طی 10 روز اگر می توان از خدمات درخواست الویت Tier2 استفاده کرد.
  • اگر درخواست شما پیچیده باشد و زمان بیشتری ببرد با فرد تماس خواهند گرفت. برای مثال وقتی لازم است مدارک ساپورت بررسی و مشخص شود.

زمانی که درخواست پذیرفته شد، می توان تا وقتی اجازه داده شده در انگلستان اقامت کرد تا زمانی که آخرین ویزای فرد منقضی شود.

مشاغل مورد نیاز در انگلستان در سال 2024

طبیعتا در هر کشوری برخی از مشاغل از رونق بیشتری برخوردار هستند. انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مشاغل مورد نیاز انگلستان در سال 2024 عبارتند از:

مشاغل پردرآمد در انگلستان
عنوان شغلیمتوسط حقوق به پوندتعداد فرصت های شغلیعنوان شغلیمتوسط حقوق به پوندتعداد فرصت های شغلی
توسعه دهنده نرم افزار£128000 3088مدیریت بحران £1360001111
معمار £171000 1597مدیر فروش £2350002795
استخدام کننده£75000 2862مدیر تولید £991001967
توسعه دهنده وب64000 £1586مدیریت بازاریابی £1360001966
Engagement manager£13000405مدیر مالی £2580002001
HR Business partner£49000753مدیر حسابداری £2010001124
دستیار اجرایی £73800385مدیر ارتباطات£91500651
مهندسی نرم افزار £805004876مدیر قرارداد£1020001687
Front end developer£1240001841مدیر منابع انسانی£211000664
تحلیلگر تجاری £1790002949مدیر پروژه£1550007320
مدیر طراحی £260000791مدیر توسعه تجارت£790003915
مدیر اجرائی £3110002222مدیر بازرگانی£83000701
Data scientist £116000995

دریافت ویزای کار انگلستان بدون ارائه دعوتنامه شغلی

برای کشور انگلستان اگر قصد اخذ ویزای کار دارید باید دعوتنامه شغلی را ارائه دهید. در بعضی موارد شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه ویزای کار این کشور را دریافت نمائید. در بعضی مواقع شما می توانید بدون داشتن دعوتنامه نیز در این کشور مشغول به کار شوید. متقاضیان می توانند برای اخذ ویزای کارآفرینی اقدام نمایند و با ارائه طرح کسب و کار خود می توانند برای اخذ اقامت این کشور از این طریق اقدام نمایند. ویزای کارآفرنی به حداقل به سرمایه 500000£ (پوند) نیاز دارد و نسبتا شرایط سختی را برای این ویزای باید پشت سر بگذارید. همچنین شما می توانید برای ویزای کاری کانادا و یا استرالیا اقدام نمائید که نیازمند ارائه دعوتنامه شغلی نمی باشد.

شرایط اخذ ویزای کاری کانادا در مقایسه با انگلیس

ویزای همراه اشخاص متقاضی کار در انگلستان

در حالت موفقیت در گرفتن ویزای به نام ویزای Tier 2 که به صورت عمومی می باشد. خانواده این اشخاص نیز قادر می باشند که به اشخاص متقاضی کار در این کشور ملحق شوند ولی این اشخاص ملزم به اثبات توانایی مالی در راستای حمایت نمودن از خانواده خود می باشند. با این توضیح که این اشخاص به صورت از قبل تعین شده دارای مجوز لازم برای انجام کار نمی باشند. اعضای خانواده این اشخاص در بر گیرنده اشخاص زیر می باشند:

  • همسر شخص متقاضی ویزای کار در این کشور
  • فرزندان شخص متقاضی کار در این کشور که سنشان زیر 18 سال باشد.
  • فرزندان شخص متقاضی کار در این کشور که سنشان بالای 18 سال باشد.
  • دیگر اعضای خانواده شخص متقاضی کار در این کشور

با این توضیح که اعضای خانواده این شخص مانند والدین شخص متقاضی کار در این کشور می توانند اقدام به در خواست ویزای کوتاه مدت 6 ماهه در این کشور کنند.

یافتن شغل در انگلستان

یکی دیگر از چالش هایی که افراد ممکن است برای رسیدن به ویزای کاری انگلستان با آن روبرو باشند، یافتن کار در این کشور است. افرادی که پیش تر با شرکت های انگلیسی کار کرده باشند این فرصت را خواهند داشت که یک پیشنهاد کاری مستقیم دریافت کرده و خود را به عنوان نیروی کار به انگلستان برسانند.

در سوی مقابل سایر افراد باید با استفاده از موسسات کاریابی مجاز در کشور انگلستان به جستجوی کار در مشاغلی بپردازند که برای شهروندان خارجی ارائه شده است. در چنین شرایطی می توان گفت که فرد شانس نسبتا کمی برای یافتن کار در انگلستان خواهد داشت.

از سوی دیگر افرادی که دارای تخصص خاص هستند، می توانند به صورت مستقیم با شرکت های موجود در انگلستان ارتباط برقرار کرده و رزومه خود را در اختیار آن ها قرار دهند. در این صورت نیز فرد می تواند شانس نسبتا خوبی برای رسیدن به کار در انگلستان داشته باشد چراکه شرکت های برجسته در انگلستان به دنبال نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف هستند.

مقایسه اخذ ویزای کاری آلمان و انگلستان

همانطور که ذکر شد انگلستان ویزای جستجوگر کار ندارد و کسانی که بخواهند برای کار به این کشور بروند یا باید پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای انگلیسی داشته باشند یا در انگلیس تحصیل کرده باشند و پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند. بر عکس در آلمان با توجه به این که آمار بیکاری در سال 202 زیر 4.5% است ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار وجود دارد. این ویزا این امکان را فراهم می کند که افراد برای پیدا کردن کار در آلمان به این کشور بروند بدون این که نیازی باشد از ابتدا پیشنهاد شغلی داشته باشند. تنها ملزومات این ویزا داشتن مدرک لیسانس و سابقه کاری مرتبط است. ترجیحا بهتر است افراد مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نیز داشته باشند که با توجه به حساسیت جامعه آلمانی به زبان ملی قطعا دانستن زبان آلمانی شانس پیدا کردن کار را چندین برابر می کند.

بررسی تخصصی شرایط کار در آلمان

ویزای جاب سیکر انگلیس

اگر قبلاً حق کار در انگلستان را ندارید، همچنان می توانید برای کار در دانشگاه درخواست دهید. رایج ترین مسیری که از طریق آن می توانید حق کار در بریتانیا را به دست آورید، از طریق سیستم مبتنی بر امتیاز است، اگرچه بسته به هر پیوند خانوادگی یا اجدادی که ممکن است با بریتانیا داشته باشید، مسیرهای مرتبط دیگری نیز وجود دارد. اگر به شما پیشنهاد کار با دانشگاه داده شد و قصد دارید مجوز کار در انگلستان را دریافت کنید، ابتدا باید گواهی حمایت از دانشگاه را دریافت کنید. این مستلزم آن است که شغل حداقل در سطح RQF 3 یا بالاتر مهارت داشته باشد و حداقل حقوق مورد نیاز برای این نقش را برآورده کند. نقش ‌های ارشد علمی یا تحقیقی در دانشگاه ممکن است به طور خودکار واجد شرایط ویزای استعدادهای جهانی باشند.

با توجه به این که انگستان یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا به لحاظ شرایط اقتصادی و بازار کار است مهاجرت به انگلستان و یا کار و تحصیل و زندگی در این کشور طرفداران زیادی دارد و علاقه مندان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تماس بگیرند. موسسات معتبر کاریابی در انگلستان می توانند در خصوص کار در این کشور به شما کمک کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کاری انگلستان

متقاضیان اخذ ویزای کاری انگلستان در سال 2024 موارد زیر را بررسی می نمایند:

  • حداقل امتیاز لازم برای اخذ ویزای کارگر ماهر انگلستان چقدر است؟ 70 امتیاز از 100 امتیاز کل
  • معیارهای امتیازبندی ویزای مذکور چیست؟ شغل تخصصی لیست شده در فهرست مشاغل مورد نیاز انگلستان، سطح درآمدی، گواهی اسپانسری (CoS)، مدرک زبان انگلیسی و نیز مدرک تحصیلی از آنجمله می باشد.
  • شرایط اخذ ویزای کاری انگلستان برای ایرانیان فراهم است؟ بله، انگلستان مدل های متفاوتی از ویزای کار را داراست که در صورت اشتغال زیر نظر یک کارفرما می توان برای اخذ ویزای کاری موسوم به ویزای کارگر ماهر انگلستان UK Skilled Worker درخواست نمود.
  • دستیابی به ویزای کاری انگلستان تحت چه شرایطی امکان پذیر است؟ اگر شما در خاک ایران باشید اولین مدرک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار انگلستان داشتن یک پیشنهاد کاری است.
  • میزان تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای کارگر ماهر انگلستان چقدر است؟ حدود حداقل 1270£ (پوند) در حساب بانکی طی 28 روز منتهی به زمان درخواست این ویزا
  • سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری انکلستان چیست؟ جهت اخذ این ویزا بعد از اخذ پیشنهاد کاری متقاضی بایستی مدارک تحصیلی یا آموزشی، سوابق کاری و مدرک زبان را در صورت نیاز ارائه نماید.
  • ویزای کاری انگلستان دارای محدودیت سنی خاصی است؟ عموما اخذ ویزای کار انگلستان برای جذب نیروی کار مناسب است که سن خوب یکی از شاخصه های مهم اخذ این نوع ویزا می باشد.
  • امسال هزینه درخواست ویزای کاری انگلستان چقدر است؟ از £625 الی £1423 (پوند) متغیر است
  • اخذ ویزای کار انگلستان برای یک شهروند ایرانی آسان است؟ خیر، با توجه به عدم حضور در خاک انگلستان دستیابی به یک پیشنهاد کاری خارج از بریتانیا بسیار دشوار است.
4.9/5 - (14 امتیاز)

38 دیدگاه برای “ویزای کاری انگلستان

  1. ساسان گفت:

    سلام من تو انگلیس تحصیل کردم میخواستم بدونم برای ویزای کاری انگلستان باید چه کاری انجام بدم؟ شرایط درخواست به چه صورت است و اینکه میشه برای همراه هم اقدام کرد همزمان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که کمتر از دو سال از مدرک تحصیلی شما گذشته باشه، شما به صورت خودکار می تونید وارد انگلستان بشید و در این کشور به دنبال کار بگردید.
      در غیر این صورت باید به دنبال پیشنهاد کاری باشید از این کشور
      بله به صورت همزمان هم میشه اقدام کرد

  2. امیر گفت:

    سلام برادرم مقیم المان هست ولی میخواد بره انگلستان مغازه تعمیرات موبایل بزنه میتونم از طریق کارفرما ویزای کار بگیرم با اینکه مقیم المان هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که ایشون اقامتشون رو به دست اوردند و کارشون رو شروع کردند، می تونن از طریق مراجع قانونی برای شما دعوتنامه ارسال کنند.

  3. fatemeh گفت:

    سلام. من مدرک تافل با نمره ۱۰۰ دارم و مدرک دکتری مرتبط با جاب آفرم دارم. آیا لازمه دوباره آزمون آیلتس بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر لزومی به ارائه آیلتس نخواهید داشت

  4. شقایق گفت:

    سلام وقت بخیر ..برای کار در انگلستان ایا میشه کار فرمایی برات دعوت نامه بفرسته که شغل درخواستی ربطی به مدرکت نداره ؟
    من رشته مهندسی صنایع هست و جاب افر برق دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر معمولا باید دعوتنامه کاری شما با مدرک تحصیلی و سوابق کاری شما مرتبط باشه

  5. رضا گفت:

    سلام من میخوام از طریق شغل نقاشی ساختمان اقدام به دریافت ویزای کاری کنم میخواستم بدونم که تمکن مالی باید چند میلیون باشه و اینکه چجوری ثابت کنم که سابقه کاری داشتم و آیا مدرک هم لازم داره؟
    خواهش میکنم جوابمو به ایمیلم بفرستین چون اینجا رو ممکنه یادم بره

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاع از تمکن مالی انگلستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  6. علی گفت:

    سلام
    یکی از دوستان من مقیم انگلیس هست و اونجا صاحب کمپانی هست
    اکثر افراد کمپانی هم ایرانی هستن
    ایشون میخوان لطف کنن و برای بنده دعوتنامه کاری ارسال کنن
    من بعدش باید چه کنم؟
    آیا حتما نیاز به مدرک زبان دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      یکی از مدارکی که احتیاج دارید مدرک زبان هستش

  7. امیر گفت:

    سلام و خسته نباشید
    مدرک آیلتس آکادمیک برای ویزای کاری قابل قبول هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      برای ویزای کار قاعدتا مدرک آیلتس جنرال نیاز خواهید داشت البته مهمتر از اون داشتن جاب آفر یا قرارداد کاریه که در صورتی که وجود داشته باشه جنرال یا آکادمیکش خیلی مهم نیست
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

    2. Amini گفت:

      باسلام آیا با دعوت نامه ویزای کار از کارواش یا کار در سوپر مارکت میشه جز ویزای کار حساب کرد مرسی از راهنماییهای خوبتون؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        اگر دعوتنامه درستی داشته باشید تفاوتی نمیکنه به شرط اینکه با مدرک تحصیلیتون بخونه یا با سابقه کاریتون مرتبط باشه

  8. کورش گفت:

    درود،خسته نباشید،عالی بود مطالبتون
    کورش هستم
    کاردانی مکانیک گرایش ماشین ابزار
    جوشکار برق،آرگون،co2,بازرس جوش،جوشکار و برشکار زیرآب
    سن 40
    شانسی برای اخذ ویزا دارم؟
    سپاس از پاسخگویتون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای انگلستان باید کارفرما داشته باشید از شما دعوت به همکاری کرده باشند اما بدون نیاز به کارفرما میتونید برای ویزای ۲۰۲۰ و آسبیلدونگ آلمان برای کار بدون کارفرما اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیریرد

  9. امیر گفت:

    با عرض سلام و عرض ادب خدمت شما بنده ۲۵ سالمه و ۳ سال سابقه کاری می خواستم ببینم من مهندس نرم افزار از دانشگاه انقلاب و دارنده مدرک asp.net mvc از شرکت مایکروسافت هستم که مدرک رسمی شو در ترکیه دادم با مهر و تاییدیه مایکروسافت می خواستم ببینم می تونم بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی در انگلستان کار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید .

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کار در انگلستان یک کارفرمای انگلیسی باید از شما دعوت به همکاری کنه در متیجه باید از طریق سایت های کاریابی بین المللی به دنبال کارفرما باشید اما بدون نیاز به کارفرما میتونید برای ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش و استرالیا به صورت امتیاز بندی اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  10. ثریا گفت:

    سلام و احترام
    من ۲۷ سالم و لیسانس علوم ازمایشگاهی و ارشد ژنتیک دارم و ۵سال سابقه کار مرتبط با بیمه دارم و در حال اماده نمودن ۱مقالهisi می باشم و تمام دوره های مولکولی را به همراه سرتیفیکیت انها گذرانده ام و خواهرم در لندن می باشد و همسرش ایتالیایی و اونجا کار مینمایند
    امکان گرفتن ویزای کاری لندن برای من وجود دارد؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای ویزای کار انگلستان شما حتما باید دعوت نامه کاری از انگلستان داشته باشید یا اینکه با ویزای تحصیلی به انگلستان مهاجرت کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  11. سارا ج گفت:

    سلام وقت بخیر
    شما خدمات کاریابی از انگلستان رو انجام میدید؟
    بنده 33 ساله، متاهل و فوق لیسانس برنامه ریزی شهری و دارای مدرک مدیریت پروژه PMP و مجموعا 8 سال سابقه کار و 4 سال سابقه کار با بیمه هستم. امکان کاریابی برای بنده در انگلستان توسط موسسه شما هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کاریابی در انگلستان باید شما خودتون کارفرما داشته باشید که از شما دعوت کرده باشه و میتونید از طریق سایت های کاریابی جستجو کنید

  12. مونا اماني گفت:

    با سلام و ممنون از توضيحاتتون براي اينكه ويزاي كار تبديل به اقامت شه چه زماني بايد در انگلستان كار كرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب حدود ۳ الی ۵ سال

  13. حانیه گفت:

    سلام ، میشه وقتی با ویزای کار رفتیم انگلیس درخواست اقامت دائم کنیم ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله

  14. امیررضا گفت:

    سلام برای گرفتن ویزای کار پرستاری نیاز به دعوتنامه از انگلستان هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب ابتدا باید مدرکتونو معادل سازی کنید

  15. سامان کمالی گفت:

    سلام. مقاله فوق العاده خوبی بود. ویزای کاری انگلستان بیشتر از 8 ماه زمان میبره صادر شه؟

    1. علی گفت:

      نه حد اکثر ۶ ماه دوست عزیز

    2. داوری گفت:

      سلام
      حدودا همین مقداره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  16. طاها کسروی گفت:

    سلام. سلام. مهاجرت به انگلستان چقدر زمان میبره؟ ممنون از مقاله خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      مهاجرت از چه طریقی رو میفرمائید؟

  17. فرهاد موردی گفت:

    برای دریافت ویزای کاری انگلستان نیاز به دعوتنامه کاری داریم؟

    1. علی گفت:

      بستگی به شغل شما داره اگه شغلت فنی باشه باید دعوت نامه داشته باشید

  18. داوری گفت:

    بسیار مقاله خوب و پرباری بود. میخوام بدونم که بدون دعوتنامه کاری هم میشه مثل آلمان یه ویزای جستجوی کار گرفت یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *