ویزای کاری

ویزای کاری ایسلند

ویزای کاری ایسلند

ویزای کاری ایسلند در سال 2024 منوط به ارائه پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی معتبر از ایسلند است. این ویزا همان ویزای اقامت کشور ایسلند می باشد که برای سه دسته از متقاضیان یعنی کارگران ماهر، ورزشکاران و کارگران در لیست مهارت های لازم ایسلند صادر می شود. در مقاله پیش رو، متقاضین علاوه بر آشنایی با شرایط دریافت این ویزا همچنین با کلیات بازار کار ایسلند هم آشنا می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متخصص در زمینه اخذ انواع ویزای خارجی آماده است تا در مورد ویزاهای ایسلند نیز به هموطنان مشاوره رایگان ارائه نماید.

ایسلند در یک نگاه

ایسلند سرزمین یخ و آتش مملو از زیبایی های طبیعی و مناظر بکر دقیقا در غربی ترین نقطه قاره اروپا بین دریای گرینلند و اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. از مشخصات این کشور می توان به جمعیت پراکنده، آب وهوای معتدل، وجود یخرفت ها و زمین های لاوا آتش فشانی، چشمه های آب گرم و غیره اشاره نمود. ریکیاویک (Reykjavik) شهر اصلی و پایتخت کشور ایسلند دارای یک اقتصاد بازاری با بخش های متنوع مالی، بیوتکنولوژی و تولیدی است. اما اکنون ویژگی های ایسلند را یکبار دیگر به صورت زیر مرور می کنیم:

ویژگی های ایسلند

اگرچه ایسلند کشوری است که در نگاه اول نسبتا ایزوله و دور افتاده از اروپا به نظر می رسد، ولی به یاد داشته باشیم که صنعت اکوتوریسم این کشور همه ساله هزاران گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. علاوه بر این ایسلند سرزمینی با یک اقتصاد سرشار از منابع طبیعی اما مواجه با کمبود نیروی متخصص است. در واقع رشد اقتصادی 1.63% ایسلند ایجاب می کند که دولت ایسلند برای پیشرفت اقتصادی هر چه بیشتر این کشور، کمبود نیروی خود را با استخدام نیروی کار خارجی جبران کند.

نگاهی بر بازار کار ایسلند

با اینکه ایسلند حداقل جای زیاد خوبی برای شروع کار فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست اما وجود صنعتت توریسم پیشرو و نیز دامنه وسیع کمبود نیرو ایسلند را به سرزمین فرصت های بکر برای کارگران بین المللی تبدیل می کند. اصلا آیا می دانستید که همین کشور ایسلند دارای یک بازار کار بسیار پر رونق و مطلوبی در اروپا با نرخ بیکاری بسیار پایین (4.1% در ژانویه 2024) می باشد. ایسلندی ها 8 ساعت در روز و 40 ساعت در هفته کار می کنند. مطابق آمار روز از این کشور، میانگین حقوق کارگر ساده در ایسلند ماهیانه حدود 369086ISK (کرون) معادل 1763€ (یورو) می باشد.

مشاغل مورد نیاز کشور ایسلند مخصوصا برای قشر تحصیلکرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی در خصوص مهاجرت به ایسلند عبارتند از:

  • ساخت و ساز
  • مراقبت های بهداشتی
  • فناوری اطلاعات (IT)
  • توریسم

نحوه کاریابی درست در ایسلند

کاریابی یا Job Finding در کشور ایسلند مرحله بسیار مهم و حساسی برای اولا عقد قرارداد کار و ثانیا درخواست ویزای کاری ایسلند محسوب می شود. اداره کار ایسلند به متقاضیان کار در ایسلند توصیه می کند که حتما درخواست های کار به شرکت های کارفرمای مورد نظر ارسال گردد. چرا که در ایسلند پست های شغلی به ندرت آگهی می شود. اکثر شرکت های ایسلندی درخواست های شغلی را از طریق ایمیل قبول می کنند. پس توصیه می شود که به همراه رزومه (CV) و کاور لتر خود یک پیام کوتاهی هم بگذارید. معمولا کارفرماهای ایسلندی علاقه مند خواندن رزومه های کوتاه یک صفحه ای هستند. اما توجه داشته باشید که مصاحبه (تلفنی یا حضوری) نیز بخشی از فرآیند کاریابی در ایسلند است. پس برای مصاحبه هم باید آماده باشید.

معمولا مصاحبه های کاری در ایسلند به صورت تلفنی و یا از طریق ملاقات غیر رسمی مثلا در رستوران ها یا کافه ها انجام می شود. در این رابطه و جهت سرعت بخشی به فرآیند کاریابی خود در ایسلند می توانید از شیوه های کاریابی بهینه مثل پلاتفورم های اجتماعی همانند وب سایت های کار یا پورتال های شرکت های کاریابی در کشور ایسلند نیز بهره گیرید. از بهترین وب سایت های کاریابی در ایسلند 2024 نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • GoAbroad.com
  • Go Overseas
  • Seeds
  • Workaway.info
  • Erasmus Intern
  • GoAbroad.com
  • LinkedIn

شرایط ویزای کاری در ایسلند 2024

مطابق قانون کشور ایسلند، شهروندان ایرانی جهت کار در ایسلند با مدت اقامت بیش از 3 ماه نیازمند اخذ ویزای اقامت معتبری هستند. کارفرمای ایسلندی طرف قرارداد نیز از طرف متقاضی ایرانی مسئول درخواست اقامت مذکور می باشد. همزمان با این کار نیز متقاضی بایستی پیگیر صدور ویزای ورود (ویزای بلند مدت) خود از سفارتخانه ایسلند باشد. پس قبل از درخواست ویزا، متقاضی باید قرارداد کاری خود با کارفرمای ایسلندی را امضاء کند. اما شرایط درخواست ویزای کاری ایسلند جدا از داشتن قرارداد کاری عبارتند از:

  • اولا پست شغلی مذکور جزء مشاغل مورد نیاز ایسلند باشد.
  • ثانیا کار مورد نظر جزء پروژه کوتاه مدت ایسلند نباشد.

اما فرآیند درخواست این ویزا از طریق سفارت ایسلند بدین شرح است که ابتدا کارفرمای ایسلندی از طرف متقاضی درخواست ویزای اقامت می کند. در صورت موافقت اداره کار ایسلند، تاییدیه ای به صورت ایمیل به متقاضی ارسال می شود و متقاضی می تواند با جمع آوری مدارک لازم خود به سفارت کشور ایسلند مراجعه و درخواست خود را به سفارت تحویل دهد. پس از ارائه درخواست است که متقاضی بایستی در انتظار دریافت پاسخ باقی بماند.

شرایط ویزای کاری در ایسلند

هزینه درخواست ویزای کاری ایسلند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی باید قبل از درخواست ویزای کاری این کشور مورد بررسی قرار دهند، هزینه درخواست ویزای کاری این کشور است. به طور کلی پس از تایید درخواست ویزای کاری ایسلند، متقاضیان باید هزینه ویزای کاری این کشور را به صورت کامل پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که، در صورت ریجکتی درخواست ویزای کاری متقاضیان، دیگر نیاز به پرداخت هزینه ندارند. علاوه بر این، متقاضیان باید هزینه درخواست ویزای کاری ایسلند را در تاریخ وقت سفارت شیلی یا قبل از آن بپردازید. به عبارت دیگر، زمانی که برای تعیین قرار ملاقات با متقاضیان تماس می گیرند، جزئیات پرداخت را به آنها اطلاع می دهند. به طور کلی بدون پرداخت هزینه درخواست ویزای کاری ایسلند، اجازه درخواست این نوع از ویزا را نخواهید داشت.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری ایسلند را با کشورهای دیگر مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای کاری ایسلند را با کشورهای دیگر

ویزای کار ایسلند برای افراد ورزشکار

روادید ورزشی به ورزشکاران حرفه ای و مربی های تیم های مختلف در سطح بالا ارائه می شود. در صورتی که این ورزشکاران و مربیان بخواهند در سازمان ها و زمینه های مختلف ورزشی در ایسلند مشغول به کار شوند، باید این روادید را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به تارنمای سازمان المپیک ایسلند مراجعه کنید. شرایط ویزای کاری در بخش های مختلف به این صورت می باشد که مجوز کاری به مدت یک سال ارائه می شود، در مورد عدم وجود نیروی کار، متقاضی تنها یک بار می تواند مجوز را تمدید کند و تمدید مجوز باید 30 روز زودتر درخواست شود، در غیر این صورت اداره مهاجرت ایسلند هیچ مسئولیتی را بر گردن نمی گیرد.

همراهی خانواده های خارجی در ایسلند

یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای کاری ایسلند که سالانه تعداد زیادی از اتباع کشورهای خارجی را به این کشور می کشاند، همزاهی خانواده با این نوع از ویزای ایسلند می باشد. بنابراین تمامی دارندگان ویزای کاری می توانند خانواده خود را با خود به این کشور بیاورند. البته همراهی خانواده با ویزای کاری ایسلند دارای برخی از محدودیت ها و قوانین می باشد، که تمامی متقاضیان باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. یکی از این محدودیت ها این است که، دارندگان ویزای کاری ایسلند در صورتی می توانند اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند که، مسکن مناسبی را در ایسلند تهیه کرده باشند. علاوه بر این متقاضین باید ثابت کنند که از نظر مالی توانایی حمایت از آنها را در این کشور دارند. همچنین اعضای خانواده دارندگان ویزای کاری ایسلند باید برای ویزای نوع D این کشور درخواست دهند.

فواید اشتغال در ایسلند برای اتباع خارجی

بر خلاف اغلب کشورهای شمالی قاره اروپا، اخذ ویزای کاری دارای فواید بی شماری برای تمامی متقاضیان می باشد. به عبارت دیگر مهاجران می توانند با دریافت ویزای کاری این کشور از مزایا این کشور حین درخواست ویزا و در طول اقامت در آن بهره مند شود. یکی از بزرگترین مزیت های ویزای کاری این کشور برای اتباع کشورهای خارجی روند درخواست ویزای کاری این کشور می باشد. زیرا روند درخواست ویزای کاری ایسلند بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن بسیرا ساده است و از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند درخواست این نوع از ویزا خبری نخواهد بود.

برای اینکه بیشتر با فواید دریافت ویزای کاری ایسلند آشنا شوید، به تصویر زیر توجه فرمایید:

فواید دریافت ویزای کاری ایسلند

مدت اعتبار روادید ایسلند

یکی از بزرگترین چالش های موجود در ویزای ایسلند، مدت اعتبار این ویزای تحصیلی می باشد. به طور کلی ویزای تحصیلی ایسلند حداکثر بررای مدت 2 سال صادر می شود. البته یکی از مزیت های ویزای کاری ایسلند این است که، می توان این نوع از ویزای کاری را بعد از اتمامن انقضا برای مدت 2 سال دیگر تمدید کرد. متقاضیان باید ویزای کاری این کشور خود را ظرف مدت 3 ماه قبل از انقاضای آن در اداره مهاجرت این کشور تمدید کنند. در نهایت اینکه، اگز حداقل 5 سال با ویزای کار در ایسلند زندگی کنید، ممکن است واجد شرایط اقامت دائم در این کشور شوید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری ایسلند

اما برای درخواست ویزای کاری ایسلند، متقاضیان لازم است که حتما به فکر تهیه مدارک ضروری باشند. اهمیت این مرحله به دو جهت می باشد. اولا متقاضیان برای اثبات صلاحیت خود برای سفارت ایسلند به ارائه این مدارک نیاز دارند و ثاتیا بدان خاطر که تهیه مدارک ناقص یا نادرست می تواند منجر به ریجکت درخواست گردد. مدارک ضروری ویزای کاری ایسلند عبارتند از:</p>

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • کپی پاسپورت بین المللی
  • قرارداد کاری معتبر
  • بیمه پزشکی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدرک سکونتی در ایسلند
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

<h2>سوالاتی درباب ویزای کاری ایسلند

به

دلیل اهمین ویزای کار برای متقاضیان، حتما سوالاتی نیز در اینباره به شرح زیر وجود دارد:

    • اصلی ترین مشاغل مورد نیاز ایسلند 2024 چیست؟ مشاغل مربوط به ساخت و ساز، گردشگری، IT و مشاغل بخش درمانی می باشد.
    • نحوه درست کاریابی در ایسلند چگونه است؟ اداره کار ایسلند به متقاضیان کار در این کشور توصیه می کند که حتما درخواست های کار به شرکت های کارفرمای مورد نظر ارسال گردد. چراکه در ایسلند پست های شغلی به ندرت آگهی می شود. اکثر شرکت های ایسلندی درخواست های شغلی را از طریق ایمیل قبول می کنند. پس توصیه می شود که به همراه رزومه (CV) و کاور لتر خود یک پیام کوتاهی هم بگذارید.
    • <l

i>هزینه درخواست و

    یزای کاری ایسلند چقدر می باشد؟ هزینه این ویزا حدودا 15000ISK معادل 98€ (یورو) می باشد.
  • میزان تمکن مالی جهت اخذ ویزای کار در ایسلند چقدر است؟ ISK 189875 (کرون ایسلند) معادل معادل 1250€ (یورو) در ماه شرط تمکنی لازم می باشد.
  • شرایط گواهی عدم سوء سابقه در فرآیند اخذ ویزای کار ایسلند 2020 چیست؟ گواهی مذکور می بایستی از طریق پلیس ایران و برای 5 سال اخیر قبل از درخواست ویزا اخذ شود.
5/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *