ویزای کاری

ویزای کاری دومنیکن

ویزای کاری دومینیکن

ویزای کاری دومنیکن به خارجی هایی اعطا می شود که دارای پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده در جمهوری دومنیکن هستند. این ویزا معمولاً به افرادی اعطا می شود که قراردادهای مدت معینی را در شرکت های دولتی یا خصوصی تأسیس شده در کشور انجام می دهند و ممکن است تا زمانی که قرارداد کار هنوز معتبر است برای دوره های 1 ساله دیگر تمدید شود. مشمولان این ویزا می توانند برای دریافت گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی و برخورداری از تسهیلات گمرکی قابل اجرا اقدام کنند. این سرویس برای عموم مردم در نظر گرفته شده است و تمامی افرادی که الزامات و شرایط دریافت ویزای کاری دومنیکن را رعایت کنند، می توانند اقدام به مهاجرت کاری به این کشور کنند. تمامی شرایط دریافت و انواع ویزای کاری دومنیکن در این راهنما توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار گرفته است.

آشنایی با شرایط کار و نرخ بیکاری در دومنیکن

به طور کلی، شرایط کار در دومنیکن برای افرادی که در زمینه های خاص مهارت و دانش کافی دارند، بسیار مناسب می باشد. شایان ذکر است که جمهوری دومنیکن از کمبود مهارت های عمومی و کمبود آموزش رنج می برد. در خصوص کار در دومنیکن، تدریس یک انتخاب محبوب در میان مهاجران، به ویژه TEFL است، اگرچه حقوق در مقایسه با سایر کشورها پایین است. همچنین در صنعت ساخت و ساز، پرستاری و پزشکی و در بخش های گردشگری و مهمان داری، فرصت های شغلی زیادی در جمهوری دومنیکن وجود دارد. نرخ بیکاری در جمهوری دومنیکن در دهه گذشته به طور متوسط ​​5.5% بوده است، با این حال، تفکیک جنسیت و سن تفاوت های قابل توجهی را نشان می دهد.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در دومنیکن اشاره شده است:

نرخ بیکاری در دومینیکن

چه افرادی نیاز به ویزای کاری دومنیکن دارند؟

هنگام سفر به جمهوری دومنیکن، ملیت متقاضی و انواع فعالیت هایی که متقاضی در طول سفر خود انجام خواهد داد تعیین می کند که آیا وی می تواند به عنوان یک بازدید کننده تجاری به طور قانونی سفر کند یا برای کار در دومنیکن نیاز به دریافت ویزای کاری این کشور دارد.

به عنوان یک بازدید کننده تجاری از جمهوری دومنیکن، متقاضی می تواند در فعالیت های زیر شرکت کند:

  • شرکت در جلسات کاری
  • تور یک شرکت
  • شرکت در یک نمایشگاه تجاری یا همایش سمینار
  • دیدن سایت پروژه برای اهداف اطلاعاتی

در حالی که این فهرست جامع نیست و سایر فعالیت ها می توانند به عنوان کسب و کار واجد شرایط باشند، متقاضی باید قبل از سفر خود به دومنیکن اطلاعات کامل در این زمینه کسب کند. تمامی اتباع خارجی در صورتی که قصد انجام فعالیت های تجاری در جمهوری دومنیکن را دارند، باید قبل از سفر، ویزای تجاری (NM) را از سفارت یا کنسولگری دومنیکن دریافت کنند. در حالی که معافیت های ویزا در دسترس هستند، ممکن است فقط برای فعالیت های توریستی استفاده شوند. فعالیت‌های زیر، اعم از با حقوق یا بدون حقوق، عموماً طبق قانون دومنیکن به عنوان شغل شناخته می شوند.

  • آموزش عملی
  • تاسیسات فنی و کارهای تعمیر و نگهداری
  • مشاوره
  • حسابرسی

این فهرست جامع نیست و بسیاری از فعالیت ‌های حرفه ‌ای دیگر در جمهوری دومنیکن کار محسوب می ‌شوند، حتی اگر برای مدت کوتاهی انجام شوند. الزامات مجوز کار به صلاحیت متقاضی، ماهیت و مدت کار متقاضی و اینکه آیا کارفرمای متقاضی نهادی در جمهوری دومنیکن دارد یا خیر بستگی دارد. رایج ترین شکل مجوز کار برای جمهوری دومنیکن، ویزای تجاری برای اهداف کاری (NM1) و اجازه اقامت موقت است. شایان ذکر است که هیچ معافیت مجوز کار بر اساس ملیت یا صنایع خاص در جمهوری دومنیکن وجود ندارد.

چه کسانی به ویزای کاری دومینیکن نیاز دارند؟

بررسی دقیق انواع ویزای کاری دومنیکن

اگر متقاضی قصد داشته باشد برای تجارت طولانی مدت در جمهوری دومنیکن بماند یا اگر فعالیت های وی مستلزم تراکنش های پولی باشد، دریافت ویزای کاری دومنیکن الزامی می باشد. اتباع خارجی برای مهاجرت به جمهوری دومنیکن برای مقاصد شغلی باید ویزای خاصی داشته باشند. کارمندان بسته به ماهیت شغل خود و مدت زمانی که قصد اقامت در جمهوری دومنیکن را دارند، 2 دسته ویزای کاری برای انتخاب دارند.

2 دسته ویزای کاری دومنیکن عبارتند از:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای کاری کوتاه مدت یا Visa de Negociosمعتبر برای 60 روز با ورود تکی یا چندین بار ورود
ویزای تجاری برای مقاصد شغلیمعتبر برای 1 سال (درخواست اول) و واجد شرایط تمدید

همانطور که گفته شد، ویزای کاری کوتاه مدت Visa de Negocios 60 روز معتبر است. با این حال، این ویزا چند بار ورود به دارنده این اجازه را نمی دهد که در طول سال بیش از 2 ماه در جمهوری دومنیکن بماند. علاوه بر این، ویزای تجاری برای مقاصد شغلی که در سطح محلی به عنوان Visa de Negocios con Fines Laborales شناخته می شود، برای اتباع خارجی که در شرکت های خصوصی یا دولتی مستقر در جمهوری دومنیکن استخدام می شوند اعمال می شود. ویزای تجاری برای مقاصد شغلی برای مدت اولیه 1 سال معتبر است، پس از آن تا زمانی که دارنده قرارداد کاری معتبر داشته باشد، واجد شرایط تمدید است. هر کارمند خارجی که به صورت طولانی مدت برای شرکت مستقر در جمهوری دومنیکن کار خواهد کرد، برای اهداف شغلی باید ویزای کاری دریافت کند. آنها همچنین به مجوز اقامت نیاز خواهند داشت.

شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری دومنیکن

برای درخواست ویزای تجاری برای اهداف شغلی، اتباع خارجی باید مدارکی مانند فرم درخواست ویزا تکمیل شده، گذرنامه (که برای مدت اقامت متقاضی در جمهوری دومنیکن معتبر خواهد بود)، گواهی پزشکی عکس با اندازه پاسپورت، مدارک بررسی سوابق پلیس از کشور محل اقامت متقاضی، کپی مدرک هویت ملی متقاضی از کشور مبدا و نامه ای به بخش کنسولی از شرکت کارفرما در جمهوری دومنیکن ارائه دهند.

کارگران خارجی که قصد دارند بیش از 2 ماه در جمهوری دومنیکن بمانند نیز به اجازه اقامت نیاز دارند.

شرایط لازم برای مجوز کار در جمهوری دومنیکن عبارتند از:

  • یک فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس با اندازه پاسپورت
  • گواهی پزشکی
  • پرونده سوابق کیفری
  • کپی از مدرک هویت ملی متقاضی
  • ضمانت نامه محضری از کارفرما
  • اسنادی که نشان دهنده تمکن مالی متقاضی است.

هموطنان محترم می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات تکمیلی از شرایط کار و مهاجرت کاری به جمهوری دومنیکن و همچنین سایر کشورهای منطقه کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *