ویترین

ویزای کاری غنا

ویزای کاری غنا

اخذ مجوز و ویزای کاری غنا جهت کار قانونی در این کشور برای یک تبعه خارجی الزامی است. ویزای کار برای کسی است که در غنا شغل خود را تضمین کرده و به دنبال کار در این کشور برای مدتی است. فرآیند درخواست شامل ارائه مدارک مختلف مانند نامه پیشنهاد شغلی، گواهی ترخیص پلیس و گزارش پزشکی است. پس از تایید درخواست، ویزای کار صادر می شود و اتباع خارجی می توانند به طور قانونی در غنا کار کنند. توجه به این نکته ضروری است که کار در غنا بدون مجوز یا ویزای مناسب غیرقانونی است و می تواند منجر به اخراج یا مجازات های دیگر شود. رشد اقتصادی پایدار غنا، این کشور غرب آفریقا را به گزینه ای مناسب برای مشاغلی تبدیل می کند که به دنبال مکان هایی هستند که بتوانند در خارج از کشور گسترش پیدا کنند.

با این حال، متقاضیان باید مطمئن شوند که هر یک از کارمندان خارجی قبل از شروع کار برای شرکت های مستقر در غنا، ویزاها و مجوزهای لازم را دارند. در ادامه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان را ویزای کاری غنا بیشتر آشنا خواهند ساخت.

ویزای کاری غنا و مهاجرت کاری به این کشور

مانند هر کشور دیگری، غنا مجموعه خاصی از ویزاها را به اتباع خارجی ارائه می دهد. شهروندان کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) می توانند بدون ویزای ورود به غنا سفر کنند. سایر اتباع خارجی باید از سفارت غنا در کشور محل اقامت خود ویزا دریافت کنند.


مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به غنا عبارتند از:

نوع مدارکتوضیحات
ویزای یکبار ورودبه دارنده اجازه می دهد یک بار از مرز غنا عبور کند و تا سه ماه اقامت داشته باشد.
اجازه اقامت و اجازه کاراجازه اقامت و اجازه کار برای زندگی و کار در غنا الزامی است.

این احتمال وجود دارد که برخی از کارمندان بخواهند اعضای خانواده خود را به غنا بیاورند، بنابراین شرکت مستفر در غنا باید با این روند برای آنها نیز آشنا باشد. کارمندان خارجی که دارای مجوز اقامت هستند می توانند از طرف همسر، فرزندان و والدین بالای 60 سال برای اجازه اقامت تحت تکفل درخواست دهند. متقاضیان علاوه بر مدارک استاندارد، باید مدارکی دال بر رابطه خود با کارمند ارائه دهند، مانند ازدواج یا شناسنامه.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز و ویزای کاری غنا

این به کارفرما بستگی دارد که از طرف هر کارگر خارجی که استخدام می کند برای مجوز کار درخواست دهد.

اما مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری غنا به 2 بخش اصلی تقسیم می شوند:

  • مدارکی که باید توسط متقاضی یا کارمند خارجی ارائه شود.
  • مدارکی که باید توسط کارفرما ارائه شود.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز و ویزای کاری غنا

در جدول زیر به طور دقیق تر به مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری غنا اشاره شده است:

مدارکی که توسط متقاضی ارائه می شودمدارکی که توسط کارفرما ارائه می شود
فتوکپی پاسپورت معتبرقرارداد کار و کد حسابرسی شرکت فعلی
رزومه اثبات صلاحیت برای کار در غناگواهی ترخیص مالیاتی و کد مقررات شرکت
گواهی پزشکیگواهی تاسیس و ثبت شرکت
بررسی سوابق پلیس از کشور محل اقامت کارمندگواهی شرکت برای شروع کار

علاوه بر این، کارفرما باید مدرکی که نشان می دهد این شرکت برای کارگران محلی غنا این شغل را تبلیغ کرده است را نیز ارائه دهد. پس از اخذ مجوز کار، اتباع خارجی همچنان قبل از شروع کار در غنا به اجازه اقامت نیاز دارند.

شرایط دریافت ویزای کار آلمان

دریافت مجوز اقامت در غنا برای زندگی در این شور با ارائه مدارک زیر ممکن است:

  • دو قطعه عکس به اندازه پاسپورت
  • اصل پاسپورت معتبر
  • مجوز کار تایید شده
  • یک قرارداد کار
  • کارت شناسایی غیر شهروندی
  • مدارک ثبت کسب و کار و ترخیص مالیاتی برای کارفرما

پروسه درخواست ویزای کاری غنا

در حالی که فهرست مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوزهای کار و اقامت در غنا ممکن است دلهره آور به نظر برسد، مراحل درخواست نسبتاً ساده است. کارمند احتمالی باید با درخواست ویزای ورود به سفارت غنا در کشور محل اقامت خود یا در صورت عدم وجود سفارت در کشور محل اقامت، در نزدیکترین کشور شروع کند. علاوه بر فرم درخواست تکمیل شده، متقاضیان باید آماده ارائه ویزا با حداقل 6 ماه اعتبار، عکس پاسپورت، نامه کارفرما و مدرک ایمن سازی در برابر تب زرد باشند. همچنین کارمند باید هر گونه مدارک لازم را به کارفرما ارائه دهد تا بتواند برای اجازه کار و اجازه اقامت اقدام کند. درخواست های مجوز کار و اجازه اقامت باید به سرویس مهاجرت غنا (GIS) ارسال شود. هنگامی که سرویس مهاجرت غنا (GIS) هر دو مجوز را تأیید کرد، کارمند ممکن است به غنا سفر کرده و شروع به کار کند.

روند دریافت ویزای کار هلند

قوانین و حقوق کار در غنا

هنگامی که صحبت از کار در غنا می شود، قوانین و مقررات خاصی وجود دارد که فرد باید از آنها آگاه باشد. این قوانین برای اطمینان از اینکه هم کارفرمایان و هم کارمندان محافظت می شوند و محیط کاری منصفانه و عادلانه برای همه وجود دارد طراحی شده است. یکی از مهمترین قوانین این است که همه کارمندان حق دریافت حداقل دستمزد را دارند که در حال حاضر 14.88GHS (سدی غنا) تعیین شده است. علاوه بر این، کارکنان از مزایای خاصی مانند مرخصی سالانه، مرخصی استعلاجی و مرخصی زایمان برخوردار هستند. کارفرمایان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که محل کار آنها ایمن و سالم است و از تمام مقررات مربوط به بهداشت و ایمنی پیروی می کند. تبعیض و آزار و اذیت ممنوع است و کارکنان حق دارند در صورتی که احساس کنند با آنها ناعادلانه رفتار شده است، شکایت کنند.

از نظر میانگین حقوق، توجه به این نکته مهم است که دستمزدها بسته به صنعت، موقعیت مکانی و سطح تجربه می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال، طبق داده های سرویس آماری غنا، متوسط ​​درآمد ماهانه در غنا 5070GHS می باشد.

برای ارائه یک ایده کلی از اینکه ممکن است حقوق در غنا چگونه باشد، در اینجا نموداری وجود دارد که برخی از میانگین حقوق ماهانه برای چند صنعت مختلف را نشان می دهد:

میانگین حقوق ماهانه صنایع برجسته در غنا

شایان ذکر است که اینها فقط میانگین هستند و حقوق افراد می تواند بر اساس تعدادی از عوامل بسیار متفاوت باشد. علاوه بر این، مهم است که متقاضیان به خاطر داشته باشند که هزینه زندگی در غنا ممکن است با آنچه که قبلاً به آن عادت کرده اند متفاوت باشد، بنابراین تحقیق و برنامه ریزی بر اساس آن مهم است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا هموطنان عزیز را در تمامی زمینه های حقوقی و مهاجرتی یاری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *