ویزای کاری

ویزای کاری گرنادا

ویزای کاری گرنادا

افرادی که به دنبال اشتغال در گرانادا هستند، باید همه چیز را درباره ویزای کاری گرنادا بدانند و برای دریافت آن اقدام کنند. افرادی که در گرنادا اقدام به ثبت شرکت یا شروع کسب و کار می کنند، احتمالاً شهروندان با استعداد زیادی را در این کشور خواهند یافت تا تیم کاری خود را تکمیل کنند. در برخی موارد، کافرمایان کمپانی ها و شرکت هایی که در گرنادا ثبت شده اند، برای تکمیل تیم کاری خود، نیازمند به استخدام متخصصان، مهندسان، کارشناسان و نیروی کار خارجی می باشند. در این مواقع، هم کارفرمایان و هم افرادی که استخدام می شوند، نیاز به مدارک مناسب برای استخدام قانونی دانید.

گرانادا در دریای کارائیب که به دلیل سواحل خیره کننده، چشم اندازهای خارق العاده، زیبایی طبیعی، زیرساخت های آموزشی عالی و فرصت های سرمایه گذاری جذاب مشهور است، به طور پیوسته به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای سرمایه گذاران و کارفرمایان بین المللی ظاهر شده است.  در این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را با روند درخواست، معیارهای واجد شرایط بودن و سایر عوامل مهمی را که باید برای اخذ ویزای کاری گرنادا در نظر گرفته شود، آشنا خواهند کرد.

درباره ویزای کاری گرنادا

گرانادا به دلیل سبک زندگی ساحلی خارق ‌العاده، فرصت ‌های شغلی و سرمایه‌گذاری جذاب، ایمنی و امنیت و فرهنگ استقبال، به یکی از کشورهای مورد علاقه برای زندگی در کارائیب تبدیل شده است. این کشور از طریق برنامه شهروندی با سرمایه گذاری خود، شهروندی گرانادا را نیز به متقاضیان علاقه مند در ازای سرمایه گذاری اقتصادی در اقتصاد کشور ارائه می دهد. علاوه بر این، با توجه به شرایط مناسب کار در گرنادا، افراد زیادی برای کار به این کشور مهاجرت می کنند و تقریبا 8% جمعیت این کشور را مهاجران خارجی تشکیل می دهند.

در نمودار زیر به رشد جمعیت گرنادا در سال های مختلف اشاره شده است:

رشد جمعیت گرنادا در سال های مختلف

به متقاضیانی مایل به کار در گرنادا هستند و قصد دارند در شرکت ها و کمپانی های مستقر در این کشور مشغول به کار شوند، فقط نوعی ویزا در گرانادا ارائه می شود که برای مدت 1 سال اعتبار دارد. در صورتی که افراد مایل به تمدید اقامت خود در گرانادا باشند، باید 3 ماه قبل از اتمام اعتبار ویزای خود مجددا درخواست دهند. افرادی که نمی توانند به این دستورالعمل ها پایبند باشند، باید جریمه ای را که توسط دولت گرنادا اعلام شده است را بپردازند.

هنگامی که یک کارمند برای ویزای کاری گرنادا درخواست می کند، به یک سری مدارک نیاز دارد که هویت و منشاء خود را ثابت کند:

  • کپی پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست تکمیل شده توسط متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • مجوز پلیس در کشور مبدا متقاضی
  • گواهی صلاحیت محضری
  • پرونده سوابق کاری و تحصیلی
  • بیمه پزشکی معتبر
  • مرجع تخصصی از کارفرمای قبلی یا شخص معتبر

فرآیند درخواست ویزای کاری گرنادا

فرآیند درخواست ویزای کاری گرنادا به تأییدیه های قانونی از شرکت مربوطه نیاز دارد. برای متقاضیان ضروری است که قبل از شروع فرآیند، یک پیشنهاد شغلی با شرکت مورد نظر داشته باشند. آنها به نامه ای از شرکت نیاز دارند که نیاز شرکت به یک کارمند بین المللی را توضیح دهد و یک کپی از گواهی ثبت شرکت کارفراما نیز ارائه شود.

مهمترین مدارکی شرکت های مستقر در گرنادا برای استخدام نیروی کار خارجی باید ارائه دهند شامل موارد زیر است:

  • وضعیت تعهدات مالیاتی از بخش درآمد داخلی (IRD)
  • گواهی ثبت نام از طرح ملی بیمه (NIS)
  • سوابق مالی

در حالی که گرنادا سرمایه گذاران بین المللی را تشویق می کند، شهروندان را برای اشتغال در این جزیره در اولویت قرار می دهد. شرکت های ساکن در گرنادا باید دلیل منطقی برای استخدام یک غیرشهروند داشته باشند و قبل از استخدام یک فرد خارجی، پست های خالی را به مدت سه هفته اعلام کنند. زمان انتظار برای درخواست ویزای کاری گرانادا حدود 14 روز است. داوطلبان باید فرم درخواست خود را تکمیل و به وزارت کار ارسال کنند. در این بین، فرد همچنین باید ثابت کند که شرکتی که او را در گرانادا استخدام می کند، برنامه انتقال مهارت را راه اندازی کرده است. اتباع خارجی باید برای اجازه کار گرانادا درخواست دهند تا بتوانند در گرانادا زندگی و کار کنند. پس از تایید درخواست متقاضی توسط اداره مهاجرت، فرد می تواند در گرانادا شروع به کار کند.

به طور کلی، بین 3 تا 5 هفته طول می کشد تا مجوز کار توسط دولت گرنادا صادر شود و بعد از صدور این مجوز، اعتبار آن 1 ساله و قابل تمدید است.

سایر عوامل مهم در رابطه با ویزای کار گرنادا

شرایط ویزای کار برای اتباع خارجی از کشوری به کشور دیگر در گرانادا متفاوت است. از این رو، دانستن مدارک پشتیبانی که یک کارمند خارجی باید قبل از نقل مکان به گرانادا ارائه کند، بسیار مهم است. به عنوان مثال، گرانادا سفر بدون ویزا را به شهروندان بریتانیا ارائه می دهد، به این معنی که شهروندان بریتانیا می توانند بدون ویزا وارد گرانادا شده و برای مدت 6 ماه در آنجا زندگی کنند. علاوه بر این، شهروندان بین المللی از کشورهای مختلف در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا می توانند بدون ویزا برای مدت حداکثر 3 ماه وارد گرانادا شده و در آنجا اقامت کنند.

عوامل مهم در رابطه با ویزای کار گرنادا

اکثر افراد برای کار در پایتخت گرنادا به این کشور مهاجرت می کنند، اما در لیست زیر به رتبه بندی برترین شهرها برای کار در گرنادا اشاره شده است:

رتبهنام شهر
1سنت جورجس
2کاریاکو
3گرندآنسه
4لانسو اپینز

متقاضیان همچنین باید در نظر داشته باشند که اگر ویزای توریستی (گرنادا) آنها اعتبار داشته باشد، نمی توانند مجوز کار دریافت کنند. با توجه به اتباع خارجی کشورهایی که به ویزای بازدیدکننده نیز نیاز دارند، کل مراحل درخواست ویزای کار باید به صورت جداگانه در سفارت یا کنسولگری گرنادا انجام شود. اگر فردی متعلق به جامعه کارائیب (CARICOM) باشد، برای کار در گرانادا نیازی به مجوز کار نخواهد داشت و برای اقامت و کار در این کشور، اتباع CARICOM فقط باید گواهی صلاحیت مهارت های کارائیب یا مدرکی با اعتبار برابر را نشان دهند. هموطنان محترم می توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و از شرایط مهاجرت به گرنادا یا سایر کشورهای دنیا به طور کامل مطلع شوند و اطلاعات مفید در این زمینه کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *