ویترین

ویزای کاری گینه استوایی

ویزای کاری گینه استوایی

آگاهی از شرایط اخذ ویزای کاری گینه استوایی و قوانین در این کشور برای افرادی که مایل به مهاجرت کاری به گینه استوایی هستند، امری ضروری است. گینه استوایی اخیراً شرایط مهاجرت خود را در سال 2018 تغییر داده است که می تواند منجر به سردرگمی بین کارفرمایان و مهاجران خارجی در این کشور شود. اطلاعاتی که در این مقاله توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است، به متقاضیانی که مایل به مهاجرت کاری به گینه استوایی هستند کمک می کند تا به طور کامل از شرایط اخذ ویزای کاری این کشور آگاه شوند. در حالی که گینه استوایی دارای منابع طبیعی قابل توجهی است، وضعیت اشتغال این کشور همچنان یک چالش است.

با نرخ اشتغال پایین و نرخ بیکاری نسبتاً بالا، دولت و سایر ذینفعان باید بر ایجاد فرصت های شغلی رسمی تر و حمایت از رشد بخش غیررسمی برای ترویج توسعه اقتصادی فراگیر و پایدار تمرکز کنند.

ویزای کاری گینه استوایی چیست؟

به طور کلی، اتباع خارجی برخی کشورها مانند ایالات متحده می توانند تا 90 روز بدون ویزا به گینه استوایی سفر کنند. با این حال، کارمندان شرکت های مستقر در گینه استوایی به احتمال زیاد نیاز به اقامت طولانی تری دارند که نیاز به ویزا دارد. این کشور دارای ویزای تجاری، توریستی و کاری با انواع یک و چند بار ورود بسته به نیاز متقاضی می باشد. همچنین در صورتی که کارمندان خارجی گینه استوایی در کشور خود نمایندگی دیپلماتیک گینه استوایی نداشته باشند، این گزینه برای درخواست ویزا در بدو ورود وجود دارد. اکثر مهاجران خارجی همچنین به مجوز کار نیاز دارند که 1 سال اعتبار دارد و امکان تمدید آن وجود دارد. آنها می ‌توانند ویزای کاری چند بار ورود را انتخاب کنند، اگر فقط به مدت 6 ماه تا 1 سال نیاز داشته باشند و در هر زمان بیش از 90 روز اقامت نداشته باشند.


انواع مجوز و ویزای کاری گینه استوایی

طبق الزامات جدید مهاجرت گینه استوایی، کارمندان خارجی می توانند برای یکی از چندین مجوز کار از جمله:

نام مجوزتوضیحات
BIاین مجوز کار اولیه برای 1 سال معتبر است و برای هر کارفرمایی اعمال می شود.
BRمجوز کار BR تمدید مجوز BI است و به مدت 2 سال اعتبار دارد.
Cهنگامی که فردی مجوز BR را تمدید می کند، مجوز کار C را دریافت می کند که 3 سال اعتبار دارد.
Aاین مجوز کار موقت با اعتبار 6 ماه با امکان تمدید برای کارمندان موقت است.
Iمجوز کار غیر رسمی برای کارگران شاغل یا خوداشتغال در بخش غیررسمی است که مجاز به کار قراردادی نیستند.
PCPیک مجوز کار برای کارگران خوداشتغالی است که در گینه استوایی تجارت می کنند.
PTAیک مجوز کار کشاورزی برای افراد شاغل یا خوداشتغال در این صنعت است.
PPخارجی هایی که شرایط خاصی را در کشور دارند می توانند برای این مجوز کار دائمی درخواست دهند.

شایان ذکر است که اعتبار مجوز I به طور کلی 1 سال با امکان تمدید می باشد. علاوه بر این، مجوز PCP برای کارگران قراردادی در دسترس است و تا 3 سال اعتبار دارد. همچنین افرادی که مایل به دریافت مجوز PTA هستند می توانند مجوز خود را تمدید کنند و این مجوز تا 3 سال معتبر خواهد بود. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که هر ویزا در گینه استوایی شرایط مختلفی دارد.

انواع مجوز و ویزای کاری گینه استوایی

با این حال، برخی از اسناد رایجی که کارمندان خارجی گینه استوایی به آنها نیاز دارند به شرح زیر است:

  • درخواست ویزا تکمیل شده
  • یک عکس از نوع پاسپورت
  • یک کپی از مدرک واکسیناسیون تب زرد
  • گذرنامه با اعتبار 6 ماه پس از اتمام سفر
  • یک صفحه ویزا خالی در پاسپورت
  • یک کپی از برنامه سفر
  • نامه تجاری شرکت (اگر آنها برای کار سفر می کنند)

فرآیند برنامه ویزای کاری گینه استوایی

کلیه درخواست های ویزای کار باید شامل نامه رسمی خطاب به وزارت کار و تامین اجتماعی باشد. کارمندان خارجی نیز باید درخواست خود و مدارک مورد نیاز ذکر شده در بالا را ضمیمه کنند. هنگامی که وزارتخانه درخواست را دریافت کرد، ظرف 7 روز جواب بله یا خیر را می دهد. درخواست برای مجوز کار یک فرآیند جداگانه است که معمولاً کارفرمایان کارمندان یا مهاجران خارجی می توانند آن را انجام دهند. به طور کلی، کارفرمایان شرکت های مستقر در گینه استوایی برای دریافت این مجوز باید مدارکی ارائه دهند که نشان دهنده فعالیت تجاری آنها و مشخص کردن خدماتی است که کارگر خارجی ارائه می دهد. این کارفرمایان همچنین باید ثابت کنند که کارمند دارای شرایط خاص موقعیت است. در صورت رد درخواست، متقاضیان می توانند به وزارت کار و تامین اجتماعی اعتراض کنند.

ویزای کاری ایتالیا

تصمیم وزارتخانه آخرین بخش فرآیند تجدیدنظر اداری است، بنابراین رد در آن مرحله به این معنی است که کارمندان خارجی نمی توانند برای نهاد گینه استوایی مربوطه کار کنند.

وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در گینه استوایی

با وجود منابع طبیعی در گینه استوایی، این کشور با چالش های متعددی از جمله سطح بالای فقر و بیکاری مواجه است. در این زمینه، درک وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در گینه استوایی برای ارزیابی وضعیت اقتصادی این کشور بسیار مهم است. نرخ بیکاری در گینه استوایی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه نسبتاً بالا است. بر اساس گزارش موسسه ملی آمار، نرخ بیکاری در سال 2023 حدود 9.25% برآورد شده است که بالاتر از میانگین کشورهای جنوب صحرای آفریقا (6.1%) است. این نشان می دهد که موانع قابل توجهی برای دستیابی به فرصت های شغلی رسمی در کشور وجود دارد.

در نمودار زیر به طور دقیق تر به نرخ بیکاری در گینه استوایی اشاره شده است:

نرخ بیکاری در گینه استوایی

بخش رسمی در گینه استوایی نسبتاً کوچک است و بیشتر فرصت های شغلی در بخش غیررسمی یافت می شود که شامل فعالیت هایی مانند تجارت در مقیاس کوچک، کشاورزی و خدمات است. تخمین زده می شود که بخش غیررسمی حدود 80% نیروی کار کشور را استخدام کند که اهمیت این بخش را در تأمین معیشت و درآمد مردم نشان می دهد.

ویزای کاری فنلاند

با توجه به شرایط کار در گینه استوایی، متقاضیان می توانند با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از شرایط کار و مهاجرت کاری به کشورهای مطرح مانند آلمان، انگلیس، کانادا، آمریکا، فرانسه و غیره به طور کامل مطلع شوند و بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *