ویزای کاری

ویزای کاری یونان

ویزای کاری یونان

اخذ ویزای کاری یونان بدلیل وجود بحران بیکاری در این کشور، علی الخصوص برای کسانی که تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نداشته باشند، ساده نخواهند بود. یونان کشوری است که بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد و با آلبانی از شمال غرب، با مقدونیه شمالی و بلغارستان از شمال و با ترکیه از شمال شرق همسایه و هم مرز است. یونان همچنین صاحب طولانی ترین خط ساحلی با دریای مدیترانه و یازدهمین خط ساحلی طویل در دنیا است. همین مسئله منجر گردیده است یونان علاوه بر صنعت توریسم، صنعت کشتی سازی و دریانوردی قدرتمندی نیز داشته باشد. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ویزای کاری یونان و نحوه اخذ آن در سال 2024 توضیحاتی ارائه گردیده است.

میزان موفقیت در اخذ ویزای کاری یونان

همان طور که اشاره کوتاهی شد، در یونان بحران بیکاری وجود دارد و این کشور که قروض زیادی به اتحادیه اروپا دارد اگرچه بحران اقتصادی بزرگی که با آن روبه رو بود را تا حدی پشت سر گذاشته است، در حال حاضر هنوز با مشکلاتی روبه رو است. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است نرخ بیکاری یونان از سال 2017تا سال 2024 ترسیم گردیده است:

سالنرخ بیکاری در یونان
2017%23.54
2018%21.49
2019%19.29
2020%17.24
2021%15.50
2022%18.72
2023%10.8
2024%9.2

این جدول نشان می دهد در یونان فرصت های شغلی زیادی وجود دارد و در شرایطی که خود یونانی ها نیز به دنبال کار هستند، خارجی ها عملا شانس بسیار پایین تری خواهند داشت. برای مقایسه بهتر شرایط یونان با کشورهای قدرتمند و باثبات اتحادیه اروپا در ادامه جدولی ترسیم شده که نرخ بیکاری در چندی از کشورهای اروپایی را در سال 2024 نشان داده است:

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2024
ایتالیا%7.5
فرانسه%7.27
آلمان%6.2
مجارستان%5.9
هلند%5.5
سوئد%8.5
نروژ%3.7
اتریش%4.4
اسپانیا%13.01

فرآیند تمدید ویزای کاری یونان

یکی از بزرگترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی پس از دریافت ویزای کاری یونان با آن مواجه می شوند، فرآیند تمدید ویزای کاری یونان می باشد. زیرا مدت اعتبار ویزای کاری یونان یک سال می باشد و تمامی دارندگان ویزا باید قبل از پایان انقاضای ویزای برای تمدید آن اقدام نمایند. البته لازم به ذرک است که، برای تمدید ویزای کاری یونان باید حداقل 2 ماه قبل از پایان اعتبار آن اقدام نمایید. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول درخواست ویزای خود مواجه خواهید شد. علاوه بر این، متقاضیان برای تمدید ویزای کاری خود در قدوم اول باید برای تمدید مجوز کار خود در یونان اقدام نمایند. برای تمدید مجوز کار یونان، کارفرمای شما باید یک ماه قبل از پایان تاریخ انقضای مجوز شما برای تمدید آن اقدام نمایند.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید ویزای کاری یونان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید ویزای کاری یونان

روند درخواست ویزای کاری یونان

تمامی اتباع کشورهای کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری یونان هستند، باید در قدم اول با روند درخواست ویزای کاری این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گسترده ای در حوزهای مختلف در طول درخواست خود مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر، روند درخواست ویزای کار جهت مهاجرت به یونان تقریبا مشابه روند درخواست برای هر ویزای اقامت طولاین مدت این کشور می باشد. متقاضیان در قدم اول برای شروع روند درخواست ویزای کاری یونان، باید درخواست ویزای کاری خود را از قبل آماده کنند. همچنین باید از فرم درخواست ویزای کاری یونان خود پرینت بگیرند و در صورت نیاز در پایان آن را امضا کنند.

برای بررسی دقیق روند درخواست ویزای کاری یونان، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

روند درخواست ویزای کاری یونانتوضیحات
تعیین قرار ملاقاتمتقاضیان می توانند از طریق وب سایت نمایندگی یونان در کشور خود، وقت مصاحبه ویزای کاری یونان خود را یه صورت آنلاین تعیین کنند.
شرکت در مصاحبهمتقاضیان باید مطمئن شوند که به موقع در مرکز درخواست ویزا حضور خواهند داشت. زیرا در صورت تاخیر در جلسه مصاحبه درخواست شما را نمی پذیرند.
وارد کردن اطلاعاتپس از تایید درخواست متقاضیان، تمامی اطلاعات فرم درخواست وارد سیستم آنلاین کنسولگری یونان می شود.

میانبری جذاب به نام تحصیل در یونان

در حال حاضر بهترین راه برای مهاجرت به یونان از طریق روش تحصیلی است؛ هرچند روش پرهزینه تری در مقایسه با روش کاری مستقیم می باشد. با انتخاب روش تحصیل در یونان دانشجویان باید ابتدائا تلاش کنند از دانشگاه های یونان که رنکینگ بالایی دارند پذیرش بگیرند و پس از فارغ التحصیلی و پیش از انقضای ویزای تحصیلی خود با پیدا کردن شغل در یونان ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند. منتهی لازمه آن این است که دانشجو تخصص زیادی داشته و به زبان یونانی نیز تسلط کامل داشته باشد.

برخی از بهترین دانشگاه های یونان که فارغ التحصیل شدن از آن ها تاثیر مثبتی بر ذهنیت کارفرمایان دارد عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های یونانشهری که دانشگاه در آن واقع شده است
1Aristotle University of ThessalonikiThessaloniki
2National and Kapodistrian University of AthensAthens
3National Technical University of AthensAthens
4University of PatrasPatras
5University of CreteRethymno
6University of IoanninaIoannina
7Athens University of Economics and BusinessAthens
8University of the AegeanMytilene
9University of MacedoniaThessaloniki
10University of ThessalyVolos

اخذ ویزای کاری یونان پس از تحصیل

اخذ ویزای کاری یونان به طور مستقیم

به منظور کار در یونان بدون تحصیل در دانشگاه های این کشور فرد ضروری است ابتدائا از یکی از کارفرماهای یونانی پیشنهاد شغلی داشته باشد. کارفرمای مربوطه نیز به این منظور باید فرصت شغلی را 3 ماه در یونان و 3 ماه در کل اتحادیه آگهی کند تا بتواند در صورت پیدا نشدن کارمندی که مورد نظرش است، فردی خارج از اتحادیه را استخدام نماید. این در حالی است که در کشورهای اتریش و آلمان علاوه بر راه مذکور یک راه دیگر نیز وجود دارد که اخذ اقامت کاری اروپا را بسیار ساده نموده است. به این صورت که در این دو کشور افراد بدون داشتن پیشنهاد شغلی نیز می توانند ویزای جستجوی کار بگیرند و سپس با ورود به آلمان و اتریش، حضورا به دنبال کار باشند.

حداقل شرایط اخذ ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش نیز به صورت خلاصه به شرح ذیل است:

  • سن زیر 40
  • حداقل مدرک کارشناسی
  • حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط
  • داشتن دانش زبان آلمانی یا انگلیسی برای آلمان و مدرک آلمانی یا انگلیسی برای اتریش

اما کسانی که علی رغم تمام سختی ها علاقه مند به کار در یونان هستند در صورت اخذ پیشنهاد کاری باید مدارکی را تقدیم سفارت کنند که برخی از آن ها عبارت هستند از:

  • حساب بانکی شخصی که نشان دهد فعالیت های مالی فرد در 3 ماه اخیر به چه صورت بوده است
  • پاسپورت معتبر برای حداقل 3 ماه پس از تاریخ خروج از یونان
  • فرم تکمیل شده ویزای کاری یونان
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه معتبر در یونان برای تمام مدت اقامت
  • قرارداد کاری که باید هم توسط فرد متقاضی امضا شده باشد هم توسط کارفرما
  • رزرو هتل یا اجاره مسکن در یونان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان visa fee

بررسی شرایط زندگی در یونان

هزینه زندگی در یونان ماهیانه حدود 650€ تا 1000€ (یورو) می باشد که رقم دقیق آن بستگی به سبک زندگی فرد و محل اقامت وی دارد. به عنوان مثال شهر آتن اگرچه فرصت های شغلی بیشتر و درآمد بالاتری برای افراد به همراه خواهد داشت، به لحاظ هزینه های زندگی و اجاره مسکن نیز گران تر از سایر نقاط کشور یونان می باشد.

همان طور که مشاهده می شود اگرچه یونان امن ترین کشور دنیا نیست اما جزو مناطق امن اروپا به حساب می آید. البته امنیتی که در یونان وجود دارد بیشتر جنبه اجتماعی دارد از این لحاظ که جرایم خشن کم تر در این کشور اتفاق می افتد. اما امنیت اقتصادی مردم یونان در مقایسه با کشورهای فرانسه، آلمان، دانمارک، هلند، سوئد، انگلیس، کانادا، نیوزلند، اتریش و غیره بسیار پایین تر است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ویزای کاری یونان توضیحاتی ارائه گردید.

پرتکرارترین سوالات ویزای کاری یونان

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • روند درخواست ویزای کاری یونان به چه صورت است؟ تمامی اتباع کشورهای کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری یونان هستند، باید در قدم اول با روند درخواست ویزای کاری این کشور به خوبی آَنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گسترده ای در حوزهای مختلف در طول درخواست خود مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر، روند درخواست ویزای کاری یونان تقریبا مشابه روند درخواست برای هر ویزای اقامت طولاین مدت این کشور می باشد. متقاضیان در قدم اول برای شروع روند درخواست ویزای کاری یونان، باید درخواست ویزای کاری خود را از قبل آماده کنند. همچنین باید از فرم درخواست ویزای کاری یونان خود پرینت بگیرند و در صورت نیاز در پایان آن را امضا کنند.
  • شرایط اخذ ویزای کاری یونان به طور مستقیم چگونه است؟ به منظور کار در یونان بدون تحصیل در دانشگاه های این کشور فرد ضروری است ابتدائا از یکی از کارفرماهای یونانی پیشنهاد شغلی داشته باشد. کارفرمای مربوطه نیز به این منظور باید فرصت شغلی را 3 ماه در یونان و 3 ماه در کل اتحادیه آگهی کند تا بتواند در صورت پیدا نشدن کارمندی که مورد نظرش است، فردی خارج از اتحادیه را استخدام نماید. این در حالی است که در کشورهای اتریش و آلمان علاوه بر راه مذکور یک راه دیگر نیز وجود دارد که اخذ اقامت کاری اروپا را بسیار ساده نموده است. به این صورت که در این دو کشور افراد بدون داشتن پیشنهاد شغلی نیز می توانند ویزای جستجوی کار بگیرند و سپس با ورود به آلمان و اتریش، حضورا به دنبال کار باشند.
  • آیا امکان دریافت ویزا از ایران وجود دارد؟ بله این امکان وجود دارد و افرادی که پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشند، می توانند به دریافت این ویزا نزدیک شوند
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *