ویزای کاری

ویزای کار آرژانتین

ویزای کار آرژانتین

از آنجا که بسیاری از افراد از نقاط مختلف جهان قصد دارند از طریق کار به آرژانتین مهاجرت نمایند، لذا بایستی ویزای کار آرژانتین را دریافت کنند. صدور این ویزا شرایط و قوانین خاص خود را دارد. در واقع افراد در تخصص ها و حرفه های مختلف باید مدارک مربوط به همان شغل را ارائه نمایند.

این مقاله حاوی اطلاعات مفیدی در این خصوص می باشد که بنا بر توصیه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شایسته است به مطالعه آن بپردازید.

  • آیا ارزش ویزای آرژانتین بالا است؟
  • ویزای آرژانتین چند سال دارای اعتبار است؟
  • چه کسانی می توانند برای درخواست ویزای کاری این کشور اقدام کنند؟
  • شرایط بازار کار در آرژانتین چگونه است؟
  • آیا ویزای کاری این کشور منجر به دریافت پاسپورت آن خواهد شد؟

بازار کار در کشور آرژانتین در 2024

متقاضیان کار در آرژانتین در سال 2024، در وهله اول بایستی نسبت به دریافت ویزای کار آرژانتین اقدام نمایند. اما قبل از هر گونه اقدامی لازم است با بازار کار در آرژانتین آشنایی داشته باشد. در واقع بایستی بداند در چه زمینه های شغلی می توان به دنبال کار بود. البته افرادی که دارای تخصص و مهارت خوبی هستند، طبیعتا برای جستجوی کار موفق تر خواهند بود. البته زبان نیز بسیار تاثیرگذار است. زبان رسمی مردم آرژانتین، اسپانیایی است. اما اگر فرد متقاضی کار به عنوان زبان دوم، به زبان انگلیسی هم مسلط باشد، فرصت های شغلی مناسب تری برای او یافت می گردد.


برخی مشاغل، نه تنها در کشور آرژانتین بلکه در سایر کشورهای جهان دارای فرصت های شغلی خوبی هستند. این مشاغل عبارتند از فناوری اطلاعات و IT‌، بانکداری، حسابداری، حوزه های نفتی و معلمی. ناگفته نماند که برخی زمینه‌ های شغلی در این کشور وجود دارد که از سطح درآمد پایینی برخوردار هستند. معلمی از آن جمله است. شغل معلمی برای افراد خارجی دارای درآمد کمی است. به همین دلیل شغل معلمی برای دانشجویان خارجی مناسب است که در پی یافتن کار ضمن تحصیل در آرژانتین به صورت پاره‌ وقت هستند تا بتوانند هزینه‌ های زندگی و تحصیلی خود را پوشش دهند.

انواع مختلف ویزای کار آرژانتین

یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت ویزای کار آرژانتین امکان درخواست انواع ویزای کاری این کشور با توجه به اهداف متقاضیان می باشد. بنابراین تمامی متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای کار آرژانتین هستند، می توانند از انواع مختلف ویزای کاری این کشور برای کار در آرژانتین استفاده کنند. به طور کلی، تمامی افرادی که به دنبال کار در آرژانتین هستند، در قدم اول باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند. در غیر این صورت اجازه کار در آرژانتین را نخواهند داشت.

انواع گوناگون ویزای کار آرژانتین برای افرادی که از کشورهای خارجی به این کشور سفر می کنند عبارت اند از:

انواع ویزای کار آرژانتینتوضیحات
ویزای کار موقتاین نوع از ویزای کاری در آرژانتین برای اتباع کشورهای خارجی برای مهاجرت شرکتی اعطا می شود. که به طور کلی یک سال اعتبار دارد.
ویزای اقامت موقتاین نوع از ویزا برای کارمندان خارجی که برای ماموریت های کوتاه مدت از این کشور بازدید می کنند صادر می شود. همچنین به دارندگان آن این اجازه را می دهد تا حداکثر 3 ماه در این کشور کار کنند.
ویزای کار دائمویزای کار دائم به افرادی اعطا می شود که حق زندگی و کار در آرژانتین را برای مدت نامحدود دارند. افرادی که همسرانی با وضعیت اقامت دائم دارند می توانند از این نوع از ویزا استفاده کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آرژانتین

افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، بایستی ویزای کار داشته باشند. مدارکی که برای صدور ویزای کار آرژانتین مورد نیاز بوده و بایستی توسط متقاضی تهیه و تحویل سفارت گردد به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار حداقل 7 ماهه (تحویل پاسپورت های قبلی نیز لازم است)
  • ارائه تعداد 6 قطعه عکس 4*6 تمام رخ به صورت زمینه سفید و جدید
  • اصل و تصویر مدارک هویتی متقاضی از قبیل شناسنامه و کارت ملی
  • اسناد مربوط به محل اقامت مانند رزرو هتل
  • سند مالکیت برای متقاضی به صورت ترجمه شده به زبان انلگیسی (در صورت وجود)
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی
  • انگشت نگاری
  • مدارک شغلی مختص گروه های شغلی مختلف

"مدارک

مراحل درخواست ویزای کاری آرژانتین

یکی از مهمترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی برای درخواست ویزای کاری آرژانتین باید رعایت کنند، بررسی مراحل درخواست ویزای کاری آرژانتین می باشد. مراحل درخواست ویزای کاری آرژانتین به شرح زیر می باشد:

مراحل درخواست ویزای کاری آرژانتینتوضیحات
تکمیل فرم درخواستمتقاضیان باید فرم درخواست ویزای کاری آرژانتین را به صروت آنلاین تکمیل کرده و صفحه تاییدیه را چاپ کنند. همچنین اطلاعاتی که در فرم درخواست وارد می کنید باید صحیح باشند.
برنامه ریزی برای مصاحبهبا توجه به تعداد بالای درخواست هایی که سفارت های آرژانتین دریافت می کنند، باید مصاحبه خود را در اسرع وقت برنامه ریزی کنید.
شرکت در مصاحبهمصاحبه حضوری متقاضیان و اطلاعات فرم به سفارت آرژانتین کمک خواهد کرد تا تصمیم خود را در مورد اعطای ویزا به متقاضیان بررسی کنند.
تکمیل مراحل اضافیبه طور مثال، بسته به موقعیت مکانی متقاضیان، از آنها درخواست می شود اثر انگشت دیجیتالی خود را ارائه دهند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری آرژانتین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری آرژانتین

انواع مدارک شغلی برای ویزای کار آرژانتین

افراد متقاضی کار در آرژانتین برای دریافت ویزای کار این کشور بایستی مدارک لازم را جمع آوری نموده و به سفارت تسلیم نمایند. یکی از این مدارک، مدارک و اسناد شغلی است که برای افراد مختلف متفاوت است. پزشکان متقاضی برای ارائه مدرک شغلی خود جهت دریافت ویزای کار این کشور، بایستی مدارک ذیل را ارائه نمایند:

  • پروانه مطب
  • پروانه دائم پزشکی
  • کارت نظام پزشکی
  • دانشنامه تحصیلی

وکلای گرامی جهت دریافت ویزای کاری بایستی پروانه وکالت خود را به سفارت ارائه نمایند. افراد کارمند و شاغل در سازمان ها و ارگان های دولتی مدارک ذیل را بایستی تسلیم نمایند که عبارتند از:

  • حکم کارگزینی
  • آخرین فیش حقوقی
  • نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال
  • میزان حقوق دریافتی
  • تاییدیه مرخصی متقاضی به همراه آخرین لیست بیمه

افراد بازنشسته بایستی مدارکی چون حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را ارائه نمایند. افرادی که به صورت خصوصی مشغول کار هستند بایستی مدارک شغلی خاص خود را همچون گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه و آخرین روزنامه رسمی شرکتی که فرد متقاضی در آن مشغول کار می باشد، ارائه نمایند. افرادی که به صورت خویش فرما مشغول کار هستند، جهت دریافت ویزای کار آرژانتین باید جواز کسب یا آگهی تاسیس شرکت خود را به سفارت ارائه دهند. مدرک شغلی مورد نیاز برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها، اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان، گواهی اشتغال به کار یا گواهی اشتغال به تحصیل می باشد. نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که کلیه مدارکی که در بالا ذکر گردید، بایستی در دو نسخه کپی و در برگه A4 تحویل سفارت گردد.

ساعات حضور در محیطی اداری آرژانتین

فردی که اقدام به دریافت ویزای کار آرژانتین می نماید، بایستی در خصوص شرایط کاری این کشور نیز اطلاعاتی را در دست داشته باشد. طبق قانون کار آرژانتین، افراد شاغل در این کشور بایستی به مدت 8 ساعت در طول روز به کار بپردازند. ساعت کاری در روزهای شنبه به صورت نیمه وقت بوده و یکشنبه جزو ایام تعطیل رسمی محسوب می گردد. بنابراین در مجموع هر فرد شاغل تقریبا 48 ساعت در طول هفته مشغول کار است. نکته جالبی که وجود دارد این است که کارفرمایان به کارمندان خود به میزان 13 ماه در هر سال حقوق و دستمزد پرداخت می کنند. نیمی از این اضافه حقوق در ماه ژوئن پرداخت می گردد و نیمی دیگر نیز در ماه دسامبر.

واجدین شرایط درخواست ویزای کاری آرژانتین

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای کاری آرژانتین هستند، باید برخی از شرایط کلیدی برای واجد شرایط بودن را داشته باشند. در غیر این صورت اجازه درخواست ویزای کاری آرژانتین را برای کار در این کشور نخواهند داشت. به طور کلی هر تبعه خارجی که قصد کار در آرژانتین را دارد، باید بدون توجه به ملیت خود برای درخواست ویزای کاری آرژانتین اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است که، برخی از افرادی که قصد سفر برای گردشگری و دیدن و مناظر فوق العاده آرژانتین را دارند، نیازی به دریافت ویزای کاری آرژانتین ندارند. بنابراین می توانند آزادانه تا مدت 90 روز در این کشور زندگی کرده و به فعالیت های خود ادامه دهند.

در نهایت اینکه، اگر تبعه خارجی هستید که در یک شرکت آرژانتینی کار پیدا کرده اید، و قرارداد کاری بیش از 1 سال دارید می تواند برای ویزای کاری آرژانتین درخواست دهید. البته لازم به ذکر است که شرکتی که اتباع خارجی را در آرژانتین استخدام می کند باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • شرکت مورد نظر متقاضیان باید در آرژانتین ثبت شده باشد.
  • متقاضیان کار در آرژانتین باید اثبات کنند که اشتغال آنها به توسعه آرژانتین کمک خواهد کرد.
  • ثابت کنید که شرکتی که قصد کار در آن را دارید، مالیات بر ارزش افزوده مربوطه را برای 3 ماه گذشته پرداخت کرده است.

مهاجرت تحصیلی میانبری برای ورود به آرژانتین

همانطور که گفته شد کارفرمایان آرژانتینی ترجیح می دهند به جای نیروی کار خارجی نیروی کار بومی را استخدام کنند پس مشخص می شود یافتن کار برای نیروی کار خارجی در این کشور دشوار است. اما اگر متقاضیان از طریق راه های دیگری مثل مهاجرت تحصیلی وارد این کشور شوند و پس از پایان دوره تحصیلی به دنبال یافتن شغل باشند شانس فرد برای یافتن کار افزایش می یابد. برای مهاجرت تحصیلی به کشور آرژانتین به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارید، ویزای تحصیلی آرژانتین نیز توسط سفارتخانه یا کنسولگری این کشور صادر می شود.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه می توانید به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشید، با عقد قرار داد کاری متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزای تحصیلی به روادید کار این کشور انجام دهد. اعتبار ویزای کار بین 1 تا 3 سال است، متقاضی باید پیش از اتمام اعتبار ویزا اقدامات لازم را در جهت تمدید ویزا انجام دهد پس از گذشت مدت زمان مشخص از شروع فعالیت و پرداخت مالیات در کشور آرژانتین می توانید اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضای خانواده دریافت کنید و پس از اخذ اقامت دائم می توانید تابعیت و پاسپورت این کشور را به دست بیاورید.

برای دریافت اطلاعات از سایر مدارک جهت اخذ ویزای کار آرژانتین با وکلا و متخصصان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. همچنین افرادی که تمایل دارند از سایر روش های مهاجرت به آرژانتین اقدام کنند، این امکان برای آنها وجود دارد که به صورت تلفنی و یا مراجعه به دفتر موسسه کسب مشاوره های تخصصی نمایند.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری آرژانتین

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از پرتکرار ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای کاری آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا روند درخواست ویزای کاری آرژانتین دشوار است؟ در روند درخواست ویزای کاری آرژانتین بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی، از بوروکراسی های اداری پیچیده خبری نخواهد بود.
  • هزینه درخواست ویزای کاری آرژانتین چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای کاری آرژانتین برای هر متقاضی 290ARS (پزو آرژانتین) می باشد.
  • آیا در روند درخواست ویزای کاری آرژانتین الزامات زبانی وجود دارد؟ بله، تمامی افرادی که به دنبال درخواست ویزای کاری آرژانتین هستند، باید به زبان انگلیسی و اسپانیایی تسلط کافی داشته باشند.
5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *