ویزای کاری

ویزای کار ارمنستان

ویزای کار ارمنستان

برای متقاضیان خارجی که قصد ورود به بازار کار ارمنستان را دارند اخذ ویزای کار ارمنستان امری ضروری است. مهاجرت کاری به ارمنستان با قوانین و ضوابطی همراه است که متقاضی باید به از آن ها پیروی کند. کشور ارمنستان دارای اقتصادی رو به رشد است و در بخش های خدماتی زیادی دارای فرصت های شغلی با موقعیت بسیار خوب برای متقاضیان واجد شرایط می باشد. با وجود فرصت های شغلی مناسب در ارمنستان هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای شروع کار و زندگی به این کشور مهاجرت می کنند.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار ارمنستان بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط کار در ارمنستان چیست؟
  • چه کسانی می توانند ویزای کار ارمنستان را به دست آورند؟
  • متوسط درآمد در کشور ارمنستان چقدر است؟
  • بهترین مشاغل در ارمنستان کدامند؟
  • چه کسانی می توانند ویزای کاری ارمنستان را به دست آورند؟
  • مزایای دریافت این ویزا چیست؟

شرایط بازار کار در کشور ارمنستان

پیش از بررسی چگونگی دریافت ویزای کار ارمنستان به بررسی شرایط کار در این کشور می پردازیم. کشور ارمنستان در همسایگی کشور ایران قرار گرفته است به همین دلیل ایرانیان زیادی در طول چند سال اخیر برای ورود به بازار کار این کشور تلاش می کنند. متقاضیان خارجی برای شروع کار در کشور ارمنستان به دعوت نامه شغلی صادر شده از کارفرمایی معتبر در این کشور نیاز دارند، به این منظور فرد باید از طریق موسسات کاریابی معتبر، وب سایت های کاریابی و آگهی شغلی منتشر شده به دنبال کاری مرتبط با رشته تحصیلی و یا سوابق کاری خود باشد.


به خاطر داشته باشید که دولت ارمنستان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور منتشر می کند که اگر فرد در مشاغل نامبرده دارای تخصص و مهارت باشد می تواند به راحتی دعوت نامه شغلی دریافت کند. مشاغلی مثل پرستاری، نگهداری سالمندان، مددکاری اجتماعی، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، عمران و ساخت ساختمان، تهیه و نصب تجهیزات ساختمانی، برق کار، حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و خطوط بخش تولید، برقکار، طراحی و معماری ساختمان، مدیر پروژه، حسابداری، متخصص خودروهای سنگین و طراحی و نصب نمای ساختمان جزء مشاغل مورد نیاز در کشور ارمنستان هستند. با یافتن شغل مورد نظر متقاضی می تواند مدارک تعیین شده را برای بررسی درخواست به کارفرما مربوطه صادر کند.

وضعیت اقتصادی کشور ارمنستان

قبل از اعلام استقلال اقتصاد کشور ارمنستان صنعت محور بود، صنایع فعال این کشور پیش از رسیدن به استقلال شامل: تولید ماشین آلات صنعتی، تولید مواد شیمیایی، نساجی، فرآوری مواد غذایی، الکترونیک و تولید رزین می شد. از سال 1991 ساختار اقتصادی ارمنستان تغییر کرد بخش هایی مثل: ساختمان سازی و خدمات جای کشاورزی و صنعت را گرفتند و موجب رشد اقتصاد این کشور شدند. اقتصاد ارمنستان در سال 2021 با 7.6% رشد همراه بود در این سال شاخص جهانی رقابت پذیری ارمنستان از میان 141 اقتصاد در جایگاه 69 ام قرار گرفت.

کشور ارمنستان به واردات سوخت به خصوص از روسیه وابسته است، نیروگاه هسته ای متسامور 40% برق کشور و توربین های آبی و گرمایی هر یک 30% از برق را تولید می کنند. صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد کشور ارمنستان دارد، در طول سال های اخیر تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا وارد این کشور شده اند که بیشتر مسافران از کشور روسیه، گرجستان، اتحادیه اروپا و ایران هستند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری ارمنستان

یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای ارمنستان، جمع آوری مدارک مورد نیاز است. برخی از مدارک ضروری جهت درخواست ویزای کاری ارمنستان عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری ارمنستانتوضیحات
گذرنامهبرای درخواست ویزای کاری ارمنستان در قدم اول باید یک پاسپورت معتبر ملی ارائه دهید.
مجوز کاراخذ مجوز کار قبل از درخواست ویزای کاری در ارمنستان الزامی است.
گواهی پزشکیمتقاضیان باید اثبات کنند که هیچ مشکل سلامتی ندارند که سلامت عمومی در این کشور را به خطر بیندازد.
مدرک اقامتمتقاضیان باید ثابت کنند که مکانی برای اقامت در ارمنستان خواهند داشت.
اثبات تمکن مالیمتقاضیان بای مدارکی را دال بر داشتن بودجه کافی جهت زندگی در ارمنستان را ارائه دهند.
عدم سوء پیشینه کیفریارائه گواهی از پلیس مبنی بر سفید بودن سابقه کیفری در هیچ نقطه ای از جهان

مدت زمان پردازش و هزینه درخواست ویزای کاری ارمنستان

موضوعات کلیدی که اتباع کشورهای خارجی حین درخواست ویزای کاری ارمنستان باید رعایت کنند، مدت زمان پردازش و هزینه درخواست ویزای کاری این کشور می باشد. به طور کلی دریافت ویزای کاری ارمنستان ممکن است بین 6 تا 8 هفته طول بکشد. این مدت زمان پردازش به شرکتی که در آن قصد کار دارید و کارفرمای شما در ارمنستان بستگی دارد. علاوه بر این، هزینه درخواست ویزای کاری ارمنستان برای هر متقاضی 290AMD (درام ارمنستان) می باشد. این هزینه شامل انواع ویزا های طولانی مدت در این کشور می شود.

مراحل درخواست ویزای کاری ارمنستان

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای کاری ارمنستان جهت کار در این کشور هستند، باید با مراحل درخواست ویزای کاری ارمنستان به خوبی آشنا شوند. یکی از اصلی ترین مراحلی که در روند درخواست ویزای کاری ارمنستان نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند، پیدا کردن شغل مناسب در این کشور است. به طور کلی در قدم اول و قبل از درخواست ویزای کاری ارمنستان، باید یک شغل مناسب را در این کشور پیدا کنند. علاوه بر این در این مرحله، ارائه قرارداد کار معتبر با بقیه درخواست الزامی است. زیرا بدون داشتن کار مناسب در ارمنستان پاسخ مثبتی از سفارت ارمنستان دریافت نخواهید کرد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری ارمنستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری ارمنستان

چگونگی دریافت ویزای کار ارمنستان

متقاضیان ایرانی و به طور کلی متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت به کشور ارمنستان علاوه بر دعوت نامه شغلی صادر شده به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان ویزای کار این کشور را دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت پس از ارسال دعوت نامه/ قرار داد کاری از طرف کارفرما یا موسسه ای در کشور ارمنستان متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای ارمنستان انجام دهد. برای دریافت ویزا باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور ارمنستان اعلام کنید، با بررسی درخواست زمانی برای مصاحبه حضوری تعیین می شود و به فرد اعلام می شود.

در ادامه به مدارکی اشاره می شود که لازم است متقاضی در زمان مصاحبه به مسئول مربوطه در سفارتخانه کشور ارمنستان ارائه کند:

  • تکمیل فرم های ارائه شده
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شه
  • 2 قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • رزومه و سوابق کاری دقیق و کامل
  • پرداخت هزینه های تعیین شده

چگونگی دریافت ویزای کار ارمنستان

ویزای همراه در ارمنستان

یکی از مزایای مهاجرت کاری به ارمنستان این است که متقاضیان متاهل می توانند برای اعضای خانواده خود نیز مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند. طبق قوانین وضع شده در این کشور متقاضی می تواند پس از شروع کار در کشور ارمنستان اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال انجام دهد. برای دریافت ویزای همراه لازم است فرد مدارکی مانند: گواهی تمکن مالی (جهت اثبات توانایی در پرداخت هزینه های زندگی اعضاء خانواده)، پاسپورت و مدارک شناسایی اعضا، گواهی تولد فرزندان، سند ازدواج، تکمیل فرم مورد نظر و ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای همراهان را ارائه کند.

حقوق ماهانه در ارمنستان

اطلاع از حقوق و دستمزد ماهانه در کشور ارمنستان به متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کنند کمک می کند تا در مشاغل پر درآمد مشغول به کار شوند. حقوق و دستمزد در مشاغل و تخصص های مختلف متغیر است، میانگین حقوق و دستمزد در ارمنستان در سال 2024 میلادی 8341960AMD (درام) اعلام شده است. هر چه میزان سوابق کاری و تحصیلات فرد بالاتر باشد طبیعتا حقوق و دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد.

حقوق و دستمزد در ارمنستان

حقوق و دستمزد ماهانه در کشور ارمنستان با توجه به موقعیت شغلی متغیر است، میانگین حقوق ماهانه در سال 2024 در کشور ارمنستان 899000AMD (درام) برآورد شده است، بالاترین حقوق و دستمزد پرداخت شده در این کشور 3980000AMD (درام) و پایین ترین حقوق پرداختی 122000AMD (درام) است. در ادامه به میزان حقوق و دستمزد در برخی از مشاغل در کشور ارمنستان اشاره می کنیم.

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه
جراح پلاستیک3760000AMD (درام)
جراح مغز و اعصاب3470000AMD (درام)
روانشناس2330000AMD (درام)
متخصص تغذیه2170000AMD (درام)
مدیر رادیولوژی2150000AMD (درام)
مشاور2090000AMD (درام)
مدیر عامل1660000AMD (درام)
مدیر بازاریابی1560000AMD (درام)
مدیر فروش1530000AMD (درام)
تحلیلگر فروش1120000AMD (درام)
مدیر رستوران1100000AMD (درام)

برای اطلاع از حقوق و دستمزد در برخی از مشاغل مهم در کشور ارمنستان به مقاله حقوق ماهیانه کار در ارمنستان رجوع کنید.در این نوشتار سعی بر آن بود که اطلاعاتی در خصوص ویزای کار ارمنستان در اختیار متقاضیان قرار داده شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اتکاء بر دانش روز و تجربه چندین ساله آمادگی دارند اطلاعات جامع و کاملی در خصوص روش های رایج مهاجرت به کشورهای مطرح در دنیا در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند.

سوالات پرتکرار ویزای کار ارمنستان

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات جلب می داریم:

  • مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری ارمنستان شامل چه مواردی می باشد؟ گذرنامه، مجوز کار، گواهی پزشکی، مدرک اقامت، اثبات تمکن مالی و عدم سوء پیشینه کیفری
  • شرایط دریافت ویزای کار ارمنستان به چه صورت است؟ متقاضیان ایرانی و به طور کلی متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت به کشور ارمنستان علاوه بر دعوت نامه شغلی صادر شده به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند. در پاسخ به این سوال باید گفت پس از ارسال دعوت نامه/ قرار داد کاری از طرف کارفرما یا موسسه ای در کشور ارمنستان متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای ارمنستان انجام دهد. برای دریافت ویزا باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور ارمنستان اعلام کنید، با بررسی درخواست زمانی برای مصاحبه حضوری تعیین می شود و به فرد اعلام می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای کار ارمنستان

  1. مرضیه گفت:

    سلام خسته نباشید من ۳۵ ساله و همسرم ۳۶ ساله .هر دو مهندس صنایع غذایی هستیم یه پسر ۷ ماهه دارم .چطور میتونم ویزای کار بگیرم .ارایشگری هم تا حدی بلدم .لطفا راهنمایی کنید .ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای کشور ارمنستان باید دنبال کارفرمای ارمنی باشید اما اگر کارفرما ندارید برای ویزای کار آلمان به صورت ۲۰۲۰ و یا آسبیلدونگ اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *