ویزای کاری

ویزای کار اسلوونی

ویزای کار اسلوونی

بسیاری از افراد از نقاط مختلف دنیا به دنبال تضمین آینده شغلی خود در کشورهای اروپایی هستند؛ کشور اسلوونی طی سال 2024 ویزای کار اسلوونی را برای افراد صادر می نماید، مشروط بر این که فرد شرایط و مدارک لازم برای این منظور را دارا باشد. شرایط اقتصادی این کشور به گونه ای است که افراد با خیالی آسوده می توانند آینده کاری خود را تضمین نموده و پس از مدتی اقامت این کشور را دریافت نمایند. البته اطلاعات گسترده تری در مورد این کشور وجود دارد که می توانید از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که یک موسسه با تجربه در امر مهاجرتی است، به این اطلاعات دست یابید و تصمیم خود را به درستی بگیرید.

شرایط اقتصادی کشور اسلوونی

شرایط اقتصادی کشور اروپایی اسلوونی که در حوزه بالکان قرار دارد، بسیار ایده آل و مطلوب است. در واقع کشور اسلوونی در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است، به طوری که این کشور را تحت عنوان بهشت اقتصادی می شناسند. یکی از دلایل مناسب بودن شرایط اقتصادی این کشور، بهره گیری از شرایط جوی و آب و هوایی متنوع و مطلوب است. شرایط آب و هوایی سازگاری که در این کشور وجود دارد، باعث گردیده که صنعت کشاورزی و دامپروری در اسلوونی رواج یافته و مورد اهمیت قرار گیرد. کشت زمین های کشاورزی در اسلوونی اغلب به سیب زمینی، لوبیا، نیشکر، ذرت، نخود و گندم اختصاص دارد.


زیبایی های اسلوونی، شامل کوهستان ها و رودخانه نیز می شود که عبور رودخانه ای به نام ساوا از کشور اسلوونی باعث تولید انرژی الکتریکی یا برق می گردد و کوهستان ها نیز در رونق دامپروری تاثیر بسزایی دارند. صنایع مختلف این کشور شامل استخراج گاز، ذخایر معدنی مانند قلع، جیوه، زغال سنگ، سنگ های ساختمانی و غیره منجر به توسعه و گسترش صنعت ذوب و ریخته گری، تجهیزات نیروگاهی، کامیون سازی، تسلیحات نظامی و غیره می باشد. این وضعیت، زمینه را برای کار و دریافت ویزای کار اسلوونی فراهم می سازد.

شرایط اخذ ویزای کار اسلوونی

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا بر اساس قوانین برای کار در اسلوونی در ابتدا نیاز به داشتن یک پیشهاد کاری از این کشور هستند. معمولا برای بدست آمدن این پیشنهاد کار شما و کارفرمای مورد نظرتان باید فرآیند خاصی را طی نمایید. البته بیشتر این فرآیند اداری از سوی کارفرما می بایست در کشور اسلوونی پیگیری گردد. همچنین به عنوان یک شهروند ایرانی، تا زمانی که در این کشور حضور فیزیکی نداشته باشید امکان موفقیت در بدست آوردن یک موقعیت کاری بسیار پایین است. عمده جمعیت نیروهای کار خارجی در کشور اسلوونی را شهروندان کشورهای بوسنی هرزگوین و صربستان تشکیل می دهند. چنانچه یک کارفرما در کشور اسلوونی بخواهد یک نیروی کار خارجی را استخدام نماید می بایست شرایط ذیل را فراهم سازد.

پروسه کاریابی در اسلوونی

در کنار این شروط سخت جالب است بدانید متقاضیان اخذ ویزای کار در صورت داشتن حداقل مدرک دانشگاهی می توانند بدون احراز شرایط فوق که در نمودار بالا مشاهده مجوز کار دریافت نمایند. این یعنی می توان با دارا بودن مدرک تحصیلی آکادمیک شانس خود را در بدست آوردن موقعیت کاری افزایش داد. عموما دانشجویانی که در اسلوونی و سایر کشورهای اروپایی تحصیل نموده اند برای موقعیت های کاری در این کشور در اولویت هستند.

اسناد لازم جهت دریافت ویزای کار اسلوونی

همانطور که می دانید هر کشوری برای اعطای ویزای کار، اسناد و مدارکی را از فرد متقاضی می خواهد. در صورتی که این اسناد و مدارک به صورت کامل و بی نقص تحویل سفارت گردد، پس از بررسی های لازم و تایید سفارت، ویزای کار اسلوونی برای او صادر می شود. به طور کلی سفارت اسلوونی مدارک زیر را از فرد متقاضی درخواست می نماید تا ویزای این کشور را برای او صادر کند. این مدارک به شرح زیر می باشند:

  • ارائه دعوتنامه شغلی صادره از سوی شخص کارفرمای اسلوونیایی
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت متقاضی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع مختلف
  • ارائه گواهی نامه های تخصصی و مهارتی
  • تعداد 2 قطعه عکس 3*4 با پشت زمینه سفید
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای کار اسلوونی
  • ارائه گواهی توانایی مالی و صورتحساب بانکی 6 ماهه آخر همراه با سند مالکیت
  • ارائه فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار که تاریخ استخدام در پست شغلی در آن گردیده باشد.
  • پروانه کسب یا مجوز ثبت شرکت و کارت بازرگانی برای افراد کارفرما
  • ارائه سند بازنشستگی (مختص افرادی که قصد کارآفرینی در اسلوونی را دارند)
  • توصیه نامه یا انگیزه نامه
  • ارائه اسناد مربوط به تاهل و فرزندان و غیره

اسناد لازم جهت دریافت ویزای کار اسلوونی

اجازه کار در اسلوونی

همانطور که ذکر شد، برای کار در اسلوونی افراد به اجازه کار در این کشور نیاز دارند. گام اول آن است که موفق شوند ویزای کاری خود را از طریق سفارت کشور اسلوونی بدست آورند. سپس می توانند برای کسب اجازه کار در کشور اسلوونی اقدام کنند. در این حالت 2 راه پیش رو دارند:

  • از طریق سفارت کشور اسلوونی در کشور محل اقامت خود اقدامات قانونی را برای کسب اجازه کار انجام دهند.
  • کارفرمای افراد در کشور اسلوونی مسئولیت اخذ اجازه کار در کشور اسلوونی را بر عهده بگیرد.

روند رسیدگی به صدور اجازه کار در کشور اسلوونی ممکن است تا 45 روز به طول بی انجامد. افراد نیز می توانند کارت مربوط به اجازه کار قانونی در اسلوونی را از سفارت این کشور دریافت کنند. به صورت هم زمان هم اجازه اقامت در کشور اسلوونی را نیز بدست خواهند آورد.

انواع اجازه کار در اسلوونی

در کشور اسلوونی 3 نوع اجازه کار قانونی وجود دارد که در اختیار شهروندان کشورهای سوم قرار می گیرد.

  1. اجازه کار برای یک کارفرما: در این صورت افراد نیز می توانند برای یک کارفرمای مشخص در مدت زمان مشخص شده کار کنند. کارفرما باید ثابت کند که هیچ شخصی در کشور اسلوونی نمی تواند مسئولیت پذیرفته شده را بپذیرد. این اجازه کار یک ساله است و قابلیت تمدید سالیانه را خواهد داشت.
  2. اجازه کار شخصی در کشور اسلوونی: این اجازه کار بر اساس قوانین کشور اسلوونی به شهروندان خارجی داده می شود. این اجازه کار، تا سقف 3 سال می تواند، صادر شود که بستگی به نوع کار در اسلوونی خواهد داشت.
  3. اجازه کار به کارفرمایان: این امکان وجود دارد که شرکتی به عنوان یک نمایندگی از شرکت خارجی در اسلوونی فعالیت داشته باشد. در این صورت به مدیران و صاحبان آن شرکت اجازه کار قانونی در اسلوونی داده خواهد شد.

اخذ اقامت از طریق ویزای کار اسلوونی در 2024

افرادی که قصد کار در اسلوونی را دارند بایستی ابتدا جهت دریافت ویزای کار اسلوونی اقدام نمایند. با گرفتن این مجوز می توانند به مدت یک سال اجازه کار و اقامت در این کشور داشته باشند و سپس آن را تمدید نمایند. لازم به ذکر است که افراد متاهل می توانند خانواده خود را شامل همسر و فرزندان به همراه خود ببرند. نکته ای که در این جا حائز اهمیت است که افراد متقاضی کار در اسلوونی لازم است با شرایط کار و زندگی در این کشور آشنایی کامل داشته باشند، برای مثال زندگی در این کشور مستلزم پرداخت مبالغی تحت عنوان هزینه زندگی در اسلوونی است. بنابراین افراد بایستی کاملا همه جوانب را سنجیده و طبق شرایط خود اقدام کنند. ضمن این که باید اطلاعات کاملی در خصوص نحوه کار و شرایط کار در این کشور و به طور کلی بازار کار اسلوونی داشته باشند.

مدت زمان دریافت اجازه اقامت و کار در اسلوونی

همان طور که می دانید دریافت مجوز اقامت، کار و ویزای کار اسلوونی مدت زمانی را جهت انجام پروسه به خود اختصاص می دهد. مدت زمان دریافت اجازه اقامت و کار در اسلوونی یک ماه طول می کشد که در آن مصاحبه و مشاوره انجام می شود. در نهایت شماره شناسایی و شماره ثبت اقامت برای فرد متقاضی صادر می گردد، بنابراین توصیه می گردد برای اقدامات لازم، کلیه مدارک خود را به صورت تکمیل و بدون عیب و نقص ارائه نمایید، چرا که نقص های پرونده، این مدت زمان را طولانی تر می کند.

ویزای کاری کشور اسلوونی این فرصت را در اختیار متقاضیان قرار می دهد تا بدون نیاز به نگرانی، همسر و فرزندان خود را نیز به این کشور منتقل کنند و زندگی خود را در اسلوونی ادامه دهند. برای این منظور پیشنهاد می گردد از مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید و کلیه مراحل مهاجرتی مانند مهاجرت به کشور اسلوونی یا سایر کشورها را به این موسسه مجرب بسپارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *