ویزای کاری

ویزای کار ایالت انتاریو

ویزای کار ایالت انتاریو

اخذ ویزای کار ایالت انتاریو از آن لحاظ حائز اهمیت است که این ایالت مرکز اقتصادی اصلی کانادا بشمار میرود و برای زندگی و کار ایده آل است. روش کسب ویزای کار ایالت انتاریو تحت قانون جدید برنامه های مهاجرتی ایالت های مختلف کانادا PNP می باشد. یعنی به عبارتی، افراد برای اخذ ویزای کار ایالت انتاریو بایست که در وهله اول، در برنامه مهاجرتی ایالت انتاریو OINP درخواستشان را ثبت کنند.

برنامه مهاجرتی ایالت انتاریو OINP دارای شاخص ها و معیارهای ارزیابی و امتیازدهی خاصی می باشد که از طریق آن صلاحیت افراد مورد شناسایی قرار می گیرد و به افراد اقامت دائم کانادا اعطا می شود. تحصیلکردگان و کارگران ماهر ایرانی می تواند جزو گروه هدف برنامه OINP جهت اخذ ویزای کار ایالت انتاریو باشد. ایرانیان علاقه مند زیادی در صف مهاجرت به کانادا هستند، اما خیلی از آنها اطلاع چندانی از شرایط مهاجرت به استان های کانادا ندارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در عرصه اخذ ویزاهای کانادا و دیگر کشورهای خارجی، بهترین گزینه مشاوره برای شما در این زمینه می باشد.

بازار کار ایالت انتاریو کانادا

ایالت انتاریو با پیشگامی در رشد اقتصادی بین ایالت های دیگر کانادا، مرکز اقتصادی اصلی کانادا می باشد. این ایالت در زمینه استخراج و پالایش فرآورده های نفتی و نیز صنایع تولیدی و معدن در کانادا جزو بهترین ها می باشد. بر اساس آمار، تولید ناخالص داخلی ایالت انتاریو به تنهایی چند برابر تولید ناخالص سایر ایالت های کانادا و 2 برابر دومین اقتصاد کانادا یعنی ایالت کبک می باشد. بر پایه آمار، نرخ بیکاری این استان 5.7% است و قریب 7.3 میلیون نفر در این استان شاغل می باشند. در حال حاضر بخش های مختلف تولیدی و خدماتی در این استان ثروتمند کانادا مایل به جذب کارگران ماهر خارجی هستند.

مشاغل زیر در بازار کار انتاریو در صدر تقاضا قرار دارند:

  • مدیر فروش
  • مدیر اجرایی
  • راننده
  • بساز بفروش
  • مسئول پذیرش
  • صندوقدار
  • کارگر عمومی
  • مدیر پروژه
  • مدیر حسابداری
  • جوشکار
  • پرستار ثبت شده
  • مهندس برق
  • مدیر منابع انسانی
  • بازاریاب

اقتصاد انتاریو انواع مختلف فرصت های کاری را به متقاضیان عرضه می کند. شما برای اطلاع از وضعیت بازار کار و کاریابی می توانید از منابعی نظیر سایت ها و پورتال های استخدام، روزنامه های محلی و موسسات معتبر کاریابی در انتاریو بهره گیرید.

شرایط ویزای کار ایالت انتاریو

یکی از شیوه های اخذ اقامت دایمی در کانادا از طریق ویزای کار ایالت انتاریو تحت برنامه استانی ایالت انتاریو OINP می باشد. بر طبق قوانین جدید مهاجرتی و در راستای اخذ ویزای کار انتاریو، به متقاضیانی که پس از درخواست در برنامه استانی ایالت انتاریو OINP موفق شده و سقف امتیازی لازم را کسب کرده اند، تاییدیه مهاجرتی ایالت انتاریو اعطا می شود که از طریق آن تاییدیه آنها می توانند اقامت دائمی کانادا را هم کسب کنند. این برنامه ویژه کارگران ماهر، دانشجویان خارجی، مالکان شرکت یا کارآفرینان خارجی است که تمایل به کار در این ایالت را دارند. در واقع، متقاضیان پس از قبولی در ارزشیابی برنامه مهاجرتی ایالت اونتاریو OINP علاوه بر کسب ویزای کار انتاریو، اقامت دایمی کانادا را هم کسب می کنند.

از مزایای برنامه مهاجرتی استان انتاریو OINP می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیچ گونه پیشنهاد کاری قبلی نیاز نیست.
  • نیازی به اسپانسر وجود ندارد.
  • معیار امتیاز بندی بر اساس سطح مهارت و تحصیلات متقاضی است.
  • هیچ گونه تبعیضی در فرآیند انتخاب متقاضیان وجود ندارد.
  • شما با این برنامه به هر دو ویزاهای کار و اقامت انتاریو دست می یابید.
  • فرآیند رسیدگی و پاسخگویی در این روش سریع می باشد.

شانس بالای اخذ ویزای کار کانادا در انتاریو

همان طور که در ادامه همین مقاله و سایر مباحث مرتبط با کانادا بعضا اشاره شده، کسانی که در دانشگاه های برتر کانادا تحصیل کرده باشند علاوه بر سهولت پیدا کردن کار حین تحصیل، پس از فارغ التحصیلی نیز به مراتب راحت تر می توانند ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری و حتی در نهایت تبدیل به اقامت دائم (PR) نمایند چرا که عموما کشور کانادا به دانشجو اجازه میدهد به میزان نیمی از کل مقطع تحصیلی گذرانده شده، با تمدید ویزای با عنوان work permit به دنبال کار بگردد. خوشبختانه تعداد زیادی از دانشگاه های مطرح کانادا در ایالت انتاریو قرار گرفته اند. دانشجویان بین المللی می توانند با اخذ پذیرش از یکی از این دانشگاه ها، فرآیند مهاجرت خود به ایالت انتاریوی کانادا را تسهیل نمایند.

در جدول ذیل تعدادی از دانشگاه های مطرح کانادا با ذکر استانی که در آن واقع شده اند، معرفی می شود:

رتبه دانشگاه در کانادارتبه QS دانشگاه در سطح جهانی در نام دانشگاهاستان
125University of TorentoOntario
231McGill UniversityQuebec
345University of British ColumbiaBritish Columbia
4118University of MontrealQuebec
5119University of AlbertaAlberta
6144McMaster UniversityOntario
7166University of waterlooOntario
8203Western UniversityOntario
9246University of CalgaryAlberta
10246Queen’s UniversityOntario

شرایط ویزای کار ایالت انتاریو

برنامه مهاجرت برای ویزای کار ایالت انتاریو (OINP)

برنامه مهاجرت ایالت اونتاریو OINP به گروه های کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی، سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی که قصد کار و اقامت در انتاریو را دارند و صلاحیت آنها در طی ارزیابی تایید شده باشد، اقامت دائمی کانادا را اعطا می کند. این برنامه توسط دولت انتاریو با مشارکت دولت فدرال از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) اجرا می شود. همچنین برنامه مذکور طوری طراحی شده است که نیازهای بازار کار و توسعه اقتصادی انتاریو را تامین کند. دسته های OINP: برنامه مهاجرت استانی انتاریو به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه معرفی شده اند.

دسته پیشنهاد کاری کارفرما در ایالت انتاریو کانادا

این برنامه های مهاجرتی عبارت هستند از:

  • برنامه کارگر خارجی: این برنامه به کارگران خارجی پیشنهاد کاری در یک شغل مهارتی در نوع مهارتی 0 یا سطح مهارتی A یا B دسته بندی شغل ملی (NOC) را می دهد و فرصتی است برای درخواست زندگی و کار دائمی در انتاریو. پیشنهاد کاری بایستی که تمام وقت و دائمی باشد. سطح دستمزدی در این برنامه متوسط است.
  • برنامه دانشجوی بین المللی: این برنامه به دانشجویان بین المللی پیشنهاد کاری در یک شغل مهارتی در نوع مهارتی 0 یا سطح مهارتی A یا B دسته بندی شغل ملی (NOC) را می دهد و فرصتی است برای درخواست زندگی و کار دائمی در انتاریو. پیشنهاد کاری باید که تمام وقت و دائمی باشد. سطح دستمزدی در این برنامه پایین است. شما برای درخواست این برنامه باید که مدرک دانشگاهی از یک دانشگاه کانادایی داشته باشید.
  • برنامه مهارت های مورد نیاز: این برنامه به کارگران خارجی مشاغل مورد نیاز ویژه همانند شغل های ساختمانی یا مشاغل کشاورزی را پیشنهاد می دهد و فرصتی است برای درخواست زندگی و کار دائمی در انتاریو. پیشنهاد کاری باید که تمام وقت و دائمی باشد. کار پیشنهادی بایستی که در یکی از مشاغل موجود در فهرست دسته بندی مشاغل ملی (NOC) با سطح مهارتی C یا D باشد. سطح دستمزدی در این برنامه متوسط است. در صورت تمایل برای اطلاع از ویزای کاری کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

اما شما در این مسیر تنها نمی باشید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه بهترین مشاوره ها به شما، پشتیبان شما در اخذ ویزای کار انتاریو خواهند بود.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کار ایالت انتاریو

در بخش پایانی به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط ویزای کار ایالت انتاریو چگونه است؟ یکی از شیوه های اخذ اقامت دایمی در کانادا از طریق ویزای کار ایالت انتاریو تحت برنامه استانی ایالت انتاریو OINP می باشد. بر طبق قوانین جدید مهاجرتی و در راستای اخذ ویزای کار انتاریو، به متقاضیانی که پس از درخواست در برنامه استانی ایالت انتاریو OINP موفق شده و سقف امتیازی لازم را کسب کرده اند، تاییدیه مهاجرتی ایالت انتاریو اعطا می شود که از طریق آن تاییدیه آنها می توانند اقامت دائمی کانادا را هم کسب کنند. این برنامه ویژه کارگران ماهر، دانشجویان خارجی، مالکان شرکت یا کارآفرینان خارجی است که تمایل به کار در این ایالت را دارند. در واقع، متقاضیان پس از قبولی در ارزشیابی برنامه مهاجرتی ایالت اونتاریو OINP علاوه بر کسب ویزای کار انتاریو، اقامت دایمی کانادا را هم کسب می کنند.
  • برنامه مهاجرت برای ویزای کار ایالت انتاریو (OINP) به چه صورت است؟ برنامه مهاجرت ایالت اونتاریو OINP به گروه های کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی، سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی که قصد کار و اقامت در انتاریو را دارند و صلاحیت آنها در طی ارزیابی تایید شده باشد، اقامت دائمی کانادا را اعطا می کند. این برنامه توسط دولت انتاریو با مشارکت دولت فدرال از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) اجرا می شود. همچنین برنامه مذکور طوری طراحی شده است که نیازهای بازار کار و توسعه اقتصادی انتاریو را تامین کند. دسته های OINP: برنامه مهاجرت استانی انتاریو به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه معرفی شده اند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *