ویزای کاری

ویزای کار ایالت ساسکاچوان

ویزای کار ایالت ساسکاچوان

برای اخذ ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا لازم است که شما بر اساس شرایط و مهارتهای خودتان شرایط کار در این کشور را مورد بررسی قرار دهید. پس از احراز صلاحیتتان برای ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا، شما می بایست که در برنامه SINP شرکت کنید. SINP در حقیقت، برنامه داوطلب ایالتی ساسکاچوان می باشد که هدف از آن گزینش افراد ماهر و نخبه در هر دسته شغلی است. پس از ارزشیابی و نمره دهی بر اساس ملاک های برنامه SINP، ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا به متقاضیان اعطا می شود. ما در مورد ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا، شما را با برنامه SINP، نحوه نمره دهی و ویژگی های دیگر آن آشنا می کنیم. در صورت داشتن سوال یا ابهامی در هر زمینه از امور مهاجرتی، سوال خود را با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

ساسکاچوان یکی از ایالت های ثروتمند غرب کانادا است. اقتصاد ساسکاچوان عموما مبتنی بر کشاورزی و صنایع مربوط به منابع طبیعی مهم مثل جنگلداری و ماهی گیری است. این ایالت متمول کانادایی، دارای دو شهر اصلی، ساسکاچوان و رجینا و نیز اراضی وسیعی از حیات وحش جنگلی است. در سالهای اخیر، ساسکاچوان عمدتا به لطف ورود مهاجران از اقصی نقاط جهان، به یکی از قطب های اقتصادی به سرعت درحال رشد تبدیل شده است. سالانه، هزاران نفر مهاجر خارجی برای کار و زندگی به ساسکاچوان سفر می کنند.

ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا در 2023

ابتدائا نیک است که نرخ بیکاری استان های مختلف کانادا از جمله ساسکاچوان را در نمودار ذیل با هم مقایسه نماییم:

نرخ بیکاری استان های مختلف کانادا

در ایالت ساسکاچوان کانادا، ویزاهای مختلفی برای انواع مشاغل مهارتی تخصیص داده می شود. اما قبل از درخواست ویزای کار ایالت ساسکاچوان شما می بایست که از یک کارفرمایی در این ایالت پیشنهاد کار داشته باشید. در صورت وجود قراردادکار فی مابین، شما مجاز هستید که تا در برنامه داوطلب مهاجر ساسکاچوان (SINP) شرکت کنید. نهایتا در صورت کسب حدنصاب نمره تعیین شده (60 نمره از 100 نمره)، شما واجد شرایط اخذ ویزای کار ایالت ساسکاچوان می گردید.

مدارک زیر برای اخذ ویزای کار ایالت ساسکاچوانان لازم می باشد:

  • پاسپورت معتبر از متقاضی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی روادید کار موقتی
  • تاییدیه معتبر سابقه کار
  • کپی از قرارداد کار
  • مدرک مهارت زبان
  • کارت شناسایی و دیگر مدارک هویتی
  • گزارش عدم وجود سوء سابقه کیفری

برنامه داوطلبین ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا (SINP)

SINP چیست؟ هدف از برنامه SINP چیست؟ SINP در واقع برنامه داوطلب ایالتی ساسکاچوان می باشد. از طریق این برنامه، مهاجرین با استعداد دارای مهارت و سابقه کار هدف گیری شده توسط این ایالت ممکن است که گواهی داوطلب ایالتی ساسکاچوانی دریافت کنند، پس از آن، آنها می توانند از اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) اقامت دائمی کانادا را درخواست کنند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب تحصیل در کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید. SINP درخواست ها تحت دسته های زیر را می پذیرد:

  • دسته گارگر ماهر بین المللی
  • دسته سابقه کار ساسکاچوانی
  • دسته کارآفرین و کشاورز

ارزیابی نمرات SINP در کانادا در 2023

در سال 2023 نمره حداقل 67 امتیاز از 100 جهت درخواست تحت دسته کارگر ماهر بین المللی SINP مورد نیاز است. البته دریافت چنین امتیازی به معنی قطعی شدن امکان کار در کانادا نیست. از زمینه های زیر جهت تعیین این مورد استفاده می شود که آیا شما برای دسته کارگر ماهر بین المللی صلاحیت دارید یا خیر؟ امتیازاتی که شما بدست می آورید با استفاده از مدارک تحویل داده شده مورد تایید قرار خواهد گرفت. شما ممکن است فقط یکبار برای هر بخش، نمره کسب کنید. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در باب ویزای کاری کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

I.موفقیت بازار کار

A: تحصیلات و آموزش
درجه ارشد و دکترا، معادل مدرک کانادایی23
درجه لیسانس یا 3 سال برنامه تحصیلی در یک دانشگاه یا کالج20
گواهی تجاری معادل با وضعیت شخص مسافر در ساسکاچوان20
دیپلم معادل کانادایی که معادل کمتر از 3 سال در دانشگاه، کالج، مدرسه فنی یا بازرگانی، یا سایر موسسه پسا متوسطه رسمی باشد15
گواهی معادل کانادایی یا حداقل 2 نیمسال اما با برنامه 2 سالانه در یک دانشگاه، کالج یا مدرسه فنی، بازرگانی یا دیگر موسسات پسا متوسطه رسمی12
B: سابقه کار مهارتی
1 سال تجربه کاری به 12 ماه کامل تجربه کاری اشاره می کند/سابقه کار ادعایی بایست که با شغلی که شما در درخواستتان مشخص کرده اید، سنخیت داشته باشد
a) در دوره 5 ساله پیش از تاریخ تحویل درخواست
سابقه 5 ساله10
سابقه 4 ساله8
سابقه 3 ساله6
سابقه 2 ساله4
سابقه 1 ساله2
b) در دوره 6 تا 10 ساله پیش از تاریخ تحویل درخواست
سابقه 5 ساله5
سابقه 4 ساله4
سابقه 3 ساله3
سابقه 2 ساله2
سابقه کار کمتر از 1 سال0
C: مهارت زبانی
برای تبدیل نمرات IELTS, CELPIP یا TEF تان به CLB4 تا 10 به وب سایت IRCC مراجعه کنید.
CLB 8 و بالاتر20
CLB 718
CLB 616
CLB 514
CLB 412
متقاضی بدون نمره مهارت زبانی0
D: سن و سال
< 18 سال0
18 – 21 سال8
22 – 34 سال12
35 – 45 سال10
46 – 50 سال8
> 50 سال0
ماکسیمم نمرات برای فاکتور I70

 II: رابطه با بازار کار ساسکاچوان و انطباق پذیری

نمرات زیر برای تنها زیر دسته پیشنهاد کار می باشند:
پیشنهاد کار مهارت بالا از یک کارفرمای ساسکاچوان30
نمرات زیر برای تنها زیردسته های Express Entry ساسکاچوان و کار مورد تقاضا می باشد
رابطه فامیلی نزدیک در ساسکاچوان20
سابقه کار گذشته در ساسکاچوان، حداقل 12 ماه کار در 5 سال گذشته5
سابقه دانشجویی گذشته در ساسکاچوان (حداقل یک سال تحصیل تمام وقت در دانشگاهی در ساسکاچوان با ویزای تحصیلی معتبر)5
ماکسیمم نمرات برای فاکتور II30
کل ماکسیمم نمرات: I+II100

ارزیابی نمرات SINP در کانادا

 

اخذ ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

راجع به امتیازبندی موجود در سال 2023 توضیحاتی ارائه شد، با این حال کلیات مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا را می توان به شرح ذیل دانست:

  • داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در ساسکاچوان که تاییدیه دولتی داشته باشد.
  • داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • داشتن نامه معتبر SINP که اخذ آن از زمان ارائه درخواست حدود 6 ماه طول می کشد

اخذ ویزای کار ساسکاچوان کانادا می تواند گام بزرگی در فرآیند مهاجرتی افراد باشد به این صورت که در نهایت می توانند تحت شرایطی برای اخذ پاسپورت کانادا نیز اقدام نمایند. برای اخذ پاسپورت کانادا شرایط متعددی لازم است اما مهم ترین آن ها به شرح ذیل است:

  • داشتن اقامت دائم کانادا
  • زندگی در خاک کانادا در 3 سال از 5 سال گذشته
  • پرداخت مالیات
  • پذیرفته شدن در آزمون تابعیت کانادا
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی

ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا برای فرد متقاضی امتیاز، اقامت دائم کانادا را فراهم می کند. اخذ ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا تابع شرایط و مقررات مربوط به برنامه داوطلب مهاجر ساسکاچوان (SNIP) می باشد که ما در این زمینه، مفصلا توضیح دادیم. اگر شما هم با مطالعه مطالب این مقاله علاقه مند مهاجرت به کانادا و کار در ایالت ساسکاچوان شدید، برای مشاوره و اخذ راهنمایی های لازم از وکلای مهاجرتی خبره، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار درباب ویزای کار ایالت ساسکاچوان کانادا

افرادی که تمایل به اخذ ویزای کار در ایالت ساسکاچوان دارند در زمینه های زیر سوالاتی را مطرح می نمایند:

  1. چگونه می توان ویزای کار ساسکچوان را گرفت؟ افراد می توانند تحت عنوان SINP که برنامه ویزای کار بین المللی این ایالت است بر اساس رده کارگر ماهر اقدام نمایند.
  2. شایستگی های مورد نیاز برای اقامت دائم ساسکاچوان چیست؟ افراد باید دارای مدرک 12 ماه یا بیشتر باشند، سطح شغل و حرفه آن ها باید دارای سطح B ،A ،0 باشد و حداقل به مدت 6 ماه در استان کانادا در زیر مجموعه مشاغل بهداشتی مشغول به کار بوده باشند.
  3. آیا برای ویزای کار ساسکاچوان افراد نیازمند کارفرما هستند؟ در ایالت ساسکاچوان کانادا، ویزاهای مختلفی برای انواع مشاغل مهارتی تخصیص داده می شود اما قبل از درخواست ویزای کار ایالت ساسکاچوان شما می بایست که از یک کارفرمایی در این ایالت پیشنهاد کار داشته باشید. در صورت وجود قراردادکار فی مابین، شما مجاز هستید که تا در برنامه داوطلب مهاجر ساسکاچوان (SINP) شرکت کنید.
  4. مدارک مورد نیاز ویزای کار ایالت ساسکاچوان چیست؟ پاسپورت معتبر از متقاضی، 2 قطعه عکس پاسپورتی، کپی روادید کار موقتی، تاییدیه معتبر سابقه کار، کپی از قرارداد کار، مدرک مهارت زبان، کارت شناسایی و گزارش عدم وجود سوء سابقه کیفری.
  5. دسته های درخواست SINP برای کار در این ایالت چیست؟ دسته کارگر ماهر بین المللی، دسته سابقه کار ساسکاچوانی، دسته کارآفرین و کشاورز.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *