ویزای کاری

ویزای کار ایرلند

ویزای کار ایرلند

اخذ ویزای کار ایرلند یکی از روش­ های قانونی مهاجرت به این کشور می­ باشد و متقاضیان برای کار در این کشور می ­بایست دارای شرایط خاصی باشند. کشور ایرلند در سال­ های گذشته یکی از مقاصد مناسب برای بسیاری از مهاجران تبدیل شده، زیرا این کشور دارای اقتصاد پویا، غنی و سطح بالای خدمات اجتماعی و رفاهی می­ باشد. کشور ایرلند، یکی از کشورهای عضو سازمان ملل و اتحادیه اروپا می­ باشد و همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می­ شود که از نظر افزایش تولید ناخالص داخلی و شاخص توسعه انسانی در رده پنجم سراسر جهان قرار گرفته است.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد اخذ ویزای کار، شرایط و مدارک مورد نیاز برای کار در این کشور به متقاضیان می­باشند.

  • بهترین مسیر برای دریافت ویزای کاری این کشور چیست؟
  • چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای کاری این کشور خواهند بود؟
  • مهم ترین مزیت دریافت این ویزا چیست؟
  • مدت اعتبار ویزای کاری این کشور چه مدت است؟
  • آیا می توان از طریق ویزای کار به اقامت دائم و تابعیت رسید؟

ویزای کار ایرلند

ویزای کار ایرلند یکی از ویزاهای رسمی و پرمتقاضی این کشور است. ویزای کار ایرلند به مهاجرانی اختصاص دارد که خواهان کار در ایرلند هستند و از کشورهای اتحادیه اروپا هستند که مدت زمان محدود خود را برای کار استفاده کرده اند و خواهان اخذ اقامت در این کشور هستند. یا از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند که باید برای کار در این کشور یک ویزای کاری اخذ کنند. ویزای کار ایرلند برای مهاجرانی که می خواهند در این کشور از طریق کار اقامت بگیرند مناسب است. بدین منظور یک شخص باید برای ویزای کار ایرلند یک جاب آفر داشته باشد و رزومه کاری خوبی نیز ارائه دهد.

فرصت­ های شغلی در ایرلند

متقاضیان برای اخذ مجوز کار کشور ایرلند می ­بایست یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما داشته باشد، تقریباً 50% از کارمندان می­بایست از شهروندان منطقه اقتصادی اروپا باشند. در صورتی که شرکت به تازگی تأسیس شده باشد، رعایت این مورد الزامی نمی­ باشد. در اغلب موارد نیاز است تا تعدادی از شهروندان منطقه اقتصادی اروپا در یک شرکت ایرلندی شاغل باشند و معافیت در این موارد برای شرکت­ های تازه تأسیس شده، اعمال می­ گردد.


شرایط اخذ ویزای کار ایرلند در 2024

برای اخذ مجوز کار در کشور ایرلند در 2024، به صورت یک کارگر یا کارمند و همچنین برای راه اندازی اشتغال مناسب در این کشور، فاکتورهای مهمی نظیر تابعیت فرد متقاضی، موثر می­ باشد. بر اساس قوانین و مقررات مهاجرتی جمهوری ایرلند، شهروندان اتحادیه اروپا و EEA و دارندگان کارت اقامت شهروندی اتحادیه اروپا، مجوز کار، زندگی و راه اندازی کسب و کار در این کشور را خواهند داشت.

در صورتی که متقاضیان، تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشند، در این صورت حق زندگی و کار در کشور ایرلند را خواهند داشت و نیازی به اخذ ویزای کار نخواهند داشت. با ملحق شدن کشور ایرلند به عضویت کشور­های اتحادیه اروپا، احتیاج به اخذ ویزای کار این کشور برای اشتغال منتفی شده است. لازم به ذکر می باشد که کشور ایرلند شمالی مستقل از جمهوری ایرلند است و به عنوان یکی از مناطق تحت حاکمیت بریتانیا، قوانین و مقررات مهاجرتی کشور ایرلند شمالی، تابع قوانین مهاجرتی کشور انگلیس می­ باشد.

قوانین کار در ایرلند در 2024

مجوز اشتغال عمومی از سوی وزارت کار، سرمایه گذاری و نوآوری صادر می ­گردد و در 2024 کارفرما یا کارمند قادر خواهند بود برای مجوز اشتغال درخواست دهند که می­بایست بر طبق پیشنهاد کاری کارفرما باشد. درخواست برای مجوز عمومی کار می­ بایست درآمد سالانه حداقل 30000€ (یورو) داشته و حقوق و درآمد شامل دستمزد کار و بیمه خدمات درمانی خواهد بود. درخواست برای مشاغلی با حقوق سالانه 27000€ (یورو) به طور استثنایی در موارد زیر در نظر گرفته می ­شود:

  • متقاضیان غیر کشورهای اتحادیه که در یک سال گذشته از یک موسسه درجه سوم ایرلندی فارغ التحصیل شده ­اند و پیشنهاد یکی از فرصت­ های موجود در فهرست مشاغل دارای مهارت­ های مهم را داشته باشند.
  • متقاضیان غیر کشورهای اتحادیه اروپا که در یک سال گذشته از یک موسسه درجه سوم در خارج از کشور فارغ التحصیل شده ­اند و پیشنهاد کار به عنوان متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات از فهرست مشاغل دارای مهارت ­های مهم را داشته باشند.
  • تقاضا و درخواست برای پشتیبانی فنی و فروش با تسلط به یک زبان بین المللی، برای شرکت ­های تحت حمایت سازمان های توسعه شرکت­ های دولتی.

الزامات ضروری در روند درخواست ویزای کاری ایرلند

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری ایرلند هستند، باید الزامات ضروری در روند درخواست ویزای کاری این کشور را رعایت کنند. این الزامات به شرحز یر می باشند:

  • متقاضیان باید یک قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری از یک شرکت ایرلندی داشته باشند.
  • متقاضیان اگر برای ویزای کاری عمومی درخواست می کنند حداقل حقوق سالانه آنها در این کشور باید 45000€ (یورو) باشد.
  • برای هر نوع از ویزای کاری در ایرلند، باید حقوق سالانه در این کشور حداقل دستمزد ملی در ایرلند را برآورده کند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری ایرلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری ایرلند

روش ­های قانونی اخذ ویزی کار ایرلند

اگر متقاضی کار در کشور ایرلند، شهروند یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا نباشد، برای کار در این کشور احتیاج به اخذ ویزای کار خواهد داشت، همچنین ملحق شدن اعضای خانواده و همراه متقاضی کار، به نوع مجوز اشتغال به کار و ویزای کار بستگی دارد. یکی از طرق قانونی برای اخذ ویزای کار این کشور، دریافت یک دعوت نامه کاری از یک کارفرمای دارای یک شرکت تجاری معتبر ثبت شده، می­ باشد.

اگر کارفرما به مدت 3 ماه نسبت به آگهی نیروی کار اقدام نماید، همچنین به مدت 3 ماه دیگر، آگهی مجددی برای تأمین نیروی کار مورد نظر اعلام می­ نماید و اگر در این مدت، فردی با مشخصات لازم یافت نشود، در این صورت کارفرما قادر خواهد بود، یک نیرو از شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا مانند کشور ایران استخدام نماید.

روش ­های قانونی اخذ ویزی کار ایرلند

پیشنهاد کاری توسط کارفرمای ایرلندی

متقاضی در صورت بستن قرارداد کاری با کارفرمای ایرلندی، قادر خواهد بود برای اخذ ویزای کار ایرلند اقدام نماید، مطمئناً روش دریافت پیشنهاد کاری، یک روش بسیار دشوار برای اخذ ویزای کار این کشور می­ باشد. بر اساس قوانین مرتبط با مجوز اشتغال عمومی در جمهوری ایرلند، مهاجرین با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای کشور ایرلند با حقوقی در حدود 30000€ (یورو) در سال، احتمال دریافت مجوز کار در این کشور را خواهند داشت.

حداقل درآمد در ایرلند

از زمان تعیین حداقل دستمزد ملی تحت قانون کار در سال 2000 میلادی ، این نرخ در 10 نوبت تعدیل شده است. جزئیات این تغییرات طی سال های اخیر به شرح زیر می باشد :

حداقل دستمزد ساعتی در کشور ایرلند

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، نرخ تغییرات دستمزد ساعتی طی این سال ها چشمگیر نیست. رنج محدود تغییرات حداقل حقوق طی 16 سال گذشته در کشور ایرلند نشانه از ثبات اقتصادی و مهار نرخ تورم در ان کشور می باشد و تمام این آمارها نشان بر با ثبات بودن این کشور است و از همین رو طی سال های اخیر مقصد مهاجرتی منتخب و محبوب در میان مهاجران بوده است.

همچنین قابل ذکر است که نرخ مالیات در این کشور بسته به شرایط تاهل فرد متفاوت است (فرد مجرد، زوج بدون فرزند، زوج به همراه فرزند و یا افراد وابسته الزامات متفاوتی در پرداخت مالیات دارند) اما به طور میانگین درصد مالیات در این کشور حدود 20% است.

مجوز اشتغال عمومی ایرلند در مقایسه با آلمان

بهتر است برای اخذ ویزای کار کشورهایی نظیر دو کشور اتریش و آلمان اقدام کرد، زیرا ریسک بسیار کمتری دارد و همچنین در سریعترین زمان ممکن قادر خواهید بود فرآیند اخذ ویزا را انجام دهید. در دو کشور اتریش و آلمان به دلیل کمبود نیروی کار ماهر و وجود کارگاه­ های زیاد و کارخانه­ های کوچک و بزرگ، امکان پیدا کردن کار مرتبط با رشته و رزومه متقاضی بیشتر است، برای بدست آوردن اطلاعات کافی در مورد اخذ ویزای کار کشورهای آلمان و اتریش، شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت کاری به این دو کشور، می­ توانید به مقاله­ های مرتبط با مهاجرت کاری به کشورهای اتریش و آلمان مراجعه فرمائید.

روند تمدید ویزای کاری ایرلند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی پس از تمدید ویزای کاری این کشور، مورد توجه قرار دهند، فرآیند تمدید ویزای کاری این کشور اروپایی است. به عبارت دیگر، اصلی ترین چالش دارندگان ویزای کاری ایراند، روند تمدید ویزای کاری این کشور قبل از پایان انقضای آن می باشد. دارندگان ویزای کاری ایرلند باید حداقل 3 ماه قبل ار پایان انقضای ویزای کاری ایرلند، برای تمدید آن اقدام نمایند. از سوی دیگر، تنها مرکزی که می توانند از طریق آن ویزای کاری خود را تمدید کنند، اداره مهاجرت ایرلند است. معمولا مدت اعتبار ویزای کاری ایرلند یک ساله می باشد، که تمامی دارندگان آن باید قبل از پایان اعتبار آن برای تمدید ویزای کاری خود اقدام نمایند.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید ویزای کاری ایرلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید ویزای کاری ایرلند

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار ایرلند

اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کشور ایرلند به شرح زیر می­ باشد:

  • اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس در ابعاد مورد نظر
  • کلیه پاسپورت­ های قبلی به همراه کپی
  • مدارک تحصیلی
  • قرارداد امضا شده توسط کارفرما

اگر متقاضیان قصد اخذ ویزای کار ایرلند و آگاهی از شرایط مهاجرت به ایرلند دارند، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور است، می ­توانند شما را در این امر یاری دهند.

سوالات تخصصی در باب ویزای کاری ایرلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای کاری کشورهای مختلف، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. سوالات تخصصی در باب ویزای کاری این کشور به شرح زیر هستند:

  • برای ویزای کاری ایرلند از کجا باید درخواست کنم؟ متقاضیان باید درخواست ویزای کاری ایرلند را به صورت آنلاین از طریق سیستم مجوز های استخدام آنلاین ارسال کنند.
  • آیا فرآیند درخواست ویزای کاری ایرلند دشوار است؟ روند درخواست ویزای کاری ایرلند، بر خلاف اغلب کشروهای مدرن اروپایی بسیار ساده است، و تمامی متقاصیان از کشورهای مختلف جهان می توانند برای این نوع از ویزا درخواست دهند.
  • مدت زمان پردازش ویزای کاری ایرلند چقدر است؟ مدت زمان پردازش ویزای کاری ایرلند معمولا بین 7 تا 9 هفتهع کاری می باشد. البته مدت زمان پردازش ویزای کاری ایرلند به سفارتی که از آن درخواست می کنید نیز بستگی دارد.
4.3/5 - (17 امتیاز)

6 دیدگاه برای “ویزای کار ایرلند

  1. فردوس دریا گفت:

    سلام محترم من می‌خواهم ویزه کاری ایرلند بدست بیاورم میشه بامن همکاری کنید تا بتوانم ویزه بگیرم تشکر از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله به شرط این که شما پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید، این امکان هم برای شما وجود داره

  2. رامین گفت:

    میشه بگین چطوری میشه برای کاریابی تو اروپا هم ویزا گرفت؟ میگن باید برای کارجویی اروپا ویزا شینگین گرفت؟ این درسته میش راهنمایی کنید ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کار در کشورهای اروپایی نیازمند کارفرما از کشورهایی اروپایی هستید اگر که کارفرما ندارید با داشتن پارامترهای مناسب مثل سن مدرک تحصیلی دانش زبان مهارت و سوابق کاری میتونید از کشورهای صنعتی اروپا مانند آلمان و اتریش ویزای تحت عنوان جست و جوی کار دریافت کنید که اگر شرایط دیگتون خوب باشه میشه برای شما کار هم پیدا کرد برای اطلاعات بیشتر با شماره های ما تماس حاصل فرمایید

  3. رویا گفت:

    سلام. بنده دانشجو سال آخر شیمی میباشم. به نظرتون اگه بخواهم توی خارج ادامه تحصیل بدم و همزمان کار بکنم. کدوم کشور اروپایی خوبه و با شرایط من سازگاره؟ معدل مم تا حالا ۱۷/۵ شده مدرک زبان هم دارم. زبانم خوبه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بسته به شرایطتتون مانند سن ، گپ تحصیلی و نمره آیلتس میتونید شانس اکثر کشورهای اروپایی را داشته باشید پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *