ویزای کاری

ویزای کار قبرس

ویزای کار قبرس

با توجه به این امر که مدارک لازم برای ویزای کار قبرس در سال 2024 همواره مورد نظر افراد بوده است در این مقاله به آن می پردازیم. شما بزرگواران در صورتی که پس از مطالعه این مقاله هم چنان سوالات و ابهاماتی در مورد مدارک لازم برای ویزای کاری قبرس در ذهن داشتید می توانید با موسسه حقوقی ما تماس حاصل فرمایید و سوالاتی که در این خصوص یا در مورد کشورهای دیگر دارید را مطرح بفرمایید. در ابتدای امر به ارائه توضیحاتی راجع به خود کشور قبرس می پردازیم و در نهایت موضوع اصلی یعنی ویزای کار قبرس را در مقاله های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تشریح می نماییم.

  • انواع روش ها برای مهاجرت به قبرس 2024 کدامند؟
  • آسانترین روش مهاجرت به قبرس چیست؟
  • شرایط کاری در قبرس به چه صورتی است؟
  • آیا کارگران در قبرس از سطح درآمدی خودشان راضی هستند؟
  • نرخ بیکاری در قبرس چقدر است؟
  • شرایط و مدارک لازم به منظور اخذ ویزای کار قبرس چیست؟

مهاجرت به کشور قبرس در 2024

کشور قبرس که به طور رسمی جمهوری قبرس نامیده می شود سومین جزیره بزرگ دنیا و هم چنین پر جمعیت ترین جزیره واقع شده در دریای مدیترانه می باشد. قبرس همسایه کشورهای ترکیه، لبنان، مصر و یونان می باشد و پایتخت و بزرگترین شهر آن نیکوسیا است. در سال های اخیر تمایل ایرانیان برای مهاجرت به قبرس بیشتر شده است.


زبان های رسمی در کشور قبرس زبان های یونانی و ترکی می باشد و کشور قبرس شمالی تقریبا مشابه ترکیه می باشد با یک سری تفاوت های اندک از جمله هزینه های بالاتر قبرس شمالی نسبت به ترکیه. اطلاعات بیشتر در باب هزینه زندگی در قبرس را در لینک فوق بخوانید. اما قبرس جنوبی بسیار پیشرفته تر از قبرس شمالی و کاملا متفاوت از ترکیه می باشد و سطح رفاه اجتماعی آن فوق العاده بالا می باشد. یک نکته دیگر در مورد قبرس جنوبی هزینه های بالای تحصیل و دانشگاه های قبرس طی سال 2024 است هم چنین این موضوع لازم است بیان شود که هم وطنان کشور عزیزمان برای ورود به قبرس جنوبی، نیاز به اخذ روادید یا همان ویزا دارند. اطلاعات بیشتر در باب دانشگاه های خصوصی و دولتی قبرس را در لینک فوق بخوانید.

نکته دیگر در مورد قبرس جنوبی هزینه های بالای تحصیل و دانشگاه ها در این کشور طی سال 2024 است هم چنین این موضوع لازم است بیان شود که هم وطنان کشور عزیزمان برای ورود به قبرس جنوبی، نیاز به اخذ روادید یا همان ویزا دارند. و بالاخره نکته پایانی اینکه برای مهاجرت به قبرس 2024 راه های قانونی و آسان مختلفی مثل کار، سرمایه گذاری، تحصیل و الحاق خانواده وجود دارد. منتها آسانترین و بهترین شیوه ای که به متقاضیان مهاجرت به قبرس توصیه می شود، روش مهاجرت تحصیلی در قبرس است.

شرایط کاری در قبرس 2024

قبل از اینکه اصلا به سراغ موضوع ویزای کار در قبرس و شرایط و مدارک لازم برای اخذ این ویزا برویم بهتر است ابتداء با شرایط کاری در این کشور اروپایی آشنا شویم. بر طبق قوانین کار کشور قبرس ماکسیمم تایم کاری در این کشور اروپایی شامل اضافه کار نبایستی بیش از 46 ساعت در هفته و یا 10 ساعت در روز باشد. در ضمن کلیه حقوق و امتیازات کاری مثل انواع بیمه و یا سطح درآمدی کارگران در قبرس مطابق مندرجات قرارداد کاری اعمال می شود. با این حال نباید فراموش بکنیم که متوسط درآمد ناخالص در قبرس حدود EUR2170 (یورو) و متوسط درآمد خالص ماهیانه در کشور قبرس با EUR1728 (یورو) است (منبع: سایت Salaryexplorer.com). که این رقم به مراتب بالاتر از متوسط درآمدی در کشورهای همسایه اش مثل یونان و ترکیه است.

واقعیتی که در نمودار زیر هم مشاهده می شود:

مقایسه متوسط درآمد خالص ماهیانه در ترکیه، قبرس و یونان

از سوی دیگر کشور قبرس جزء آندسته از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) با کمترین نرخ بیکاری است. و همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود نرخ بیکاری این کشور در اکتبر سال 2024 در حدود 5.8% بوده است:

بررسی نرخ بیکاری در قبرس

شرایط درخواست ویزای کار قبرس

قبرس یکی از کشورهای پیشرفته اتحادیه اروپایی (EU) با نرخ رشد اقتصادی بالا است و به همین دلیل مهاجرت به قبرس در اولویت برخی از هموطنان می باشد. هموطنانی که با کار در قبرس هم به دنبال دریافت اقامت اروپایی بوده و هم به فکر کسب درآمد بسیار بالا هستند. اما این دسته از متقاضیان بایستی در جریان باشند که کار در قبرس قانونا مستلزم دریافت 3 نوع مجور در طی فرآیند درخواست می باشد. این 3 نوع مجوز در قبرس عبارتند از:

ویزا/ مجوزتصاویر مدارک مربوطهشرایط
مجوز کار قبرستصویر مجوز کار قبرسکه کارفرمای قبرسی مربوطه باید در قبرس به دنبال آن باشد.
ویزای کار قبرستصویر ویزای کار قبرسکه متقاضی در ایران و از طریق سفارت قبرس آنرا پیگیری می کند. این نوع ویزا به شخص اجازه ورود به قبرس با هدف اقامت بلند مدت و اشتغال را می دهد. ضمنا ویزای مذکور بر روی صفحه خالی پاسپورت چاپ میشود.
کارت اقامت قبرستصویر کارت اقامت قبرسکه پس از سفر به قبرس با مراجعه و ثبت نام در اداره پلیس محلی اخذ می شود. این مجوز نیز اقامت بیش از 90 روز را برای متقاضیان فراهم می کند.

پس کلیه کارگران ماهر خارجی تا زمانی می توانند صلاحیت اخذ ویزای کار قبرس را داشته باشند که اولا برای تصدی پست شغلی مورد نظر هیچ شهروند اروپایی یا قبرسی وجود نداشته باشد. ثانیا هم پست شغلی آنها در قالب یکی از سه دسته درآمدی زیر قرار داشته باشد:

  • مدیر اجرایی با حداقل درآمد سالانه حدود 41000€ (یورو)
  • کارمند مدیریت رده متوسط با میانگین درآمد متوسط بین 21000€ تا 40000€ (یورو)
  • کارمند پشتیبان که تحت هیچ یک از دو دسته قبلی قرار نگرفته اما در صورت عدم وجود نیروی کار قبرسی یا اروپایی برای شغل مورد نظر مناسب تشخیص داده شود.

درباره ویزای کاری قبرس و شرایط اخذ آن

مطابق قوانین کشور قبرس کلیه اتباع خارجی که مایل به کار دز این کشور اروپایی هستند نیازمند اخذ ویزای کاری می باشند. در واقع ویزای کاری قبرس به آنها اجازه ورود، کار و زندگی در قبرس را می دهد. فرآیند کلی اخذ این ویزای قبرس نیز با دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر شروع شده و در ادامه نیز با طی مراحل سه گانه زیر ادامه می یابد:

درباره ویزای کاری قبرس و شرایط اخذ آن

در واقع به منظور اخذ مجوز کار قبرس، ابتداء امر شما بایستی با یک شرکت قبرسی قرارداد کاری امضاء بکنید. و در ادامه نیز کارفرما از طرف شما مسئول اخذ مجوز کاری قبرس خواهد بود. و فرآیند دریافت این مجوز کاری نیز از این قرار خواهد بود که ابتدا کارفرما از اداره کار قبرس تاییدیه کاری را اخذ نموده و سپس در اداره ثبت مدنی و مهاجرت قبرس اقدام به درخواست مجوز کاری می کند. طبق گزارش سایت pitsasinsurances.com ، این پروسه 4 تا 6 هفته طول می کشد و در مواقعی نیز حتی تا 6 ماه نیز به طول می انجامد.

از مدارک لازم برای درخواست مجوز کاری قبرس می توان به مدارک زیر اشاره نمود:

  • فرم های درخواست تکمیل و امضاء شده توسط کارفرمای قبرسی (فرم M58 و فرم M64)
  • فوتوکپی از صفحات پاسپورت
  • اصل قرارداد کاری
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • ضمانت نامه بانکی
  • بیمه سلامت معتبر
  • رسید درخواست مجوز کاری قبرس

بررسی مدارک لازم برای ویزای کاری قبرس

برای ورود به کشور قبرس به منظور مشغول شدن به کار و پس از چند سال مالیات دادن در نهایت اخذ اقامت دائم این کشور و سر انجام پاسپورت آن، نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای قبرسی دارید. کارفرمای قبرسی برای این که بتواند به شما به عنوان یک فرد ایرانی پیشنهاد شغلی دهد لازم است مطابق قوانین قبرس ویژگی هایی در شما وجود داشته باشد که سایر تابعین قبرس ندارند در نتیجه می بایست فرد کاملا متمایز و شایسته ای باشید و در زمینه تحصیلات آکادمیک خود متبحر و متخصص باشید. افراد در نهایت با در دست داشتن پیشنهاد شغلی خود یا اصطلاحا همان job offer می توانند به سفارت قبرس رفته و درخواست اخذ ویزای کاری دهند و مدرک زبان خاصی مورد نیاز نمی باشد.

بر طبق سایت Globalization-partners.com، مدارک لازم سفارت قبرس برای ویزای کار عبارتند از:

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت ملی
  • مدارک تحصیلی دانشگاهی
  • مدارک سابقه کاری متقاضی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • مدارک مالی و تمکن مالی
  • قرارداد کاری از کارفرمای قبرسی
  • فرم های پر شده ویزای کاری قبرس
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای کاری قبرس

بررسی مدارک لازم برای ویزای کاری قبرس

تمکن مالی برای درخواست ویزای کاری قبرس

یکی از مدارک مهم و مورد نیاز به منظور درخواست ویزای کاری قبرس، ارایه گواهی تمکن مالی است. معمولا نیز این گواهی به صورت ضمانت نامه بانکی به سفارت قبرس تحویل داده می شود. در ضمن مبلغ این ضمانت نامه نیز با توجه به کشور مربوطه از 350EUR الی EUR850 (یورو) متغیر می باشد. ارایه این گواهی نیز بدان سبب است که برای آفیسر سفارت و همچنین کارفرمای قبرسی مسجل شود که شما به عنوان کارگر خارجی تا موقع دریافت اولین حقوق اتان امکان تامین مخارجتان را در دارید. ضمنا مدت اعتبار ضمانت نامه بانکی نیز بایستی حداقل 12 ماه از زمان شروع استخدامتان در قبرس باشد. (منبع: سایت visaguide.world)

مراحل درخواست ویزای کاری قبرس

یکی از اصلی ترین موضوعات در فرآیند درخواست ویزای کاری قبرس، مراحل درخواست این نوع از ویزا می باشد. برای آشنایی با مراحل درخواست ویزای کاری قبرس به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مراحل درخواست ویزای کاری قبرستوضیحات
یافتن شغل در قبرسدر اولین گام متقاضیان باید یک شغل معتبر را در قبرس پیدا کنند.
درخوسات مجوز کار قبرستمامی متقاضیان پس از استخدام می توانند برای مجوز کار این کشور اقدام کنند.
اقدام برای ویزای کاریتمامی متقاضیان باید قبل از مهاجرت به قبرس برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نمایند.
سفر به قبرسدر مرحله آخر پس از گذراندن موفقیت آمیز تمامی مراحلی می توانند به قبرس سفر کنند.

(منبع: سایت visaguide.world)

پیشنهاد کاری از مدارک لازم برای ویزای کاری قبرس

کشور قبرس، هم قبرس شمالی و هم جنوبی، شرایط اقتصادی و بازار کار خیلی ایده آلی ندارند و در چنین کشورهایی که خود تابعین آن نیز با مشکل بیکاری و تورم رو به رو هستند، خارجی ها عملا شانسی برای پیدا کردن کار ندارند. در نتیجه پیشنهاد ما به شما این است که به منظور پیدا کردن کار به سراغ کشورهایی بروید که نرخ بیکاری و تورم آن ها پایین است مثلا کشور آلمان و اتریش. این دو کشور به دلیل شرایط کاری فوق العاده خوب نیازمند جذب نیروی متخصص از سایر کشورها هستند یعنی در واقع شرایط کاری آن ها به این صورت است که تعداد مشاغل بیشتر از افراد تبعه این کشورها می باشد در نتیجه به دنبال جذب نیروی متخصص از خارج از اتریش و آلمان و حتی اتحادیه اروپا هستند.

کشورهایی هم چون آلمان و اتریش ویزایی 6 ماهه دارند به نام ویزای جستجوی کار که فرد با اخذ چنین ویزایی می تواند 6 ماه وارد یکی از این کشورها شده دنبال کار بگردد و سر انجام پس از پیدا کردن کار نوع ویزای خود را از جستجوی کار آلمان به مثلا ویزای کاری آلمان تغییر دهد و پس از چندین سال اقامت و پرداخت مالیات در نهایت پاسپورت این کشور را نیز اخذ نماید.

هزینه ویزای کاری قبرس چقدر است؟

آیا اطلاعی از هزینه درخواست ویزای کار قبرس دارید؟ عزیزان در نظر داشته باشند که طبق قانون قبرس ویزای کاری این کشور به لحاظ مدت اعتبار به ویزای کاری کوتاه مدت (با اعتبار کمتر از 90 روز) و ویزای کاری بلند مدت (با اعتبار بیش از 90 روز) دسته بندی می شود. از همین رو نیز هزینه درخواست ویزای کاری قبرس نیز متفاوت است. همچنین متقاضیان ملزم به پرداخت هزینه صدور مجوز اقامت موقتی و نیز هزینه صدور مجوز کار نیز می باشند. مطابق سایت وزارت امور خارجه قبرس (mfa.gov.cy)، هزینه ویزای کاری قبرس (ویزای ورود) به شرح زیر است:

  • ویزای کوتاه مدت قبرس (تایپ C): EUR80 (یورو)
  • ویزای بلند مدت قبرس (تایپ D): EUR80 (یورو)

همچنین سایت ism.org هزینه صدور مجوز اقامت موقتی و مجوز کاری قبرس 2024 را بشرح زیر بیان کرده است:

  • هزینه درخواست صدور مجوز کار و اقامت موقت قبرس: EUR 120 (یورو)
  • هزینه ثبت نام در اداره ثبت اتباع خارجه: EUR 70 (یورو)

بررسی ویزای کاری بهترین کشورها

7 کشور در دنیا بدون نیاز به دعوتنامه کاری ویزای کاری صادر میکنند که عبارتند از:

ردیفنام کشور
1کانادا
2استرالیا
3نیوزلند
4آلمان
5اتریش
6دانمارک
7آفریقای جنوبی

اکنون به بررسی ویزای کار آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی در مقایسه با ویزای کاری قبرس می پردازیم. هر چند شرایط کاری در آلمان، اتریش، آفریقای جنوبی و غیره بسیار ایده آل می باشد اما هم چنان یک سری رشته ها هستند که موقعیت شغلی و درآمد بهتر و شانس کاریابی بالاتری را در این کشورها دارند و اصطلاحا highly demand هستند و عبارت هستند از:

  • رشته ها و گرایش های مختلف مهندسی هم چون مهندسی برق
  • مهندسی مخابرات
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کشاورزی و غیره

در واقع شرایط کاری برای کسانی که فارغ التحصیل یکی از این رشته ها هستند و تجربه کاری مرتبطی بالغ بر 3 سال دارند آن قدر خوب است که این افراد حتی اجباری به یادگیری زبان آلمانی نیز ندارند و داشتن زبان انگلیسی نیز به منظور پیدا کردن کار برایشان کفایت می کند. اگر چه وقتی در کنار زبان انگلیسی با زبان آلمانی نیز آشنایی داشته باشند هم می توانند انتظار کار پردرآمدتری داشته باشند و هم سریع تر از سایر رقبای خود به شغل می رسند. زیرا جامعه آلمانی زبان یعنی مردم کشورهای آلمان و اتریش به زبان رسمی خود تعصب خاصی دارند.

ویزای کاری آفریقای جنوبی در مقایسه با قبرس

آفریقای جنوبی در جنوب قاره آفریقا وجود دارد که شرایط کاری نسبتا خوبی دارد و تقریبا 90% جمعیت آن مسلط به زبان انگلیسی هستند و خصوصا رشته های مذکور در این کشور به سادگی می توانند ویزای جست و جوگر کار را اخذ نموده و در نهایت کار پیدا کنند. البته لازم به یادآوری است که بر خلاف ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش که 6 ماهه است، ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی یک ساله می باشد.

هم چنین یک مزیت دیگری که دارد نیز این می باشد که ویزای جستجوی کار آلمان و کار در اتریش ویزای همراه هم زمان ندارد و خانواده فرد تنها در صورتی می توانند به وی ملحق شوند که وی کار را پیدا کرده است اما ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی همراه هم زمان نیز دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به ارائه توضیحاتی در خصوص مدارک لازم برای ویزای کاری قبرس پرداختند.

سوالات پرتکرار در زمینه ویزای کار قبرس

از جمله پرسش های مهم در اینباره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع روش ها برای مهاجرت و اخذ مجوز اقامت قبرس کدامند؟ سرمایه گذاری، تحصیل، کار ئ الحاق خانواده از جمله این روشهاست.
  • آسانترین روش برای مهاجرت قانونی به قبرس چیست؟ روش تحصیل در قبرس
  • بیشترین نیاز بازار کاری قبرس به چه مشاغلی است؟ مشاغل فنی و مهندسی
  • کلا برای کار در کشور قبرس به چه مجوزهای نیاز است؟ مجوز کار قبرس، ویزای کار قبرس (ویزای ورود) و نیز مجوز اقامت قبرس. در این میان مجوز کاری قبرس توسط خود کارفرمای قبرسی دریافت شده ولی وظیفه اخذ ویزای کاری و نیز مجوز اقامت قبرس بر عهده متقاضی/ کارجو است.
  • پیش شرط اصلی به منظور درخواست ویزای کاری قبرس چیست؟ افراد در نهایت با در دست داشتن پیشنهاد شغلی خود یا اصطلاحا همان job offer می توانند به سفارت قبرس رفته و درخواست اخذ ویزای کاری دهند.
  • آیا برای اخذ ویزای کاری قبرس شرط زبان لازم است؟ خیر، مدرک زبان خاصی مورد نیاز نمی باشد.
  • میانگین درآمد خالص ماهیانه کار در قبرس چقدر است؟ در حدود EUR 1728 (یورو)
  • مجوز اقامت کاری قبرس چقدر اعتبار دارد؟ بسته به مشاغل مختلف از 4 تا 6 سال
5/5 - (14 امتیاز)

20 دیدگاه برای “ویزای کار قبرس

  1. سعید گفت:

    سلام در مورد هزینه های ویزا هم توضیح میدید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری قبرس رو مطالعه بفرمایید.

  2. مهراد گفت:

    با این وضعیت بی کاری تو این کشور باید سرمایه گذاری کرد فقط تا اقامت گرفت

  3. ترانه فرجی گفت:

    سلام میشه راهی برای پیدا کردن کارفرما معرفی کنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه می تونید با مشاورین ما در تماس باشید

  4. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی خوب بود ممنون

  5. سحر گفت:

    سلام
    یه سوال داشتم
    آیا کار رستوان و کافه در کشور قبرس مورد استقبال قرار میگیرد؟

    ممنون از سایت خیلی خوبتون و مطالب دقیق تون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که قصد داشته باشید به عنوان سرآشپز یا آشپز وارد این کشور بشید بله

  6. ایمان گفت:

    شرایط کاری در قبرس مناسب هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نرخ بیکاری در کشور قبرس کمتر از 10% بوده و در نتیجه میشه متوجه شد این کشور تا حدودی به نیروی کار خارجی نیاز داره

  7. امیر عباس گفت:

    ضمن تشکر از مطلب خوبتون اگه امکانش هست در مورد کشور اتریش هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز از منوی بالای سایت می تونید کشور اتریش رو انتخاب کنید و بروزترین مطالب در رابطه با این کشور رو مطالعه بفرمایید.

  8. عادل الجبیر گفت:

    با سلام. اوضاع کار تو قبرس چطوره؟؟ راحت میشه کار پیدا کرد یا سخته ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به تحصیلات و تخصص شما داره. نمی شه با قاطعیت در رابطه با شرایط کلی صحبت کرد

  9. دانشمند گفت:

    شرایط کار در قبرس چیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در این کشور تحصیل کرده باشید که به شما فرصت کار پس از تحصیل داده بشه
      یا اینکه بتونید یک کارفرما در این کشور پیدا کنید که با شما تمایل به همکاری داشته باشند و برای شما دعوت نامه ارسال کنند.

  10. vida گفت:

    با درود و تشکر از سایت خوبتون من 20 ساله و در حال تحصیل در رشته معماری هستم ایا برای ادامه تحصیل این کشور برای من گزینه مناسبی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند و باید دقت داشته باشید که انتخاب این کشور شرایط بازگشت شما به ایران رو سخت می کنه

  11. محمد رسولی گفت:

    سلام. من حدود هفت سال سابقه فعالیت هنری دارم
    آیا می تونم تو قبرس کار مناسبی پیدا کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از سایت های کاریابی در این کشور یک شغل برای خودتون پیدا کنید و در صورتی که موفق بشید قرارداد امضا کنید می تونید وارد بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *