ویزای کاری

ویزای کار لوکزامبورگ

ویزای کار لوکزامبورگ

یکی از الزامات مهاجرت کاری به کشور لوکزامبورگ برای متقاضیانی که شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند ویزای کار لوکزامبورگ است. مجوز کار معمولا توسط کارفرمای بالقوه درخواست می شود به طور کلی پیش از ارائه درخواست جهت اخذ ویزای کار لوکزامبورگ باید اجازه کار یا مدرکی که توسط کارفرما معتبر برای شما صادر شده ارائه شود. وزارت کار لوکزامبورگ مستلزم اثبات این مسئله است که کارفرما سعی داشته به استخدام شهروندان لوکزامبورگ و کشورهای اتحادیه اروپا بپردازد اما به دلیل واجد شرایط نبودن نیرو به استخدام متقاضیان خارجی و بین المللی پرداخته است، دقت داشته باشید که در بیشتر مواقع صدور ویزای کار لوکزامبورگ برای پست های غیر مدیریتی کاری سخت و دشوار است.

مقاله ای که در ادامه مطالعه می کنید توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف اطلاع رسانی از ویزای کار لوکزامبورگ به نگارش در آمده است.

  • شرایط دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ چیست؟
  • بهترین مسیر برای رسیدن به این ویزا چیست؟
  • هزینه دریافت این ویزا چقدر است؟
  • مشاغل مورد نیاز لوکزامبورگ برای کار کدامند؟
  • اعتبار ویزای کاری این کشور چگونه است؟

شرایط بازار کار در کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوریست که برای شروع کار و درآمد زایی شرایط ایده آلی دارد زیرا در این کشور خدمات ویژه ای برای کار در نظر گرفته شده است، علاوه بر این کشور لوکزامبورگ عضوء اتحادیه اروپا است و در پیمان شنگن شرکت دارد. این کشور کوچک و ثروتمند بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی در دنیا را به خود اختصاص داده است و دارای بالاترین درآمد در مقایسه با سایر کشورها است. ویژگی های اصلی اقتصاد کشور لوکزامبورگ اقتصاد بازار پایدار، حقوق و دستمزد بالا با رشد رونق اقتصادی، تورم پایین و نوآوری در سطح بالا است و به طور کلی می توان گفت بیکاری در این کشور بسیار کم است.

متقاضیانی که قصد ورود به بازار کسب و کار کشور دیگری را دارند معمولا علاقه دارند از مشاغل مورد نیاز در آن کشور مطلع شوند، مشاغل مورد نیاز در بازار کار کشور لوکزامبورگ شامل: مشاغل خرده فروشی، خدمات اجتماعی، مشاغل خدماتی، رستوران ها، هتل ها، تولید و ساخت و ساز و غیره می شود. لوکزامبورگ مهمترین مرکز بانکداری خصوصی در ناحیه یورو محسوب می شود که بخش اصلی اقتصاد آن مرتبط با امور مالی و خدمات بانکی است. این کشور دارای بخش های صنعتی در زمینه آهن آلات، فولاد، لاستیک و مواد شیمیایی می باشد.

اخذ ویزای کار لوکزامبورگ

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد متقاضیان خارجی و بین المللی (فردی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست) برای ورود به بازار کسب و کار کشور لوکزامبورگ به ویزای کار در لوکزامبورگ نیاز دارند، حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان ویزای کار کشور لوکزامبورگ را دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به اینکه کشور لوکزامبورگ عضو اتحادیه اروپا است از قوانین کار این کشور پیروی می کند، به این منظور کارفرمایان برای استخدام نیروی خارجی باید مراحلی را طی کنند. در اولین مرحله آگهی موقعیت کاری باید در طول مدت 90 روز در کشور لوکزامبورگ منتشر شود، اگر که نیروی واجد شرایط برای موقعیت شغلی مورد نظر انتخاب نشد باید آگهی موقعیت شغلی در مدت 90 روز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر گردد.

اگر همچنان نیروی مورد نظر کارفرما پیدا نشد می توان با ارائه درخواست به اداره کار و اداره مهاجرت لوکزامبورگ نیروی کار خارجی واجد شرایط را استخدام کرد. با اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرما یا موسسه ای معتبر در کشور لوکزامبورگ می توانید درخواست خود را جهت اخذ ویزای کار کشور لوکزامبورگ به سفارتخانه یا کنسولگری این کشور اعلام کنید. لازم به ذکر است کشور لوکزامبورگ سفارتخانه یا کنسولگری در کشور ایران ندارد، کشور ترکیه یکی از نزدیکترین کشورها به ایران است که در آنجا سفارتخانه کشور لوکزامبورگ قرار داد به این ترتیب جهت انجام اقدامات لازم باید به سفارتخانه لوکزامبورگ واقع شده در شهر آنکارا مراجعه کنید.

اخذ ویزای کار لوکزامبورگ

نحوه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ

برای دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ، متقاضیان باید مراحل درخواست ویزای کاری این کشور را به خوبی بررسی کنند. نحوه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ به مراحل زیر تقسیم می شوند:

نحوه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگتوضیحات
پذیرش در یک شغل معتبر در لوکزامبورگقبل از درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ، متقاضیان باید در یک شغل معتبر در این کشور پذیرفته شده باشند.
فرم درخواست ویزامتقاضیان می توانند فرم درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ را به صورت آنلاین از سایت سفارت لوکزامبورگ دریافت کنند.
پرداخت هزینه درخواستمتقاضیان باید هزینه درخواست را پرداخت کنند، سپس فرم درخواست را ارسال کنند.
ارسال درخواستمتقاضیان می توانند به روش های گوناگون درخواست خود را ارسال کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ

هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی، قبل از درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ فراموش می کنند، هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ می باشد. زیرا بدون پرداخت هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ، روند درخواست این نوع از ویزا به صورت کامل متوقف خواهد شد. بنابراین تمامی متقاضیان دریافت ویزای کاری لوکزامبورگ، باید حین درخواست ویزای کاری این کشور، هزینه درخواست ویزا را به صورت کامل پرداخت کنند. متقاضیان می توانند هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ را با کارت اعتباری خود در کنسولگری لوکزامبورگ در کسور محل اقامت خود پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که، هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ، بسته به سفارتی که از آن درخواست کرده اید متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ برای هز تبعه خارجی 85€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ را با کشورهای دیگر مقایسه کنید:

مقایسه هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ را با کشورهای دیگر

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار لوکزامبورگ

برای دریافت ویزای کار کشور لوکزامبورگ باید مدارک و مستندات تعیین شده را جهت بررسی درخواست به سفارتخانه ارائه کنید که در ادامه به معرفی این مدارک می پردازیم. دقت داشته باشید که علاوه بر ویزای کار به مجوز اقامت در کشور لوکزامبورگ نیاز دارید به این منظور باید پس از ورود به کشور لوکزامبورگ اقدامات لازم را در این جهت با مراجعه به وزارت امور خارجه این کشور انجام دهید.

  • ارائه رزومه کاری دقیق و کامل جهت مهاجرت به لوکزامبورگ
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده از کارفرما یا موسسه معتبر در لوکزامبورگ
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه معتبر و تایید شده
  • کپی گذرنامه متقاضی
  • ارائه مدارک شناسایی معتبر و ترجمه آن
  • ارائه فتوکپی از مدارک تحصیلی
  • پرداخت هزینه مربوط به احذ ویزای کار و ارائه رسید آن (60€ (یورو))
  • ارائه گواهی تمکن مالی

حقوق ماهانه در ویزای کار لوکزامبورگ

کسب اطلاعات در خصوص حقوق و دستمزد ماهانه در کشور لوکزامبورگ به متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار این کشور را دارند کمک می کند تا در مشاغلی با درآمد بالا مشغول به کار شوند. در بازار کار کشور لوکزامبورگ همانند بازار کار سایر کشورهای دنیا حقوق و دستمزد در مشاغل مختلف متغیر است. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در این کشور در سال 2022 بین 2060€  الی 67300€ (یورو) می باشد این در حالی است که هزینه های زندگی در این کشور برای 1 نفر 1800€ (یورو) و برای خانواده 4 نفره 4592€ (یورو) برآورد شده است. جدول زیر نشانگر برخی از مشاغل پر درآمد در کشور لوکزامبورگ است.

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه
متخصص قلب و عروق50500€ (یورو)
پزشک بیهوشی41600€ (یورو)
مدیر کلینیک30000€ (یورو)
مدیر عامل26200€ (یورو)
مدیر بازاریابی20100€ (یورو)
استاد ریاضیات19300€ (یورو)
معاون بازاریابی17200€ (یورو)

برای اطلاع از بهترین کشورهای دنیا برای کار با توجه به شرایط و موقعیت خود می توانید همه روزه با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره های تخصصی در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

سوالات تخصصی در باب ویزای کاری لوکزامبورگ

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص ویزای کاری لوکزامبورگ، به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای کرای لوکزامبورگ عبارت اند از:

  • هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای کاری لوکزامبورگ بسته به سفارتی که از آن درخواست می دهید متفاوت خواهد بود. اما معمولا هزینه درخواست برای هز تبعه خارجی 250€ (یورو) می باشد.
  • مدت زمان پردازش ویزای کاری لوکزامبورگ چقدر است؟ مدت زمان پردازش ویزای کاری لوکزامبورگ معمولا بین 30 تا 45 روز کاری می باشد.
  • مدت اعتبار ویزای کاری لوکزامبورگ برای هر متقاضی چقدر خواهد بود؟ معمولا مدت اعتبار ویزای کاری لوکزامبورگ به مدت 4 سال برای یک قرارداد کاری نا محدود می باشد. اما برای قرارداد های کاری محدود، مدت مجوز کار برابر با مدت قرارداد به اضافه 6 ماه اضافی است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *