ویزای کاری

ویزای کار کرواسی

ویزای کار کرواسی

جمهوری کرواسی در منطقه بالکان قرار گرفته است. در سال های گذشته درخواست برای اخذ ویزای کار کرواسی افزایش چشم گیری داشته است. مهاجران در کشور کرواسی معمولاً در زمینه گردشگری و بحث صادرات محصولات صنعتی و مشاوره املاک مشغول به کار می شوند. با اینکه سطح درآمد در کشور کرواسی به نسبت اروپا بسیار پایین است اما مخارج زندگی نیز با درآمدها تناسب دارد. کشور کشور کرواسی عضو اتحادیه اروپا است اما عضو پیمان شنگن نیست و ویزای این کشور جواز تردد آزادانه در اروپا را به دارنده ویزا نمی دهد. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر شما عزیزان علاقه مند به مهاجرت به کرواسی نگارش شده است.

نگاهی به بازار و ویزای کار کرواسی

کشور کرواسی با نرخ بیکاری بیش از 16% در ژانویه 2016 نشان داد که وضعیت فعلی بازار کار مناسبی ندارد اما هنوز مقصد کاری بسیاری از مهاجران است. نرخ بیکاری در شهرهای زاگرب و اسپلیت در کرواسی کمتر از میانگین کلی در شهرهای دیگر این کشور است اما هزینه زندگی در این دو شهر نیز بالاتر است. نکته مهم این است که بسیاری از جوانان بی تجربه و بدون تخصص در کرواسی سهم عظیمی از نرخ بیکاری در این کشور را به خود اختصاص داده اند.

سابقه کاری در کنار تسلط به زبان کروات که زبان رسمی کشور کرواسی می باشد و البته تسلط به زبان انگلیسی می تواند شانس شما برای کاریابی در کرواسی را افزایش بدهد. تسلط به زبان کروات گام اول برای یافتن شغل در کشور کرواسی می باشد زیرا تعداد شرکت های بین المللی که به زبان انگلیسی نیرو استخدام می کنند بسیار اندک است. به خاطر داشته باشید که یافتن شغل و استخدام در موسسات بین المللی و شرکت های چند ملیتی به شدت رقابتی می باشد زیرا فرصت ها اندک و متقاضیان بسیار هستند.

اینفوگرافیک ویزای کار کرواسی

بررسی شرایط کار در کشور کرواسی در 2024

در حال حاضر کار در کرواسی می تواند تجربه ای جالب برای افراد خارجی و بین المللی محسوب شود. برای کار در این کشور در سال 2024 شرایط و قوانینی وجود دارد متقاضیان در اولین قدم باید از کارفرما یا موسسه ای در کرواسی دعوت نامه شغلی دریافت کنند. برای ارائه دعوت نامه شغلی به متقاضیان خارجی شرایطی وضع شده است که با توجه به عضویت کشور کرواسی در اتحادیه اروپا این کشور نیز از قوانین وضع شده در این اتحادیه پیروی می کند. همچنین متقاضیانی که دارای مهارت و تخصص، مدارک تحصیلی دانشگاهی و مدرک زبان معتبر می باشند می توانند در این کشور مشغول به کار شوند.


برای یافتن کار در این کشور می توانید از موسسات کاریابی معتبر، وب سایت های کاریابی و روزنامه ها و مجلات منتشر شده استفاده کنید. سایت های کاریابی معتبر در کشور کرواسی عبارتند از Linkedin، Go Abroad و Overseas Jobs. موسسات کاریابی معتبر در کشور کرواسی عبارتند از MEDIATOR GROUP، AKD، KADUS ZAPOSL JAVANJE، ELECTUS DGS و TRENKWALDER PRIVREMENO ZAPOSLJAVANJE.

شرایط اخذ ویزای کار کرواسی

کرواسی با گذر از بحران مالی سال های اخیر اروپا توانست یک رشد اقتصادی قابل توجه داشته باشد و به ثبات نسبی اقتصادی برسد. شهروندان کشورهای اتریش، هلند، انگلستان، جزیره مالت و اسلوونی و کشورهای اتحادیه اروپا برای کار در این کشور نیاز به اخذ ویزای کاری ندارد. شهروندان اروپایی به طور کلی برای کار در کرواسی نیاز به ویزا ندارند به جز موارد استثنا که در قانون کرواسی توضیح داده شده است. لازم به ذکر است که ایرانیان برای کار در کرواسی نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور می باشند که پذیرش متقاضیان از طرف جمهوری دیپلماتیک صورت می گیرد.

ثبت نام تا صدور ویزای کاری کرواسی 60 روز به طول می انجامد لذا توصیه می شود به زمان صدور ویزا توجه داشته باشید. خوب است بدانید کرواسی جزئی از شبکه کارت آبی اروپا می باشد که برای شهروندان کشورهای جهان سوم اقامت دو ساله معتبر در کرواسی را در بر خواهد داشت. ویزای کار قانونی این کشور 12 ماه اعتبار دارد به همین جهت عضویت کرواسی در شبکه کارت آبی فرصتی مطلوب و ایده آل برای متقاضیان محسوب می شود.

  • گذرنامه معتبر همراه با کپی
  • عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی در کرواسی
  • ارائه قرارداد کار با کارفرمای شهروند کرواسی
  • گواهی بیمه سلامت جسمی جهت مهاجرت به کرواسی

"شرایط

روش های اخذ ویزای کرواسی

در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار در کشور کرواسی می توان گفت که در حال حاضر متقاضیان می توانند از طریق 3 روش ممکن ویزا کاری این کشور را دریافت کنند:

آیتمشرح
از طریق ویزای کاری کرواسیبه طور کلی میتوان گفت ویزای کار مجوزیست برای ورود به خاک کشور مورد نظر و شروع کار در زمینه ای که مشخص شده است. در صورتی که فرد بتواند از کارفرمایی در کرواسی دعوت نامه شغلی دریافت کند میتواند ویزای کار دریافت کرده و پس از عقد قرارداد وارد خاک این کشور خواهد شد.
ویزای توریستی کرواسیافراد با مهارت و تخصص در زمینه ای مشخص می توانند ویزای توریستی دریافت کنند و وارد این کشور شوند. متقاضی باید در طول مدت اعتبار ویزای توریستی، کارفرمایی در این کشور پیدا کند و پس از برگشت به کشور مبدا از دعوت نامه شغلی دریافت شده استفاده کند و ویزای کاری را دریافت نماید.
مهاجرت تحصیلی به کرواسیمهاجرت تحصیلی یکی از روش های رایج و آسان برای ورود به یک کشور محسوب می شود. متقاضیانی که قصد کار در کشور کرواسی را دارند می توانند ابتدا از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور کرواسی شوند و پس از فارغ التحصیلی با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در کرواسی مشغول به کار شوند. افرادی که در دانشگاه های این کشور تحصیل کرده اند به راحتی می توانند شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کنند.

فرآیند تمدید ویزای کاری کرواسی

یکی از اصلی ترین چالش هایی که دارندگان ویزای کار در کرواسی با آن مواجه هستند، روند تمدید ویزای کاری این کشور می باشد. زیرا فرآیند تمدید ویزای کاری کرواسی به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی بسیار پیچیده و زمان بر می باشد. اما نگران نباشید، زیرا دارندگان ویزای کاری کرواسی، بسته نوع ویزای کاری خود می توانند هر ساله ویزای کرای خود را در این کشور تمدید کنند. زیرا اعتبار ویزای کاری کرواسی برای دارندگان این نوع از ویزا 1 سال می باشد. به این نکته نیز توجه فرمایید که، متقاضثیان باید حداقل 2 ماه قبل از پایان اعتبار ویزای کاری خود برای تمدید به اداره مهاجرت کرواسی مراجعه کنند.

در نمودار زیر می توانید روند تمدید ویزای کاری کرواسی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند تمدید ویزای کاری کرواسی

راهنمای کاریابی در کشور کرواسی

کاریابی در کشورهای اروپایی راه و روش خاص خود را دارد که افراد باید با توجه به تخصص و مهارت خود یا تحصیلات از راه های مختلف اقدام کنند. مشاغل پرطرفدار و پرمخاطب در کشور کرواسی در زمینه گردشگری، املاک و مهندسی مکانیک، تدریس رشته های ریاضی فیزیک و مهندسی کامپیوتر می باشد. از جمله راه های کاریابی در کشور کرواسی می توان ثبت نام در وبسایت های کاریابی آنلاین را نام برد که بعضی از معروف ترین آن ها به شرح زیر است:

  • MOJ-Posao
  • Njuskalo
  • Career Jet
  • Learn4Good
  • ESL Employment
  • Total ESL
  • ESL Café
  • Overseas Jobs
  • Go Abroad

علاوه بر وبسایت های کاریابی آنلاین می توانید به دفاتر موسسات کاریابی در کشور کرواسی مراجعه کنید؛ موسسات کاریابی با دریافت رزومه کاری متقاضی و اطلاعات شخصی وی و تطابق با نیاز شرکت های دولتی و خصوصی در کرواسی مانند پل ارتباطی میان متقاضی و کارفرما عمل می کنند. برخی از معتبرترین موسسات کاریابی در این کشور را در لیست زیر معرفی خواهیم کرد:

  • Adria-Mar
  • Bluesun Hotels
  • DM Drogerie Market
  • Holcim
  • Puljanka

توجه داشته باشید که دو مورد از شرکت های جهانی کاریابی در کشور کرواسی به شرح لیست زیر می باشند که بهتر است برای کاریابی در کرواسی به آن ها مراجعه کنید:

  • the Croatian Chamber of Economy
  • the Croatian Homepage Business Directory

زمان پردازش روادید اشتغال در کرواسی

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال برآورده کردن شرایط اخذ روادید کاری کشور کرواسی هستند، باید زمان پردازش این نوع از ویزا را به صورت کامل بررسی کنند، تا از برزو مشکلات گسترده در این حوزه جلوگیری کنند. اما نگران نباشید، زیرا روند پردازش ویزای کاری کرواسی به نسبت اغلب کشروهای اروپایی مدرن کوتاه تر می باشد. زمان معمول برای پردازش ویزای کاری این کشور برای هر تبعه خارجی حدود 7 تا 10 روز کاری می باشد. با این حال می توانید روند درخواست ویزای کار خود را 2 ماه قبل از تاریخ سفر خود به این کشور آغاز کنید.

در نمودار زیر می توانید روند مدت زمان پردازش ویزای کاری کرواسی را با کشورهای دیگر جهان مقایسه کنید:

روند مدت زمان پردازش ویزای کاری کرواسی

در این مقاله در خصوص ویزای کار کرواسی در سال 2024 اطلاعاتی ارائه گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دریافت اقامت کرواسی از طریق ازدواج می توانید مقالات از پیش نگارش شده توسط وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید. همکاران ما با سال ها تجربه تخصصی در زمینه اخذ انواع ویزا، همراه و راهنمای شما در مسیر دشوار مهاجرت به کرواسی خواهند بود.

پرتکرارترین سوالات ویزای کاری کرواسی

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • فرآیند تمدید ویزای کاری کرواسی به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین چالش هایی که دارندگان ویزای کاری این کشور با آن مواجه هستند، روند تمدید ویزای کاری این کشور می باشد. زیرا فرآیند تمدید ویزای کاری کرواسی به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی بسیار پیچیده و زمان بر می باشد. اما نگران نباشید، زیرا دارندگان ویزای کاری این کشور، بسته نوع ویزای کاری خود می توانند هر ساله ویزای کرای خود را در این کشور تمدید کنند. زیرا اعتبار ویزای کاری برای دارندگان این نوع از ویزا 1 سال می باشد. به این نکته نیز توجه فرمایید که، متقاضثیان باید حداقل 2 ماه قبل از پایان اعتبار ویزای کاری خود برای تمدید به اداره مهاجرت کرواسی مراجعه کنند.
  • شرایط اخذ ویزای کار کرواسی چگونه است؟ کرواسی با گذر از بحران مالی سال های اخیر اروپا توانست یک رشد اقتصادی قابل توجه داشته باشد و به ثبات نسبی اقتصادی برسد. شهروندان کشورهای اتریش، هلند، انگلستان، جزیره مالت و اسلوونی و کشورهای اتحادیه اروپا برای کار در کرواسی نیاز به اخذ ویزای کاری ندارد. شهروندان اروپایی به طور کلی برای کار در این کشور نیاز به ویزا ندارند به جز موارد استثنا که در قانون توضیح داده شده است. لازم به ذکر است که ایرانیان برای کار در کرواسی نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور هستند که پذیرش متقاضیان از طرف جمهوری دیپلماتیک صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *