ویزای کاری

ویزای کار کلمبیا

ویزای کار کلمبیا

ویزای کار کلمبیا جزو ویزاهای پرمخاطب در میان اتباع خارجی محسوب می گردد چرا که اکثر خارجیان تصمیم دارند از طریق کار به کلمبیا وارد شوند و آینده شغلی خود را تضمین نمایند. کلمبیا از شرایط اقتصادی خوب و مطلوبی برخوردار است و انواع مشاغل در این کشور وجود دارند که خارجیان اجازه دارند در آنها مشغول به کار شوند. البته ضروری است پیش از آن که هر گونه اقدامی در این خصوص انجام دهید، ابتدا شرایط خود را با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و سپس با بررسی و ارزیابی آنها نسبت به مهاجرت اقدام نمایید.

مختصری درباره کشور کلمبیا

کشور کلمبیا از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی ترین منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفته است و کشورهایی مانند پرو، اکوادور، ونزوئلا و پاناما از همسایگان این کشور محسوب می شوند. مرزهای دریایی کلمبیا نیز شامل اقیانوس های اطلس، آرام و دریای کارائیب می گردد. کشور کلمبیا با مساحت 1.141.000 کیلومتر مربع عنوان چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که کشورهای برزیل، آرژانتین و پرو به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را دارند. جمعیت 44 میلیون نفری در این کشور زندگی می کنند که از لحاظ تراکم جمعیتی نیز بعد از برزیل عنوان دومین کشور پرجمعیت را در میان کشورهای آمریکای جنوبی دارا می باشد. بوگاتو از شهرهای بزرگ کلمبیا به شمار می رود که آن را به عنوان پایتخت کلمبیا می شناسند.


از آنجا که خاک ناحیه غربی کشور کلمبیا غنی و حاصلخیز بوده و از شرایط آب و هوایی مناسب و مطلوبی نیز برخوردار است، لذا درصد بالایی از فعالیت های کشاورزی کلمبیا در این منطقه انجام می گیرد. آیین هایی مانند کاتولیک، پروتستان، بومی و بودایی در این کشور به چشم می خورد که البته برخی نیز خود را فاقد دین و مذهب می دانند. دولت کلمبیا تا به امروز استقبال بسیار خوبی از مهاجرت اتباع خارجی داشته است. لذا مهاجرت به کلمبیا به طرق مختلف نظیر اخذ ویزای کار کلمبیا و مهاجرت کاری به این کشور، از برنامه های بسیاری از خارجیان محسوب می گردد.

اگرچه مردمان این کشور به زبان رسمی اسپانیایی صحبت می کنند اما بدون لهجه هستند و زبان آنها را به وضوح می توان درک کرد. بنابراین مهاجرانی که دارای دایره واژگان ضعیفی در زبان اسپانیایی هستند، از این بابت آسوده خاطر خواهند بود و بدین طریق می توانند به تقویت زبان اسپانیایی خود در کلمبیا بپردازند.

شرایط اخذ ویزای کار کلمبیا

چنانچه مد نظر دارید تا مسیر مهاجرت از طریق کار در کلمبیا را در پیش بگیرید، می بایست اطلاعات کاملی را در دست داشته باشید. از موضوعات اصلی و مهمی که در این خصوص وجود دارد، اخذ ویزای کار کلمبیا است. این ویزا با نام ویزای کارآفرینی نیز خوانده می شود. اخذ هر نوع ویزایی در کشورهای مختلف مستلزم دارا بودن شرایط لازم است. این نوع ویزا غالبا برای افراد دارای تخصص و مهارت در رشته های خاص صادر می گردد.

قوانین کار در کشور کلمبیا

طبق قوانین کار در کشور کلمبیا تمامی افراد باید در طول هفته به مدت 48 ساعت کار کنند، همچنین کارکنان می توانند در طول هر سال به مدت 14 روز از مرخصی با حقوق استفاده کنند. حداقل میزان حقوق و دستمزد در کشور کلمبیا 589500 COP (پزوی کلمبیا) است. طبق قوانین کار این کشور تمامی شهروندان کشور کلمبیا ملزم به پرداخت مالیات می باشند، نرخ مالیات بر درآمد در کشور کلمبیا بین 10% تا 33% می باشد که این میزان با توجه به شغل و درآمد ماهانه فرد متفاوت می باشد. متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به کشور کلمبیا را تجربه کنند پس از گذشت 5 سال از کار و پرداخت مالیات می توانند اقامت دائم کلمبیا را کسب کنند.

بررسی مدارک مورد نیاز ویزای کار کلمبیا

همانطور که در ابتدا مقاله ذکر شد متقاضیان خارجی جهت کار در کلمبیا باید ویزا کار کشور کلمبیا با نام TP-4 که در حال حاضر در دسته M قرار گرفته است را دریافت کنند، جهت اخذ ویزای کار کلمبیا متقاضیان باید پس از اخذ دعوت نامه شغلی مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می شود را به سفارتخانه این کشور ارائه کرده و درخواست خود را جهت دریافت ویزای کار کلمبیا اعلام نمایند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده از کارفرما یا موسسه ای در کشور کلمبیا
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 12 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کشور کلمبیا
  • اصل و فتوکپی از مدارک شناسایی
  • رزومه (CV) کاری
  • مدرک معتبر زبان اسپانیایی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کلمبیا

فرآیند درخواست ویزای کاری کلمبیا

بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی مدرن، روند کلی فرآیند درخواست ویزای کاری کلمبیا دارای پیچیدگی های گوناگونی نمی باشد. فرآیند درخواست ویزای کاری کلمبیا به شرح زیر می باشد:

فرآیند درخواست ویزای کاری کلمبیاتوضیحات
پیدا کردن شغل مناسب در کلمبیااگر شغل مناسب را در کلمبیا نداشته باشید، نمی توانید برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.
بررسی اعتبار پاسپورت ملیپاسپورت متقاضیان باید حداقل 6 ماه دیگر پس از تاریخی که قصد خروج از کلمبیا را دارید معتبر باشد.
ارائه دعوت نامه معتبرمتقاضیان قبل از درخواست باید دعوت نامه کار در کلمبیا را دریافت کنند.
جمع آوری مدارک مورد نیازمتقاضیان باید تمامی اسناد و الزامات ضروری را برای درخواست ویزای کاری کلمبیا جمع آوری کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری کلمبیا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری کلمبیا

شرایط دریافت اقامت کلمبیا از طریق کار

اخذ اقامت دائمی کلمبیا برای اتباع کشورهای مختلف امکان پذیر است. بدین صورت که در ابتدای صدور ویزای کار کلمبیا، اعتبار اولیه به صورت یک ساله می باشد. اما برای چندین سال می توانید آن را تمدید نمایید. در نهایت پس از سپری شدن 5 سال مستمر کار و زندگی در کلمبیا، در صورتی که سایر شرایط لازم را دارا باشید، مجاز هستید اقامت کلمبیا را به صورت دائمی دریافت نمایید.

انواع ویزای کار کلمبیا در 2024

به منظور مهاجرت کاری به کلمبیا در سال 2024، انواع مختلفی از ویزای کار کلمبیا برای متقاضیان خارجی وجود دارد که می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود نسبت به اخذ یکی از آنها اقدام نمایند. در مجموع انواع ویزای کار کلمبیا در دو نوع ویزای کار موقتی (سری N) و ویزای کار دائمی (سری T) صادر می گردد. در برخی کشورهای آمریکای لاتین جهت صدور ویزا، شرایط واکسیناسسیون برای متقاضی در نظر گرفته می شود. اما کشور کلمبیا چنین شرایطی را برای متقاضیان قائل نشده است. بنابراین سخت گیری های خاصی در این خصوص وجود نخواهد داشت. شرح نمونه هایی از ویزاهای کلمبیا به قرار زیر می باشد:

ویزای تجاری از نوع NE در کلمبیا

نمایندگان یا مدیران ارشد شرکت های خارجی به منظور تقویت روابط تجاری و گسترش کسب و کار در سطح بین المللی و ایجاد ارتباط کاری با شرکت ها یا دفاتر اقتصادی این کشور می توانند جهت ورود به کلمبیا از ویزای دائمی تجاری در نوع NE استفاده نمایند. آنها با دریافت این نوع ویزای کار کلمبیا می توانند در مدت 4 سال، چندین بار وارد این کشور شده و حداکثر اقامت یک ساله در هر بار ورود به خاک کلمبیا داشته باشند. اجازه کار و اشتغال برای دارندگان این نوع ویزا داده نشده است. این ویزا خود بر 4 نوع است که برای مثال شرایط ویزای NE-1 به گونه ای است که دارندگان این ویزا صرفا حق اقامت در کلمبیا به مدت 180 روز را دارند.

ویزای کار کلمبیا از نوع TP

این نوع ویزا یکی از انواع مختلف ویزاها بوده و به صورت موقتی صادر می گردد. ویزای موقت نوع TP-4 دقیقا همان ویزایی است که اکثر افراد علاقمند به مهاجرت کاری به کلمبیا از آن استفاده می نمایند. شرایط این ویزا بدین صورت است که جهت اخذ آن بایستی قرارداد همکاری با کارفرمای کلمبیایی داشته باشید. مدت اعتبار اولیه ای که برای آن در نظر گرفته شده است، 3 سال می باشد که قابلیت تمدید را نیز خواهد داشت. افرادی که تخصص و مهارت در مشاغلی مانند حقوق،‌ مهندسی، پزشکی، زیست شناسی و غیره دارند، پس از اخذ این نوع ویزا می بایست برخی مراحل مربوط به فعالیت شغلی خود را از طریق مراجعه به دستگاه نظارتی در شغل مربوطه انجام دهند.

این نوع ویزا قابلیت صدور برای همسر و فرزندان فرد متقاضی را دارد، اما همسر متقاضی با دریافت این ویزا اجازه کار در کلمبیا را نخواهد داشت. قوانین حاکم بر ویزای موقتی کلمبیا بدین صورت است که چنانچه دارنده ویزای موقت، بیشتر از 180 روز از سال را در خارج از خاک کلمبیا سپری نماید، ویزای او به خودی خود از درجه اعتبار ساقط گردیده و لغو خواهد شد. پیش از مهاجرت به کلمبیا از طرق مختلف، می بایست هزینه زندگی در کلمبیا را به دقت مورد بررسی قرار داده و دقیقا ارزیابی نمایید. در این راستا می توانید از مشاوره ها و راهنمایی های کارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره بگیرید.

سوالات کلیدی در خصوص ویزای کاری کلمبیا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای کاری کلمبیا پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • روند درخواست ویزای کاری کلمبا چگونه است؟ بر خلاف اغلب تصورات متقاضیان در خصوص ویزای کاری کلمبیا، روند درخواست ویزای کاری این کشور بسیار ساده است. زیرا از بورکراسی های اداری پیجیده در روند درخواست ویزای کلمبیا خبری نیست.
  • هزینه درخواست ویزای کاری کلامبیا چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای کاری کلمبیا برای هر تبعه خارجی 410COP (پرو کلمبیا) می باشد.
  • اعتبار این ویزا چقدر است؟ ویزای کاری این کشور معمولا فقط 90 روز اعتبار دارد. افرادی که به شغل دست پیدا کرده باشند، می توانند مجوز کار دریافت کند. پس از یک سال اعتبار مجوز کار تمام خواهد شد و فرد می تواند آن را تمدید کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *