مهاجرت

شرایط ویزای همراه کره جنوبی

شرایط ویزای همراه کره جنوبی

شرایط ویزای همراه کره جنوبی با توجه به رشد اقتصادی بالا و رفاه اجتماعی موجود در کره، همواره مورد توجه افراد زیادی قرار داشته است. در سال های اخیر به دلیل صنعت فیلم سازی و نمایش فرهنگ جذاب این کشور، دانشجویان بسیاری که تعداد زیادی از آن ها ایرانی هستند، به مهاجرت به کره جنوبی علاقه مندی نشان می دهند. در مقاله پیش رو تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص این عنوان و سایر مطالب مرتبط با کره جنوبی خواهند پرداخت. امید است مطالعه آن برای علاقه مندان مفید واقع گردد. کره جنوبی کشوری فوق پیشرفته است. این کشور از سال 2000 با سرعت زیادی به تقویت اقتصاد خود پرداخته است. نتیجه این تلاش آمار بیکاری 2.6 %و تورم 0.47% در این کشور  در سال 2024 است.

  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه کره جنوبی استفاده کنند؟
  • شرایط زندگی در کشور کره جنوبی برای همراهان چگونه است؟
  • برای دریافت ویزای همراه به چه مدارکی نیاز خواهد بود؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه برای دانشجویان در کره چگونه است؟

شرایط اخذ ویزای کره جنوبی

متقاضیان اخذ ویزای کره جنوبی باید توجه داشته باشند که در حال حاضر تنها سه راه برای اخذ ویزای کره جنوبی وجود دارد:

  • استخدام شدن برای یک کارفرما در کره و اخذ ویزای کاری
  • پذیرش از یک دانشگاه کره ای و اخذ ویزای تحصیلی
  • ازدواج با یک فرد کره ای

درگذشته افراد همچنین می توانستند با خرید ملک در سئول اقامت کره را به دست آورند. منتهی این راه حل مطابق قوانین اخیر کره جنوبی دیگر وجود ندارد.

کار در کره و اخذ ویزای کاری معمولا وقتی فرد در این کشور اقامت نداشته باشد، عملا ممکن نیست. چرا که بر خلاف کار در آلمان، کره جنوبی ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوگر کار ارائه نمی دهد که اجازه دهد افراد برای پیدا کردن کار وارد خاک کره شوند. در نتیجه متقاضیان زندگی در این کشور در سال های اخیر گزینه تحصیل را انتخاب کرده اند. پس از فارغ التحصیلی یا در نهایت به کشورهای دیگر رفته اند یا با به استخدام یک کارفرمای کره ای درآمدن، درخواست تبدیل ویزای خود را به اقامت کاری داشته اند. کسی که موفق شود شغلی در کره جنوبی پیدا کند، می تواند در صورتی که میزان درآمدش به قدری باشد که بتواند هزینه زندگی خود و افراد دیگر را پرداخت کند، تقاضای الحاق همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 18 را داشته باشد.

انواع روادید کره جنوبی

ویزای کشور کره جنوبی انواع گوناگونی دارد که بنابر گفته های قبلی بر اساس اهداف متقاضیان طبقه بندی شده اند.

نام ویزانوع ویزا
ویزای نوع Aویزای دیپلماتی کره جنوبی
ویزای نوع Bویزا گردشگری یا حمل و نقل
ویزای نوع Cویزای کوتاه مدت کره جنوبی
ویزای نوع Dویزای دانشجویی کره جنوبی
ویزای نوع Eویزای علمی و تحقیقاتی کره جنوبی
ویزا نوع Fویزای اقامت کوتاه مدت کاری یا ویزای ملاقات
ویزای نوع Gویزای درمانی یا پیگیری کره جنوبی
ویزای نوع Hویزای کار در کره جنوبی
ویزا نوع Mویزای نظامی در کره جنوبی
ویزا نوع Tویزای ترانزیت بین فرودگاهی

برای اخذ ویزای فوری کره جنوبی باید مراحل خاصی را طی نمایید که ما در این جا راجع به این مراحل توضیحات مختصری ارائه می دهیم. اولین قدم برای اخذ ویزای این کشور دریافت وقت سفارت است. بدون دریافت نوبت نمی توانید دیگر مراحل را طی نموده و مدارک لازم را به مسئولین مربوطه ارائه دهید. پس از دریافت وقت سفارت باید لیست مدارک مورد نیاز را دریافت کرده و همه آن ها را تا تاریخ مشخص شده تهیه نمایید. اگر در روز مصاحبه مدارک شما کامل نباشد در مراحل بعد به مشکل بر می خورید. یکی دیگر از موارد مهم، دعوتنامه است که در صورت وجود، می تواند روند رسیدگی به پرونده شما را سرعت ببخشد.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه کره جنوبی

پس از یافتن کار با درآمد کافی در کره جنوبی، فرد متقاضی برای الحاق همراه می بایست مدارک ذیل را تقدیم کند:

  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی
  • گواهی تمکن مالی بانک به علاوه فیش حقوقی فرد مقیم کره جنوبی
  • گواهی نشان دهنده تهیه مسکن مناسب با تعداد افراد
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • واکسیناسیون برای افرادی که در یک سری کشورهای خاص از جمله سودان، کنگو و غیره سکونت دارند.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه کره جنوبی

شرایط زندگی با ویزای همراه در کره جنوبی

همراه در کره جنوبی از حقوقی که کشورهای اروپایی برای افرادی که اقامت آن ها را اخذ نموده اند در نظر می گیرند، برخوردار نیست. به عنوان مثال فرد می بایست هزینه تحصیل در کره جنوبی را بپردازد. در حالی که تحصیل در آلمان رایگان است. اما دولت کره جنوبی برای افراد خارجی یک سری دوره های زبان کره ای رایگان را در نظر گرفته است که در سطح مکالمات عادی روزمره یعنی توپیک سطح یک است. کسانی که به نحوی اقامت تحصیلی یا کاری کره جنوبی را اخذ کرده باشند می توانند در این کلاس ها شرکت نمایند. لازم به ذکر است کره ای ها اکثرا آشنایی چندانی با زبان انگلیسی ندارند. لذا فردی که بخواهد در این کشور کار و زندگی کند ناچار است در نهایت تسلط نسبی به زبان کره ای پیدا کند.

دانشجو از آن جایی که اجازه کار تمام وقت ندارد، نمی تواند درخواست الحاق همراه داشته باشد. اما کسی که در کره کار می کند این امکان را دارد. همراه نیز پس از حضور در کره در صورت داشتن تخصص کافی اجازه کار خواهد داشت. منتهی اگر چه آمار بیکاری در کره جنوبی تنها 2.6% است. اما این بدان معناست که 1.197.000 کره ای بیکار هستند. طبیعتا کارفرمایان کره ای به این نکته توجه دارند و تمایل بیشتری به استخدام کره ای ها دارند. علی رغم پیشرفت های اجتماعی زنان در سال های گذشته حقوق زنان و مردان همچنان برابر نیست و یک فرصت شغلی مساوی درآمد متفاوتی را با توجه به جنسیت فرد در پی خواهد داشت. درآمد متوسط یک مرد در کره 3.370.000₩ (وون) ماهیانه است. در حالی که زنان ماهیانه به طور متوسط 2.100.000₩ (وون) حقوق دریافت می کنند.

هزینه زندگی برای همراه در کره جنوبی

فردی که به تنهایی در کره جنوبی زندگی می کند ماهیانه 1.256.667₩ (وون) که معادل 1.061.68$ (دلار آمریکا) است هزینه زندگی خواهد داشت. لازم به ذکر است هزینه زندگی در سئول نسبت به برخی دیگر از شهرهای کره جنوبی و حتی نسبت به کشورهای دیگر آسیا، نسبتا بالا است. اما همچنان 16.24% از هزینه زندگی در نیویورک پایین تر است. در واقع به لحاظ هزینه های بالای زندگی سئول رتبه بیست و دومین شهر گران دنیا را به خود اختصاص داده است.

در مقاله پیش رو اطلاعاتی در خصوص موضوع شرایط ویزای همراه کره جنوبی و یک سری دیگر از مطالب مرتبط با این عنوان از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مطالعه ان مفید بوده باشد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند سایر مقالات سایت را مطالعه فرمایند تا در نهایت با کسب اطلاعات جامع در مورد کشورهای دنیا، راحت تر کشور مقصد خود را متناسب با شرایط شخصی و خانوادگی خویش انتخاب نمایند.

چند پرسش کلیدی درباره ویزای همراه کره جنوبی

یکی از مهم ترین ویزاهایی که در هر کشور در دسترس قرار می گیرد، ویزای همراه است. باید در نظر داشت که در این رابطه نیز پرسش هایی مطرح است که عبارتند از:

  • آیا می توان ویزای همراه را به ویزای دائمی تبدیل کرد؟ بله این امکان به طور کامل برای دارندگان این ویزا نیز وجود دارد.
  • آیا دارندگان ویزای همراه در این کشور، اجازه کار دارند؟ بله بسیاری از دارندگان ویزای همراه می توانند در این کشور به کار نیز مشغول شوند.
  • آیا ویزای توریستی کره جنوبی نیز قابلیت استفاده از ویزای همراه را خواهد داشت؟ خیر این ویزا باید به صورت جداگانه برای همه متقاضیان دریافت شود.
  • آیا ویزای دانشجویی در کره جنوبی، همراه با ویزای همراه خواهد بود؟ در شرایط کنونی، نمی توان چندان به دریافت این ویزا امید داشت.
  • چه کسانی شانس دریافت ویزای همراه بهتری در این کشور خواهند داشت؟ کسانی که با یک شهروند کره ای ازدواج کرده باشند. همچنین افرادی که همسر آن ها یک اقامت قانونی در این کشور دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *