مهاجرت

شرایط ویزای همراه مالزی

شرایط ویزای همراه مالزی

اگر قصد مهاجرت به کشور مالزی همراه با اعضای خانواده را دارید باید پیش از انجام اقدامات لازم اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه مالزی کسب کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. برای مهاجرت به کشور مالزی راه ها و روش های گوناگونی در نظر گرفته شده است که متقاضیان خارجی و بین المللی باید بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود برای مهاجرت و اقامت در این کشور انتخاب کنند. کشور مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا می باشد که در طول سال های اخیر برای اقامت و گردشگری مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. با توجه به افزایش درخواست هموطنان برای مهاجرت به کشورهای آسیایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی شرایط ویزای همراه مالزی بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • چه کسانی می تونند از ویزای همراه مالزی استفاده کنند؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه مالزی چیست؟
  • آیا ویزای همراه مالزی به دانشجویان تقدیم می شود؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در این کشور چیست؟
  • محدودیت های دریافت ویزای همراه مالزی چیست؟

معرفی ویزاهای مالزی در 2024

مهاجرت به کشور مالزی در سال 2024 با هر هدف سفری مستلزم اخذ مجوز لازم می باشد. شما برای اخذ ویزاهای مالزی می باید که علاوه بر درخواست ویزای مربوطه همچنین مدارک و شرایط مورد نظر را نیز تهیه نمایید. برای راهنمایی شما عزیزان متقاضی این مقاله نوع ویزای پیشنهادی در مالزی را شرح می دهد.

اصولا، 3 نوع ویزا توسط دولت مالزی برای شهروندان خارجی صادر میشود، عبارتند از:

  • ویزای تک ورود یا Single Entry Visa
  • ویزای چند ورود Multiple Entry Visa
  • ویزای ترانزیت Transit Visa

ویزای تک ورود مالزی

یکی از انواع 3 گانه ویزاهای مالزی، ویزای تک ورود است. این نوع ویزا به فرد امکان ورود به مالزی را می دهد. ویزای تک ورود برای خارجیانی صادر می شود که قصد بازدید از مالزی را برای هدف اجتماعی دارند. این ویزا به مدت حداکثر 3 ماه از زمان صدورش اعتبار دارد.

در مارس 2016، دولت مالزی برنامه e-Visa را برای مسافرانی معرفی کرد که قصد مسافرت به مالزی را دارند. مسافران به راحتی می توانند فرم درخواست آنلاین را تکمیل نموده و درخواست ویزای الکترونیکی جهت ورود به مالزی را ارائه دهند. متقاضیان سفر به مالزی ویزای الکترونیکی را از طریق ایمیل دریافت می کنند.

ویزای چند ورود مالزی

این نوع ویزا، ویزایی است که همچنین برای صرفا خارجی هایی صادر می شود که به دلایل کاری، اداری یا دولتی قصد ورود به کشور مالزی را دارند. اعتبار ویزای چند ورود مالزی معمولا 3 الی 12 ماه از زمان صدورش می باشد. تنها افراد از چین و هند می توانند متقاضی ویزای چند ورود یک ساله باشند. هر چند که اعتبار ویزای چند ورود در حدود یک سال می باشد، اما شما می توانید ماکسیمم تا 30 روز برای هر ورود، در مالزی اقامت گزینید. جهت اخذ ویزای مذکور، شما باید حامل وجوه کافی باشید.

شرایط ویزای چند ورود در زیر بیان می شود:

  • داشتن تمکن مالی کافی جهت اقامت یا کار در مالزی
  • در اختیار داشتن بلیط برگشت قانونی و تایید شده
  • تورهای گردشگری مجاز به اخذ ویزای چند ورود نمی باشد.

مهاجرت تحصیلی و شرایط ویزای همراه مالزی

مهاجرت تحصیلی یکی از راه های رایج و پر مخاطب برای مهاجرت به کشور مالزی محسوب می شود. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه تحصیل دهند، در دانشگاه های مالزی طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد بین 2 تا 3 سال و مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال است. در دانشگاه های مالزی دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود و لازم است متقاضی مدرک معتبر زبان انگلیسی IELTS ارائه کند. متقاضیان خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی کشور مالزی به گواهی پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کشور مالزی نیاز دارند.

از مزایای تحصیل در کشور مالزی می توان به امکان اخذ ویزای همراه اشاره کرد، لازم به ذکر است متقاضیانی که در دوره های یادگیری زبان شرکت کرده اند و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند نمی توانند ویزای همراه مالزی را دریافت کنند. ویزای همراه مالزی تنها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، دکترا و دکترا تخصصی اعطاء می شود. همراهان می توانند با دریافت مجوز در کشور مالزی مشغول به کار شوند و یا در مدارس و دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند.

مهاجرت تحصیلی و شرایط ویزای همراه مالزی

سرمایه گذاری و مهاجرت به مالزی به همراه اعضای خانواده

یکی از راه های مهاجرت به کشور مالزی که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم این کشور برای متقاضی اعضای خانواده وی می شود، سرمایه گذاری در این کشور است. در کشور مالزی سرمایه گذاری از طریق راه های گوناگونی مانند: ثبت شرکت و کارآفرینی، خرید ملک و خرید اوراق قرضه امکان پذیر می باشد. سرمایه گذاری در کشور مالزی سوده بوده و تجارت در این کشور منصفانه است. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در کشور مالزی 500000RM (رینگیت) و حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در این کشور 2 میلیون RM(رینگیت) است. اگر قصد خرید ملک در این کشور را دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت ملک در شهرهای مختلف کشور مالزی متفاوت است.

یکی از روش های ممکن برای سرمایه گذاری در کشور مالزی، سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی می باشد که با نام برنامه خانه دوم شناخته می شود. حداقل سرمایه لازم در این روش 125000$ (دلار) سرمایه اولیه و درآمد ماهانه 2500$ (دلار) برآورد شده است. با سرمایه گذاری در کشور مالزی فرد می تواند مجوز اقامت این کشور را برای خود، همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال (در برخی از مواقع مجوز اقامت به فرزندان وابسته با سن کمتر از 21 سال نیز اعطاء می شود) دریافت کند. با مطالعه مقاله سرمایه گذاری در مالزی اطلاعات بیشتری در خصوص روند سرمایه گذاری در این کشور کسب می کنید.

شرایط ویزای همراه مالزی برای کارکنان خارجی

مهاجرت کاری یکی دیگر از راه های ممکن برای مهاجرت به کشور مالزی است، متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد ورود به بازار کار کشور مالزی را دارند باید موفق شوند از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. متقاضیان می توانند از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های منتشر شده در جست و جو شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و یا مهارت و تخصص خود باشند. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور مالزی عبارتند از:

  • مدیر فروش پروژه
  • زمینه پتروشیمی
  • هوا و فضا
  • خدمات مالی
  • فناوری اطلاعات
  • مهندس برق و مهندس الکترونیک
  • تحلیل مالی
  • مدیر زنجیره ای تامین
  • مدیر ارتباطات بازاریابی
  • مدیر داخلی فروش
  • بانکداری
  • زمینه مخابرات و چند رسانه ای

افرادی که موفق به دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در کشور مالزی می شوند باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار مالزی انجام دهند. با اخذ ویزای کار این کشور می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای همراهان مالزی انجام دهید. اگر همراهان فرد قصد ورود به بازار کار کشور مالزی را داشته باشند باید به صورت جداگانه اقدامات لازم را در جهت اخذ مجوز کار انجام دهند. برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای کار این کشور به مقاله مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی رجوع کنید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه مالزی کسب کردید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی مهاجرت به کشور مالزی و یا سایر کشورهای مد نظر می توانید با وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالاتی درباره ویزای همراه در مالزی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مالزی امکان استفاده از ویزای همراه را به فرد می دهد؟ بله بسته به نوع ویزایی که فرد درخواست می کند، می توان امید به در اختیار داشتن ویزای همراه داشت.
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت ویزای همراه در مالزی دارند؟ در شرایط کنونی، نیروی کار و سرمایه گذاران بیشترین شانس برای دریافت ویزای همراه در مالزی را خواهند داشت.
  • شرط اصلی دریافت ویزای همراه در مالزی چیست؟ در حال حاضر، افرادی که تمکن مالی خوب داشته و در مالزی اقامت قانونی دارند، می توانند وابستگان قانونی خود را به مالزی دعوت کنند.
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *