مهاجرت

ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص

ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص

ایالات متحده آمریکا در زمینه مهاجرت کاری برای افرادی که علاقمند به انجام کار هستند ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص را صادر مینماید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی در زمینه ویزای خاص آمریکا و انواع آن در اختیار عزیزان قرار می­دهند. آمریکا کشوری است که در شمال قاره­ آمریکا موقعیت دارد. شهر واشنگتن پایتخت این کشور از جمله شهرهای پرجمعیت در آمریکا بشمار می­ رود. این کشور از جمله ثروتمندترین کشورهای جهان است که از موقعیت اقتصادی و قدرت بسیار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار است.

  • چه افرادی می توانند از این ویزا استفاده کنند؟
  • مزایای استفاده از ویزای EB1 آمریکا چیست؟
  • محدودیت های استفاده از این ویزا چیست؟

در کشور آمریکا زبان رسمی وجود ندارد و زبان انگلیسی در این کشور بعنوان زبان ملی آمریکا معرفی شده اند. این کشور در همسایگی کشورهای کانادا، کوبا و مکزیک بوده و از طریق مرزهای آبی به کشورهای روسیه و آلاسکا می ­رسد. نظام حکومتی این کشور بر پایه قانون اساسی است. ویزای کار آمریکا که به ویزای EB-1 معروف است، دارای انواع مختلفی می­ باشد که افراد می­ توانند از این طریق به آمریکا مهاجرت نموده و انجام کار بپردازند. این ویزا به 3 گروه تقسیم می ­گردد. ما در این مقاله قصد بر این داریم تا ویزای خاص آمریکا و انواع آن را بررسی نمائیم. از علاقمندان به این موضوع دعوت میشود مطالب را تا پایان مطالعه فرمایند.

بررسی ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص

این ویزا برای افرادی که دارای مهارت ها و حرفه های خاص و شگرفی هستند صادر می­ گردد. افرادی که در رشته های مختلف ورزشی، هنری، شغلی، تحصیلی و علمی از سطوح علمی بالا و خاصی برخوردارند می­ توانند با اخذ این ویزا به آمریکا مهاجرت نمایند. این ویزا خود به 3 نوع دیگر تقسیم می ­گردد که افراد با توجه به موقعیت خود می­ تواند هر یک از آنها را دریافت نمایند. ویزای EB-1 آمریکا به انواع زیر تقسیم می­ گردد:

  1. EB-1A
  2. EB-1B
  3. EB-1C

ویزای EB-1A آمریکا برای افراد خاص

این ویزا که یکی از زیر مجموعه های ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص است برای اتباع خارجی که دارای استعدادهای ویژه علمی، هنری، ورزشی، کاری و یا بازیگری هستند صادر می­ گردد. این دسته افراد برای اخذ این ویزا می­ بایست مدارکی که نشان دهنده استعداد آنها در زمینه های فوق است را ارائه نمایند.

ویزای EB-1B آمریکا

این ویزا دومین زیر مجموعه از ویزای EB-1 آمریکا است. این ویزا برای پژوهشگران و اساتید برجسته ای که در زمینه های مختلفی دارای تخصص ویژه ای هستند صادر می­ گردد. این افراد می ­بایست در زمینه های تخصصی خود حداقل دارای 3 سال سابقه کاری باشند. در ضمن این دسته از افراد می­ بایست برای اخذ ویزا مدارک مربوط به تخصص و سوابق تحقیقاتی و پژوهشی خود را به سفارت این کشور ارائه نمایند. افراد برای اخذ این ویزا می ­بایست دارای حداقل 2 ویژگی از ویژگی های زیر باشند:

  • ارائه مدارک و دلایلی که نشان دهنده کسب هدایای علمی است.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده عضویت فرد در انجمن ها و نهادهای علمی خاص است.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده آثار و موفقیت های فرد است.
  • ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهد فرد مولف کتاب و یا مقاله ای است که در سطح جهانی به انتشار رسیده است.
  • ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهنده موفقیت های فرد در دانشگاه در رشته مرتبط وی است.

افراد زیادی با کسب اطلاعات در این زمینه علاقمند به اخذ اقامت دائم آمریکا می­ باشند. بدین منظور افراد می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و راه های اخذ اقامت دائم آمریکا را در کمترین زمان بشناسند.

مزایای ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص

ویزای EB-1C آمریکا

این ویزا نیز از زیر گروه ویزای خاص آمریکا است که به مدیران و افرادی که در زمینه های مدیریتی و اجرایی موفق عمل نموده اند تعلق می­ گیرد. همچنین افرادی که تمایل به گسترش شرکت خود در کشور آمریکا و یا ارائه سرویس به کشور آمریکا هستند نیز می­ توانند این ویزا را اخذ نمایند. افرادی که قصد اخذ این نوع ویزا را دارند باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • مدیریت و اداره یک بخش از شرکت
  • توانایی تصمیم گیری در برای استخدام و یا اخراج کارکنان
  • توانایی تعیین قوانین و اهداف در شرکت

مزایای ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص

علاقمندان به اخذ ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص هستند، از امتیازاتی که در زیر آنها را بیان می­ نمائیم برخوردار خواهند بود:

  • این دسته افراد نیازی به اخذ پیشنهاد کاری و یا دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان آمریکایی برای انجام کار در آمریکا نخواهند داشت.
  • اخذ این ویزا با محدودیت سنی همراه نیست.
  • افرادی که این ویزا به آنان تعلق می­ گیرند نیازی به مهارت زبان انگلیسی و یا مدرک زبان انگلیسی برای اخذ این ویزا ندارند.
  • این افراد نیازی به ارائه مدارک تحصیلی خود به مقامات دولت آمریکا ندارند.
  • افراد با اخذ این ویزا در کمترین زمان ممکن می توانند اقامت آمریکا را دریافت نمایند و سپس جهت تبدیل اقامت به تابعیت در آمریکا اقدام کنند.

افرادی که قصد دریافت ویزای خاص آمریکا را دارند، در صورتی که دارای گواهینامه ها و کارت های بین المللی باشند نیازی به دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور را نخواهند داشت. همچنین افراد می­ بایست مدارکی را که نشان دهنده برخورداری از مدارک علمی و تخصصی هستند را به مقامات این کشور برای اخذ ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص ارائه نمایند.

لاتاری گرین کارت کشور آمریکا در سال 2024

همانطور که بیان نمودیم راه های زیادی برای اخذ گرین کارت کشور آمریکا وجود دارد. اما راحت ترین روش برای اخذ این کارت در سال 2024، شرکت در قرعه کشی لاتاری این کشور است. هرساله دولت آمریکا 50 هزار ویزای اقامت دائم برای اتباع کشورهایی که مهاجرین کمتری در کشور آمریکا دارند، صادر می­ نماید. این روش معمولاً هزینه ای برای افراد در بر ندارد و تنها با وارد کردن صحیح اطلاعات خود می­ توانند در این قرعه کشی شرکت نمایند. در صورتیکه افراد در این قرعه کشی برنده شوند می­توانند پس از مدت 2 سال به این کشور مهاجرت نمایند.

بنابراین در صورتیکه شما در سال 2023 در لاتاری گرین کارت شرکت کرده باشید و برنده شوید نهایتا شما در سال 2025 به گرین کارتتان دست می یابید. به همین دلیل به برنامه لاتاری 1402 برنامه لاتاری DV- 2025 نیز گفته می شود:

تاریخ های مهم لاتاری 2025 آمریکا (لاتاری سال 1402)
زمان شروع ثبت نام لاتاریاوایل اکتبر سال 2023
زمان پایان ثبت نام لاتاریاوایل نوامبر سال 2023
زمان اعلام نتایج لاتاری4 می سال 2024

دلایل محبوبیت مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا اگرچه در چند سال اخیر به دلیل سیاست های دولت این کشور، محدود شده است، بسیار پرطرفدار می باشد. از جمله دلایلی که افراد زیادی از سرتاسر دنیا علاقمند به زندگی در آمریکا هستند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بهترین دانشگاه های دنیا از جمله دانشگاه استنفورد، دانشگاه هاروارد، دانشگاه کلمبیا و غیره در آمریکا واقع شده اند که فارغ التحصیلی از آن ها به منزله رویارویی با فرصت های شغلی زیاد و کسب درآمد بالا در آمریکا و سایر کشورهای دنیا می باشد.
  • نرخ بیکاری در آمریکا پایین است و کسانی که در این کشور تحصیل کرده باشند راحت می توانند شغلی پیدا کنند.
  • کسانی که با شهروند آمریکایی ازدواج کنند پس از 3 سال و سایرین پس از 5 سال اقامت بلند مدت در آمریکا می توانند درخواست دهند و پاسپورت آمریکا را اخذ کنند.
  • آمریکا تابعیت مضاعف را می پذیرد یعنی نیازی به ترک تابعیت قبلی نیست. این در حالی است که در برخی کشورها برای اخذ پاسپورت افراد ناچار به ترک تابعیت قبلی می شوند که از آن جمله می توان به اتریش و جمهوری آذربایجان اشاره کرد.
  • پاسپورت آمریکا بسیار معتبر است و با داشتن آن می توان بدون نیاز به ویزا به 185 کشور دنیا سفر نمود.

رای یافتن پاسخ تمامی سوالات خود در زمینه ویزای EB-1 آمریکا و مهاجرت به آمریکا می ­توانید با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایید.

سوالات تخصصی در خصوص ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص

در بخش موخره مقاله ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • لاتاری گرین کارت کشور آمریکا در سال 2024 به چه صورت است؟ همانطور که بیان نمودیم راه های زیادی برای اخذ گرین کارت کشور آمریکا وجود دارد. اما راحت ترین روش برای اخذ این کارت در سال 2024، شرکت در قرعه کشی لاتاری این کشور است. هرساله دولت آمریکا 50 هزار ویزای اقامت دائم برای اتباع کشورهایی که مهاجرین کمتری در کشور آمریکا دارند، صادر می­ نماید. این روش معمولاً هزینه ای برای افراد در بر ندارد و تنها با وارد کردن صحیح اطلاعات خود می­ توانند در این قرعه کشی شرکت نمایند. در صورتیکه افراد در این قرعه کشی برنده شوند می­توانند پس از مدت 2 سال به این کشور مهاجرت نمایند.
  • مزایای ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص شامل چه مواردی است؟ این دسته افراد نیازی به اخذ پیشنهاد کاری و یا دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان آمریکایی برای انجام کار در آمریکا نخواهند داشت. افرادی که این ویزا به آنان تعلق می­ گیرند نیازی به مهارت زبان انگلیسی و یا مدرک زبان انگلیسی برای اخذ این ویزا ندارند. این افراد نیازی به ارائه مدارک تحصیلی خود به مقامات دولت آمریکا ندارند. اخذ این ویزا با محدودیت سنی همراه نیست.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای EB-1 آمریکا جهت افراد خاص

  1. اسماعیل تقی پور گفت:

    با عرض احترام اینجانب شرایط افراد خاص را در هنرسفال ومجسمه سازی با توجه به رزمه کاری داراهستم …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به عنوان یک هنرمند بین المللی شناخته شده باشید تا از این طریق اقدام کنید.
      در نظر داشته باشید که باید مدارکتون رو در اختیار سفارت قرار بدید تا اون ها بررسی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *