مهاجرت

ویزا کارت آلمان

ویزا کارت آلمان

بی شک آلمان جزء اولویت های مهاجرتی ایرانیان است و اطلاع از شرایط افتتاح حساب بانکی و اخذ ویزا کارت آلمان از مهمترین امور مهاجرتی محسوب می شود. ویزا کارت همانند مستر کارت در کشور آلمان کاربردهای روزانه در بین مردم داشته و از محبوبیت خاصی در بین آلمانی ها و مهاجران خارجی برخوردار است. معمولا ویزا کارت های کشور آلمان توسط نهادها و موسسات مالی مثلCommerzbank ،Deutsche Bank ، HypoVereinsbank وغیره صادر می شود. مطمئنا همانند هر متقاضی دیگری شاید اکنون شما هم سوالاتی در این باب همانند سوالات زیر داشته باشید:

  • آیا امکان افتتاح حساب در آلمان برای ایرانیان داخل کشور (غیر مقیم) وجود دارد؟
  • فرآیند دریافت ویزا کارت آلمان چگونه است؟
  • آیا ویزا کارت آلمان می توان در کشورهای دیگر استفاده شود؟
  • شرایط و مقررات افتتاح حساب بانکی در کشور آلمان به چه نحوی است؟
  • بهترین ویزا کارت های آلمان برای دانشجویان ایرانی کدامند؟
  • بانک های مهم و معروف آلمان کدامند؟
  • آیا تحصیل در آلمان 2022 رایگان است؟

قصد ما از نگارش مقاله حاضر این است که تمامی اطلاعات تکمیلی و آپدیت در خصوص شرایط و نحوه افتتاح حساب بانکی در کشور آلمان و دریافت ویزا کارت را به شما ارائه نماییم. پس اگر شرایط مهاجرت به آلمان را داشته و نیاز فوری به کارت اعتباری ویزا کارت دارید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا راهنمائی های لازم دراینباره را دریافت کنید.

آلمان؛ بهترین کشور اروپایی برای کار و زندگی

اگر قصد و توانایی مهاجرت به اروپا را دارید بدانید و آگاه باشید که آلمان 2022 می تواند بهترین گزینه مهاجرتی شما باشد. اولا تعادل کار- زندگی در کشور آلمان به بهترین وجه ممکن برقرار است. برآوردها نشانگر آن است که هزینه زندگی در آلمان 2022 ماهیانه حدود 1904€ (یورو) برای هر نفر می باشد. این در حالی است که میانگین درآمد ماهیانه ژرمن ها حدود 3800€ (یورو) قبل از پرداخت در ماه است. این ارقام به جز نشانگر بودن استاندارد بالای زندگی در کشور آلمان مفهوم دیگری ندارد.

مقایسه هزینه زندگی و درآمد ماهانه آلمانی ها

ثانیا آلمان از نظر وضعیت مهاجرت دانشجویی و کارگری نیز در شرایط بسیار مطلوبی به سر می برد. نرخ بیکاری بسیار پایین تر از متوسط اتحادیه اروپا (EU) تا 3.2%، فرصت های کاری فراوان و پردرآمد، تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان و غیره همگی جذابیت آلمان برای مهاجرت دانشجویان و کارگران را دوچندان می کند. دانشجویان می توانند از طریق اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی به اقامت آلمان دست یابند و کارگران ماهر نیز از طریق یافتن پیشنهاد کاری و درخواست ویزای کار آلمان یا بلوکارت آلمان به این مهم دست یابند. در این میان فارغ التحصیلان و متخصصان دانشگاهی هم از طریق ویزای جستجوی کار آلمان با شرایط ذیل می توانند به بازار کار اروپایی دست یافته و بعد از موفقیت در کاریابی اقامت کاری آلمان را اخذ نمایند:

شرایط ویزای جستجوی کار آلمان 2022شرح
نوع اقامتموقتی
مدت اقامت6 ماه
هدفیافتن اسپانسر آلمانی
شرایطداشتن مدرک دانشگاهی، حداقل 3 سال سابقه کار تخصصی، اثبات تمکن مالی کافی، برخورداری از بیمه سفر
مدرک زبان آلمانیاجباری (سطح B1)
امکان تبدیل به ویزای کاروجود دارد

دلایل دریافت ویزا کارت آلمان و کاربردهای آن

افراد برای مهاجرت به اروپا و آلمان از همان ابتدای فرآیند مهاجرتی خود یعنی در هنگام درخواست ویزای اقامت آلمان نیازمند افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت یا مستر کارت می باشند. فرقی هم نمی کند که شما دانشجو باشید یا کارگر، به هر حال شما برای زندگی در آلمان و انجام فعالیت های روزانه خود نیازمند کارت پرداختی مثل ویزا کارت هستید. از این طریق شما به عنوان دانشجوی خارجی می توانید هزینه تحصیل و زندگی در آلمان را بپردازید. اما اگر شما به عنوان یک کارگر ماهر خارجی در یک شرکت معتبر آلمانی استخام شده باشید در آنصورت شما برای دریافت حقوق ماهیانه و نیز پرداخت هزینه زندگی در آلمان نیازمند اخذ ویزا کارت می باشید. اما پیش از هر اقدامی برای دریافت ویزا کارت بایستی از هزینه های کاربرد آن به شرح ذیل آشنا بود:

  • هزینه های تراکنشی که به 1-2% از مبلغ خرید شما می رسد
  • هزینه های دریافت نقدی از ATM ها که مقدار ثابتی (مثلا 1% یا 500€ یورو) می باشد

شرایط افتتاح حساب بانکی در آلمان

قبل از افتتاح حساب در آلمان شما بایستی بدانید که آلمان دارای یک نظام بانکی 3 ستونی متشکل از بانک های تجاری خصوصی، بانک های پس انداز عمومی (Sparkassen و Landesbanken) و بانک های تعاونی (Genossenschaftsbanken) می باشد. همچنین در آلمان بانک های بین المللی، بانک های آنلاین و موبایل بانک ها نیز وجود دارد. Deutsche Bundesbank بانک مرکزی ملی آلمان است و اداره نظارت مالی فدرال (BaFin) ناظر بر عملکرد بانکی در آلمان می باشد. اما انواع حساب بانکی جهت افتتاح در بانک های آلمانی عبارتند از:

انواع حساب بانکی جهت افتتاح در بانک های آلمانی

با وجود اینکه شهروندان اروپایی در امر افتتاح حساب و دریافت کارت بانکی موردنظر آن ها هیچ مشکل و موانعی پیش رو ندارند، اما شهروندان خارجی مثل هموطنان ایرانی بایستی ثبت نام اقامتی خود را به همراه ویزای کار آلمان اثبات نمایند. همچنین از دیگر شرایط افتتاح حساب در آلمان ارائه سابقه مالی به بانک های آلمانی است. بهترین روش برای افتتاح حساب در آلمان مراجعه حضوری در بانک موردنظر و تحویل مدارک ذیل می باشد:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی عکسدار به همراه ویزا یا مجوز اقامتی معتبر
  • قرارداد کار با حقوق و مزایای مشخص
  • آدرس مسکونی مثل ارائه اجاره نامه یا قبض تلفن
  • نامه پذیرش از دانشگاه آلمانی برای دانشجویان بین المللی
  • گواهی اعتبار سنجی بانکی (SCHUFA)

اخذ ویزا کارت آلمان برای غیرمقیم ها

همانطور که در مطالب فوق هم گفته شد، شرایط افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت آلمان صرفا برای مقیم های آلمان (کسانی که اقامت موقت یا دائم آلمان را دارند) مهیا است و این کار هم صرفا با ارائه آدرس دائمی در آلمان امکان پذیر است. اما افراد غیر مقیم نیز می توانند درآلمان حساب شخصی گشوده و ویزا کارت مدنظر خود را دریافت کنند. این کار صرفا از طریق بانک های آنلاین یا به آلمانی directbank امکانپذیر است. از مهمترین این بانک ها برای افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت آلمان می توان به بانک های زیر اشاره کرد:

پارامترDKBN26Comdirect
واجدین شرایط آلمانیشهروندان آلمانی داخل و خارج کشورشهروندان آلمانی داخل و خارج کشورشهروندان آلمانی داخل و خارج کشور
واجدین شرایط خارجیخارجیان دارای اقامت در آلمان، اتریش و سوئیسخارجیان دارای اقامت ناحیه شنگن و اتحادیه اروپا (EU)خارجیان دارای اقامت در آلمان، اتریش و سوئیس
هزینه ماهیانه/ هزینه مدیریت حسابرایگانرایگانرایگان
کارت هاGirocard and Visa Credit CardMaestro-Card and Mastercard Credit CardGirocard and Visa Credit Card
نرخ سود بانکی0.1%0%0%
امکان افتتاح حسابآنلاینآنلاینآنلاین

اخذ ویزا کارت آلمان برای غیرمقیم ها

انواع ویزا کارت آلمان (2022)

ویزا کارت آلمان در واقع یک نوع کارت مستطیلی پلاستیکی کوچک می باشد که نوعی کارت پرداخت بین المللی محسوب می شود. ویزا کارت ها مثل رقیب خود یعنی مستر کارت در سرتاسر آلمان مورد قبول شرکت ها، سازمان ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک و ATM ها می باشد. این کارت های بانکی در آلمان هم از امتیاز خرید حضوری و هم از امتیاز خرید آنلاین برخوردارند. از دیگر امتیازات اخذ آنها می توان به دسترسی چند ارزی، بهره گیری از خدمات پاسخگوئی شبانه روزی، ارسال پیامک هشدار، تعهد صفر، جایگزینی سریع با کارت مفقودی، بیمه های مسافرتی، پاداش ها و جوایز متعدد نیز اشاره کرد.

  • ویزا کارت های اعتباری آلمان که شکل متداول ویزا کارت در این کشور می باشند که مبلغ مصرفی شما در ماه را جمع آوری و سر برج از حساب شما کسر می کند. این نوع کارت اساسا در هر ماه به شما اعتبار رایگانی می دهد.
  • ویزا کارت های بدهی آلمان که در زمان انجام خرید از فروشگاه های آلمانی هزینه ها را مستقیما از حساب شما پرداخت می کند.
  • ویزا کارت های پیش پرداخت در آلمان هم کارتی با موجودی خاص است که در اینجا شما باید از قبل این کارت را شارژ بکنید تا بتوانید از آن استفاده نمائید.

بهترین ویزا کارت آلمان چیست؟

همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، بانک ها و موسسات مختلفی در آلمان چه در سطح ملی و چه بین المللی اقدام به افتتاح حساب و بعدا صدور ویزا کارت می کنند. در این بین انتخاب بین انواع ویزا کارت ها امری چالش برانگیز و سخت می نماید. برای انتخاب از بین گزینه های مختلف می توان از شاخص های مختلفی مثل هزینه سالانه، کارمزد تراکنشی و یا امتیازات آن کارت ها استفاده کرد. با توجه به همن امر، به نظر می رسد که برترین ویزا کارت آلمان در سال 2022 ویزا کارت Hanseatic Bank GenialCard Visa باشد. دلایل و شرایط برتری این نوع ویزا کات آلمان از قرار ذیل می باشد:

آیتمشرح
هزینه سالیانه0€ (یورو)
هزینه دریافت از ATM بین المللیرایگان در هر زمان
هزینه تبدیل ارز خارجیرایگان
پرداخت اقساطانعطاف پذیر
نوع امتیازیکارت اعتباری برنده جایزه (با تمرکز پولی)
کاربردعمومی

در این مقاله هم تلاش شد تا شما عزیزان با مفاهیم و شرایط اخذ ویزا کارت در کشور آلمان آشنا شوید و در پایان برای دریافت مشاوره جهت افتتاح حساب یورویی یا دلاری توصیه می شود که حتما با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *