مهاجرت

ویزا کارت ایتالیا

ویزا کارت ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که اخذ انواع کارت های اعتباری از جمله ویزا کارت ایتالیا در آن بسیار آسان است و مورد توجه افراد قرار می گیرد. پس اگر شما هم متقاضی مهاجرت و اقامت ایتالیا هستید، دریافت ویزا کارت یکی از مهمترین و ضروری ترین کارها قبل از مسافرت شما می باشد. انواع ویزا کارت های پیش پرداخت، کارت های اعتباری و نیز کارت های بدهی از جمله کارت های بانکی صادره توسط بانک های معروف این کشور مثل Unicredit، Intesa Sanpaolo و ING می باشد. در این کشور افراد هم مقیم و هم غیر مقیم با رعایت شرایط و مقررات بانکی لازم می توانند حساب بانکی افتتاح و ویزا کارت یا مستر کارت اخذ نمایند.

  • شرایط لازم برای دریافت ویزا کارت کشور ایتالیا چیست؟
  • دلایل برای درخواست ویزا کارت های اعتباری یا بدهی ایتالیا چیست؟
  • انواع ویزا کارت ایتالیا و مزایا و معایب آنها چیست؟
  • چه کسانی می توانند ویزاکارت ایتالیا را دریافت کنند؟
  • آیا در اختیار داشتن ویزاکارت در ایتالیا الزامی است؟
  • تفاوت ویزا کارت با مسترکارت در ایتالیا چیست؟
  • بهترین ویزا کارت های مسافرتی حال حاضر ایتالیا کدامند؟

هم اکنون دانشجویان ایرانی بسیاری در دانشگاه های کشور ایتالیا مشغول تحصیل هستند و عده کثیری نیز به دنبال اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و مهاجرت به این کشور اروپایی هستند. اگر شما هم جزء این دسته از متقاضیان اقامت ایتالیا در سال 2022 هستید پس توصیه می شود که برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به اعزام دانشجو به ایتالیا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

درباره ویزا کارت ایتالیا

ویزا کارت ایتالیا نوعی کارت اعتباری بین المللی در کشور ایتالیا محسوب می شود که شما با آن می توانید انواع تراکنش های مالی مثل خریدهای روزانه خود را انجام دهید. معمولا ویزا کارت ایتالیا را بانک ها و موسسات مالی این کشور در انواع و اقسام مختلف و با برندهای متفاوت به متقاضیان عرضه می کنند. دانشجویان برای پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی در ایتالیا و انتقال پول و کارگران برای کنترل حساب و اطمینان از دریافت دستمزد خود به این نوع کارت نیاز دارند. باید توجه کرد که ویزا کارت ایتالیا فقط یک کارت عادی نیست بلکه امتیازات مختلفی نیز برای دارنده آن در پی دارد.

مزایا و معایب ویزا کارت های ایتالیا

همانند هر کشور خارجی دیگری، ویزا کارت ها جزء کارت های اعتباری با مقبولیت بالا در بین مردم محسوب می شود. انواع ویزا کارت های صادره توسط بانک های ایتالیایی کلا در قالب 3 کارت اعتباری، کارت پیش پرداخت و نیز کارت بدهی ارائه می شود. اینها همگی جزء کارت های مورد حمایت شرکت بین المللی VISA می باشد. اما تنها تفاوت آن ها در استفاده از خط اعتباری و سقف شارژ موجودی می باشد. این کارت ها هر کدامیک دارای مزایا و معایبی است که اکنون به بررسی مفصل آن می پردازیم:

نوع ویزا کارت ایتالیامزایا (Pros)معایب (Cons)
کارت های بدهیمحافظت شده توسط PIN یا شماره شناسه شخصی و چیپهزینه های ATM بین المللی و هزینه تبدیل ارز
دسترسی به پول خودتان بدون نیاز به حساب مسافرتی مجزاهزینه های تراکنش خارجی
دسترسی آسان و راحت به نقدینگیبدون فاند یا اعتبار اضطراری بانکی
کارت های پیش پرداختپیش شارژ یورویی و خرج بدون هزینه اضافی برای تبدیل ارزپرداخت هزینه دریافت نقدی از ATM ها
محافظت شده توسط پین و چیپهزینه های بالای شارژ مجدد
جایگزینی فوری کارت و کارت های بک آپهزینه های تبدیل ارز انحصاری
قابل شارژ مجدد و پیگیری مخارج
کارت های اعتباریمحافظت شده توسط پین و چیپهزینه سالانه بالا
دسترسی به فاندهایی بیش از حد اعتباریتانهزینه دریافت نقدی
بدون هزینه تراکنش و تبدیل ارز
بیمه مسافرتی و امتیازات پاداش
جایگزینی سریع کارت

مزایا و معایب ویزا کارت های ایتالیا

شرایط اخذ ویزا کارت ایتالیا

شهروندان خارجی نیز می توانند در ایتالیا حساب بانکی افتتاح کنند. منتهای مراتب شهروندان مقیم می توانند مستقیما با مراجعه به بانک های ایتالیا حساب جاری باز کرده اما افراد غیرمقیم فقط می توانند حساب موسوم به حساب غیر مقیم یا non-resident account افتتاح کنند. اگرچه، حساب های غیر مقیم معمولا نرخ های سود بالاتری درپی دارد ولی تنها یورو یا ارزهای خارجی را می توان با این نوع حساب ها منتقل کرد. اما شرایط و مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در کشور ایتالیا 2022 از این قرار می باشد:

  • ID یا پاسپورت
  • آدرس ایتالیایی معتبر با ارائه قرارداد اجاره یا قبوض تلفن، برق و آب
  • شماره مالیاتی یا Codice fiscal
  • ویزای اقامت ایتالیا یا certificato di residenza
  • مدرک استخدام (برای کارگران خارجی در ایتالیا)
  • مدرک ثبت نام دانشگاهی (برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا)

بهترین بانک ها برای دریافت ویزا کارت ایتالیا

شما در ایتالیا بانک ها و موسسات مالی دولتی و خصوصی مختلفی را می توانید مشاهده نمائید. اما قبل از افتتاح حساب ویزا کارت در ایتالیا بایستی بانک مورد نظز خود را از میان این بانک ها انتخاب کنید. شما برای انجام مقایسه بهتر و انتخاب بانک مناسبی در ایتالیا می توانید از پارامترهایی مثل تعداد شعب، سرمایه کل، تعداد ATM ها و یا تنوع خدمات بانکی از جمله معیار بانکداری دیجیتال بهره گیرید. در این رابطه بهترین بانک های ایتالیا برای مهاجران خارجی عبارتند از:

بهترین بانک های ایتالیاشرح
Unicreditمعروفترین و مورد اعتمادترین بانک در بین ایتالیایی ها که دارای قوی ترین پایگاه مالی در کل ایتالیا است.
INGاز بهترین بانک های موجود در ایتالیا برای مهاجران خارجی
Intesa Sanpaoloدومین بانک معروف در کشور ایتالیا و دارای آپشن های بانکداری متنوع برای مشتریان و خانواده های آنها
BNL یا به ایتالیایی Banco Nazionale del Lavoroدارای برنامه وفادارای موسوم به payback که به مشتریان در هنگام خرید اقلام خاص پاداش نقدی می دهد
Poste Italianeاز بانک های معروف برای خانواده های ایتالیایی

بهترین ویزا کارتهای کشور ایتالیا

همواره یکی از چالش های متقاضیان مهاجرت تحصیلی یا کاری به ایتالیا اطلاع از بهترین ویزا کارت موجود در ایتالیا و درخواست آن می باشد. کاری که برای انجام آن بایستی با توجه به ویژگی های هر ویزا کارت مقایسه لازم را انجام داده و مناسب ترین آنرا با توجه به ملاک های منتخب و شرایط خود فرد انتخاب کرد. از جمله این ملاک ها می توان به APR پایین، کش بک، امتیاز پاداش، هزینه سالیانه و غیره اشاره کرد. با این شرح به معرفی برترین ویزا کارت های ایتالیا 2022 می پردازیم:

نام کارتپیشنهاد دست خوشپاداش هاهزینه سالیانه
United Explorer Card60000 مایل پس از خرج 30000$ (دلار) در 3 ماهه اول2x مایل در رستوران، هتل ها و 1x در کلیه خریدهای دیگر0$ (دلار) در سال اول و 95$ (دلار) سال های بعد
Chase Sapphire Perferred Card60000 امتیاز پس از خرج 4000$ (دلار) در 3 ماهه اول5x امتیاز در Lyft، 2x امتیاز در هنگام سفر و شام و 1x در کلیه خریدهای دیگر95$ (دلار)
Marriott Bonvoy Bold Credit Card30000 امتیاز پس از خرج 1000$ (دلار) در 3 ماهه اول3x امتیاز در هتل های ماریوت بونوی، 2x به هنگام مسافرت و 1x در مابقی خریدها0$ (دلار)
Chase Sapphire Reserve50000 امتیاز پس از خرج 4000$ (دلار) در 3 ماهه اول10x امتیاز در Lyft، 3x امتیاز در هنگام سفر و شام پس از دریافت 300$ (دلار) اعتبار مسافرت و 1x در مابقی خریدهای550$ (دلار)

زندگی در ایتالیا 2022 چگونه است؟

نظام مالی ایتالیا از نظام مالی اتحادیه اروپایی (EU) تبعیت می کند و بنابراین شما برای زندگی در ایتالیا و شهر روم (پایتخت) بایستی از واحد ارزی یورو استفاده کنید. معمولا میانگین هزینه زندگی ماهیانه در ایتالیا بسته به سبک زندگی افراد در حدود 1200€ (یورو) برآورد می شود که اگر با هزینه زندگی در ایران مقایسه کنیم حدود 70.12% بالاتر از ایران می باشد. از بین هزینه های مختلف در ایتالیا نیز بیشترین هزینه ها مربوط به هزینه بازار (خواروبار) با حدود 32% می باشد:

نمودار توزیع هزینه های زندگی در ایتالیا

بهتر است بدانید که میلان، پارما و جنوآ سه شهر گران و ناپل، کاتانیا و پالرمو نیز سه شهر ارزان ایتالیا هستند. اما برای درک بهتر هزینه های زندگی در ایتالیا، خلاصه ای از آیتم های هزینه مسافرتی به این کشور را در 3 سطح با هم بررسی می کنیم:

آیتمبودجه پایینبودجه متوسطبودجه بالا
اقامتاقامت در اتاق برای هر شب 12$ (دلار)اقامت در هتل 2 ستاره شبی 70 تا 140$ (دلار)اقامت در هتل 5 ستاره شبی 180 تا 600$ (دلار)
پذیراییتراپیزینو: 4$ (دلار) و ساندویچ: 3 تا 5$ (دلار)شام با دو نوشیدنی حدود 70$ (دلار)رستوران 5 ستاره 100 تا 600$ (دلار)
تفریحورودی کلوسیم 14$ (دلار)تور پیاده روی نصفه روز روم و کلوسیم حدود 60$ (دلار)تور امپراطوری روم 215$ (دلار)

در صورتیکه شما هم دانشجو، توریست، کارگر و یا کارآفرینی هستید که قصد مهاجرت به ایتالیا را داشته و نیازمند افتتاح حساب ارزی و دریافت مستر کارت ایتالیا یا ویزا کارت را دارید، توصیه ما این است که از راهنمائی های وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دراینباره استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *