مهاجرت

ویزا کارت دانمارک

ویزا کارت دانمارک

یکی از مواردی که در بحث مهاجرت و اقامت کشور دانمارک مهم و ضروری است، افتتاح حساب بانکی و دریافت ویزا کارت دانمارک می باشد. ویزا کارت در دانمارک نوعی کارت اعتباری است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره مردم دارد. این نوع کارت رقیب مستر کارت دانمارک می باشد و معمولا در 2 نوع کاربردی Credit Card (کارت اعتباری) و Debit Card (کارت بدهی) صادر می شود. از مهمترین بانک های دانمارکی صادر کننده ویزا کارت های مذکور نیز می توان به بانک های Danske Bank، Jyske Bank و Nordea و غیره اشاره کرد. اما مواردی که در این زمینه توسط متقاضیان سوال می شود که برخی از این موارد عبارتند از:

  • انواع ویزا کارت در دانمارک و تفاوت های آنها چیست؟
  • آیا از موارد استفاده ویزا کارت می دانید؟
  • معروفترین بانک های دانمارکی برای اخذ ویزا کارت کدامند؟
  • بهترین ویزا کارت ها جهت دریافت از موسسات مالی دانمارک کدامند؟
  • فرآیند دریافت ویزاکارت در این کشور چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند این کارت اعتباری را دریافت کنند؟
  • آیا ویزاکارت دانمارک تنها در خاک این کشور قابلیت استفاده دارد؟
  • برترین ویزا کارت توصیه شده برای مهاجران و مسافران خارجی چیست؟

مقاله حاضر نتیجه و ثمره کار تحقیقاتی گروه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد. امید است که مطالب ارائه شده در این مقاله برای متقاضیان مهاجرت به اروپا و کشور دانمارک مفید واقع شود.

سیستم بانکی دانمارک دومین سیتم بانکی شفاف جهان

دانمارک هم جزء آن دسته از کشورهای اروپایی است که از نظام بانکی کاملا پیشرفته و شفافی برخوردار است. بر اساس استناد به مطالعه مجمع جهانی اقتصاد در سال گذشته از لحاظ شفاف ترین نظام های بانکی جهان، دانمارک مشترکا با کشورهای سوئد، لوکزامبورگ، استرالیا با امتیاز 6.7 و پس از کانادا با امتیاز 6.8 در رتبه دوم جهانی قرار دارد.

رتبه دوم دانمارک در شفاف ترین نظام های بانکی جهان

بانک های دانمارکی معمولا از دوشنبه ها تا جمعه ها از ساعت 10 صبح تا 16 عصر باز هستند و به مشتریان خود خدمات بانکی ارائه می دهند. پنج شنبه ها نیز بانک ها تا ساعت 17 هم باز هستند. خوشبختانه اغلب بانک های دانمارکی 24 ساعته و به صورت آنلاین فعال هستند. برخی از بانک های معروف شامل Danske Bank، Jyske Bank و Nordea می باشند. در مورد بانک های دانمارک باید این نکته را هم اضافه کرد که برخی از بانک های دانمارکی جهت افتتاح حساب و صدور ویزا کارت یا مستر کارت هزینه هایی را هم از مشتریان اخذ می کنند که عبارتند از:

نمودار هزینه های بانکی در دانمارک

کاربردهای ویزا کارت دانمارک

ویزا کارت دانمارک نوعی کارت پرداخت یا Payment Card می باشد که در کشور دانمارک بوده اما از شبکه پرداخت بین المللی Visa بهره می گیرد. پیشرفت تکنولوژی و نیازهای افراد به صرفه جویی در زمان باعث استقبال روز افزون از این نوع کارت های پرداخت در سراسر جهان از جمله دانمارک شده است. شهروندان دانمارکی و خارجیان مقیم این کشور شامل کارگران، دانشجویان، تجار و بازرگانان همگی به نوعی نیازمند داشتن ویزا کارت برای انجام امور زندگی خود می باشند.

افراد در زندگی عادی و روزمره خود در کشور دانمارک مثلا در خرید اقلام زندگی، پرداخت هزینه تحصیل در دانمارک، دریافت و کنترل حقوق ماهیانه، واریز انواع مالیات تعهدی، پرداخت عوارض شهرداری، پرداخت هزینه های ویزا و اقامت دانمارک، رزرو بلیط پروازهای بین المللی، راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت در کشور دانمارک و غیره نیازمند داشتن ویزا کارت مناسب با شرایط خود می باشند.

تفاوت ویزا کارت اعتباری و بدهی دانمارک

قبل از هر چیزی باید یادآور شد که شرکت های Visa و MasterCard که شعبه مرکزی آنها در آمریکا است هیچ گونه کارتی را صادر نمی کنند و صرفا به ساپورت شبکه پرداخت می پردازند. بنابراین این موسسات مالی و بانک های خود دانمارک هستند که کارت های پرداخت صادر می کنند. این بانک ها انواع و اقسام مختلف ویزا کارت در دانمارک برای متقاضیان صادر می کنند که از کاربردی ترین و مهمترین این کارت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کارت اعتباری دانمارک (Credit Card)کارت بدهی دانمارک (Debit Card)
این نوع کارت ها به یک لاین اعتباری از بانک های دانمارکی متصل می باشند و خرید هم از این طریق انجام می پذیرد.این کارتها مستقیما به اکانت بانکی شما یا همان Checking Account مرتبط می باشد.
پرداخت های انجام شده با این کارت معمولا مستلزم امضاء یا Signature است.این کارت ها دقیقا شبیه کارت های اعتباری عمل کرده و در همان جاهایی که کارت های اعتباری استفاده می شود، کاربرد دارند.
معمولا به این حساب ها بهره یا Interest اضافه می شود که بانک های صادر کننده به هنگام تسویه حساب ماهیانه اخذ می کنند.صاحبان این نوع کارت ها از یک رمز 4 رقمی برای برقراری ارتباط با حساب خود استفاده می کنند که PIN نامیده می شود.
کاربرد اصلی کارت های کردیت دانمارک برای انجام انواع رزروها مثل رزرو هتل و یا اجاره ماشین یا آپارتمان می باشد.بهترین ابزار جهت کنترل مرتب و دائمی حساب های جاری همین نوع ویزا کارت ها می باشد.

یکی از نکات مهم در این باره آنکه دارندگان کارت های اعتباری دانمارک بایستی مراقب پرداخت های خود باشد که در ادامه بدهی بسیار زیادی به بار نیاورند.

تفاوت ویزا کارت اعتباری و بدهی دانمارک

شرایط دریافت ویزا کارت دانمارک

برای به دست آوردن انواع ویزا کارت دانمارک متناسب با شرایط، شما نیازمند افتتاح حساب جاری یا پس انداز در این کشور اروپایی می باشید. معمولا بانک های دانمارکی جهت افتتاح حساب بانکی از متقاضیان و مشتریان خود شماره CPR و مدارک هویتی مثل پاسپورت یا ID ملی می خواهند. از جمله مدارک دیگری که متقاضیان ویزا کارت بایستی به بانک های دانمارکی ارائه نمایند مدارک سکونتی آنها است. با این توضیح، اکنون مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب ویزا کارت در دانمارک را در زیر لیست می کنیم:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی
  • کارت اقامت یا ویزای دانمارک
  • شماره مالیاتی
  • مدرک اسکان مثل قبض یا اجاره نامه
  • نامه پذیرش دانشگاهی یا قرارداد کار
  • واریز حداقل موجودی

برترین ویزا کارتهای دانمارک 2022

دانمارک عضو اتحادیه اروپا بوده ولی یورو را نپذیرفته است. این کشور در معاملات داخلی خود از واحد پول ملی کرون استفاده می کند. شهروندان خارجی که به دنبال تحصیل یا کار در دانمارک هستند حتما بایستی کارت اعتباری مناسبی برای زندگی در این کشور داشته باشند. در غیر اینصورت خرید کالا و خدمات برای آنها سخت می شود. اما انتخاب بهترین ویزا کارت دانمارک از بین کارت های موجود کار چالش برانگیزی برای این مهاجران محسوب می شود. جهت راهنمائی متقاضیان باید عرض کنیم که بهترین معیارها برای انتخاب برترین ویزا کارت های دانمارک هزینه سالانه، هزینه دریافت نقدی، شرایط اعطای اعتبار، پاداش های خرید و نرخ تبادل ارز می باشد. بر این اساس می توان 3 نوع ویزا کارت برتر دانمارک برای دریافت انتخاب کرد:

کارتهزینه سالیانههزینه دریافت نقدیخط اعتبار تخصیصیامتیازات پاداشنرخ تبادل ارز
Bank Norwegian Credit Cardرایگانرایگانبدون بهرهبه هنگام خرید1.75%
Nordea Credit Cardمتغیرداردهمراه با بهرهبه هنگام خرید
Dnskebank Credit Cardمتغیرداردهمراه با بهرهپاداش خرید بعلاوه امتیازاتی مثل تخفیف دانشجویی3.75%

به نظر می رسد که از میان این ویزا کارت ها نیز بهترین ویزا کارت مربوط به ویزا کارت اعتباری بانک نروژی یا Bank Norwegian Credit Card باشد. چراکه بیشترین امتیازات و پایین ترین هزینه ها را به مشتریان خارجی خود ارائه می کند. اگر شما هم درپی اخذ این ویزا کارت یا ویزا کارت های اروپایی دیگر هستید، توصیه می شود که حتما از مشاوره های برتر کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره جویید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *