مهاجرت

ویزا کارت سوئد

ویزا کارت سوئد

ویزا کارت سوئد توسط موسسات مالی و بانک های این کشور همانند SEB ،Swedbank و غیره در سه دسته کارت اعتباری، کارت پیش پرداخت برای مقیم های سوئد صادر می شود. امکان انجام انواع خرید کالا و خدمات، انتقال پول و دریافت پول از جمله کاربردهای این نوع کارت های پرداخت می باشد. افراد برای داشتن این کارت ها می بایستی از شرایط و مدارک لازم مبنی بر اثبات اقامتی و هویتی برخوردار باشند. در همین رابطه سوالات زیادی مطرح می شود که درنظر داریم در این مقاله به آنها پاسخ دهیم:

  • چگونه و تحت چه شرایطی می توان از بانک های سوئدی ویزا کارت اخذ کرد؟
  • شرایط افتتاح حساب در سوئد 2022 چگونه می باشد؟
  • آیا افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت برای مهاجرت به سوئد ضروری است؟
  • محدودیت های دریافت ویزاکارت سوئد چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند ویزاکارت سوئد را استفاده  کنند؟>
  • هزینه سالیانه ویزا کارت در سوئد چقدر است؟
  • بهترین ویزا کارت های فعلی صادره در سوئد کدامند؟

پادشاهی سوئد کشوری مرفه و زیبا در شمال قاره اروپا و منطقه نوردیک یا شمالگان می باشد. این کشور جزء ملل اسکاندیناوی بوده و از سیستم رفاه مدرن و جامعی برخوردار است. همه ساله مهاجران زیادی برای دست یابی به ویزای اقامت سوئد درخواست می دهند. اما راهیابی و اقامت در این کشور اروپایی شرایط خاص خود را دارد و شما برای کسب موفقیت در این مسیر نیازمند بهره گیری از مشاوره های تخصصی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشید.

سیستم بانکی سوئد

بخش بانکداری سوئد دارای یک ساختار خیلی توسعه یافته بوده و مجموعا از 114 بانک با اندازه و تخصص متفاوت تشکیل می شود. این بانک ها را می توان به 4 دسته بانک های سهام مشترک، بانک های خارجی، بانک های پس انداز و بانک های تعاونی دسته بندی کرد. بزرگترین بانک های کشور سوئد که تقریبا 80% از کل دارایی های تمام بخش بانکداری سوئد را در اختیار دارند از قرار ذیل می باشد:

  • SEB: این بانک در واقع گروه مالی اروپای شمالی به مرکزیت استکهلم سوئد می باشد. SEB علاوه بر خود سوئد در کشورهای اروپایی مختلفی از جمله استونی، لیتوانی، لیتونی، دانمارک، فنلاند، نروژ و نیز آلمان هم شعبه دارد. این بانک از پیشگامان صنعت بانکداری سوئد محسوب می شود.
  • Swedbank: این بانک در سال 1997 با عنوان Foreningssparbanken تاسیس شد. Swedbank در حقیقت شرکت بانکی سوئدی و گروه مالی همراه با عملیات در کشورهای نوردیک و بالتیک است.
  • Handelsbanken: یکی از بانک های اصلی در سوئد با بیش از 460 شعبه و یکی از بزرگترین بانک ها در منطقه نوردیک می باشد.
  • Nordea: این بانک در سال 2000 تاسیس شده و در واقع از ترکیب بانک های Merita Plc، Kreditkas و نیز Unibank تشکیل شده است.

نکته بسیار مهم درباره نظام بانکداری کشور سوئد اینکه سیستم بانکی سوئد طبق تحقیقات انجام شده در رتبه دوم جهانی از نظر شاخص سلامت بانکی قرار می گیرد:

رتبه سوئد در شفاف ترین نظام های بانکی جهان

ضرورت اخذ ویزا کارت سوئد

سوئد جزء مقاصد اصلی مهاجران خارجی است که به اروپا چشم دوخته اند. این کشور مرفه از نظر شاخص استاندارد زندگی در رده یازدهم دنیا قراردارد. میانگین حقوق کار یک فرد سوئدی حدود SEK15800 (کرون) معادل 1441€ (یورو) بوده درحالی که هزینه ماهیانه زندگی فردی در این کشور در حدود SEK7070 (کرون) معادل 750€ (یورو) می باشد. این یعنی اینکه کار در سوئد می تواند موجبات ثروت اندوزی و دست یابی به یک زندگی مرفه را برای مهاجران خارجی فراهم کند:

مقایسه هزینه زندگی و میانگین درآمد در سوئد

با این توضیح داشتن یک حساب شخصی و دریافت ویزا کارت سوئد می تواند اقامت شما در کشور سوئد را آسان ساخته و باعث سرعت بخشی در انجام کارها و امور شخصی شما شود. واریز هزینه تحصیل در سوئد، پرداخت اجاره آپارتمان، خرید بلیط سفر، پرداخت هزینه رستوران، امکان چک موجودی حساب و غیره از جمله کاربردهای متداول ویزا کارت در کشور سوئد می باشد.

انواع ویزا کارت سوئد

ویزا کارت های سوئد در انواع گوناگونی مثل کارت های اعتباری یا کردیت کارت ها، کارت های پیش پرداخت یا prepaid و نیز کارت های بدهی یا دبیت کارت عرضه می شود. تمامی این کارت ها در تراکنش های خود از یک شبکه پرداخت واحدی بنام Visa بهره می گیرند. اما با این حال تفاوت هایی نیز به لحاظ سازوکار عملکردی دارند. معمولا ویزا کارت های پیش پرداخت تا یک سقف مشخصی شارژ شده و قابل مصرف هستند و شرط کاربرد آنها پیش پرداخت وجه مشخصی می باشد که بانک سطح آنرا تعیین می کند.

اما تفاوت دو ویزا کارت اعتباری و بدهی سوئد در این است که آنها در پرداخت های خود از خط اعتباری و منبع مالی متفاوتی استفاده می کنند و هر کدامیک برای کاربرد ویژه ای در نظر گرفته می شود. بدین ترتیب ویزا کارت های اعتباری سوئد از منابع مالی بانک ها مورد نظر بهره گرفته و بانک هر ماه هزینه پرداختی را با دارنده ویزا کارت تسویه می کند.

این نوع کارت ها برای اهدافی همچون اجاره خانه، اجاره خودرو و یا رزرو هتل در سوئد کاربرد متداولی دارد. اما در مورد ویزا کارت های بدهی یا دبیت ها در سوئد می توان شرایط آنها را بدین صورت بیان کرد که پرداخت هزینه ها با این کارت ها مستقیما از طریق حساب شخصی افراد صورت می گیرد. پس مدیریت موجودی شما با این کارت ها آسان بوده و براحتی می توان از این نوع کارت ها در انجام انواع خریدها استفاده کرد.

شرایط اخذ ویزا کارت سوئد

دریافت ویزا کارت سوئد مشروط به افتتاح حساب در این کشور می باشد. فرآیند افتتاح حساب در سوئد دارای شرایط خاصی است و این پروسه به علت بروکراسی و کاغذ بازی کمتر آسان می باشد. در کشور سوئد، مهمترین شرط برای گشایش حساب بانکی نیز داشتن شماره شخصی یا personnumber می باشد. personnumber در واقع شماره شناسه مالیاتی سوئدی می باشد و ارائه این شماره به هنگام افتتاح حساب در بانک های سوئد الزامی است.

افتتاح حساب مقیم های خارجی در سوئد نیز امکان پذیر است اما این امر کاملا به ملیت متقاضیان بستگی دارد. مثلا شهروندان اروپایی برای افتتاح حساب در سوئد نیازی به ارائه personnumber ندارند. اما شهروندان غیر اروپایی جهت افتتاح حساب جاری در سوئد 2022 نیازمند ارائه Personnumber هستند و بدون آن می توانند حساب افتتاح کنند ولی محدودیت هایی در دریافت خدمات بانکی خواهند داشت. از جمله اینکه آنها به ویزا کارت بدهی یا دبیت کارت و نیز بانکداری آنلاین دسترسی نخواهند داشت. در ادامه ارائه مدارک ذیل جهت باز کردن حساب در بانک های سوئدی ضروری می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مجوز اقامتی (اقامت دائم سوئد یا اقامت موقتی این کشور)
  • قرارداد کاری
  • کارت شناسایی یا ID کارت سوئدی

شرایط اخذ ویزا کارت سوئد

بهترین ویزا کارت سوئدی

به نظر می رسد کا از بین انواع مختلف ویزا کارت های موجود در کشور سوئد، بهترین نوع آن مربوط به ویزا کارت اعتباری بانک نروژ ( Bank Norwegan Credit Card) باشد. چراکه اولا هزینه سالیانه آن 0$ (دلار) بوده در ثانی این ویزا کارت به شما امتیاز مایل (miles) می دهد که شما می توانید از این امتیاز در مسافرت های هوائی با خطوط هوایی نروژ استفاده کنید. همچنین از امتیازات دیگر این کارت اعتباری بیمه مسافرتی و عدم اخذ هزینه برای دریافت نقدی از ATM ها می باشد. پس با این ویزا کارت اعتباری در سوئد می توانید بلیط هواپیمایی رایگان و بیمه سفر رایگانی اخذ کنید.

مشخصات ویزا کارت اعتباری بانک نروژ ( Bank Norwegan Credit Card)شرح
بیمه مسافرتیرایگان برای مدت 90 روز
کش پوینت یا امتیاز نقدیتوسط خرید بلیط شرکت هواپیمایی
اعتبار بدون بهرهتا 6 هفته
هزینه سالیانهرایگان
کشورهای تحت پوششفنلاند، دانمارک، سوئد و نروژ

N26؛ بهترین بانک برای خارجی ها در سوئد

N26 یک نوع بانک آنلاین و معتبری می باشد که جزء بزرگترین بانک های آنلاین اروپا هم محسوب می شود. دلایل و امتیازات کاربرد بانک های آنلاین به خاطر هزینه های پایین، خدمات مشتری خوب و دسترسی 24 ساعته به حساب شخصی می باشد. N26 یکی از این بانک های توصیه شده برای مهاجران خارجی است چراکه این یک بانک آنلاینی است که شما می توانید پول کلانی را به ارزهای خارجی واریز کنید. از مزایای دیگر N26 این است که این بانک هیچ گونه هزینه ماهیانه ای برای حساب های جاری دریافت نمی کند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگوئی به سوالات شما درباره شرایط مهاجرت و اقامت در سوئد 2022 می باشیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *