مهاجرت

ویزا کارت سوئیس

ویزا کارت سوئیس

یکی از کارت های پرداخت کاربردی و محبوب در بین مردم سوئیس و شهروندان خارجی مقیم این کشور در سال 2022، ویزا کارت سوئیس می باشد. این نوع کارت بانکی توسط موسسات مالی سوئیسی و خارجی در دو نوع بسیار کاربردی و متدول یعنی کارت اعتباری و کارت بدهی و یک نوع دیگر یعنی کارت پیش پرداخت یا Prepaid Card صادر می شود. همه کس در سوئیس چه شهروندان سوئیسی و چه شهروندان خارجی مقیم این کشور برای انجام امور روزانه خود به نوعی نیازمند کاربرد ویزا کارت هستند. با این مقدمه اکنون به تحلیل و پاسخگوئی به سوالات کلیدی در این باب می پردازیم:

  • شرایط لازم جهت دریافت ویزا کارت کشور سوئیس چیست؟
  • امتیازات داشتن ویزا کارت در سوئیس چیست؟
  • آیا با شرایط افتتاح حساب بانکی در سوئیس آشنا هستید؟
  • بهترین بانک ها و ویزا کارت های سوئیسی کدامند؟
  • هزینه دریافت ویزا کارت چقدر است؟
  • آیا باید مبالغ سنگین در حساب بانکی فرد برای دریافت ویزا کارت باشد؟
  • محدودیت های استفاده از ویزاکارت سوئیس چیست؟

سوئیس به دلیل برترین استانداردهای زندگی و کار در بین کشورهای جهان معروف است. با وجود اینکه پذیرش درخواست برای اقامت سوئیس بسیار سخت شده ولی این مسیر هنوز هم برای دانشجویان، سرمایه گذاران و نیز کارگران ماهر باز است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر علم و تجربه مهاجرتی پرسنل خود آماده یاری هموطنان عزیز در این مسیر عالی می باشد.

ویزا کارت چیست؟

ابتکار ویزا کارت (Visa Card) به عنوان یک کارت پرداخت بین المللی در سال 1958 رونمایی شد. از همان زمان مستر کارت (MasterCard) به عنوان شبکه پرداخت کارتی پیشرو به رقیب اصلی و سنتی ویزا کارت تبدیل شد. اما برخلاف شبکه هایی مثل دیسکاور (Discover) و امریکن اکسپرس (American Express) که کارت ها را خودشان صادر می کنند، ویزا و مستر کارت اساسا به عنوان شبکه هایی مطرح هستند که دارندگان کارت و صادر کنندگان را به فروشندگان و تجار وصل می کنند. در مورد اهمیت و جایگاه ویزا کارت هم باید بدانید که ویزا کارت به عنوان شبکه پرداخت مسلط بر اغلب بازارهای جهانی است. اکنون در جدول زیر به بررسی ابعاد و نفوذ ویزات کارت در سطح جهانی می پردازیم:

آیتمشرح
تعداد کارت صادره در جهان3.3 بیلیون کارت
تعداد کشورها و قلمروهابیش از 200 کشور (بجز ایران، سوریه و سودان)
موسسات اعتباری همکار15900 موسسه
حجم کل11$ تریلیون دلار
ارزهابیش از 160 ارز بین المللی

شرایط ویزا کارت سوئیس

در کشور سوئیس، شما می توانید انواع کارت های پرداخت با برندهای مختلف را در دست مردم مشاهده کنید. Maestro، Diner Club و American Express از جمله این کارت هاست و در این بین انواع کارت Visa نیز در دسترس همگانی قرار دارد. شما در سوئیس همچنین می توانید از کردیت کارت ها یا دبیت کارت های صادره خارج از کشور سوئیس هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اکثر ATM های سوئیسی انواع کارت های پرداخت را قبول می کنند. اما مطلع باشید که استفاده از این کارت ها در سوئیس مثل تمام نقاط دنیا دو نوع هزینه هم در پی دارد:

هزینه استفاده از ویزا کارت سوئیس

درباره سوئیس هم باید به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن اینکه سوئیس جزء اعضای اتحادیه اروپا (EU) نمی باشد و به جای یورو واحد پولی مشترک اروپا از فرانک (CHF) استفاده می کند. یک فرانک به 100 سنت تقسیم می شود. در حال حاضر هر 1€ (یورو) معادل CHF 1.05 (فرانک سوئیس) و هر 1$ (دلار) معادل با CHF0.97 (فرانک سوئیس می باشد). همانطوری که مشاهده می گردد، فرانک یکی از باثبات ترین ارزیهای بین المللی است که نه تنها در سوئیس بلکه دراغلب کشورهای جهان نیز قابل استفاده و به آسانی تبدیل (Exchange) می شود.

افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت سوئیس

جهت دریافت ویزا کارت از کشور سوئیس شما نیازمند افتتاح حسابی در این کشور می باشید. مطابق قانون سوئیس، غیر مقیم های سوئیس که قصد افتتاح حساب بانکی در سوئیس را دارند حتما بایستی حداقل 18 سال داشته باشند. غیر از این، محدودیت های زیادی پیش روی شما وجود ندارد. شما می توانید برای حساب خود از هر ارزی که بخواهید استفاده کنید. همچنین هیچ گونه حداقل موجودی برای افتتاح حساب در سوئیس وجود ندارد. اما برای افتتاح حساب در سوئیس تحویل این مدارک الزامی است:

آیتمشرح
مدرک هویتیپاسپورت معتبر
مدرک وضعیت اقامتویزا، مجوزهای اقامت و کار
مدرک آدرسقبوض تلفن، برق یا اجاره نامه

در سوئیس اداره نظارت بر بازار مالی سوئیس معمولا معروف به FINMA مسئول نظارت بر عملکرد بانک های سوئیسی می باشد. دو بانک بزرگ کشور سوئیس UBS و Credit Suisse هستند که باهمدیگر بیش از 50% از کل اعتبارات بانکی در این کشور را تشکیل می دهند. در واقع سیستم بانکداری سوئیس متشکل از:

  • بانک های بزرگ
  • بانک های خارجی
  • گروه Raiffeisen- بانک های تعاونی
  • بانک های خصوصی
  • بانک های کانتونی

افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت سوئیس

کاربردها و امتیازات ویزا کارت سوئیس

ویزا کارت سوئیس در زندگی روزمره هم برای مهاجران مقیم و هم مهاجران غیرمقیم در این کشور کاربرد بسیار زیادی دارد. شما از طریق این نوع کارت پرداخت می توانید هزینه زندگی در سوئیس را پرداخت نمائید، هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس را به حساب دانشگاه مورد نظر واریز نمائید، بورسیه یا گرانت واریزی به حساب خود را دریافت نمائید، حقوق ماهیانه کار در کشور سوئیس را اخذ نمائید، هزینه های حق بیمه و مالیات (VAT) خود را بپردازید و یا از طریق استفاده از این کارت کسب و کار خود را در سوئیس گسترش دهید و صدالبته به هنگام ضرورت از دستگاه های ATM پول نقد دریافت کنید.

اما قبل از پرداختن به مزایای کاربرد ویزا کارت، بایستی تصریح کنیم که ویزا کارت های سوئیس معمولا در 3 دسته مختلف یعنی Basic ،Signature و یا Infinite برای متقاضیان صادر می شود. بر این اساس، مهمترین امتیازات ویزا کارت های سوئیس در سال 2022 عبارتند از:

ویزا کارت Basicویزا کارت Signatureویزا کارت Infinite
خدمات 24 ساعته، گزارش کارت سرقتی یا مفقودی، جایگزیی فوری کارت، خسارت نقدی فوری، بیمه آسیب تصادف رانندگی، تعهد صفرخدمات 24 ساعته، گزارش کارت سرقتی یا مفقودی، جایگزیی فوری کارت، خسارت نقدی فوری، بیمه آسیب تصادف رانندگی، تعهد صفر، دستیار سفر، حفظ سود، امنیت خرید، کنسلی مسافرت، تاخیر سفر، چمدان مفقودیخدمات 24 ساعته، گزارش کارت سرقتی یا مفقودی، جایگزیی فوری کارت، خسارت نقدی فوری، بیمه آسیب تصادف رانندگی، تعهد صفر، دستیار سفر، حفظ سود، امنیت خرید، کنسلی مسافرت، تاخیر سفر، چمدان مفقودی

بهترین ویزا کارتهای سوئیس

اگر شما هم به دنبال اطلاع از بهترین ویزا کارت های سوئیس هستید بایستی بدانید که انتخاب برترین ویزا کارت سوئیس با توجه به امتیازات فوق و نیز معیارهایی همانند هزینه سالیانه تراکنش ها و نیز نرخ تبدیل ارز و غیره انجام می پذیرد. با توجه به این نکته مهم برترین ویزا کارت های سوئیسی در سال 2022 عبارتند از:

  • PostFiance Visa Classic Credit Card: هزینه سالیانه این کارت در حدود CHF 50 (فرانک) برای کارت اصلی و CHF 20 (فرانک) برای کارت اضافی است. نرخ کش بک 0.6% در سال اول و 0.3% از شروع سال دوم می باشد. این کارت هم اکنون از کاربردی ترین ویزا کارت ها در کشور سوئیس می باشد.
  • LibertyCard Visa Credit Card: این نوع ویزا کارت در سوئیس مناسب کسانی است که مسافرت زیادی انجام می دهند و نیازمند بیمه مسافرتی می باشند. هزینه سالیانه این نوع ویزا کارت در سوئیس حدود CHF 60 (فرانک) می باشد. جوایز و پاداش ها نیز قسمتی از امتیازات مهم این ویزا کارت در سوئیس محسوب می شود.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران روش سعادت با اشراف همیشگی بر انواع موضوعات و مسائل مهاجرتی آمادگی این را دارند تا در زمینه افتتاح حساب و دریافت ویزا کارت یا مستر کارت اروپایی برای دانشجویان، سرمایه گذاران و نیز کارگران ایرانی که مایل مهاجرت به اروپا هستند، مشاوره رایگان ارائه نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزا کارت سوئیس

  1. امیر نورمندی پور گفت:

    سلام‌من‌ساکن‌فرانسه هستم‌و تکایل دارم ویزاکارت سوئیس را دریافت کنم لطفا شرایط اخذ و‌انجام‌این کار را برایم‌توضیح دهید با توجه به اینکه هیچ ادرسی در سوئیس ندارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لطفا از طریق واتس اپ با مشاورین ما در تماس باشید
      09309195303

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *