مهاجرت

ویزا کارت کانادا

ویزا کارت کانادا

ویزا کارت کانادا یکی از ملزومات بسیار مهم و کار راه انداز برای هموطنانی است که به هر دلیلی قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند. دریافت و انتقال پول به غیر، دسترسی آنلاین به حساب، خرید و فروش و انجام انواع معاملات مثل خرید سهام، خرید ملک، خرید خودرو، دریافت حقوق ماهیانه، پرداخت وجوه و شهریه تحصیلی، خرید از فروشگاه ها و غیره از جمله موارد پرکابرد ویزا کارت در کشور کانادا می باشد. اما نکته بسیار جالب و کلیدی درباب بانک ها و سیستم بانکداری کانادا اینکه شما با دریافت ویزا کارت کانادا بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.

چراکه سیستم بانکداری کانادا از نظر شاخص سالم ترین بانکداری در رتبه 1 جهان قرار دارد. شما هموطن عزیز با مطالعه مقاله به روز پیش رو می توانید علاوه بر دست یابی به پاسخ سوالات فوق همچنین با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و در جریان چگونگی اخذ سریع و آسان انواع کارت های اعتباری در کشورهای مختلف جهان قرار گیرید.

سیستم بانکدارای کانادا رتبه اول دنیا

بی گمان بانکداری در کانادا یکی از سالم ترین و مطمئن ترین نظام های بانکی عصر حاضر است. مطابق بررسی ها و مطالعه اجلاس اقتصادی جهان یا World Economic Forum کشور کانادا نیز سالم ترین و برترین نظام بانکی را در جهان دارد. بر طبق این تحقیق، بهترین سیستم بانکی بین المللی یعنی سیستم بانکی کانادا از مجموع 7 امتیاز کل توانسته است به امتیاز 6.8 دست یابد و از این حیث رتبه اول را به خود اختصاص دهد. کشورهای تعقیب کننده کانادا نیز به ترتیب سوئد، لوکزامبورگ، استرالیا، دانمارک و هلند با امتیازات مشابه 6.7 می باشند. در رتبه سوم این رتبه بندی هم بلژیک، نیوزلند، ایرلند و مالت با امتیاز 6.6 قرار دارند.

حقیقتی که نمودار ما هم گواه آن است:

نمودار برترین سیستم های بانکی جهان

تعریف ویزا کارت کانادا و ساز و کار عملکردی آن

ویزا کارت، کارتی است که سمبل و نشان Visa بر روی آن حک شده و این نوع کارت به دارنده آن امکان خریداری همه نوع کالا، خدمات یا اصلا امکان دریافت پول نقدی از ATM ها را فراهم می نماید. در واقع تمامی این تراکنش ها و معاملات در بستر شبکه بین المللی VISA صورت می گیرد. باید به اطلاع برسانیم که خود شرکت ویزا (Visa Company) در ایالات متحده نه کارت اعتباری و نه کارت بدهی برای هیچ کسی صادر نمی کند بلکه شرکای این شرکت در کشورهای مختلف من جمله در کانادا به این امر خطیر می پردازند.

اما سازوکار ویزاکارت های کانادایی چگونه بوده و به چه نحوی کار می کنند. همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد کارت های اعتباری یا بدهی ویزا کارت بر روی شبکه ویزا عمل کرده و کلیه اطلاعات این کارت ها هم توسط دستگاه های POS و هم ATM ها قابل بازخوانی است. در این میان دارنده کارت، فروشنده یا پذیرنده کارت، بانک یا موسسه صادر کننده ویزا کارت و نیز شبکه ویزا (VisaNet) پروسه پرداخت ویزا کارت کانادا را تکمیل می کنند.

کاربردهای ویزا کارت کانادا

ویزا کارت را می توان به عنوان کاربردی ترین ابزارهای مورد نیاز هر فرد خارجی در کشور کانادا دانست. ویزا کارت این کشور وسیله تراکنش های روزمره شما در سراسر کانادا و حتی در سطح بین المللی می باشد. شما در قالب نقش هایی مثل دانشجو در دانشگاه های کانادا، کارگر در شرکت ها و موسسات کانادایی، سرمایه گذار در پروژه های اقتصادی به این نوع کارت پرداخت (Payment Card) بین المللی نیاز مبرمی دارید.

اگر دانشجویی در کانادا هستید پس با ویزا کارت می توانید هزینه تحصیل در کانادا و کلیه خرج و مخارج زندگی خود را پرداخت کنید. اگر کارگر یا کارمند استخدامی در شرکت های کانادایی هستید پس با استفاده از ویزا کارت علاوه بر دریافت حقوق و دستمزد ماهیانه یا روزانه خود همچنین می توانید مالیات ها، حق بیمه و مخارج زندگی خانوادگی خود را هم پرداخت نمائید. سرمایه گذاران در کانادا هم برای راه اندازی و شروع بیزینس خود، پرداخت دستمزد کارکنان خود، واریز هزینه های بیمه تامین اجتماعی و غیره حتما باید به کارت پرداخت معروف و کاربردی مثل ویزا کارت کانادا دسترسی داشته باشند.

انواع ویزا کارت کانادا

بانک ها و موسسات مالی کانادایی مراجع اصلی صدور ویزا کارت در این کشور هستند. هر یک از این بانک ها برای افتتاح حساب جاری و اخذ ویزا کارت کانادا دارای شرایط و الزاماتی هستند که قبل از گشایش حساب باید بدان توجه کرد. اما نکته دیگر در این زمینه توجه به انواع ویزا کارت است. معمولا ویزا کارت ها در کشور کانادا بمانند سایر کشورهای جهان در 4 دسته کردیت کارت، دبیت کارت، کارت پیش پرداخت یا prepaid و گیفت کارت یا کارت هدیه صادر می شود.

کردیت کارت ها یا همان کارت های اعتباری بجای سویچ به حساب جاری یا حساب پس انداز افراد به اعتبار نامحدود بانکی سویچ هستند و در واقع بهنگام استفاده از کارت بجای موجودی خود شخص از موجودی بانک استفاده و در موعد مقرر به تسویه حساب می پردازد. اما در دبیت کارت ها شرایط اینگونه نبوده و شما کاملا به حساب جاری یا حساب پس انداز خود سویچ می شوید و برداشت پول کاملا از طریق حساب شما می باشد. شرایط ویزا کارت های پیش پرداخت و هدیه کاملا متفاوت از دو نوع قبلی است و شما به هیچ وجه امکان شارژ نامحدود نداشته و اغلب می توانید فقط یکبار موجودی به حساب خود شارژ کنید.

انواع ویزا کارت کانادا

بهترین ویزا کارت های کانادا

با توجه به توضیحات فوق، اکنون شاید این سوال هم برای شما پیش بیاید که منی که دانشجو یا کارگر و یا گردشگری در کانادا هستم کدام ویزاکارت مناسب کارم می باشد. برای پاسخ به این سوال ابتداء باید به سراغ بهترین بانک های کانادایی جهت افتتاح حساب و اخذ ویزا کارت رفت. بانک های زیادی در کشور کانادا به امر افتتاح حساب و اعطای ویزا کارت می پردازند. اما از بین این بانک ها بانک هایی مثل Scotiabank، Royal Bank، Toronto-Dominion Bank، HSBC Bank، Western Bank از جمله برترین بانک های کانادایی در ارائه خدمات بانکی پیشرو مخصوصا برای شهروندان خارجی می باشد. اما برترین نوع ویزا کارت کانادایی را می توان با توجه به شاخص ها و معیارهای مهمی مثل نوع کاربردش، هزینه سالیانه، شرایط درآمدی، نرخ سود سالیانه (APR) و غیره مورد ارزیابی قرار داد.

با در نظر گرفتن ترکیبی از شاخص های مذکور ما در جدول زیر برترین ویزاکارت های کانادا را با ذکر مشخصات هر یک لیست کرده ایم:

عنوان ویزا کارتبهترین بخاطرهزینه سالیانهشرایط درآمدیAPR خرید
Scotia Momentum Visa Infinteبهترین کارت اعتباری کش بک120$ (دلار)60000$ (دلار)20.99%
Scotiabank Passport Visa Infinite Cardبهترین کارت اعتباری مسافرتی139$ (دلار)60000$ (دلار)19.99%
TD Aeroplan Visa Infinite Cardبهترین کارت هواپیمایی120$ (دلار)60000$ (دلار)19.99%
Scotiabank SCENE Visa Cardبهترین کارت اعتباری دانشجویی بخاطر پاداشها0$ (دلار)12000$ (دلار)19.99%

شرایط افتتاح حساب و ویزا کارت در کانادا

همانند هر کشور دیگری، افتتاح حساب در بانک های کانادایی تابع شرایط و مقررات خاصی می باشد. از جمله این شرایط آن است که شما بایستی هویت شخصی و نیز اقامتی خود را برای آن شعبه بانک کانادایی ثابت کنید. اما چگونه؟ برای این امر شما بایستی دو شکل از ID معتبر مثل پاسپورت ، کارت شناسایی ملی عکسدار و یا گواهینامه رانندگی خود را به بانک نشان دهید. ایضا ارائه مدرک آدرس سکونتی مثل کارت رای دهنده یا Voter Card یا قبض اشتراک شهری یا همان Utility Bill جزء ضروریات افتتاح حساب کانادایی می باشد.

ناگفته نماند که برخی از بانک های کانادایی مثل Royal Bank پشتیبانی تخصصی و ویژه برای مهاجران خارجی که به تازگی وارد کانادا شده اند ارائه می دهند. هموطنان محترمی که به تازگی ویزای اقامت کانادا را اخذ کرده و یا در فکر مهاجرت به کشور کانادا هستند می توانند برای اخذ مشاوره درخصوص شرایط دریافت ویزاکارت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات پرتکرار درباب ویزا کارت کانادا

در بخش موخره مقاله پیشرو به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده خواهد شد:

  • کاربردهای ویزا کارت کانادا چیست؟ ویزا کارت را می توان به عنوان کاربردی ترین ابزارهای مورد نیاز هر فرد خارجی در کشور کانادا دانست. ویزا کارت این کشور وسیله تراکنش های روزمره شما در سراسر کانادا و حتی در سطح بین المللی می باشد. شما در قالب نقش هایی مثل دانشجو در دانشگاه های کانادا، کارگر در شرکت ها و موسسات کانادایی، سرمایه گذار در پروژه های اقتصادی به این نوع کارت پرداخت (Payment Card) بین المللی نیاز مبرمی دارید.
  • شرایط افتتاح حساب و ویزا کارت در کانادا به چه صورت است؟ همانند هر کشور دیگری، افتتاح حساب در بانک های کانادایی تابع شرایط و مقررات خاصی می باشد. از جمله این شرایط آن است که شما بایستی هویت شخصی و نیز اقامتی خود را برای آن شعبه بانک کانادایی ثابت کنید. اما چگونه؟ برای این امر شما بایستی دو شکل از ID معتبر مثل پاسپورت ، کارت شناسایی ملی عکسدار و یا گواهینامه رانندگی خود را به بانک نشان دهید. ایضا ارائه مدرک آدرس سکونتی مثل کارت رای دهنده یا Voter Card یا قبض اشتراک شهری یا همان Utility Bill جزء ضروریات افتتاح حساب کانادایی می باشد.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *