مهاجرت

ویزای گاردین کانادا

ویزای گاردین کانادا

بسیاری از افرادی که تمایل به ادامه تحصیل فرزند خود در مدارس کانادا دارند در طلب ویزای گاردین کانادا هستند و نسبت به دریافت آن اقدام می نمایند. کشور کانادا به دلیل مزایای فراوان خود و دارا بودن سیستم آموزشی قوی، کشوری مطلوب جهت تحصیل و زندگی محسوب می شود. پیش از اقدام، دریافت اطلاعات در این زمینه بسیار پر اهمیت می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم در خصوص ادامه تحصیل در مدارس کانادا و اخذ ویزای گاردین کانادا برای همراهان فرزند را در اختیار شما عزیزان قرار داده و کارشناسان مهاجرتی موسسه مذکور در همین مقاله به سوالات زیر پاسخ می دهند:

اخذ ویزای گاردین کانادا

اگر متقاضی تحصیل در مقاطع دبیرستان کانادا هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سن شما زیر 18 سال است حتما نیاز به معرفی گاردین جهت تحصیل در کانادا هستید. در ادامه اطلاعاتی در باب ویزای گاردین جهت افراد و دانش اموزان در کانادا خدمت شما توضیح داده خواهد شد، در حقیقت اگر شخصی زیر سن 18 سال جهت تحصیل در کالج و مدارس کانادا اقدام میکند حتما باید تحت حمایت و تکفل یک شخص بالغ به ادامه تحصیل بپردازد، البته این شخص در کانادا می تواند از اعضای خانواده آن شخص و نزدیکان و اقوام آن باشد و در غیر اینصورت یک شخص در کانادا با عنوان قیم انتخاب شود و بعنوان گاردین معرفی شود.

باید دقت کنیم مباحث ویزا گاردین جهت کشور کانادا متفاوت از ویزا گاردین در کشور انگلستان و ویزای گاردین در استرالیا و نیوزلند است. ضمنا ذکر این نکته الزامی است که در صورتی که جهت اخذ Canadian Guardian Visa دانش آموز و فرد متقاضی، اقوام خود را مانند پدر و مادر، جهت گاردین معرفی کند، شخص قیم و مسئول باید مدارک مکفی را به اداره مهاجرت به کانادا جهت درخواست این موضوع ارائه دهد.

مزایا دریافت ویزای گاردین کانادا

اخذ ویزای گاردین کانادا، هم برای والدین و هم برای دانش آموزان با امتیازات ویژه ای همراه خواهد بود. به همین دلیل هر ساله طیف وسیعی از اتباع کشورهای خارجی برای دریافت Canadian Guardian کانادا اقدام می کنند. یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت ویزای گاردین کانادا، مواجه نشدن با بوروکراسی های اداری درخواست ویزا می باشد. به عبارت دیگر، روند درخواست Canadian Guardian Visa به نسبت اغلب ویزاهای تحصیلی در کشورهای مختلف جهان در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. علاوه بر این، والدین دانش آموزان با دریافت ویزای گاردین کانادا می توانند از کیفیت بالای زندگی در این کشور لذت ببرند. در کنار کیفیت بالای زندگی در این کشور، هزینه زندگی در کانادا نیز نسبتا پایین خواهد بود.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر مزایا دریافت ویزای گاردین کانادا به موارد ذکر شده در تصویر زیر توجه فرمایید:

مزایا دریافت ویزای گاردین کانادا

شرایط دریافت Canadian Guardian

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور کانادا، در صورتی والدین بیولوژیکی می توانند برای اخذ Canadian Guardian اقدام نمایند که فرزند زیر 18 سال آنها متقاضی تحصیل در مدارس یا کالج های کانادا بوده و درصدد اخذ ویزای تحصیلی کانادا باشد. تنها در اینصورت است که والدین به عنوان گاردین می توانند با اخذ ویزای مهاجرتی مربوطه به کشور کانادا مهاجرت کرده و اقامت این کشور را اخذ نمایند. در اینصورت والدین به عنوان سرپرست و قیم آن دانش آموز محسوب می شوند.

اما مراحل این فرآیند ویزای گاردین کانادا از قرار زیر می باشد:

فرآیند اخذ ویزای گاردین کانادا

اما برای اخذ این نوع ویزای کشور کانادا، والدین نیازمند اطلاع از شرایط و مدارک لازم هستند. همچنین اطلاع از هزینه های کنسولی اخذ ویزا نیز از اهم موضوعات محسوب می شود که ما در جدول زیر به این موارد اشاره می کنیم:

شرایط و مدارکتوضیحات
مدارک لازمفرم درخواست تکمیلی، پاسپورت معتبر، مدرک اثبات تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه، کپی ویزای تحصیلی دانش آموز و پرداخت هزینه ویزا
مرجع رسیدگی به درخواست هااداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC)
امکان تبدیل به ویزای کاردر صورت یافتن پیشنهاد کاری از کانادا
نوع ویزاویزای اقامت موقتی کانادا
هزینه ویزا1700$ (دلار)+ 13% مالیات

هزینه های اخذ ویزای گاردین کانادا

یکی از موضوعات کلیدی که همواره مورد بی توجهی متقاضیان قرار می گیرد، هزینه درخواست ویزای گاردین کانادا می باشد. زیرا ویزای گاردین کانادا در هر کشوری شرایط و هزینه های متفاوتی دارد. اما خوشبختانه هزینه های اخذ Canadian Guardian Visa برای تحصیل در این کشور، نسبت به سایر کشورهای پیشرفته کمتر خواهد بود. دانش آموزان بین المللی به طور کلی می توانند در یک مدرسه روزانه یا مدرسه شبانه روزی در کانادا تحصیل کنند. اما به طور دقیق، شما باید بین 3500CAD تا 6500CAD (دلار کانادا) بپردازید، تا مدرسه خود را به مدرسه شبانه روزی در کانادا بفرستید. که این مبلغ علاوه بر هزینه های اخذ Canadian Guardian Visa شامل اسکان و برنامه های تفریحی نیز می شود.

در تصویر زیر می توانید با برخی از هزینه های تحصیل که شامل هزینه های اخذ ویزای گاردین نیز می شود آشنا شوید:هزینه های اخذ ویزای گاردیننکات مربوط به ویزای گاردین کانادا

اخذ ویزای گاردین کانادا جهت ادامه تحصیل امر سهل و آسانی نخواهد بود اما این موضوع بسیار مهم و حساس بوده و نیاز به کسب اطلاعات دقیق و بروز از اداره مهاجرت کانادا می باشد. بر فرض مثال گاهی اوقات خود کالج و مدرسه برای تحصیل و اخذ روادید گاردین، نامه ای جهت سفارش و حمایت از دانش آموزان خطاب به سفارت صادر کرده که به اخذ ویزا گاردین کانادا کمک می نماید.

اگر خود دانش آموز نتواند و یا نخواهد والدین خود را جهت Canadian Guardian معرفی کند، میتواند از اطلاعات مربوط به این موضوع در خود کالج ها و دانشگاه استفاده کند، اصولا خود مدارس و کالج های کانادا خانواده هایی را در کانادا دارند و معرفی می کنند تا این خانواده ها به عنوان گاردین و قیم آن فرزند مسوولیت وی را قبول کرده و امکاناتی را در اختیار او قرار دهند. وجود ویزای گاردین در نظام کانادا مفهوم فرهنگی اجتماعی است و زمان اقدام فرد جهت ویزای گاردین بسیار مهم است. در بین گزینه های مربوط به ویزای گاردین و تحصیل در مدارس، هزینه های اخذ ویزای گاردین و وضعیت تحصیل دانش آموزان در کانادا نسبت به سایر کشورها به مراتب مناسب تر و پایین تر است.

نکات مربوط به ویزای گاردین کانادا

قوانین رایج در Canadian Guardian Visa

به طور کلی، قوانین مهاجرت در کانادا برای هر برنامه مهاجرتی متفاوت خواهد بود، بنابراین ویزای گاردین کانادا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. قوانین رایج در Canadian Guardian برای بچه های زیر 12 سال با همراه، به متقاضیان کمک می کند تا در مورد بهترین راه برای درخواست Canadian Guardian در کانادا تصمیم بگیرید. به عبارت دیگر، بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص قوانین رایج در ویزای گاردین کانادا، با مشکلات گسترده ای در این زمینه مواجه خواهید شد. یکی از اصلی ترین قوانین در این حوزه دریافت اقامت قانونی در این کشور می باشد. به طور مثال، والدین دانش آموزی که برای Canadian Guardian Visa درخواست می دهند، باید قبل از خروج از کشور مبدا، برای اقامت قانونی در سفارت کانادا اقدام کنند.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر قوانین رایج در Canadian Guardian کانادا به موارد ذکر شده در این بخش از مقاله توجه فرمایید:

  • برخی از کالج ها یا مدارس معتبر در کانادا گاهی اوقات نامه حمایتی برای دانشجویان در سفارت صادر می کنند، تا به متقاضیان در دریافت Canadian Guardian Visa کمک کنند. اگر این امکان از مدرسه فرزندتان وجود دارد، حتما آن را دنبال کنید.
  • اگر دانش آموزی نتواند و یا نخواهد والدین خود را به عنوان سرپرست معرفی کند، می تواند از طریق وزارت آموزش کانادا به دنبال اقامت در خانه باشد. این روش یکی از رایج ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا با Canadian Guardian می باشد.

مسئولیت های قیم قانونی پس از دریافت Canadian Guardian

دانش آموزان کمتر از 18 سال معمولا باید با والدین یا قیم قانونی خود به کانادا سفر کنند، یا سرپرستی در این کشور داشته باشند که در طول دوره تحصیلی از آنها حمایت کند. برخی از مسئولیت های قیم قانونی پس از دریافت ویزای گاردین در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • شرکت در روند پذیرش دانش آموزان در موسسه آموزشی مورد نظر
  • کمک به ورود دانش آموز به کانادا
  • ملاقات با مشاور تحصیلی یا مشاور راهنمایی در کانادا
  • حمایت در طول سال تحصیلی
  • به عنوان یک تماس رسمی برای مدرسه در مورد پیشرفت تحصیلی و رفتار دانش آموز خدمت کنید.
  • ارائه رضایت برای برنامه ها و فعالیت های دانشگاهی در کانادا در صورت لزوم
  • به والدین دانش آموز در مورد هر گونه مسائل مربوط به سلامت اجتماعی، عاطفی، جسمی یا تحصیلی دانش آموز توصیه کنید.
  • با والدین دانش آموز در مورد وضعیت پیشرفت تحصیلی آنها ارتباط برقرار کنید.
  • ارسال گزارش پیشرفت و کارنامه برای والدین دانش آموز

شرایط اخذ اقامت دائم (PR) از طریق ویزای گاردین کانادا

افراد پس از اخذ ویزاهای موقتی کانادا می توانند با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی خودشان را برای اخذ اقامت دائم (PR) کانادا نیز آماده کنند. منتها بایستی به این نکته توجه داشت که شرط اصلی و لازمه اخذ اقامت دائمی کانادا این است که متقاضی در طی 5 سال گذشته حداقل 730 روز را در کانادا زندگی کرده باشد.در این مورد جالب است این را هم بدانید که موارد زیر نیز جزء همان 730 روز محاسبه می شود:

  • زمان صرف شده برای مسافرت با همسر کانادایی
  • زمان سپری شده برای سفر کاری به یک شرکت کانادایی
  • کار در یک اداره دولتی فدرال یا استانی در خارج

و بعد از دریافت اقامت دائم یا همان PR کانادا نیز می توان با درنظر گرفتن شرایط زیر برای اخذ شهروندی کانادا و بهره گیری از امتیازات آن اقدام کرد:شرایط اخذ اقامت دائم (PR) از طریق ویزای گاردین کانادامقایسه ویزای کاستودین و Canadian Guardian

جهت مقایسه ویزای کاستودین با ویزای گاردین کانادا باید به این نکته اساسی توجه فرمایید که، این نوع از ویزاها شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند. زیرا ویزای کاستودین و Canadian Guardian Visa هر دو به عنوان ویزای همراه کانادا برای محافظت کودکان در طول تحصیل در این کشور عمل می کنند. به عنوان مثال، تفاوت عمده بین ویزای کاستودین و ویزای گاردین کانادا در روند درخواست این ویزاها خواهد بود، زیرا روند درخواست Canadian Guardian Visa بسیار ساده تر است. تنها تفاوت قابل توجه این دو نوع از ویزا برای حمایت از دانش آموزان در کانادا قدرت رهبری متولیان با توجه به استانی است که دانشجویان در آن مشغول به تحصیل هستند خواهد بود.

سرپرست یک فرد بزرگسال مسئول است که شهروند کانادا یا مقیم دائم است و از کودک خردسال مراقبت و حمایت خواهد کرد. نگهبان برای افراد زیر 17 سال و بالاتر اختیاری است، اما افسر می تواند به صورت موردی درخواست کند.
منبع: www.canada.ca

مدت زمان پردازش ویزای گاردین کانادا

تمامی افرادی که به دنبال دریافت ویزای گاردین کانادا برای همراهی فرزندان خود در این کشورهستند، باید به خوبی با مدت زمان پردازش این نوع از ویزا آشنا شوند. به عبارت دیگر، بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص مدت زمان پردازش ویزای گاردین کانادا، با چالش های متعددی در طول روند درخواست ویزای خود مواجه خواهند شد. البته لازم به ذکر است که، مدت زمان پردازش Canadian Guardian کانادا بسته به شرایط و کشور متقاضی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، رسیدگی به پرونده های مهاجرتی متقاضیان ایرانی بیشتر طول می کشد. زیرا امکانات موجود در مدارس شبانه روزی کانادا با ارائه محل اقامت مورد نیاز برای Canadian Guardian یکسان نیست. اما معمولا مدت زمان پردازش ویزای گاردین بین 5 تا 7 ماه خواهد بود، که تمامی متقاضیان باید برنامه ریزی خود را با این مدت زمان پردازش هماهنگ کنند.

پروسه دقیق Canadian Guardian

اغلب خانواده ها از کشورهای مختلف جهان، برای بهره مندی فرزندان خود از سیستم آموزشی پیشرفته و کیفیت زندگی ایده آل در کانادا، برای اخذ Canadian Guardian کانادا اقدام می کنند. به عبارت دیگر، اگر علاقه مند به ادامه تحصیل فرزندتان در کانادا هستید، می توانید برای ویزای گاردین اقدام کنید. به طور کلی، اگر به همراه فرزندتان به عنوان قیم به کانادا مهاجرت می کنید، در نهایت می توانید از طریق برنامه تحصیلات تکمیلی یا سایر برنامه های مهاجرتی کانادا برای اقامت خانواده خود در کانادا درخواست دهید. البته برنامه های مهاجرتی کانادا را می توان در هر زمان تغییر داد و به روز کرد. دانش آموزانی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند می توانند در سنین 5 تا 17 سال برای تحصیل از مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در کانادا اقدام کنند.

البته طبق قانون مهاجرت کانادا دانش آموزان در این گروه سنی باید یک فرد بزرگسال مقیم کانادا را به عنوان قیم خود معرفی کنند. اهمیت و ضرورت همراهی قیم با کودکان زیر 18 سال برای دریافت Canadian Guardian Visa این است که، در صورت بروز مشکل برای کودکان امکان پیگیری برای همراه وجود داشته باشد. به این ترتیب اگر شما به عنوان یکی از والدین کودک یا برادر و خواهر او قصد همراهی دانش آموز را در این سفر دارید، باید برای دریافت ویزای گاردین کانادا اقدام کنید. البته شایان ذکر است که، شما به عنوان والدین یا قیم دانش آموز برای دریافت ویزای گاردین کانادا باید قبل از هر اقدامی از تمامی اطلاعات لازم در مورد شرایط اخذ این نوع از ویزا مطلع باشید.

لزوم دریافت ویزای گاردین کانادا

در اصل وجود گاردین برای فرزندان زیر 18 سال در کانادا و اخذ Canadian Guardian Visa به این دلیل است که فرزند در صورتی که دچار مشکل و مساله شود همراه او امور مربوطه را انجام دهد و دچار مشکل و مساله ای نشود. در صورتی که بیشتر متقاضیان برای مدارس روزانه اقدام می کنند تا مدارس شبانه روزی، بدین دلیل که معمولا جهت مدارس شبانه روری کانادا یا فول برد کانادا امکانات کافی برای دانش آموزان وجود دارد اما جهت مدارس شبانه روزی کانادا این تصور همواره وجود داشته که نیازی به گاردین و اخذ Canadian Guardian می باشد.

منظور این نیست که اگر شخصی متقاضی Canadian Guardian را داراست و برای فرزند خود جهت تحصیل در مدارس کانادا اقدام نموده است، اگر مدارس انگلیسی زبان را بخواهد انتخاب کند و روزانه باشد نیاز به گاردین دارد و اگر شبانه روزی باشد نیاز به گاردین ندارد. توصیه میشود قبل از هر اقدام در خصوص مهاجرت به کشور کانادا و هزینه های میلیونی، مشاوره تکمیلی در باب حقوق مهاجرت دانش آموزان و حقوق حاکم بر قواعد ویزای گاردین در کشورهای مختلف دریافت نمایید و بعد از کسب اطلاعات تکمیلی و حصول اطمینان از امن بودن این اقدام با اطلاعات کامل اقدام بفرمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهنمای شما عزیزان در خصوص تحصیل در کانادا و اخذ ویزای گاردین باشد، برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این خصوص با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص Canadian Guardian

در بخش پایانی مقاله Canadian Guardian Visa پاسخ گوی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • لزوم دریافت ویزای گاردین کانادا چه مواردی است؟ در اصل وجود گاردین برای فرزندان زیر 18 سال در کانادا و اخذ ویزای گاردین کانادا به این دلیل است که فرزند در صورتی که دچار مشکل و مساله شود همراه او امور مربوطه را انجام دهد و دچار مشکل و مساله ای نشود. در صورتی که بیشتر متقاضیان ویزای گاردین کانادا برای مدارس روزانه اقدام می کنند تا مدارس شبانه روزی، بدین دلیل که معمولا جهت مدارس شبانه روری کانادا یا فول برد کانادا امکانات کافی برای دانش آموزان وجود دارد اما جهت مدارس شبانه روزی کانادا این تصور همواره وجود داشته که نیازی به گاردین و اخذ ویزای گاردین می باشد.
  • نکات مربوط به ویزای گاردین کانادا شامل چه مواردی است؟ اخذ ویزای گاردین کانادا جهت ادامه تحصیل امر سهل و آسانی نخواهد بود اما این موضوع بسیار مهم و حساس بوده و نیاز به کسب اطلاعات دقیق و بروز از اداره مهاجرت کانادا می باشد. بر فرض مثال گاهی اوقات خود کالج و مدرسه برای تحصیل و اخذ روادید گاردین، نامه ای جهت سفارش و حمایت از دانش آموزان خطاب به سفارت صادر کرده که به اخذ ویزا گاردین کانادا کمک می نماید.
5/5 - (19 امتیاز)

4 دیدگاه برای “ویزای گاردین کانادا

  1. عسل گفت:

    من به همراه پدرم قصد اخذ ویزای دانش اموزی با 11سال سن را دارم در شهر مونترال به زبان فرانسه در ضمن پدرم کارمند و سابقه کار بیست سال به عنوان مهندس مکانیک و مدیر بدون مدرک زبان لطفا هزینه اخذا ویزا و تمکن مالی مورد نیاز و حساب بانکی را بفرمایید در ضمن در صورت ریجکتی ویزای پدرم اگر ویزا داده نشود تکلیف چیست

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز به مشاوره تخصصی دارید
      پیشنهاد میکنم که با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. سیامک گفت:

    امکان تحصیل به زبان فرانسوی فقط تو کبک هست؟ میشه اگر مدرسه ای در ونکور هست که به زبان فرانسوی تدریس بکنن معرفی کنید
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله تحصیل در شهرهای مختلف استان کبک به زبان فرانسویه
      هدف و انگیزه تون رو بفرمایید بهتر میتونم راهنماییتون کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *