مهاجرت

پاسپورت آفریقای جنوبی

پاسپورت آفریقای جنوبی

روش­ های اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی و اقامت این کشور عبارتند از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و از طریق پناهندگی. کشور آفریقای جنوبی از نظر صنعتی، پیشرفت خوبی داشته و کیفیت زندگی در این کشور نیز قابل قبول می­ باشد. این کشور در جنوب قاره آفریقا قرار دارد و 2 اقیانوس اطلس و هند این کشور را محاصره کرده است. معروف ترین شهر آفریقای جنوبی، شهر کیپ تاون می­ باشد و زبان رسمی مردم این کشور، زبان انگلیسی و پاسپورت این کشور نیز بسیار معتبر است. تابعیت و پاسپورت این کشور از اصل خون پیروی می ­شود و کودک متولد شده، تابعیت پدر و مادر آفریقای جنوبی خود را کسب می­ نماید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد روش­ های اخذ پاسپورت کشور مذکور به متقاضیان می­ باشد.

  • شرایط اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی چیست؟
  • امتیاز اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی در چیست؟
  • ساده ترین مسیر برای دریافت گذرنامه آفریقای جنوبی چیست؟
  • چگونه می توان مسیر دریافت گذرنامه آفریقایی را هموار ساخت؟
  • در صورتی که فردی گذرنامه آفریقای جنوبی را به دست آورد، چه مزایایی برای خانواده او به همراه دارد؟

اعتبار پاسپورت کشور آفریقای جنوبی در 2021

دلایل بسیاری وجود دارد که نشان از اعتبار بالای پاسپورت این کشور در سال 2021 می ­باشد که از آن جمله می­ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان سفر به کشورهای دیگر بدون نیاز به ویزا
  • دارای رتبه 45 در دنیا از نظر اعتبار
  • دارندگان پاسپورت کشور آفریقای جنوبی، امکان سفر به 63 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا را خواهند داشت.
  • امکان سفر به 35 کشور دنیا که به محض ورود می­بایست ویزا دریافت نمایند.
  • بالاترین پاسپورت در قاره آفریقا از نظر اعتبار

روش­ های اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی

اخذ پاسپورت مانند اخذ اقامت این کشور امکان پذیر می­باشد و از راه ­های مختلف می­توان پاسپورت این کشور را بدست آورد. مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی به طرق مختلف امکان پذیر می ­باشد و متقاضیان در صورت واجد شرایط بودن قادر خواهند بود سرانجام پاسپورت این کشور را اخذ نمایند. روش­ های مهاجرت و اخذ پاسپورت به شرح زیر می باشد که در ادامه هر راه به طور جداگانه شرح داده خواهد شد.

  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل
  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار
  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تولد
  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ازدواج
  • مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی

اخذ گذرنامه آفریقای جنوبی از طریق کار

متقاضیان به 2 روش قادر خواهند بود برای کار در این کشور اقدام نمایند. راه اول، درخواست یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما در کشور آفریقای جنوبی می­ باشد و راه دوم از روش ویزای جستجوی کار می­ باشد و در صورت پیدا کردن کار، نهایت به پاسپورت این کشور دست یابید. ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی به متقاضیان فرصت ورود به خاک این کشور و پیدا کردن کار را می­ دهد. از جمله شرایط مهم کار در آفریقای جنوبی، داشتن مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم و سابقه کار می ­باشد. سطح درآمد در آفریقای جنوبی بستگی به سغل هر فرد دارد اما به طور کلی طی سال 2021 به شرح نمودار ذیل است:

سطح درآمد در آفریقای جنوبی

یکی از نکات مهم در مورد کار در این کشور، عدم نیاز به مدرک زبان است و ویزای جستجوی کار یکی از مناسب ترین راه­ ها برای کسب پاسپورت این کشور می­باشد. بعد از 5 سال کار کردن در این کشور، قادر خواهید بود برای اخذ اقامت دائم افریقای جنوبی اقدام نمایید. اگر به مدت 8 سال از اقامت متقاضی گذشته باشد و 4 سال از این 8 سال را در آفریقای جنوبی زندگی کرده باشد، متقاضی پاسپورت این کشور را دریافت خواهد کرد.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه ­های کشور آفریقای جنوبی نیز می­تواند منجر به اخذ اقامت و پاسپورت کشور آفریقای جنوبی شود. دانشگاه های کیپ تاون، استنلبوش و غیره از جمله دانشگاه ­های معروف این کشور می ­باشند. اغلب دروس در دانشگاه ­های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می­شود و هزینه تحصیل در این دانشگاه ­ها در حدود 2500$ الی 4500$ (دلار آمریکا) در سال می ­باشد. برای دریافت پاسپورت متقاضیان می­ بایست ویزای تحصیلی خود را به ویزای تجاری تغییر دهند و در نهایت موفق به کسب پاسپورت و اقامت آفریقای جنوبی شوند.

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش ­های اخذ اقامت و پاسپورت، سرمایه گذاری در این کشور می ­باشد و برای سرمایه گذاری می ­بایست کسب و کار مناسبی در کشور آفریقای جنوبی، راه اندازی نمایید. منبع و منشا سرمایه لازم می­ بایست از خارج از کشور آفریقای جنوبی باشد و نیازی به نقد بودن مبلغ نمی باشد، همچنین برای سرمایه گذاری می ­بایست یک طرح تجاری سودآور ارائه دهید و 60% کارکنان باید از اتباع آفریقای جنوبی باشند. از طریق سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی ابتدا به متقاضیان یک اقامت 2 ساله و سپس یک اقامت 3 ساله اعطا می ­شود و در نهایت بعد از 5 سال، اقامت دائم و بعد از گذشت 8 سال پاسپورت این کشور را دریافت خواهید کرد.

نکات مهم در ارتباط با پاسپورت آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق تولد و ازدواج

پاسپورت این کشور از طریق تولد به فرزندانی اعطا می شود که پدر یا مادر فرزند متولد شده، تابعیت آفریقای جنوبی باشند، زیرا این کشور از اصل خون پیروی می­ نماید. اگر متقاضی خارجی با یک شهروند آفریقای جنوبی ازدواج قانونی نماید و واجد شرایط لازم باشد و از سلامت روانی و جسمانی برخوردار باشد به وی پاسپورت این کشور تعلق می­ گیرد. از جمله شرایط مهم و اصلی اخذ پاسپورت این کشور از طریق ازدواج، اثبات 5 سال زندگی کردن زوجین در کنار هم می ­باشد.

نکات مهم در ارتباط با گذرنامه آفریقای جنوبی

متقاضیان برای اخذ پاسپورت می ­بایست به نکات زیر توجه نمایند:

  • درخواست تابعیت و پاسپورت این کشور، ابتدا باید به وزارت کشور ارائه دهید تا تأیید شود.
  • کلیه مدارک مانند شناسنامه، گذرنامه و دیگر مدارک مربوطه جهت دریافت پاسپورت، باید مورد تایید وزارت کشور آفریقای جنوبی باشد.
  • فرم تقاضای تعیین وضعیت شهروندی در زمان مقرر ارائه گردد.
  • ثابت نمایید که در یک سال اخیر، پیش از ارائه درخواست پاسپورت ، در این کشور اقامت داشته ­اید.
  • در زمان تقاضا، تأییدیه پلیس این کشور از صحت اخلاقی و اجتماعی متقاضی، 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • نامه تأییدیه پذیرش تابعیت مضاعف را ارائه دهید.

اگر متقاضیان خواستار اخذ پاسپورت به روش­ های مختلف می­ باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسات مهاجرتی کشور می ­باشد، می ­توانند شما را در این امر یاری دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *