مهاجرت

پاسپورت هنگ کنگ

پاسپورت هنگ کنگ

یک فرد خارجی زمانی می تواند جهت اخذ پاسپورت هنگ کنگ (HKSAR) اقدام و درخواست نماید که شرایط لازم جهت دریافت آن را دارا باشد. این شرایط در سه حالت امکان پذیر است و بدین صورت که فرد متقاضی یا بایستی جزو شهروندان چینی باشد، یا اقامت دائمی HKSAR را داشته باشد و یا مدارک هویتی و شناسنامه وی متعلق به هنگ کنگ بوده و معتبر باشد. چنانچه فرد متقاضی یکی از شرایط فوق را دارا باشد، پاسپورت جزیره هنگ کنگ (Hong Kong) طی انجام مراحل اداری برای وی صادر گردیده و اعطا می شود. توصیه می گردد برای کسب اطلاعات بیشتر، مقالات نگارش شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایید.

  • شرایط دریافت پاسپورت هنگ کنگ چیست؟
  • آیا می توان با خرید ملک در هنگ کنگ، تابعیت آن را به دست آورد؟
  • مزایای دریافت پاسپورت این کشور چیست؟
  • ساده ترین مسیر برای دریافت پاسپورت این کشور چیست؟

شرایط اخذ تابعیت هنگ کنگ در 2024

بسیاری از اتباع خارجی علاقه بسیار زیادی به زندگی در فضای پر هیاهو و پر جنب و جوش هنگ کنگ داشته و قصد دارند از طریق روش های مهاجرتی متعدد اما قانونی وارد این خاک این کشور شده و اقامت آن را به دست آورند. به طور یقین همه افراد خارجی تمایل دارند زندگی دائمی خود را در جزیره زیبای هنگ کنگ بنا سازند.


اقامت دائمی در هنگ کنگ همان تابعیت تلقی می گردد و یک فرد خارجی در سال 2024 زمانی قادر خواهد بود به اقامت دائمی و تابعیت این کشور دست یابد که حداقل 7 سال در این کشور زندگی کرده باشد. در این صورت حق دریافت پاسپورت هنگ کنگی یا تابعیت هنگ کنگ را دارد. اگر در حال حاضر در هنگ کنگ اقامت دارید، جهت تبدیل اقامت به تابعیت هنگ کنگ نیاز به شرایط و مدارک خاصی دارید.

شرایط اخذ پاسپورت هنگ کنگ در 2024

دولت هنگ کنگ شرایط خاصی برای اتباع بین المللی جهت اعطای شهروندی هنگ کنگ در نظر گرفته است. یکی از شرایط مهم و اصلی مهاجرت به هنگ کنگ و اخذ پاسپورت هنگ کنگی در سال 2024، داشتن اقامت دائمی HKSAR است. بنابراین زمانی جزو شهروندان این کشور محسوب می شوید که تابعیت چینی یا مجوز اقامت دائمی داشته باشید. در این صورت مجاز خواهید بود که به صورت آنلاین اقدامات لازم را در راستای اخذ پاسپورت این کشور به عمل آورید.

اما برای افرادی که قومیت چینی نداشته و اقامت دائمی این کشور را ندارند، صدور پاسپورت امری غیر ممکن خواهد بود. از سوی دیگر ضمن این که متقاضی خارجی جهت دریافت پاسپورت می بایست اقامت دائمی هنگ کنگ را داشته باشد، این قانون در هنگ کنگ وجود دارد که فردی که دارای بستگان چینی نزدیک در هنگ کنگ باشد نیز طی شرایطی می تواند به پاسپورت این کشور دست یابد. پس در مجموع نتیجه گرفته می شود هنگ کنگ کشور مهاجرپذیری نیست.

مستندات لازم جهت اخذ پاسپورت هنگ کنگ

در برخی موارد دیده شده است که فرد دارای اقامت دائمی HKSAR، فاقد کارت شناسایی دائمی هنگ کنگ بوده و مدارک وی ناقص است. در این صورت پیش از آن که اقدامی در رابطه با درخواست پاسپورت نماید، می بایست ابتدا جهت اخذ کارت شناسایی اقدام کند. متقاضیانی که سن آنها از 18 سال به بالا است، ابتدا می بایست فرد درخواست را به صورت آنلاین تکمیل نموده و سپس با بارگذاری عکس رنگی با پس زمینه سفید به همراه سایر مدارک لازم، درخواست خود را اعلام دارند.

مستندات لازم جهت اخذ پاسپورت هنگ کنگ

مدت زمان فرآیند اخذ پاسپورت هنگ کنگ

پس از این که کلیه اسناد و مدارک لازم به علاوه پردازش درخواست گذرنامه یا پاسپورت از سوی متقاضی ارائه و ارسال گردید، روال اداری آن تقریبا 5 روز کاری طول خواهد کشید. در برخی موارد به 10 روز نیز می کشد که شامل درخواست های آنلاین می باشد. در صورتی که عکس خود را در درخواست آنلاین آپلود ننمایید، درخواست شما پردازش و بررسی نمی گردد. بنابراین دقت داشته باشید کلیه اسناد و مدارکی که از شما خواسته می شود را چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، کامل و بدون نواقص ارائه دهید.

قانون تابعیت مضاعف در هنگ کنگ

در بررسی موضوع تبدیل اقامت به تابعیت هنگ کنگ، شرایط خاصی برای مهاجرت به هنگ کنگ و اخذ تابعیت این کشور وجود دارد. هنگ کنگ از قانون تابعیت دوگانه یا تابعیت مضاعف پیروی نمی کند. به عبارت دیگر یک فرد خارجی جهت بدست آوردن تابعیت این کشور می بایست از تابعیت فعلی خود انصراف داده و آن را ترک نماید. افراد خارجی که بدون مدارک اقامتی یا تابعیتی به کار در هنگ کنگ مشغول شوند، مشمول جریمه 350.000$ (دلار آمریکا) می شوند. اما افرادی که ویزای مربوط به تحصیل، کار و غیره را دارند، پس از گذشت 7 سال زندگی در هنگ کنگ، حق تبدیل اقامت به تابعیت هنگ کنگ را دارند و در نهایت به مزیت های شهروندی آن نیز دسترسی می یابند.

روش های مهاجرتی به هنگ کنگ

به طور کلی پاسپورت جزیره هنگ کنگ از اکثر روش های مهاجرتی قابل اخذ است که مهمترین آنها تحصیل یا کار در هنگ کنگ است. البته افرادی که از وضعیت مالی مطلوبی برخوردار هستند و تمایل دارند تجارت خود را در سطح بین المللی و در کشوری مانند هنگ کنگ گسترش دهند، می توانند با سرمایه گذاری در هنگ کنگ و اخذ اقامت این کشور، پس از 7 سال کار و زندگی در آن به تابعیت و پاسپورت هنگ کنگ برسند. ضمنا این نکته را در نظر داشته باشید که هنگ کنگ در خصوص تولد فرزند، هیچ گونه تابعیتی اعطا نمی کند و در حال حاضر هیچ قانونی در این راستا تصویب نگردیده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید که پیش از هر گونه اقدام، شرایط کلی مهاجرت به هنگ کنگ را از طریق مقالات نگارش شده بررسی کنید.

سوالات کلیدی درباره پاسپورت هنگ کنگ

در جستجوی بهترین پاسپورت های جهان، به سرعت می توان به هنگ کنگ رسید. این کشور در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته است. شهروندان این کشور به راحتی می توانند به بسیاری از کشورهای جهان مهاجرت کنند. در همین رابطه می توان به این نکته توجه داشت که روش های مهاجرت به این کشور محدود است. همین مسئله سبب شده است که خارجی های زیادی نتوانند به پاسپورت آن دسترسی پیدا کنند. روش های دسترسی به این پاسپورت نیز ساده نیست. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا پاسپورت هنگ کنگ معتبر است؟ بله در این کشور پاسپورتی وجود دارد که در بین کشورهای تراز اول جهان، رتبه 19 را در اختیار گرفته است.
  • با استفاده از پاسپورت این کشور، به چه کشورهایی می توان سفر کرد؟ سفر به 172 کشور جهان ممکن می شود که نشان از قدرت بالای این پاسپورت دارد.
  • چه کسانی می توانند پاسپورت این کشور را به دست آورند؟ همه شهروندان این کشور می توانند با تولد خود، این پاسپورت را به دست آورند. علاوه بر این، شهروندان خارجی که اقامت قانونی در این کشور داشته باشند نیز از شانس خوبی برای دریافت پاسپورت برخوردار خواهند بود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *