ویزای تحصیلی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا

در صورتیکه شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در رابطه با مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا می باشید مقاله فوق را مورد مطالعه قرار دهید. سیستم آموزشی در این کشور کاملا جامع و گسترده می باشد و از جمله جوامعی می باشد که سیستم آموزشی آنها به صورت آکادمیک و پایه ای و هم چنین بین المللی می باشد. فرایند آموزشی موجود در این کشور می تواند به عنوان یک سامانه مورد شناخت قرار گیرد و دلیل این موضوع این امر می باشد که تمامی ایالت ها و هم چنین مناطق گوناگون دارای مسئولیت های متفاوت در سامانه آموزشی خود از مقطع ابتدایی تا مقطع دانشگاه می باشند.

جالب است بدانید که در این کشور وزارت خانه ای به نام آموزش و پرورش وجود ندارد که بتواند درسطح ملی اقدام نماید. اما یک مکانیزم ملی در زمینه تشخیص و همچنین تبدیل مدارک برای ایالت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و این موضوع به این معنا می باشد که کلیه مشاوران آموزشی ملزم به داشتن اطلاعات ویژه و به خصوص هر ایالت می باشند و می توان گفت که نیازی به وجود اطلاعات ملی نمی باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده راجع به مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا اطلاعاتی ارائه شده است.

مقاطع تحصیلی برای پذیرش در کانادا

اشخاص متقاضی پذیرش تحصیلی در کانادا بعد از موفقیت در اتمام مدارس در این کشور می توانند وارد 3 مکان آموزشی شوند. این 3 مکان عبارتند از کلیه کالج های آموزشی، کلیه موسسات فنی موجود در این کشور و کلیه دانشگاه های موجود در این کشور. در ادامه این نوشتار به بررسی کلیه این مکان های آموزشی خواهیم پرداخت.


مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از کالج های کشور کانادا عبارتند از به همراه داشتن مدرک دیپلم و همچنین نمره آیلتس 6 با این توضیح که در صورت نداشتن این مدرک اشخاص ملزم به گذراندن دوره زبان می باشند. دانشجویانی که موفق نشده اند در دوره دبیرستان معدل مورد نیاز را برای اخذ پذیرش در دانشگاه های مقصد کسب نمایند، بعد از اقدام برای تحصیل در این کالج ها و هم چنین تقویت زبان انگلیسی خود می توانند با کسب حد نصاب نمرات، به دانشگاه مقصدشان راه یابند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در کانادا با سایر مقاطع متفاوت است.

پذیرش تحصیلی در مدارس کانادا

مدارس کانادا از سن 5 تا 17 است که از ساعت 5 تا 6 عصر و سطوح 1 تا 12 را دربرمیگیرد که شامل موارد ذیل است:

  • ابتدایی از سطح 1 تا 7
  • دبیرستان مقدماتی (اول) از سطح 7 تا 9
  • دوره دبیرستان پیشرفته (دوم) سطح 9 تا 12

نکته ای که برای پذیرش تحصیلی کانادا در دوره مدرسه وجود دارد این است که به دلیل اینکه افراد زیر 18 سال نیازمند قیم خواهند بود و این روزها کانادا به والدین اجازه قیمومیت نمیدهد. در نتیجه باید از مدارس شبانه روزی که عنوان قیم یا (گاردین) را دارند پذیرش گرفت که باید هزینه یک سال تحصیل و زندگی که از 25000$ تا 45000$ (دلار کانادا) است، پذیرش گرفت.

کلیات مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کشور کانادا

اشخاصی که قصد تحصیل در دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزش عالی در کشور کانادا را دارند می بایست در ابتدای امر آگاهی خود را نسبت به مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی تکمیل نمایند که برای اخذ پذیرش از مدارس کشور کانادا مدارک زیر مورد نیاز است:

  • ارائه گواهی دال بر پرداخت هزینه پذیرش
  • به همراه داشتن مدرکی که بیانگر تحصیل شخص متقاضی به انضمام آدرس کدپستی و شماره تماس باشد.
  • ارائه مدارک هویتی این اشخاص که در برگیرنده نام و سایر مشخصات در مورد والدین دانش آموز باشد.
  • به همراه داشتن اسکن یک عکس که دارای ویژگی های پاسپورتی باشد.
  • اسکن ترجمه کارنامه 3 سال اخیر دانش آموز
  • به همراه داشتن اسکن پاسپورت این اشخاص

بررسی مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کشور کانادا

مراحل و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا

از مراحل مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور کانادا عبارتند از اقدام به گذراندن 12 سال دوران مدرسه، اخذ مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 و مقطع کارشناسی در این کشور به میزان 4 سال است که دانشجویان ملزم به گذراندن این دوره می باشد.

در جدول زیر به بررسی اصلی ترین دانشگاه ها و میزان دانشجویان خواهیم پرداخت.

دانشگاهتعداد دانشجویان مقطع لیسانسمیزان دانشجویان
دانشگاه تورنتو6066074760
دانشگاه یورک4664052290
دانشگاه بریتیش کلمبیا3750145484
دانشگاه کبک مونترآل3310039670
دانشگاه اتاوا3150036460
دانشگاه ریرسون 3020031770
دانشگاه انتاریوی غربی2950034100
دانشگاه آلبرتا2943031250
دانشگاه ازابسکا2909031259

در ادامه این مقاله به صورت تفکیک شده و مجزا به بررسی مدارک مورد نیاز مقاطع تحصیلی خواهیم پرداخت. جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی به مدارک تحصیلی و ریز نمرات اخذ شده تا قبل از مقطع کارشناسی نیاز می باشد و با توجه به اینکه در اکثر موارد پذیرش تحصیلی کانادا بصورت آنلاین صورت می پذیرد، اسکن با کیفیت این مدارک بسیار با اهمیت می باشد.

مدارک لازم برای متقاضیان کارشناسی ارشد در کانادا

مدارک لازم اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا با توجه رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی نیز متغیر می باشد و دانشجویانی که تمایل به اخذ پذیرش در این مقاطع دارند، می بایست علاوه بر در نظر گرفتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا از سایر موارد نیز آگاهی کامل داشته باشد. متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا برای اخذ پذیرش باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • به همراه داشتن اسکن از کلیه مدارک تحصیلی به انضمام برگه ای که در بر گیرنده ریز نمرات از مقطع لیسانس و هم چنین فوق لیسانس باشد البته در صورتی که وجود داشته باشد.
  • ارائه اسکن پاسپورت دارای اعتبار
  • ارائه سابقه و رزومه تحصیلی
  • به همراه داشتن مدرک زبان که بیانگر میزان تسلط شخص به زبان باشد.
  • به همراه داشتن چندین توصیه نامه از اساتید سابق شخص که تعداد آنها 2 یا 3 عدد باشد.
  • ارائه یک قطعه عکس
  • به همراه داشتن مدرکی که بیانگر آدرس به انضمام کدپستی شخص و هم چنین شماره تماس وی باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کانادا، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی میرسد که از اهمیت زیادی برخوردار است. مثلا اگرچه ممکن است دانشگاهی در کانادا بدون داشتن مدرک زبان به صورت مشروط به دانشجویی پذیرش دهد اما اگر آن فرد بالای 18 سال سن داشته باشد در غالب موارد بدون مدرک زبان معتبر موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا نخواهد شد.

برخی دیگر از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کاناداتوضیحات
پاسپورتپاسپورت فرد باید بیش از 6 ماه پس از اتمام دوره تحصیلی وی در کانادا اعتبار داشته باشد
عکس پاسپورتیفرد باید عکس پاسپورتی جدید و پشت سفیدی را ارائه نماید که صورت وی در آن کامل مشخص باشد
مدرک زبانمدرک زبان آیلتس، تافل و غیره
نامه پذیرشنامه پذیرش قطعی از دانشگاه یا کالج مورد نظر در کانادا به همراه اطلاعات دقیق دوره تحصیلی و مشخصات دانشجو
پرداخت هزینه ویزاهزینه سفارت کانادا برای صدور ویزای تحصیلی مبلغ 150$ (دلار کانادا) می باشد
گواهی عدم سوء پیشینه کیفریگواهی عدم سوء پیشینه کیفری باید ترجمه رسمی گردد و به سفارت کانادا ارائه گردد
محل اقامتاجاره نامه هاستل، خوابگاه، آپارتمان و غیره در کانادا برای اثبات تهیه محل اقامتی در کانادا باید ارائه گردد

نکات کلیدی جهت ارائه مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند، باید به خوبی با نکات کلیدی جهت ارائه مدارک برای پذیرش تحصیلی در کانادا آشنا شوند. به عبارت دیگر، تمامی متقاضیان قبل از مهاجرت به کانادا باید مطمئن شوند که واجد شرایط ورود به این کشور هستند. به این ترتیب باید در قدم اول تمامی مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در این کشور را فراهم کنند. برخی از این نکات به شرح زیر می باشند:

  • ارائه یک مجوز تحصیلی معتبر یا معرفی نامه که نشان می دهد شما برای مجوز تحصیل در این کشور تایید شده اید.
  • حضور در یک موسسه آموزشی تعیین شده توسط دولت کانادا
  • در زمان معین تعیین شده برای درخواست خود اقدام نمایید.

قوانین جدید برای ارائه مدارک لازم پذیرش تحصیلی در کانادا

طی سالهای اخیر اداره آموزش و پرورش کانادا با همکاری وزارت امور خارجه این کشور قوانین جدیدی را جهت ارائه مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا ارائه کرده است. به این ترتیب، اتباع کشورهای خارجی بدون رعایت این قوانین با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست خود مواجه خواهند شد. کانادا در حال حاضر میزبان بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی است، به همین جهت سقف موقتی را برای درخواست های مجوز تحصیلی تایید شده وضع کرده است. به طور مثال، دانشگاه ها و کالج های کانادا از تصمیم برای محافظت از دانشجویان بین المللی در برابر بازیگران استقبال کرده اند.

علت انتخاب کانادا برای تحصیل از سوی دانشجویان خارجی

میزان دانشجویان بین المللی که در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند بیش از 30000 نفر است که این تعداد مستلزم داشتن حق اقامت و یا حتی حق کار در این کشور هستند. کانادا از چندین دهه گذشته یکی از محبوب ترین کشورها برای دریافت ویزای دائمی اقامت بوده است، هزاران نفر از مهاجران خواستار حرکت به کانادا برای کار و زندگی با خانواده های خود هستند در نتیجه دلیل اصلی این موضوع روند انعطاف پذیری مهاجرت به این کشور توسط مهاجران پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC) می باشد که موجب می شود ویزای تحصیلی کانادا مورد تمجید قرار گیرد.

کانادا که کشور زیبایی از لحاظ طبیعی است، دارای اقتصادی پیشرفته است و این کشور دارای چند ملیت چند فرهنگی شامل جوامع مهاجر بزرگ مانند کشور هند است.  در نهایت شما هم در راستای تکمیل اطلاعات خود می توانید با مراجعه به مقالات سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید. همچنان برای اخذ اطلاعات بیشتر و بهتر در این زمینه توصیه می شود نسبت به مطالعه مقاله بررسی شرایط تحصیل در کانادا اقدام نمایید.

سوالات متداول در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا می باشیم:

  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا چیست؟ ارائه گواهی دال بر پرداخت هزینه پذیرش، به همراه داشتن مدرکی که بیانگر تحصیل شخص متقاضی به انضمام آدرس کدپستی و شماره تماس باشد، ارائه مدارک هویتی این اشخاص که در برگیرنده نام و سایر مشخصات در مورد والدین دانش آموز باشد.، به همراه داشتن اسکن یک عکس که دارای ویژگی های پاسپورتی باشد، اسکن ترجمه کارنامه 3 سال اخیر دانش آموز و به همراه داشتن اسکن پاسپورت این اشخاص
  • مدارک لازم برای متقاضیان کارشناسی ارشد در کانادا چیست؟ به همراه داشتن اسکن از کلیه مدارک تحصیلی به انضمام برگه ای که در بر گیرنده ریز نمرات از مقطع لیسانس و هم چنین فوق لیسانس باشد البته در صورتی که وجود داشته باشد، ارائه اسکن پاسپورت دارای اعتبار، ارائه سابقه و رزومه تحصیلی، به همراه داشتن مدرک زبان که بیانگر میزان تسلط شخص به زبان باشد، به همراه داشتن چندین توصیه نامه از اساتید سابق شخص که تعداد آنها 2 یا 3 عدد باشد، ارائه یک قطعه عکس، به همراه داشتن مدرکی که بیانگر آدرس به انضمام کدپستی شخص و هم چنین شماره تماس وی باشد.
4.9/5 - (47 امتیاز)

4 دیدگاه برای “مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در کانادا

  1. امین یحیایی گفت:

    با عرض سلام
    برای اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس ارئه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی الزام است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اونها هم باید ارائه بشه

  2. سهیل گفت:

    سلام و خسته نباشید من چند تا سوال داشتم که ممنون میشم راهنمایی کنید!!!
    برای تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا به مدرک پیش دانشگاهی نیاز دارم؟ من سال 12 رشته کامپیوتر (کاردانش) هستم و در این 3 سال معدل و نمره دروسم بیشترشون بین 17 تا 19 بوده، امسال میخوام برم دانشگاه(فنی حرفه ای) در مقطع کاردانی و دو شاخه: IT و نرم افزار مد نظرمه و تمام دانشگاه های ایران برای ورود در مقطع کاردانی ناپیوسته هستن ولی نرم افزار پیوسته و بدون پیش دانشگاه و میخوام بدونم که برای تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا نیاز به پیش دانشگاهی دارم یا خیر؟ و اگه به نیاز پیش دانشگاهی دارم، میتونم الان اقدام به اخذ مدرک کنم یا هر مقطع پیش دانشگاهی متفاوتی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله بایستی مدرک پیش دانشگاهیتون رو اخذ کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *