ویترین

بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

امروزه بهترین دانشگاه های پزشکی جهان مورد تقاضای بسیاری از متقاضیان می باشد. اخذ پذیرش از کشورهای مختلف امکان پذیر می باشد اما اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر نیاز به تحقیق و بررسی دارد و همواره افراد باید از مواردی مانند:

  • اخذ پذیرش پزشکی در کدام کشورهای اروپایی رایگان می باشد؟
  • اخذ پذیرش پزشکی در از انگلستان به چه صورت می باشد؟
  • اخذ پذیرش پزشکی از کشورهای غیر اروپایی به چه صورت می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در کدام کشورهای جهان قرار دارند.

اطلاع یابند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان را مورد قیاس و بررسی قرار می دهند. چنانچه در پی یافتن وکیل مهاجرت متخصص برای پذیرش در رشته پزشکی و پزشکان متخصص هستید یا دنبال این هستید تا اطلاعات مناسبی برای تحصیل پزشکی و رشته دندانپزشکی از پایه یا در مقطع تخصص پزشکی و فلوشیپ اخذ نمایید، در این صفحه مطالب بسیار کاربردی خواهید یافت.

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

متقاضیانی که تمایل به تحصیل در رشته پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی را دارند و خواهان ساختن آینده ای متفاوت برای خود نیز می باشد، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر اروپایی یا آمریکایی در رشته پزشکی و دندانپزشکی این امر را برای خود رقم زنند. شرایط اخذ پذیرش پزشکی در هر کشوری یکسان نمی باشد که اشخاص متقاضی قبل از هر گونه اقدامی در این باب می بایست شرایط پذیرش هر کشوری را در خصوص سن، مدرک تحصیلی، سوابق کاری و رزومه کشور مورد نظر در خصوص صدور پذیرش و ویزا نیز بررسی نماید.


اما اکنون بد نیست که کمی هم درباره برترین دانشگاه های علوم پزشکی جهان در سال 2024 بدانید. این رتبه بندی بر طبق رنکینگ های دانشگاهی QS و بر اساس چهار شاخص شهرت آکادمیک، شهرت کارفرما، استنادهای پژوهشی به هر مقاله و H-index انجام شده است. نتیجتا 10 دانشگاه علوم پزشکی برتر بین المللی به صورت جدول زیر می باشد. نکته جالب توجه اینکه برترین دانشگاه علوم پزشکی جهان در سال جدید نیز دانشگاه هاروارد آمریکا است. این امر نشانگر قدرت و جایگاه برتر نظام آموزش پزشکی آمریکا در جهان می باشد.

رتبه بین المللینام دانشگاه پزشکیمحل
1دانشگاه هارواردآمریکا
2دانشگاه آکسفوردانگلستان
3دانشگاه کمبریجانگلستان
4دانشگاه استنفوردانگلستان
5دانشگاه جان هاپکینزآمریکا
6موسسه کارولینسکاسوئد
7دانشگاه کالیفرنیا (لس آنجلس)آمریکا
8دانشگاه ییل آمریکاآمریکا
9موسسه فناوری ماساچوست (MIT)آمریکا
10کالج دانشگاهی لندنانگلستان

اهمیت تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

رشته پزشکی یکی از رشته های بسیار مهم در جهان امروز است. افرادی که می خواهند این رشته را برای تحصیل خود انتخاب کنند، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشند. نظام پزشکی کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارد. درنتیجه در صورتی که فرد بخواهد در یکی از بهترین کشورهای جهان کار کند، باید از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان نیز پذیرش دریافت کرده باشد. برخی از مهم ترین امتیازهایی که تحصیل رشته پزشکی در بهترین دانشگاه های جهان به همراه دارند عبارتند از:

  • امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی
  • شانس ورود به بهترین مراکز درمانی و تحقیقاتی جهان
  • دسترسی به آخرین تکنولوژی های روز جهان
  • تحصیل در دانشگاه های تولید کننده علم
  • امکان استفاده از کمک هزینه های دولتی خارج از دانشگاه
  • اعتبار بالای مدرک تحصیلی در اکثر کشورهای جهان
  • سهولت ورود به بازار کار پس از تحصیل

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر انگلستان

اشخاصی که تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در قاره سبز اروپا را نیز دارند، انگلستان نیز می تواند از گزینه های این افراد محسوب شوند. مدارس و دانشگاه های انگلستان از برترین رتبه های پزشکی و طبابت برخوردار هستند. جهت گرفتن پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی (دکترای حرفه ای) در کشور انگلستان اشخاص دو نوع مدل انتخابی برای مطالعه این رشته ها نیز خواهند داشت.

دوره های دو ساله A Level در انگلستان

در این روش می بایست 2 سال کالج در مقطع A Level مطالعه شود و پس از آن دانشجویان نیز می توانند وارد رشته پزشکی و رشته دندانپزشکی شوند که البته دانستن این مورد امری حیاتی می باشد که در پایان دوره A Level که دوره ای شبیه دوره مقطع پیش دانشگاهی در ایران می باشد، اخذ نمرات بالا به عنوان نمرات پیش نیاز محسوب شده و فرد متقاضی رشته پزشکی بهتر است که در کلینیک ها و بیمارستان ها در کنار دیگر پزشکان و اطبا به عنوان داوطلب کار کند.این خود امتیازی بالا برای موفقیت فرد در اروپا و در نهایت توصیه نامه ای از این استاد یا بیمارستان و کلینیک دریافت کند.

دوره های یک ساله کشور انگلستان

در این روش، متقاضی به طور سریع دوره را مورد مطالعه قرار داده و ظرف یکسال آن را سپری می کند. این دوره کلا فشرده تر می باشد و نام اختصاری و انگلیسی آن Foundation می باشد. معمولا این کالج ها با دانشگاه های رشته پزشکی انگلیس، ایرلند و سایر کشورها طرف قرارداد هستند و فرد دانش آموز یا دانشجو در صورت اخذ نمرات مفید و مورد قبول، وارد رشته پزشکی می شود.

در انتها کارت نظام پزشکی انگلستان را پس از طی کردن تحصیلات آکادمیک دریافت می کند و می تواند بعد از فارغ التحصیلی در رشته های پزشکی در انگلیس، مشغول به فعالیت شود.داشتن مدرک رشته پزشکی انگلستان مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان ایران و می توان گفت تمام کشورهای جهان است و هیچگونه پیش شرط و پیش نیازی ندارد. طریقه بعدی گرفتن پذیرش رشته پزشکی در خارج از کشور و دیگر کشورهای اروپا در دانشگاه های عضو اتحادیه شنگن است.

معرفی بهترین بهترین دانشگاه های پزشکی جهان در آلمان

یکی از کشورهای عضو اتحادیه شنگن که محل مناسبی برای گرفتن پذیرش پزشکی و دندانپزشکی می باشد کشور بزرگ آلمان است. این کشور از نظر رتبه بندی دانشگاهی هم صاحب نام و شهره جهانی می باشد. از این رو پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های کشور آلمان برای رشته پزشکی و دندانپزشکی دارای شروطی نطیر گذراندن دوره های مقدماتی است. از جمله داشتن و ارائه مدرک زبان آلمانی، همچنین گذراندن و اخذ نمرات علوم پایه پزشکی و رشته دندانپزشکی که سختی ها و صعوبت خاص خود را دارد و عملا می توان گفت دست نیافتنی می باشد.

در این میان از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان 2024 می توان به دانشگاه های زیر اشارع نمود:

  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه آخن
  • دانشگاه لوبک
  • دانشگاه وایتن/ هردک
  • دانشگاه مونستر

اما شرایط پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر آلمانی به صورت زیر می باشد:

شرایط پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر آلمانی

تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی در اتریش

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اتریش مانند دانشگاه مدیکال وین جهت پذیرش دانشجو در این رشته ها پیش شرط های خاصی دارد. دانشجو ابتدا باید درخود ایران در کنکور تجربی یا همان پزشکی و دندانپزشکی قبول شده باشد یا معدل فوق بالایی کسب کرده باشد و در رشته های پزشکی ایران قبولی آورده باشد تا بتواند از دانشگاه های معتبر اتریش اخذ پذیرش کند. اساسا گرفتن پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های معتبر کشور اتریش با همه رشته های دیگر برای پذیرش در اتریش متفاوت است.

در نمودار پایین نیز می توان با شرایط اصلی پذیرش از دانشگاه های پزشکی معتبر اتریش 2024 آشنا شد:

شرایط پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر آلمانی

مجدد ذکر می کنیم که بهترین راه ورود به دانشگاه های پزشکی اتریش در رشته پزشکی و دندانپزشکی، داشتن پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های معتبر کشورهای اروپایی است که راحت تر پذیرش می کنند که از طریق تبدیل پذیرش و ویزا فرد می تواند به کشور اتریش نقل مکان کند. در این صورت فرد معمولا بعد از چند ترم به دانشگاه وین (اتریش) منتقل شده که مدرک دانشگاه ملی وین یا مدیکال وین کاملا مورد تأیید وزارت بهداشت بوده و هیچگونه پیش شرطی وجود ندارند. البته ذکر این نکته اساس است که بهترین کشور در این زمینه برای تبدیل و انتقال به اتریش کشور مجارستان می باشد که در زیر بررسی خواهیم کرد.

تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی در اتریش

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر مجارستان

پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از دانشگاه های معتبر و نسبتا ارزان کشور مجارستان بی تردید امری آسان تر از پذیرش پزشکی و دندانپزشکی از کشورهای نظیر کشور آلمان و اتریش می باشد. گرچه مدرک پزشکی انگلستان، آلمان و اتریش از مدرک پزشکی مجارستان معتبرتر می باشد اما مدرک پزشکی کشور مجارستان مورد تایید کشورهای درجه یک دنیا نظیر آمریکا و کانادا بوده و همچنین مورد قبول تمام کشورهای حوزه شنگن است.

مدرک دانشگاه های کشور مجارستان در رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و مانند آن با پیش شرط و به صورت مشروط در ایران قبول می شود. اشخاص باید در کشور ایران دوباره دوره های تکمیلی را بگذرانند و همچنین آزمون هایی را نیز پشت سر بگذرانند تا بتوانند به عنوان پزشک حق داشتن مطب و کارت نظام پزشکی ایران را بگیرند. برای ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور مجارستان متقاضی لازم دارد تا به سطح زبان خوبی برسد که نیاز به IELTS 5.5 یا 6 دارد.

پس اگر شخصی مدرک زبان آیلتس یا تافل ندارد می تواند در کالج ها و مدارس زبان ارزان درکشور مجارستان ثبت نام کرده و پس از آن وارد دانشگاه شود. ذکر این نکته لازم است که کشور مجارستان جزو محدود کشورهای حوزه شنگن است که روی پذیرش کالج زبان ویزا صادر می کند و از شانس بالایی برخوردر می باشد. معمولا سالیانه عده زیادی در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی انگلستان، اتریش، آلمان و مجارستان تقاضای پذیرش می کنند و تنها اشخاصی که شرایط لازم را دارند موفق به اخذ پذیرش می گردند.

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر جمهوری چک

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی کشور جمهوری چک مانند دانشگاه کشور مجارستان مورد تأیید وزارت بهداشت ایران به صورت مشروط می باشد. شرایط زندگی و امنیت در خصوص جمهوری چک به حد و اندازه سطح امنیت درکشورهای اتریش و آلمان نیست. هرچند که دانشگاه های پزشکی کشور چک دانشگاه بی اعتبار نمی باشند و اخیرا نیز دانشجویانی جهت پذیرش در دانشگاه کشور چک درخواست نموده و اقدام کرده اند.

البته یک نکته منفی کشور چک در حال حاضر عدم ارائه وقت سفارت مناسب برای متقاضیان تحصیل و ویزای تحصیلی می باشد یعنی اینکه سفارت این کشور در ایران در حال حاضر به سختی وقت مصاحبه برای اخذ روادید به ایرانی ها می دهد و از این جهت کار را سخت کرده است. توصیه مشخص ما این است که در کشورهایی درس پزشکی خوانده شود که از نظر دارا بودن رنکینگ و معتبر بودن مدرک بالاترین رتبه را دارا هستند و امکان داشتن شغل و اجازه طبابت و تحصیل و کار بعد از دوره پزشکی عمومی را هم مقدور سازند.

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر آمریکا

آمریکا و اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در آمریکا از دانشگاه های معتبر این کشور از موضوعات مورد علاقه بسیاری از دانشجویان است زیرا دانشجویان رشته های مختلف به این کشور به عنوان یک کشور علمی با مدارکی با رتبه بالا نگاه می کنند. مدرک پزشکی و دندانپزشکی در اکثر دانشگاه های آمریکا مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است و در اکثر کشورهای دنیا این مدرک بدون هیچگونه پیش نیازی مورد تأیید می باشد. دوره های پزشکی درکشور آمریکا 7 ساله می باشد و فرد متقاضی باید در ابتدا 4 سال علوم پایه را در دانشگاه های این کشور بخواند و بعد از آن وارد دوره کارورزی و اصطلاحا رزیدنتی شود.

برای پی بردن به اهمیت پذیرش پزشکی از آمریکا فقط کافی است با برترین دانشگاه های علوم پزشکی جهان در سال 2024 آشنا شوید:

رتبهدانشگاهکشور
1دانشگاه هارواردآمریکا
2دانشکده پزشکی هارواردآمریکا
3دانشگاه جان هاپکینزآمریکا
4دانشگاه پنسلوانیاآمریکا
5دانشگاه استنفوردآمریکا

ضمنا دوره های پزشکی درکشور آمریکا 7 ساله می باشد و فرد متقاضی باید در ابتدا 4 سال علوم پایه را در دانشگاه های این کشور بخواند و بعد از آن وارد دوره کارورزی و اصطلاحا رزیدنتی شود.

در قالب جدول زیر می توان با شرایط کلی پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر آمریکا آشنا شد:

شرایطتوضیحات
مدرک تحصیلیمدرک دیپلم متوسطه
معدل کل یا GPA3.0
نمرات زبان TOEFLبا نمره خوب
آزمون پذیرشآزمون MCAT

پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر سایر کشورها

کشورهای دیگری که برای رشته های پزشکی می توان اقدام نمود در این سالیان اخیر کشورهای روسیه، اوکراین، ترکیه، هندوستان، فلیپین و بلاروس می باشد. از آنجایی که دانشگاه های پزشکی کشورهای بلاروس و هندوستان و برخی از کشورها نظیر ترکیه و اوکراین از تایید وزارت بهداشت ایران خارج شده، به دانشگاه های کشور روسیه در زیر می پردازیم و با هم تحلیل خواهیم کرد.

تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی درکشور روسیه و در دانشگاه های درجه یک و دو و معتبر این کشور در مقاطع مختلف و رشته های مختلف با زبان های متفاوت امکان پذیر می باشد. روسیه از جهات مختلف نظیر هزینه پایین، عدم محدودیت سن و شانس قبولی بیشتر نسبت به سایر کشورها به عنوان یک انتخاب خوب برای افراد تلقی می شود. در دانشگاه های روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و متقاضی می تواند در دانشگاه های پزشکی کشور روسیه به سه زبان انگلیسی، فرانسه و روسی تحصیل کند که البته اکثر آنها به زبان روسی تدریس می کنند.

همانگونه که قبلا ذکر شد از شرایط اعزام دانشجوی پزشکی به روسیه، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل است، همچنین هزینه های تحصیل و خوابگاه و زندگی در این کشور نسبت به دانشگاه های هم سطح سرتاسر دنیا متعادل تر می باشد. معمولا مبالغ با توجه به نوع رشته ها و دانشگاه و شهر مورد انتخاب سالانه بین 10000$ تا 12000$ (دلار) متغیر است.

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است که در برخی از تخصص ها مانند پزشکی و داروسازی نیز تحصیل به زبان فرانسه و روسی هم ارائه می شود. معمولا افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی روسیه را به زبان فرانسه یا انگلیسی دارند باید در مصاحبه شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند به این دوره ها ورود کنند. متقاضیانی که خواهان این هستند که درکشور روسیه به زبان روسی و رسمی این کشور تحصیل کنند باید یک دوره 7 تا 10 ماهه معروف به پادفک را قبل از شروع دوره تحصیلی زبان بگذرانند و بعد از آن وارد دانشگاه شوند.

هزینه زندگی در روسیه و شهر مسکو به طور متوسط ماهانه بین 300$ الی 500$ (دلار) می باشد. از فواید تحصیل و زندگی درکشور روسیه می توان به پایین بودن مبالغ و خدمات خوابگاه ها نسبت به سایر کشورها و دانشگاه های هم رده در سرتاسر دنیا اشاره کرد. هزینه تحصیل دانشگاهی و آکادمیک در روسیه بسته به نوع دانشگاه و رشته متفاوت می باشد. گرچه به صورت میانگین، هزینه تحصیل و زندگی در خوابگاه سالانه بین 10000$ تا 12000$ (دلار) می باشد.

تحصیل پزشکی در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل پزشکی در ترکیه دارای آزمون می باشند و طی سال های گذشته درصد بسیار بالایی از محصلان ایرانی در این آزمون ها موفق بوده اند. آزمون پزشکی کشور ترکیه YOS و SAT می باشد که کسانی که قصد ورود در رشته پزشکی را دارند می بایست این دوره ها را همانند کنکور پشت سر بگذارند. اولین موردی که لازم به ذکر می باشد این است که فرد متقاضی می بایست دارای مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم باشد.

شاید سوال پیش آید که فرق آزمون YOS با SAT در کشور ترکیه در چیست، لازم به ذکر می باشد که آزمون YOS بسیار گسترده تر از آزمون SAT می باشد و کسی که در این آزمون قبول شود میتواند دانشگاه های بیشتری را برای پذیرش اقدام کند. آزمون YOS دارای سوالاتی در مورد دروسی از قبیل هندسه، ریاضی، هوش می باشد که به دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس و آزمون از آن گرفته می شود. در شرایط دیگر این آزمون فقط به زبان ترکی و انگلیسی تدریس می شود و بعد از امتاحانی که در آخر گرفته می شود جواب آن به صورت نمرات A . B. C ارائه می شود.

مدارک لازم برای پذیرش از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

مهم ترین مدارک مورد نیاز بین اکثر کشورها به شرح زیر می باشد:

  • ارائه ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • کپی از پاسپورت معتبر
  • ارائه ترجمه تمامی صفحات شناسنامه
  • ارائه 12 قطعه عکس 6 در 4
  • ارائه مدرک زبان آیلتس نمره 6 و یا مدرک زبان آلمانی سطح B1 یا B2 در صورت نیاز
  • کارنامه قبولی در کنکور سراسری (برای کشور آلمان و اتریش)
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • انگیزه نامه

امید است این مقاله مختصر در باب پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر مورد قبول شما قرار گرفته باشد. شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در این خصوص با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و شرایط لازم را مورد بررسی قرار دهید.

سوالات مهم درباره بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

و حالا با ما همراه باشید تا با سوالات کلیدی و مهم در خصوص تحصیل پزشکی در سال 2024 آشنا شده و به پاسخ آنها برسید:

  • شرط اصلی پذیرش پزشکی از دانشگاه های آمریکا و کانادا چیست؟ قبولی در آزمون MCAT شرط اصلی برای ورود به دانشگاه های پزشکی این کشورها محسوب می شود.
  • برترین دانشگاه های پزشکی جهان کدامند؟ دانشگاه های هاروارد، آکسفورد، کمبریج و استنفورد از جمله برترین دانشگاه های جهان در زمینه تحصیل پزشکی به حساب می آید.
  • شرط قبولی و پذیرش پزشکی در آلمان چیست؟ قبولی در آزمون مخصوصی به نام آزمون TestAS شرط اصلی پذیرش پزشکی آلمان به حساب می آید.
  • شرط پذیرش پزشکی در دانشگاه های اتریش چیست؟ شرط اصلی اخذ پذیرش دانشجوی پزشکی در اتریش 2024 نیز قبولی در آزمونی به نام آزمون MedAT می باشد.
4.5/5 - (14 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بهترین دانشگاه های پزشکی جهان

  1. امیر+سبحان+عالی گفت:

    سلام و عرض ادب
    آیا دانشگاه های سوئیس هم برای تحصیل پزشکی معتبر هستش؟اگه میشه اسم دانشگاه های سوئیس که برای تحصیل پزشکی معتبر هستند رو بگید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های این کشور در تمام دنیا معتبره اما اگر منظورتون در ایرانه شما باید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایران رو از ابنترنت در بیارید و دانشگاه های سوئیس رو در اون چک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *