ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان برای علاقه مندان میتواند یکی از بهترین گزینه ها قلمداد گردد و از پرطرفدارترین رشته ها در ایران و جهان است. در سال 2024 هم بسیاری انگلستان را جهت تحصیل انتخاب کردند. عملا نظام آموزشی برتر دنیا را انگلستان دارد. تحصیل در انگلستان می تواند آینده ای ایده آل برای فرد رقم بزند. پزشکی انگلستان فرصتی است استثنائی برای داوطلبانی که موفق به قبولی در این رشته در کنکور ایران نبودند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارد تا در طی این مقاله به سوالات ذیل در خصوص تحصیل پزشکی در انگلستان در سال 2024 پاسخ گوید:

  • تحصیل پزشکی در انگلستان چه مدت به طول می انجامد؟
  • تحصیل در این کشور چه میزان هزینه دارد؟
  • آیا می توان برای ویزای همراه اقدام نمود؟
  • هزینه ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟
  • آیا میتوان برای ویزای همراه اقدام نمود؟
  • متوسط درآمد پزشکان در انگلستان چقدر است؟
  • چگونه می توان در انگلستان پزشک شد؟
در این مطلب میخوانید نمایش

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان کوتاه تر از سایر کشورهاست یعنی در مدت 5 سال می توان دوره پزشکی را در این کشور به اتمام رساند. همین طور دریافت پذیرش از کالج ها و دانشگاه های انگلستان نسبت به کشورهایی مثل ایالت متحده امریکا و یا کانادا بسیار راحت تر است و به زمان کمتری نیاز دارد. همین طور برای دانشجویان برتر این امکان وجود دارد که از سال سوم به بعد با اخذ معدل بالا قادر به دریافت بورسیه تحصیلی باشند.


از دیگر مزایا تحصیل پزشکی در کشور انگلستان می توان به این امر اشاره کرد که اکثر دانشگاه های انگلستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در انگلستان

معرفی کشور انگلستان

بریتانیای کبیر از چهار ایالت ولز و ایرلند شمالی و اسکاتلند و انگلستان تشکیل شده است. در سیاست و اقتصاد می توان گفت این کشور از با ثبات ترین کشورهای جهان است.در شهر لندن علاوه بر کار مناسب فرصت های شغلی بسیاری به صورت کار پاره وقت برای دانشجویان این کشور فراهم است. فاصله زمانی تهران تا لندن 6 ساعت می باشد. کشور انگلستان برای متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشورهای خود این دوره های زمینه ای را مد نظر گرفته است. بعد از گذارندن این دوره های و شرکت در آزمون های مربوطه و کسب نمره قبولی می توان نسبت به تحصیل در رشته پزشکی اقدام نمود.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

انگلستان UK از دیرباز به عنوان بهترین مقصد برای تحصیلات دانشگاهی در اروپا و جهان محسوب می شد. در واقع کیفیت آموزش عالی انگلستان به حدی بالاست که هم اکنون خیلی از کشورها از استانداردهای آموزشی این کشور نسخه برداری کرده و نظام آموزشی خودشان را بر طبق سیستم آموزش انگلیسی سازماندهی کرده اند. کشوری که دارای قدیمی ترین کالج ها و دانشگاه های اروپاست و سالانه نیز سبب جذب هزاران دانشجوی خارجی می گردد. اما سوال اینجاست که چه دلایل سبب جذابیت انگلستان برای دلنشجویان بین المللی می شود؟ ما این دلایل را در قالب 10 دلیل به شرح زیر بیان می کنیم:

10 دلیل برای تحصیل در انگلستان

اما مهاجرت تحصیلی با برنامه ویزای مسیر دانشجو Student route محقق می شود لازمه آن هم اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر انگلیسی و بدنبال آن دریافت گواهی اسپانسری (CoS) است. در واقع دانشجویان و دانش آموزان برای مهجرت تحصیلی به انگلستان به دو گام اصلی یعنی دریافت پذیرش تحصیلی و سپس اخذ ویزای دانشجویی انگلستان نیاز دارند. برای همین نیز تامین و تدارک شرایط زیر از طرف آنها ضروری است:

  • مدارک هویتی مثل پاسپورت ملی و کارت شناسایی
  • گردآوری کلیه مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه
  • تکمیل فرم های درخواست مربوطه
  • داشتن تمکن مالی کافی
  • قبولی در آزمون ورودی یا مصاحبه بسته به برنامه تحصیلی
  • نمره مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • دریافت گواهی اسپانسری (CoS) از دانشگاه انگلیسی

دوره پزشکی انگلیس

بی تردید بهترین کشور جهت تحصیل پزشکی در اروپا، انگلستان (UK) است. کیفیت تحصیلی بسیار بالا، اعضای هیئت علمی تراز اول، دانشگاه های در سطح جهانی و نیز امکانات مدرن و به روز از جمله امتیازات تحصیل پزشکی در این کشور اروپایی است. مدارک صادره از دانشگاه های انگلستان نیز در کل جهان از  دارای اعتبار است. درباره کورس پزشکی در انگلستان کلا 5 الی 6 سال طول می کشد در پایان دوره نیز به فارغ التحصیلان این رشته مدرک MBChB اعطاء می شود. متقاضیان نیز برای تحصیل پزشکی در انگلستان بایستی حتما از شرایط زیر برخوردار باشند:

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

در واقع نظام آموزش عالی انگلستان به دانشجویان پزشکی این امکان را می دهد تا تحصیلاتشان را در 3 مقطع زیر ادامه دهند:

  • دوره لیسانس پزشکی: که در انگلستان به اختصار MBBS یا MBChB نامیده می شود. برای ادامه تحصیل در این مقطع دانشجویان بایستی مدرک دیپلم تجربی داشته باشند نمره آزمون UCAT یا BMAT را ارائه دهند. این دوره آموزشی در برخی دانشگاهها 5 سال و در برخی دانشگاه ها نیز 6 سال طول میکشد.
  • دوره فوق لیسانس پزشکی: که دورس آموزشی ارایه شده در این دوره بر روی دانش و مهارت های پیشرفته پزشکی مثل فارمکولوژی، پاتوفیزیولوژی، اپیدمولوژی، تحقیقات کلینیکی و غیره متمرکز است کلا 2 سال طول میکشد.

نکته بسیار مهم درباره پزشکی انگلیس اینکه با وجود سختی پذیرش از این کشور ولی نرخ اشتغال  100% فارغ التحصیلان پزشکی انگلستان سبب شده تا دانشجویان اهمیت ادامه تحصیل در انگلستان را درک کنند.

ساختار تحصیل پزشکی در انگلستان

آیا می دانید دانشگاه های پزشکی انگلستان جزء مجهزترین و مدرن ترین دانشگاه های پزشکی جهان هستند در این دانشگاه ها نیز برنامه های آموزشی کیفیت بالا به دانشجویان ارایه می شود. به همین دلیل نیز تحصیل پزشکی در انگلستان آرزوی هر دانشجوی خارجی است.

محدودیت های سنی تحصیل پزشکی در انگلستان

کلا برنامه پزشکی MBBS در انگلستان یک ساختار آموزشی متشکل و منسجمی دارد دروس آموزشی نیز در قالب همین ساختار به دانشجویان ارایه می شود. ساختاری که شامل:

کورس هابرنامه درسی
پری- کلینیکال (2 ترم)Biochemistry

Anathomy

Physiology

پارا- کلینیکال (3 ترم)Forensic Medicine & Toxicology
Microbiology
Pathology
Pharmacology
کلینیکال (4 ترم)Anesthesiology
Community Medicine
Dermatology and Venereology
Medicine
Obstetrics & Gynaecology
Ophthalmology
Orthopedics
Otorhinolaryngology
Pediatrics
Psychiatry
Surgery

دانشگاه های معتبر پزشکی در انگلستان

دانشگاه هایی همچون سالفورد، دانشگاه سیتی، دانشگاه برونل و دانشگاه برادفورد و کالج پزشکی سلطنتی از جمله دانشگاه هایی می باشند که در صدر لیست دانشگاه های پزشکی در انگلستان قرار دارند. این دانشگاه ها در سطح جهانی نیز از اعتبار بالایی برخوردار هستند. همینطور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند. پذیرش در انگلستان امر پیچیده ای نیست و کافی است مدارک متقاضی تکمیل باشد. البته پارامتر سن برای صدور روادید در انگلستان امری حیاتی است. در نمودار زیر می توانید با برترین دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان در سال 2024 آشنا شوید:

برترین دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان

همان طوری که در نمودار فوق هم قابل مشاهده است، دانشگاه آکسفورد برترین دانشگاه علوم پزشکی انگلستان در سال تحصیلی 2023-2024 می باشد. شرایط ایده آل سیستم آموزشی این کشور باعث شده تحصیل دندانپزشکی در انگلستان نیز بسیار پرطرفدار باشد.

دانشکده های پزشکی انگلیس

MBBS در انگلستان با عنوان معادل لیسانس پزشکی یا لیسانس جراحی اشاره می شود که در برخی دانشکده های پزشکی این کشور با عناوین مخفف MBChB یا MBBCh نامیده می شود. دوره ای که در اکثز دانشکده های پزشکی انگلستان نیز بین 5 الی 6 سالی طول می کشد. اما از مهمترین دلایل تحصیل این رشته در دانشکده های پزشکی انگلیس نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دلایل تحصیل رشته پزشکی در انگلستان

در واقع اگر به دنبال بهترین دانشکده های پزشکی در اروپا و حتی جهان می گردید بهتر است اولویتتان دانشکده های پزشکی انگلستان با برنامه های زیر باشد:

رتبه جهانی در رشته پزشکی در رنکیگ QSدانشگاهکورس تحصیلی و مدت تحصیل
2دانشکده پزشکی دانشگاه آکسفوردBMBCh Medicine / 6 سال
4دانشکده پزشکی دانشگاه کمبریجMB BChair/ 6 سال
7دانشکده علوم پزشکی کالج دانشگاهی لندن (UCL)MBBS/ BSC Medicine/ 6 سال
18دانشکده پزشکی کالج امپریال لندنMBBS/BSC Medicine/ 6 سال
22دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبروBMBCh Medicine / 6 سال
13دانشکده پزشکی کینگز کالج لندنMBBS Medicine/ 5 سال
48دانشکده پزشکی دانشگاه گلاسکوBMBCh Medicine / 5 سال

دنبال شرایط رشته دندانپزشکی در انگلستان میگردی؟

برترین دانشگاه های پزشکی انگلستان

دانشگاه های پزشکی انگلستان از برترین دانشگاه های دنیا هستند. رتبه و رنکینگ بسیار خوبی دارند. دانشجویان در بهترین سیستم آموزشی دنیا تحصیل خواهند نمود. برترین دانشگاه های پزشکی انگلستان شامل موارد ذیل است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه آکسفوردرتبه 2
دانشگاه کمبریجرتبه 4
دانشگاه کالج لندنرتبه 9
امپریال کالج لندنرتبه 10
 کینگ کالج لندنرتبه 17
مدرسه بهداشت لندنرتبه 23
دانشگاه منچستررتبه 38
دانشگاه کویین مریرتبه 63
دانشگاه بریستولرتبه 64
دانشگاه بیرمنگهامرتبه 71

شرایط دانشگاه های پزشکی انگلستان

بی تردید یکی از مجموعه دانشگاه های پزشکی پر افتخار در جهان از آن کشور انگلیس می باشد. به همین دلیل است که سالانه هزاران دانشجو در سودای تحصیل پزشکی اقدام به ارائه درخواست پذیرش از دانشگاه پزشکی انگلیس می کنند. اما شاید یکی از دغدغه های متقاضیان ایرانی این مسئله باشد که از بین انواع کالج ها و دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان کدام دانشگاه بهترین دانشگاه پزشکی انگلیس است و ارزش تحصیل را دارد. برای پاسخ به این سوال کلیدی اما کلی، متقاضیان بایستی چند معیار کلیدی مثل رتبه ملی و بین المللی، شرایط پذیرش (سختی و آسانی) و نیز شهریه تحصیلی را در کنار هم ببینند. بر این اساس است که می توان برترین دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان در سال 2024 را مشخص کرد:

دانشگاهرتبه ملیرتبه جهانیشرایط پذیرش
دانشگاه آکسفورد14شرط A Level: A*AA
شرط IB: 39 امتیاز
شرط آیلتس: 7
دانشگاه کمبریج27شرط A Level: A*A*A
شرط IB: 40 و 42 امتیاز
شرط آیلتس: 7
دانشگاه گلاسکو12137شرط A Level: AAA
شرط IB: 38 امتیاز
شرط آیلتس: 6.5
دانشگاه ادینبرو520شرط A Level: AAA
شرط IB: 37 امتیاز
شرط آیلتس: 7
دانشگاه دندی6302شرط A Level: AAA
شرط IB: 37 امتیاز
شرط آیلتس: 7
کالج امپریال لندن79شرط A Level: AAA
شرط IB: 38 امتیاز
شرط آیلتس: 7
دانشگاه آبردین11194شرط A Level: AAA
شرط IB: 38 امتیاز
شرط آیلتس: 7

طول دوره تخصص پزشکی در انگلستان

مقطع 9 و 10 در ایران مانند مقطع gcse در انگلستان شناخته می شود و پایه سازی دبیرستانها برای ورود به دانشگاه در انگلستان است. اگر کسی در سن زیر 17 سال و به نیت تحصیل در رشته پزشکی وارد انگلستان می شود ملزم به گذارندن این دوره است. در غیر این صورت دوره های تحت عنوان دوره های سطح یک را باید بگذراند. این دوره ها 10 سرفصل درسی زبان ریاضی، شیمی، زیست و غیره را شامل می شود. پس از اتمام این دوره آزمون کتبی و شفاهی برگزار می شود و در صورتی که حدنصاب نمره در 5 ماده درسی کسب شود امکان ورود به سطح بعدی وجود خواهد داشت.

دوره سطح A-level در انگلستان: افرادی که مدرک دیپلم ایران را دریافت کنند این امکان را دارند که برای ثبت نام در این سطح اقدام نمایند. در این دوره نمره های بالاتر می تواند شانس ورود شما را به دانشگاه های عالی رتبه انگلستان افزایش دهد.

دوره foundation در انگلستان: چیزی شبیه به مقطع دوازدهم ایران یا همان پیش دانشگاهی سابق می باشد. با توجه به این که این دوره ها ساده تر و کم هزینه تر می باشند شانس موفقیت در قبولی برای رشته پزشکی بیشتر خواهد بود. برای تحصیل در انگلستان در سال 2024 اگر سن فرد زیر 18 باشد نیازی به اخذ مدرک زبان خاصی نیست اما برای بالای 18 سال داشتن آیلتس 6 از واجبات اخذ پذیرش است.

به روزترین قوانین تحصیل در انگلستان

مزایای تحصیل پزشکی در انگلیس

اگر می خواهید خارج از ایران مشغول به تحصیل شوید، باید درباره دانشگاه مورد نظر به صورت کامل تحقیق کنید. کسب آگاهی درباره مخارج تحصیلی در دانشگاه های شهرهای مختلف اروپایی و بریتانیا به شما کمک خواهد کرد تا بهترین گزینه را برگزینید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مخارجی به همراه دارد که این مخارج به شهر و دانشگاه مورد نظر بستگی دارند. موارد مثبت تحصیل در انگلستان به صورت زیر می باشد:

  • بالا بودن سطح دانشگاه ها در مباحث عملی و تئوری
  • شما می توانید با کسب کمک هزینه های تحصیلی از مخارج خود بکاهید.
  • داشتن سطح و کیفیت فوق العاده بالا در ارائه مطالب
  • شما می توانید بعد از اتمام تحصیل شغل مناسب بیابید.
  • تمامی دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد.
  • انگلستان به ایران نزدیک تر از کشورهایی چون آمریکا می باشد.
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کمتر از 6 سال به طول می انجامد.
  • وزارت بهداشت مراکز تحصیلی این کشور را برای تحصیل مورد تایید قرار داده است.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در انگلستان

قبولی دانشگاه جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلیس

بریتانیا به 4 بخش تقسیم میشود:

  • انگلیس
  • وِلز
  • ایرلند شمالی
  • اسکاتلند

برای کسب قبولی در دانشگاه های این ایالات، باید در امتحان ورودی و دوره های مخصوص شرکت کنید. گواهینامه عمومی آموزش متوسطه انگلستان: متقاضیانی که کمتر از 18 سال سن دارند، باید این دوره را سپری کنند. دانش آموزان این دوره باید 10 واحد درس پاس کنند تا بتوانند وارد دانشگاه های معتبر شوند. این دوره شامل دروس علوم پایه و همچنین ریاضی و انگلیسی می باشد. کسب نمرات عالی در این دوره الزامی است.

Foundation: این دوره برای افراد 16 تا 19 سال مناسب میباشد. شما باید حداکثر 2 سال در این دوره مشغول به تحصیل شوید و همانند دوره قبلی، نمرات عالی کسب کنید. در این دوره دروس زیست، شیمی، فیزیک و غیره ارائه میشوند. در واقع این دوره دوره پیش دانشگاهی می باشد که باعث ورود به دانشگاه نیز می شود.

United Kingdom Clinical Aptitude Test: این تست، آخرین قدم ورود به معتبرترین دانشگاه های بریتانیای کبیر میباشد. در انگلیس دانشگاه هایی وجود دارند که برای پذیرفتن متقاضیان، با آن ها مصاحبه میکنند. این مصاحبه معمولا با موضوعات زیر صورت می گیرد:

  • سابقه تحصیلی
  • سابقه شغلی
  • مشخصات شخصی و سلیقه
  • میزان دانش و همچنین انگیزه تحصیلی
  • اهداف

آزمون پزشکی انگلستان

سوال خیلی از دانشجویان علاقه مند تحصیل پزشکی در انگلستان 2024 این است که آیا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های این کشور حتما بایستی در آزمون خاصی شرکت کرد؟ پاسخ 100% بله است.  چرا که یکی از شروط 3 گانه تحصیل پزشکی در انگلستان قبولی در آزمون ورودی یا Entrance Exam است حالا با توجه به دانشگاه پزشکی انتخابی ممکن است آزمون ورودی متفاوت باشدلی در مجموع دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان اکثرا نتیجه دو نوع آزمون زیر را به عنوان معیار گزینش دانشجو می پذیرند:

تحصیل تخصص پزشکی در انگلستان

قبل از هر چیزی بایستی با چند اصطلاح تخصصی آشنا شد. اول از همه اینکه در انگلستان فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی به اختصار IMG و دوره تخصص پزشکی نیز رزیدنسی Residency نامیده می شود. دوره تخصص در انگلستان به 3 بخش به صورت زیر دسته بندی می شود:

  • آموزش پایه: اگر چنانچه داوطلبی فارغ التحصیل پزشکی غیر انگلیسی یا غیراروپایی باشد، پس او می تواند معادل آموزش پایه یا فونداسیون را از داخل یا خارج انگلستان اخذ بکند یا در دوره آموزش پایه برگزار شده توسط UKFPO شرکت بکند. این دوره نهایتا 3 ماه طول می کشد.
  • آموزش اصلی (آموزش پزشکی عمومی): این بخش در تخصص پزشکی با عنوان آموزش پزشکی داخلی (IMT) نامیده شده و بسته به رشته تخصصی افراد بین 2 تا 3 سال نیز طول می کشد.
  • پایان دوره تخصصی: پس از اتمام دوره تخصص پزشکی، به شما گواهی اتمام آموزش (CCT) داده می شود که با آن می توانید به عنوان متخصص در بورد پزشکی انگلستان ثبت نام بکنید.

اما در صورتی که به عنوان فارغ التحصیل پزشکی بین المللی (IMG) بخواهید در تخصص پزشکی انگلستان شرکت بکنید بایستی مراحل زیر را طی بکنید:

پروسه تحصیل تخصص پزشکی در انگلستان

دوره های تخصص در انگلستان

انگلستان می توانند در دوره های تخصص پزشکی در انگلستان نیز به تحصیل مشغول شوند که شرایط بسیار مناسبی در انگلستان دارند. برخی از بهترین گرایش های تخصص پزشکی در انگلستان عبارتند از:

نام دانشگاهرشته قلب و عروق در انگلستانرشته اورولوژی در انگلستانرشته جراحی مغز و اعصاب در انگلستان
دانشگاه کمبریج143813
UCL114442
امپریال کالج لندن487152
دانشگاه ناتینگهام8311867
دانشگاه شفیلد118123
دانشگاه آکسفورد2031

تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان رایگان نیست. هزینه های تحصیل پزشکی برعهده دانشجو است. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به شرح ذیل است:

  • تحصیل پزشکی دراین کشور سالانه حدود 18000£ تا 52000£ (پوند) است.
  • هزینه زندگی افراد با توجه به شهر و محل زندگی و سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی ماهیانه هزینه ای در حدود 800£ تا 1500£ (پوند) را شامل می شود.

همان طوری که در نمودار زیر هم به خوبی نمایش داده شده، بیشترین درصد از بودجه دانشجویان رشته پزشکی و رشته های دیگر تحصیلی در انگلستان صرف هزینه اجاره منزل آنها می گردد:

توزیع هزینه زندگی در انگلستان

همانطور که ملاحظه شد مهاجرت به انگلستان نیاز به تمکن مالی بالایی دارد.

بورسیه های پزشکی در انگلستان

به هر حال خرج و مخارج تحصیل پزشکی در انگلستان بالاست و دانشجویان برای کاستن از بار مالی خودشان می توانند از دانشگاه های این کشور درخواست بورس Scholarship دهند. جالب است این را هم بدانید که تمامی بورسیه های پزشکی در کشور انگلستان مبتنی بر شایستگی آکادمیک، نمرات تحصیلی و دیگر مهارت ها به دانشجویان متقاضی اعطاء می شود. در این مورد نیز انواع برنامه های بورس پیش روی دانشجویان رشته پزشکی در انگلستان 2024 قرار دارد که از جمله معروفترین آنها شامل:

عنوان بورس تحصیلیمقدار یا مبلغ بورس
Chevening Scholarship£18000 (پوند)
Hulk York Medical School International Scholarship£ 8737 (پوند)
Global Health Future Leaders Scholarship£ 2500 (پوند)
Imperial College Faculty of Medicine Scholarship£ 1000 (پوند)
Rhodes Scholarship£ 15141 (پوند)

بیمارستان های انگلستان

برای اشخاصی که قصد تحصیل پزشکی دارند شناخت از بیمارستان های آن کشور میتواند کمک کننده باشد. در اینجا نیز لیستی از بیمارستان های انگلستان را معرفی شده اند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دربیشر
  • کانودیش
  • بابینگتون
  • گرانتام
  • عمومی گلنفیلد
  • سنت چارلز
  • کالج کینگ
  • سلطنتی همپستید
  • لوتون و دانستابل
  • کامبرول

نکات مهاجرت به انگلستان در سال 2024

هزینه های زندگی در انگلستان

قطعا هر متقاضی مهاجرتی برای تحصیل در هر کشور به هزینه های زندگی خود فکر می کند. برای درک بهتر هزینه ها آنها به واحد € (یورو) ارائه شده اند.

هزینه های زندگی در انگلستان شامل موارد ذیل است:

اقلام خوراکی هزینه ها به یورواقلام خوراکیهزینه ها به یورو
یک وعده غذایی€13.8012 عدد تخم مرغ€2.22
3 وعده غذا برای 2 نفر€57.501 کیلو پنیر محلی€6.41
یک میان وعده در مک دونالد€6.901 کیلو سینه مرغ€6.39
یک فنجان کاپوچینو€3.161 کیلو گوشت قرمز€9.05
یک بطری نوشابه€1.531 کیلو سیب€2.08
یک بطری آب کوچک€1.111 کیلو موز€1.27
1 لیتر شیر€1.051 کیلو پرتقال€1.93
500 گرم نان€1.141 کیلو گوجه فرنگی€2.10
1 کیلوگرم برنج€1.171 کیلو سیب زمینی€1.32

علی رغم ویژگی های مثبت انتخاب این کشور٬ نکته منفی هزینه زندگی در انگلستان است چرا که جزو گران ترین کشورهای دنیا می باشد. اما بر اساس شاخص هزینه زندگی در شهرهای کشور انگلستان در سال 2024، گرانترین شهر این کشور لندن با شاخص 87.99 و ارزانترین شهر انگلیسی نیز کینگستون آپون هال با شاخص 66.22 می باشد که در نمودار زیر هم به خوبی مشخص است:

بررسی شاخص هزینه های زندگی در شهرهای مختلف انگلستان

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در انگلیس 2024

برای اقدام نسبت به اخذش پذیرش پزشکی در این کشور در سال 2024 نیاز به ارائه مدارکی وجود دارد:

  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • ترجمه رسمی کارت ملی و شناسنامه
  • رزومه
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه بیان شده اند
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیل
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر مهم ترین گام اقدامات مربوط به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان است. به منظور اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2024 نیز مدارکی مورد نیاز است که عبارتند از:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • مدارک تمکن مالی که نشان دهنده توانایی پرداخت هزینه های یکسال زندگی در انگلستان باشد.
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • گواهی واکسیناسیون برای کسانی که از یکسری کشورها از جمله گینه به انگلستان می روند.
  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • ترجمه رسمی مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی انگلستان £363 (پوند) در صورت درخواست از خارج و £490 (پوند) در صورت درخواست از داخل انگلستان
  • مدرکی نشان دهنده رزرو منزل یا خوابگاه برای دوران اقامت در انگلستان

نحوه اخذ مجوز کار پزشکی در انگلستان

اولین و مهمترین مدرک برای کار پزشکی در انگلستان داشتن مدرک پزشکی 5 یا 6 ساله است. مدرک دیگر مورد نیاز پزشکان خارجی برای کار در انگلستان، ارائه مدرک آزمون زبان انگلیسی IELTS نمره 7.5 می باشد. سپس همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود متقاضیان با شورای پزشکی عمومی انگلستان (GMC) تماس گرفته و برای تست PLAB درخواست می دهند و خود را برای این آزمون آماده می کنند. بالاخره بعد از اطلاع از قبولی در این آزمون نیز مجوز کار پزشکی خود را از GMC دریافت می کنند:

نحوه اخذ مجوز کار پزشکی در انگلستان

در ضمن لازم است بدانید که آزمون PLAB یک آزمون دو بخشی است. بخش اول این آزمون در انگلستان و سایر مراکز مثلا در کشورهای اتحادیه اروپایی برگزار شده ولی بخش دوم آزمون فقط در منچستر انگلستان برگزار می شود.

کار پزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان به عنوان یک دانشجوی رشته پزشکی به گونه ای است که فرد پس از پایان تحصیل خود در این کشور به فکر کار پزشکی در انگلستان می افتد و به دنبال راهی است که بتواند ویزای کاری انگلستان را نیز به دست آورد. پزشکان در کشور انگلستان از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند. سطح درآمد پزشکان در کشور انگلستان به شدت به تخصص آن ها وابسته است اما به سادگی می توان گفت که کار پزشکی در انگلستان به معنی دریافت حقوق بالا و رسیدن به رفاه اقتصادی بالا است.

در نمودار زیر می توان متوسط درآمد پزشکان در انگلستان را مشاهده کرد.

درآمد پزشکان متخصص در کشور انگلستان به پوند در ماه

در کل شغل پزشکی در انگلستان جزء پردرآمدترین مشاغل محسوب می شود. همان طوری هم که در نمودار زیر مشاهده می شود میانگین درآمد سالانه پزشکان در انگلستان چند برابر متوسط درآمد مشاغل دیگر در این کشور است:

مقایسه متوسط درآمد پزشکان آلمانی، آمریکایی و استرالیایی

در حقیقت متوسط درآمدی پزشک ها/ دکترها 57%بیشتر از شاغلین دیگر مشاغل بخش درمانی و نیز متوسط درآمد این شاغلین نیز 49% بیشتر از متوسط درآمد مشاغل دیگر در انگلستان است. اگر این سطح از درآمد را به صورت دلاری بیان کنیم بایستی بگوییم که پزشکان انگلیسی ماهانه درآمدی در حدود $10551 (دلار) کسب می کنند که این سطح درآمدی حتی بیشتر از درآمد پزشکان کشورهای سرآمدی مثل آلمان و فرانسه است:

مقایسه درآمد پزشکان انگلیسی با پزشکان کشورهای اروپایی

بهترین شهرهای انگلستان برای کار پزشکی

یکی دیگر از مباحث در خصوص کار پزشکی در انگلستان اطلاع از بهترین شهرها برای کار پزشکی است. شهرهایی که کار در آنها بیشترین درآمد را از آن پزشکان می کند. بر این اساس این شهر عبارتند از لندن، شفیلد و بیرمنگام:

بهترین شهرهای انگلستان برای کار پزشکی

ویزای اسکیل ورکرز انگلستان برای پزشکان خارجی

چند سالی است که دولت انگلستان به جای صدور ویزای تایر 2 به کارگران ماهر ویزی اسکیل ورکر Skilled Workers Visa اعطاء می کند. اغلب متخصصان از جمله پزشکان نیز در این دسته ویزایی قرار می گیرند. متقاضیان این نوع ویزای انگلستان علاوه بر یافتن پیشنهاد شغلی همچنین بایستی حداقل 70 امتیاز لازم را از کل 100 امتیاز زیر کسب کنند:

معیار امتیاز بندیپوینت یا امتیاز
ارائه گواهی اسپانسر (COS) از کارفرمای انگلیسی20 امتیاز
برخورداری از شغلی با سطح مهارتی مناسب20 امتیاز
ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی در سطح لازم10 امتیاز
سطح درآمد £20480 الی £23039 (پوند) یا حداقل 80% از سطح درآمدی آن شغل0 امتیاز
سطح درآمد £23040 الی £25599 (پوند) یا حداقل 90% از سطح درآمدی آن شغل10 امتیاز
سطح درآمد £25600 (پوند) یاحداقل سطح درآمدی آن شغل20 امتیاز
شغلی موجود در فهرست مشاغل مورد نیاز انگلستان20 امتیاز
ارائه مدرک PhD در رشته ای مرتبط با شغل10 امتیاز
ارائه مدرک PhD در رشته های علوم بنیادی مرتبط با آن شغل20 امتیاز

میدونی چطور میتونی تو انگلیس کار پیدا کنی؟

مقایسه شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان و ترکیه

با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های انگلستان متقاضیان می توانند در سراسر دنیا مشغول به کار شوند. در کل می توان گفت تحصیل پزشکی در انگلستان مناسب متقاضیان می باشد که دارای سطح علمی بالا و نمرات تحصیلی بسیار خوبی هستند. کشور ترکیه کشوری اوراسیایی بوده و در همسایگی کشور ایران می باشد به همین دلیل هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل کشور ترکیه را انتخاب می کنند. در این کشور نیز دانشگاه های پزشکی معتبری وجود دارد که متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند. در ادامه به مقایسه تحصیل پزشکی در انگلستان و ترکیه می پردازیم.

پارامترترکیهانگلستان
زبان تدریسترکی/انگلیسیانگلیسی
امکان شرکت در دوره های زبان پیش از ورود به دانشگاه وجود دارد.امکان شرکت در دوره های زبان پیش از ورود به دانشگاه وجود دارد.
طول مدت تحصیل6 سال5 سال
آزمون ورودیآزمون SAT یا آزمون YOSآزمون BMAT یا آزمون UKCAT
بورسیه تحصیلیامکان اخذ بورس تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد.امکان اخذ بورس تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد.
اخذ پذیرش از دانشگاهتکمیل فرم مربوطه+ نتیجه آزمون ورودی+ مدرک معتبر زبان ترکی یا انگلیسی IELTS 6.5 یا TOEFL213+ انگیزه نامه+ گواهی تمکن مالی+ اسکن از پاسپورت و مدارک شناساییتکمیل فرم مربوطه+ نتیجه آزمون ورودی+ مدرک معتبر زبان انگلیسی (حداقل IELTS5)+ انگیزه نامه+ گواهی تمکن مالی+ اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی

تبدیل ویزای تحصیلی انگلستان به ویزای کاری

با توجه به شرایط ایده آل کشور انگلستان، افراد زیادی علاقه مند هستند به این کشور مهاجرت کنند. منتهی از آنجایی که اخذ ویزای کاری مستقیم از ایران نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی دارد و عملا غیرممکن است، افراد رمز ورود خود به این کشور را تحصیل قرار می دهند. پس از فارغ التحصیلی افراد باید شغلی در انگلستان پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری انگلستان نمایند. شرایط بازار کار در انگلستان بسیار ایده آل است؛ در جدول ذیل نرخ بیکاری در انگلستان بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری در انگلستان
2019%4
2020%4.7
2021%5
2022%5.2
2023%3.6
2024%4.2

لازم به ذکر است پزشکان در انگلستان علاوه بر داشتن جایگاه اجتماعی فوق العاده عالی، فرصت های شغلی زیاد و درآمد بالایی خواهند داشت. درجدول ذیل سطح درآمد پزشکان در انگلستان بررسی شده است:

درآمد سالیانه پزشکان در انگلستان به پوند طی سال 2024توضیحات
£117000کم ترین میزان درآمد سالیانه پزشکان در انگلستان
£317000متوسط درآمد سالیانه پزشکان در انگلستان
£536000بیشترین میزان درآمد سالیانه پزشکان در انگلستان

علی رغم هزینه های بالای زندگی در انگلستان٬ با توجه به قدرتمند بودن اقتصاد و نظام اموزشی این کشور همچنان اعزام دانشجو به انگلستان علاقه مندان زیادی دارد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و شروع فرآیند اقدام می توان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفت.

سوالات متداول در خصوص تحصیل پزشکی در انگلستان

متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان در سال 2024 موارد زیر را مطرح می نمایند:

  • آیا دانشجویان ایرانی می توانند جهت تحصیل پزشکی در انگلستان اقدام نمایند؟ بله، شرایط تحصیل در این رشته در ابتدا نیازمند اتمام تحصیل دیپلم دوازده ساله و کسب نمره خوب در دوره A-level می باشد.
  • نمره A-level چه نقشی در پذیرش رشته پزشکی دارد؟ دانش آموزان خارجی نیازمند کسب دیپلم مورد نیاز جهت ورود به دانشگاه های انگلستان هستند که در دوره A-level بایستی در دروس اصلی از جمله شیمی، زیست، فیزیک و ریاضی نمرات تاپ کسب نمایند.
  • تحصیل پزشکی در انگلستان چند سال به طول می انجامد؟ تحصیل در مقطع Al-evel حدود 1 تا 2 سال به طول می انجامد و بعد از تحصیل در کارشناسی پزشکی 3 تا 4 سال و در فوق لیسانس 2 سال به طول می انجامد.
  • شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور سالیانه چه مقدار می باشد؟ هزینه تحصیل در رشته پزشکی بنا به مقطع و نوع دانشگاه متفاوت بوده و میانگین بیش از 25000£ (پوند) سالیانه می باشد.
  • آیا تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان آزمون ورودی دارد؟ بله، تحصیل پزشکی در انگلستان بر اساس موفقیت در آزمون UCAT می باشد. برخی دانشگاه ها مصاحبه ورودی هم دارند.
  • شرایط معادلسازی مدرک پزشکی در انگلستان چیست؟ علاقمندان به کار در انگلستان ابتدا باید مدرک خود را در انگلستان معادلسازی کرده و سپس وارد محیط کار شوند
  • هزینه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟ هزینه ویزای تحصیلی انگلستان £363 (پوند) در صورت درخواست از خارج و £490 (پوند) در صورت درخواست از داخل انگلستان
  • متوسط درآمد ماهانه یک پزشک در انگلستان چقدر است؟ پزشکان انگلیسی ماهانه درآمدی در حدود $10551 (دلار) کسب می کنند که بالاتر از درآمد همقطارانشان در آلمان و فرانسه است.
  • برای کار پزشکی در انگلستان چه شرایطی لازم است؟ مدرک مدیکال+ نمره آزمون زبان انگلیسی IELTS نمره 7.5 + قبولی در آزمون PLAB
  • پزشکان خارجی برای اخذ ویزای اسکیل ورکر انگلستان بایستی چه امتیازی کسب کنند؟ آنها با توجه به معیارهایی مثل سطح تحصیلات، سطح حقوق، سابقه کاری و نیز سطح زبان بایستی حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کل را دریافت کنند.
4.9/5 - (28 امتیاز)

77 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در انگلستان

  1. سارا پزشکیان گفت:

    سلام ، وقتتون بخیر . من دانشجوی سال ششم دانشگاه لرستانم و در تمام مقاطع معدل بالای ۱۹ داشتم . ۱۰ مقاله چاپ شده در ژورنال های بین المللی دارم . مدال نقره المپیاد پزشکی دارم و در ازمون های علوم پایه و پره انترنی هم تک رقمی شدم و عضو بنیاد ملی نخبگان هستم . و در کارهای متفاوتی مرتبط با رشته پزشکی شرکت و مدرک دریافت کردم . به نظرتون برای تخصص قلب دانشگاه اکسفورد شانسی دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما رزومه خوبی دارید ولی باید در نظر داشته باشید که هیچ کس اطلاع نداره سایر متقاضیان تحصیل در این دانشگاه چه شرایطی دارند.
      بهتر هست صرفا روی یک دانشگاه تمرکز نداشته باشید و چند دانشگاه رو بررسی کنید که بالاخره بتونید از یک دانشگاه پذیرش دریافت کنید
      مقاله تحصیل رشته قلب و عروق در انگلستان رو مطالعه کنید

  2. حسین گفت:

    سلام میشه رتبه جهانی دانشگاه کمبریج رو در دو رشته تخصص و جراحی مغز و اعصاب و جراحی قلب و عروق رو بهم بگید ممنون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توصیه می کنم مقاله رشته جراحی مغز و اعصاب در انگلستان و رشته جراحی قلب و عروق در انگلستان رو مطالعه کنید.
      رتبه 53 رشته قلب و عروق
      رشته مغز و اعصاب رتبه 13

  3. میلاد گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم رتبه جهانی دانشگاه ایمپریال کالج لندن در رشته تخصص قلب چه رتبه ای هست . مقاله تونو مطالعه کردم اما فقط رتبه این دانشگاه در کشور و در اروپا رو گفته بودید ممنون میشم رتبه جهانیش رو هم در این رشته بهم بگید ممنون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رتبه 22 در جهان

  4. علی گفت:

    سلام ، آیا با معدل دیپلم ۱۶ و و ۶ مقاله isi و سابقه تحقیقاتی زیاد در زمینه پزشکی در دانشگاه که مستنداتش هم موجوده و و ۲ سال سابقه کار و معدل ۲۰ در هر سه مقطع دانشگاه و رتبه های زیر ۱۰ کشوری در دو کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد وداشتن مدرک زبان آیا شانسی برای پذیرش در دانشگاه امپریال کالج لندن در مقطع تخصص دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیلی مهم هست که شما چند سالتون هست چه رشته ای تحصیل کردید؟
      ممکن هست بتونید با این رزومه پذیرش بگیرید. به این دلیل گفته میشه ممکن هست چون کسی از سایر افرادی که قصد دریافت پذیرش در این رشته دارند با خیر نیست

      1. علی گفت:

        من ۳۰ سالمه و سه سال پیش فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی دانشگاه تهران هستم . با این سن شانسی دارم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          یک مقدار سخت هست که شما بتونید از این طریق وارد بشید، می تونید برای دوره تخصص اقدام کنید

  5. رایان گفت:

    سلاام
    ببخشید برای تحصیل در رشته تخصص قلب و عروق از بین سه دانشگاه ، امپریال کالج لندن ، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج کدومشون در این رشته سطح علمی بالاتری داره و برای تحصیل جایگاه بهتری داره ؟
    خیلی به جوابتون نیاز دارم . سپاسگزارم که وقت میزارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حتما مقاله رشته قلب و عروق در انگلستان رو مطالعه کنید تا به جوابتون دست پیدا کنید

  6. رهام گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکتری تخصصی رشته قلب و عروق تدریس میشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله رتبه 68 جهان در این رشته رو در اختیار داره این دانشگاه

      1. رهام گفت:

        ببخشید آقای جلالی دوباره سوال میپرسم
        بهترین دانشگاه در رشته قلب وعروق کدوم دانشگاه ؟
        اگه منت به سر بنده بزارید و جواب این سوال رو هم بدین فوق العاده کمک بزرگی بهم میکنید. ممنون از اینکه وقت میزارید.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          مقاله شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در انگلستان رو مطالعه کنید همه اطلاعات در این باره ارائه شده

  7. مایا گفت:

    سلام من در انگلیس زندگی میکنم و پناهنده هستم.من ۱۹ سالمه و ترم‌دودانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودم که به دلایلی از دانشگاه اخراج شدم.من برای ورود به دانشگاه آیا باید با آیلس ۶ وارد شوم؟و حتما باید دوره کالج رو بگذرونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما باید مدرک زبان داشته باشید چون که مدرک قبلیتون به زبان فارسی دریافت شده

  8. حسین مردانی گفت:

    سلام ، من دانشجوی پزشکی اصفهان هستم و معدل بالا و مدال المپیاد و رزومه خوبی دارم ، به نظرتون برای تخصص اکسفورد دانشگاه اصفهان مورد تایید هست و من شانس پذیرش دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله اگر معدل بالا داشته باشید این شانس رو خواهید داشتولی در نظر بگیرید که رقابت بسیار سنگین هست

  9. یاسمن گفت:

    سلام،‌من دانشجوی سال اخر پزشکی دانگاه شیراز هستم و میخواستم ببینم برای ادامه تخصص تو انگلیس از کجا و کی باید شروع کنم؟ و اینکه معدل سازی مدرک چطوری هست؟ و اینکه کسایی که وارد تخصص میشن حقوق ندارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید با مشاورین ما در تماس باشید تا جزئیات رو به طور کامل در اختیار شما قرار بدن

  10. میلاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید پزشکی دکتری عمومیش رو در دانشگاه های ایران گرفته برای تحصیل درمقطع تخصص در دانشگاه های انگلستان معدل دیپلم هم مورد بررسی قرار میگیره یا فقط معدل ورزومه دانشگاهی مهمه؟ ترو خدا جواب بدید . خیلی برام مهمه .. ممنون 🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید اون هم ارائه بشه ولی اثر بیشتر رو همون دوره پزشکی می ذاره

      1. میلاد گفت:

        خب من معدل کل دیپلم ۱۵ هستش اما رزومه دانشگاهیم (از لحاظ معدل ، مقاله و فعالیت های علمی پژوهشی) فوق‌العاده‌ عالیه ، با این اوصاف میتونم امیدوار باشم که از دانشگاه آکسفورد برای تحصیل در مقطع تخصص پذیرش بگیرم ؟

        1. امیر جلالی گفت:

          دانشگاه آکسفورد یکی از بهترین دانشگاه های جهان هست برای تحصیل و هیچ کس نمی تونه به شما ضمانت بده که توی این دانشگاه پذیرش می گیرید چون همه کسانی که در آکسفورد درخواست پذیرش می کنند افرادی هستند که نخبه هستند و بهترین عملکرد رو داشتند و کسی از رزومه اون ها با خبر نیست.
          در صورتی که شما بهتر باشید، قطعا شما انتخاب می شید

  11. سوگند سلیمی گفت:

    سلام . وقتتون بخیر . امکان تحصیل در دانشگاه اکسفورد برای دوره تخصص پزشکی وجود دارد ؟ و اینکه برای پذیرش ، همه ی دانشگاه های تیپ 1 ایران مورد تایید هستند و یا حتی تیپ 2 ؟ شرایط نسبی رزومه برای اخذ پذیرش چطور هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آکسفورد یکی از 10 دانشگاه برتر جهان برای برای تحصیل در دوره های تخصص پزشکی هست برای همین شما نیاز به رزومه عالی کار و تحصیل نیاز دارید

  12. Mahrokh گفت:

    سلام خسته نباشید
    عذر خواهم اگه من دیپلم خودم رو با بالاترین نمره در رشته تجربی در ایران بگیرم و بلافاصله اقدام کنم یعنی مدارک زبانم رو‌گرفتم ترجمه هم کردم و فقط روند پذیرش مونده باشه حالا من باید از کجا شروع کنم یعنی رفتم اونجا اول باید تو کالج درس بخونم یا تو دانشگاه میشه اینو توضیح بدید مکان هایی که به ترتیب میخوام درس بخونم کجا میشه ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید در مرحله اول آزمون ورودی بدید. البته می تونید قبل از رسیدن به مرحله دیپلم به مجارستان مهاجرت کنید و در کالج های این کشور در سطح A-level شرکت کنید و در امتحانات اون ها قبول بشید که ورودتون به انگلستان به عنوان دانشجوی رشته پزشکی خیلی ساده تر بشه. توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید

  13. علی رضایی گفت:

    سلام برای تحصیل تخصص پزشکی در انگلستان معدل دانشگاهی دوره عمومی در دانشگاه های ایران مهم تر هست یا رزومه شامل تحقیقات و سایر عناوین؟ کلا امکان اخذ پذیرش تخصص بعد از گذروندن دوره عمومی در ایران وجود داره ؟ و اینکه دانشگاه شیراز برای پزشکی عمومی مورد قبول دانشگاه های برتر انگلستان هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همه رزومه تحصیلی شما حائز اهمیت هست.
      نکته ای که در رابطه با دانشگاه شیراز فرمودید هم مورد تایید هست.
      برای تحصیل تخصص در انگلستان باید ابتدا مدرک تحصیلی خودتون رو معادل سازی کنید و بعد از اون می تونید وارد دوره تخصص بشید.

  14. Setayesh گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم که برای ورود به دانشگاه اکسفورد در رشته پزشکی ازمون ورودی داره؟
    و اینکه اگه بخوایم برای تخصص پزشکی در اکسفورد بورس بگیریم یا اینکه عادی بخوایم پذیرش بگیزیم باید مدرک مقطع عمومی رو از دانشگاه تاپ ایران گرفته باشیم؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه آکسفورد در این مقطع معمولا به ما پذیرش نمیده مگر اینکه در دوره alevel
      شرکت کنید و نمره خیلی خوبی بیارید تا بتونید برای این دانشگاه قبولی بگیرید

  15. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر..
    ببخشید ایا راهی هست که به صورت مستقیم وارد دانشگاه های پزشکی انگلستان شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر نمیخواین در دوره های alevel
      مستقیما از طریق دوره های ncuk
      میتونید وارددانشگاه های پزشکی این کشور بشید
      برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  16. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من در دانشگاه مارمارا ترکیه به زبان انگیلیسی تحصیل میکنم میخواستم بدونم آیا امکانش هست برای تخصص به دانشگاهی تو انگلستان بروم

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوال شما کلی و مبهمه اما بطور کلی این امکان وجود داره

  17. محمد گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید آیا اگه مدرک تخصص پزشکی در یکی از دانشگاه های خوب انگلستان داشته باشیم، با مدرک تخصص پزشکی انگلیس میشه برای کار در امریکا اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان هم وجود داره نگران نباشید

  18. هوتن گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای تخصص پزشکی در انگلستان باید هزینه ای به دانشگاه داد؟
    موقع تخصص حقوق دریافت میکنیم؟
    اگر میکنیم چقدر هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله منتها ابتدا باید مدارکتون رو معادلسازی کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  19. ل. توکلی گفت:

    سلام وقت بخیر من سال ۹۸ وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران با رتبه ۷ کنکور تجربی شدم و الان رتبه ۳ دانشگاه با معدل ۱۹.۳۸ هستم امیال ۱۹ سالمه . می خواستم بدونم امکانش هست در آکسفورد ادامه بدم و اینکه کی باید برای شروع فرایند اقدام کنم ت

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در آکسفورد یا هر کشوری دیگه ای ابتدا باید مدرکتون رو معادلسازی کنید تا بتونید پذیرش بگیرید

  20. نامعلوم گفت:

    سلام. من 25 سال دارم و دوره کارشناسی رو با آزمون سراسری در دانشگاه شیراز رشته نرم افزار کامپیوتر قبول شدم و سال بعد تموم میشم. نمراتم همه بالاست. آیلتس 7 دارم. چندین مدرک بین المللی و داخلی برنامه نویسی، و در حدود چند میلیارد هم سرمایه برای مهاجرت دارم‌. من می خوام بعد از اتمام تحصیلم در مقطع کارشناسی نرم افزار، برای پزشکی دانشگاه های انگلستان درخواست بدم. ولی یک مشکلی دارم. من رشته دیپلم و پیش دانشگاهیم تجربی هست ولی نمرات خوبی ندارم. در مقاله نوشتید مدرک و ریز نمرات تحصیلی لازمه. می خواستم بدونم اگر بخوام انگلستان پزشکی بخونم حتما باید مدارک و ریز نمرات دیپلم و پیش باشه یا کارشناسی نرم افزار هم میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      معدلتون چنده دوست عزیز؟

  21. آرمین ماشینچی گفت:

    سلام روز بخیر میخواستم بدونم اگه رشته پزشکی رو در یکی از دانشگاه های ترکیه ( دولتی خوب ) بگذرونیم میتونم پس از اتمامش برای تحصیل تخصص در انگلستان بورسه بگیرم ممنون ، چه شرایطی میخواد بورس گرفتن؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بورس گرفتن شانسش کمه ولی میتونید برای تخصص اقدام کنید

  22. سنا گفت:

    سلام
    لطفا در مورد گرفتن بورسيه جهت تخصص پزشكي و نحوه گرفتن پذيرش توضيح بدين

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      روزمه خودتون رو ارسال بفرمائید تا بتونم راهنماییتون کنم
      البته در مقاله های بورسیه پزشکی در ترکیه و شرایط بورس تحصیلی در انگلستان و شرایط بورسیه تحصیلی را مطالعه نمایید

  23. علیرضا دهانی گفت:

    من آرزو دارم رشته پزشکی در انگلستان بهترین دانشگاه تحصیل کنم ولی مشکل مالی دارم چکار کنم ازبچگی آرزو دارم که دانشمند شوم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما تلاشتونو زیاد کنید تا در دانشگاه های برتر کشور خودمان پزشکی قبول شوید سپس برای تخصص بورس شوید برای انگلستان

  24. شاهرخ ادهمی گفت:

    این هزینه ها که در مقاله اومده آیا فقط برا زندگیه یا تحصیل رو هم شامل میشه؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      هزینه های تحصیل و زندگی به تفکیک داخل مقاله ذکر شده است.

  25. طاها زاهدی گفت:

    سلام. هزینه تحصیل پزشکی مجموعا در انگلستان چقدر خواهد بود؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای دانشگاه یا مقطع کالج؟

  26. Alian گفت:

    شرايط سني براي تحصيل در رشته هاي پزشكي انگليس ملاك هست ؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله نهایتا تا ۱۹ سال هست

  27. ماهان قنبری گفت:

    تحصیل پزشکی در انگلستان چقدر هزینه داره برا 6 سال؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و ارادت
      تحصیل پزشکی دراین کشور سالانه حدود 18000£ تا 20000£ (پوند) می باشد.

  28. داوری گفت:

    سلام. حالا با این هزینه هایی که زندگی در انگلستان داره میشه در حین تحصیل پزشکی کار کرد تا هزینه ها رو پوشش داد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      امکان کار حین تحصیل در این کشور وجود دارد اما با این هزینه بخشی از هزینه های فرد تامین می شود.

  29. طلایی پور گفت:

    سلام
    در این کشور امکان کار تمام وقت همزمان با تحصیل وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما فرصت کار تمام وقت رو در حین تحصیل نخواهید داشت

  30. leilakk گفت:

    سلام. دقیقا تحصیل در چه شاخه هایی از رشته پزشکی در این کشور ساپورت میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سوالتون واضح نیست لطفا بیشتر توضیح بدید

  31. قراری گفت:

    در مورد ویزای تحصیلی انگلستان کمی توضیح دهید ممنون

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ارادت
      شما میتوانید مقاله ویزای تحصیلی انگلستان را مورد مطالعه قرار دهید.

  32. امید گفت:

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی را عنوان میکنید؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و روز خوش
      ریز مدارک پذیرش و ویزا را میتوانید در متن مقاله مورد بررسی قرار دهید.

  33. امیر گفت:

    ممنون از مقاله خیلی خوبتون .

  34. javad گفت:

    سلام تحصیل پزشکی در انگلستان برای رشته دندان پزشکی به چه صورت است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      رشته پزشکی که توضیح داده شده اما در خصوص رشته دندانپزشکی مقاله تحصیل دندانپزشکی در انگلستان رو مطالعه فرمایید

  35. ترنم گفت:

    خواندن دوره های alevel در چه کالج هایی خوب می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای پاسخ به سوالتون پیشنهاد میکنم که مقاله ادامه تحصیل در کالج های انگلستان رو مطالعه فرمائید

  36. هیراد حدادی گفت:

    این یکی، گرون ترین چیزیه که میشه سراغش رفت 🙁

  37. ماکان تابان گفت:

    هزینه هاش فوق العاده بالاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *