ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در مالتا

تحصیل پزشکی در مالتا

تحصیل پزشکی در مالتا با وجود تفاوت های زیادی که با کشورهای تراز اول جهان دارد، هنوز یک گزینه برای شهروندان خارجی است. تحصیل پزشکی در این کشور از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجویان ایرانی می توانند از طریق اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مالتا و تحصیل پزشکی در این کشور هم از کیفیت آموزشی بالا برخوردار شده و هم این امر می تواند نقطه عطف مناسب و پله ترقی آنها جهت ورود راحت به کشورهای پیشرفته تر اروپایی باشد.

مالتا مجمع الجزایری ولقع در مدیترانه بین جزیره سیسیل و سواحل آفریقا شمالی است. مجمع الجزایر مالتا دارای دو زبان رسمی: مالتای و انگلیسی است. در حالی که تا سال 1934 زبان ایتالیایی نیز همچنین یک زبان رسمی در مالتا محسوب میشده است. طبق آمار98 درصد از مردم مالتا مالتایی صحبت می کنند، 88٪ زبان انگلیسی صحبت می کنند، 66٪ ایتالیایی صحبت میکنند، و بیش از 17٪ به فرانسوی گویش می کنند.

تحصیل پزشکی در مالتا شرایط خاص خود را دارد. دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در این کشور بایستی مطلع باشند که مدت آموزش پزشکی در این کشور 6 ساله است و شرط پذیرش تحصیلی، شرکت در آزمون ورودی پزشکی میباشد. پس از قبولی در آزمون مذکور، ادامه تحصیل پزشکی در کشور مالتا منوط به گذراندن یک دوره 2 ساله جهت آموزش دروس تخصصی میباشد. همچنین شرط دیگر پذیرش تحصیلی و تحصیل پزشکی در این کشور داشتن مدرک زبان معتبر است. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی را در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور ارائه نموده اند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در مالتا

شرایط تحصیل پزشکی در مالتا (UM)

یکی از مقاصد اصلی تحصیل پزشکی در خارج، تحصیل در کشور مالتا می باشد دلایل متعددی برای تحصیل پزشکی در کشور مالتا وجود دارد که می توان به دلایلی همچون مقرون به صرفگی آموزش در این کشور، وجود سیستم آموزش با کیفیت جهانی، ارائه دورس به زبان انگلیسی و غیره اشاره کرد. تحصیل پزشکی در دانشگاه مالتا به عنوان اولین و برترین دانشگاه ملی این کشور در طی برنامه آموزشی 5 ساله انجام می شود. از شرایط پذیرش در دانشکده پزشکی دانشگاه این کشور می توان به ارائه مدرک دیپلم و مدرک زبان اشاره کرد. در باب تحصیل دندانپزشکی در مالتا لینک فوق را بخوانید.


هزینه تحصیل پزشکی در مالتا

شهریه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه مالتا برای دانشجویان بین المللی درحدود 30000€ (یورو) می باشد که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی درحد متوسطی قرار دارد. هزینه زندگی در مالتا عمدتا به محل اقامتتان و نیز سبک زندگیتان وابسته است. اما، به طور متوسط هر دانشجوی خارجی 800€ (یورو) در ماه هزینه خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره می کند. به این هزینه ها باید نرخ اجاره بهای مسکن در مالتا را نیز افزود. این موضوع مطابق قیمت های سال 2024 در نمودار ذیل بیان شده است:

نرخ اجاره بهای مسکن در مالتا

پیش شرط های تحصیل پزشکی در مالتا

پیش نیازهای تحصیل پزشکی در مالتا عبارتند از:

  • فرد باید حتما 18 سال تمام داشته باشد
  • متقاضی حتما باید در آزمون پزشکی UCAT نمره قبولی داشته باشد.
  • فرد باید در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی نمره خوبی کشب کرده باشد.
  • در اختیار داشتن نمره آیلتس یا تافل برای دریافت پذیرش پزشکی از مالتا الزامی است.

شرایط پذیرش دانشگاه مالتا (UM)

تحصیل پزشکی درمالتا در 3 دانشکده زیر به دانشجویان بین المللی ارائه می شود:

  • دانشکده پزشکی و جراحی
  • دانشکده جراحی دندان دانشگاه مالتا
  • پردیس علوم بهداشتی دانشگاه مالتا تاسیس شده و برنامه های مختلف پزشکی به زبان انگلیسی به دانشجویان خارجی ارائه می دهد

شما برای آموزش پزشکی یا دندانپزشکی در دانشگاه مالتا به مدارک و شرایط زیر نیازمندید تا درخواستتان مورد ارزیابی دانشگاه مالتا قرار گیرد:

  • مدرک باشیله بین المللی و باشیله اروپایی.
  • اگر شما تحصیلات متوسطه را در خارج از مالتا به اتمام رسانده اید، ملزم به تامین شرط زبان انگلیسی UM توسط ارائه نتیجه آزمون زبان انگلیسی معتبر (SELT) می باشید.
بوردهای آزمون به رسمیت شناخته شده توسط UMTOEFL iBTIELTSCambeidge
دوره تحصیلات فونداسیون یا کالج615.5گواهی اول
دوره لیسانس806.0گواهی پیشرفته
دوره فوق لیسانس956.5گواهی پیشرفته

پیش شرط های تحصیل پزشکی در مالتا

پیش نیازهای تحصیل پزشکی در این کشور عبارتند از:

  • فرد باید حتما 18 سال تمام داشته باشد
  • متقاضی حتما باید در آزمون پزشکی UCAT نمره قبولی داشته باشد.
  • فرد باید در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی نمره خوبی کشب کرده باشد.
  • در اختیار داشتن نمره آیلتس یا تافل برای دریافت پذیرش پزشکی از مالتا الزامی است.

تحصیل پزشکی در مالتا (دوره MBBS)

دوره پزشکی MBBS مالتا دوره ای 5 ساله است که به متقاضیان تحصیل پزشکی برنامه درسی مشابه برنامه درسی تدریس شده در دانشکده پزشکی Barts لندن ارائه می دهد. در آخر، دانشجویان مدرک MBBS پزشکی را از دانشگاه کویین ماری لندن (دانشکده پزشکی و دندانپزشکی Barts) (qmul.ac.uk) اخذ می کنند. دانشجویان در این کشور توسط اساتید حاذق دانشکده Barts لندن و متخصصان کلینیکی بومی تدریس می شوند.

تحصیل پزشکی در مالتا (دوره MBBS)

شرایط پذیرش دوره MBBS در مالتا

علاوه بر آموزش دوره های سنتی پزشکی در دانشگاه های مالتا، دوره های تخصصی دیگری با نام MBBS به ابتکار دانشگاه کویین ماری انگلستان نیز وجود دارد که دوره 5 ساله بوده و تحصیل در این دوره ها صرفا به زبان انگلیسی می باشد و دانشجویانی که دوره MBBS را در کشور مالتا می گذرانند مستقیما مدرک معتبر خودشان را از دانشگاه کوین ماری انگلستان اخذ می کنند.

کار پس از تحصیل پزشکی در مالتا

برای افرادی که دوره تحصیل خود در مالتا را پشت سر گذاشته اند، احتمالا مهم ترین مسئله آن است که در همین کشور به کار مشغول شوند. در حال حاضر، افرادی که مدرک خود را در مالتا به دست آورده باشند، در بسیاری از کشورهای اروپایی امکان کار را خواهند داشت. شرایط درآمد پزشکان در هر کشور از دیگری متفاوت خواهد بود. به همین دلیل، در این بخش از گفتار، فقط به حقوق پزشکان در مالتا اشاره خواهیم کرد. شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا را در لینک فوق بخوانید.

کار پس از تحصیل پزشکی در مالتا

داده های آماری نشان می دهد که یک پزشک در ماه می تواند 5770€ (یورو) در کمترین حالت و 18800€ (یورو) در بهترین حالت درآمد داشته باشد. این یک متوسط از سطح درآمد پزشکان در مالتا است که می توان از آن برای ایجاد یک زندگی در رفاه اقتصادی از آن بهره برد. در باب حقوق ماهیانه کار در مالتا لینک فوق را بخوانید.

منبع: worldsalaries

در حال حاضر، تحصیل در رشته پزشکی در کشوری مانند مالتا، چندان به شهروندان ایرانی توصیه نمی شود. دلیل اول، سخت بودن دریافت ویزای تحصیلی این کشور و دلیل دوم، عدم اعتبار مدرک دریافتی در ایران است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره رشته پزشکی در مالتا

با وجود همه کاستی هایی که در حال حاضر در مالتا وجود دارد، این کشور مورد توجه برخی قرار می گیرد. محدودیت هایی برای دانشجویان ایرانی در این کشور وجود دارد که به آن ها اشاره شد. باید در نظر داشت که هزینه های تحصیل در این کشور نیز بالا است. به همین دلیل است که باید جزئیات بیشتری نسبت به آن را بررسی کرد. برخی از پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  •  دوره تحصیل پزشکی در مالتا چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی معمولا 5 ساله است.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در مالتا به ادامه تحصیل پرداخت؟ بله این امکان برای دانشجویان خارجی ممکن است؟
  • مزیت اصلی تحصیل پزشکی در مالتا چیست؟ دانشجویان در این کشور می توانند مسیر ساده تری برای دریافت پذیرش داشته باشند.
  • هزینه های تحصیل پزشکی در مالتا چقدر است؟ این هزینه ها معمولا بالا تر از 15000€ (یورو) در سال است.
4.4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *