مهاجرت

پناهندگی در آرژانتین

پناهندگی در آرژانتین

با افزایش روند پناهندگی در طول سالیان اخیر، پناهندگی در آرژانتین یکی از موضوعاتی است که هر ساله افراد زیادی نسبت به این روش اقدام می کنند. پناهندگی دلیل های مختلفی دارد که پس از ورود به مرزهای کشور آرژانتین ارائه آن ها به مسئول مربوطه الزامی است. دلایل شما برای پناهندگی باید توجیه و منطق محکمی داشته باشد. در صورتی که دلایل محکمی برای پناهندگی نداشته باشید و یا اطلاعات دروغ ارائه دهید درخواست شما رد شده و مجبور به ترک خاک آرژانتین خواهید بود. با توجه به افزایش درخواست پناهندگی در سراسر دنیا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تصمیم دارند در جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی متقاضیان به بررسی موضوع پناهندگی در آرژانتین بپردازند.

  • شرایط درخواست پناهندگی در آرژانتین چیست؟
  • چه کسانی شانس مناسبی برای دریافت پناهندگی در این کشور خواهند داشت؟
  • شرایط کار برای پناهندگان در این کشور چگونه است؟
  • مزایای پناهندگی در این کشور چیست؟
  • معایب پناهندگی در کشور آرژانتین چیست؟

شرایط پناهندگی در آرژانتین

پناهنده کسی است که به دلیل ترس از آزار و شکنجه، جنگ یا خشونت مجبور به فرار از کشور خود شده است. تعریف قانونی اصلاح پناهنده در کنوانسیون 1951 سازمان ملل درباره وضعیت پناهندگان ارائه شده است. وضعیت پناهندگان نوعی حمایت است که به کسانی که با موفقیت از وضعیت پناهندگی عبور می کنند اعطاء می شود، وضعیت پناهندگی روندی قانونی است که به موجب آن دولت ها تشخیص می دهند آیا پناهجو را به عنوان پناهنده بپذیرند یا خیر.

قانون پناهندگی کشور آرژانتین با شماره 26.165 (قانون محافظت از پناهندگان و قانون عمومی شناسایی) است که توسط کمیسیون ملی پناهندگان CONARE ایجاد شده است. این کمیسیون که نوعی آژانس ایالتی است و از وزیران مختلف، رئیس عالی سازمان ملل در امور پناهندگی و سازمان غیر انتفاعی و غیر دولتی تشکیل شده است. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که CONARE چیست؟ CONARE مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهجویان را دارد و تمام جنبه های مربوط به دفاع از حقوق پناهجویان مثل: جست و جوی محل اقامت و جمع آوری پناهجویان بر عهده این کمیسیون است.

اعلام پناهندگی در کشور آرژانتین

پس از آن که وارد خاک کشور آرژانتین شدید می توانید در مرز یا داخل این کشور اعلام پناهندگی کنید، دقت داشته باشید که اعلام پناهندگی در آرژانتین در خارج از مرزهای این کشور امکان پذیر نمی باشد. پس از اعلام پناهندگی باید 2 فرم در نظر گرفته شده را تکمیل کنید اطلاعات وارد شده در این فرم بسیار مهم است و اگر اطلاعات ناصحیح نوشته شده باشد ممکن است در مراحل بعد پناهجو با مشکل مواجه شود.

در فرم اول باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و در فرم دوم باید دلایل پناهندگی در کشور آرژانتین نوشته شود. طول مدت بررسی درخواست شما 1 ماهه و در برخی از موارد بیشتر خواهد بود، در طول این مدت باید در کمپ های پناهجویی اقامت داشته باشید که شرایط بسیار سختی را سپری خواهید کرد. اگر دلایل شما برای پناهندگی قانع کننده باشد وقت مصاحبه حضوری برای شما تعیین می شود.

در مصاحبه حضوری از شما دلایل پناهندگی پرسیده می شود علاوه بر این باید مدارک شناسایی خود را ارائه کنید، در زمان مصاحبه می توانید درخواست مترجم و وکیل داشته باشید که برای این کار نیازی به پرداخت هزینه نیست. در طول مدت 20 ساعت درخواست شما بررسی می شود اگر دلایل قانع کننده ای برای پناهندگی داشتید مجوز اقامت موقت برای شما صادر می شود، با دریافت این مجوز می توانید آزادانه در این کشور رفت و آمد داشته باشید، تحصیل کنید و یا مشغول به کار شوید علاوه بر این می توانید به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشید، در هتل یا مهمانخانه تا زمان اجاره آپارتمان اقامت داشته باشید و مدرک شناسایی ملی خود را که مختص افراد خارجی است دریافت کنید.

اعلام پناهندگی در کشور آرژانتین

رد درخواست پناهندگی آرژانتین

زمانی که با درخواست شما برای پناهندگی در کشور آرژانتین موافقت می شود باید مجوز اقامت موقت را هر 90 روز یکبار تمدید کنید، دقت داشته باشید که شرایط تمامی پناهجویان در این کشور بررسی می شود و اگر فردی مرتکب جرم شود باید کشور آرژانتین را ترک کند. اما اگر با درخواست شما برای پناهندگی موافقت نشود می توانید درخواست تجدید نظر را اعلام کنید، به این منظور پناهجو باید در طول مدت 10 روز درخواست تجدید نظر کتبی خود را نوشته و به مراجعه مربوطه ارسال کند.

متقاضی باید به طور کامل توضیح دهد که چرا با تصمیم CONARE مخالف است و علت درخواست مصاحبه مجدد را اعلام کند. اگر وزیر امور خارجه با درخواست شما مخالفت کند می توانید درخواست مصاحبه قضایی خود را اعلام کنید که در این شرایط پناهجو به وکیل نیاز دارد. اگر همچنان با درخواست شما برای پناهندگی مخالفت شود مقامات مهاجرتی تصمیم نهایی را برای اقامت شما می گیرند.

روش های مهاجرت به کشور آرژانتین

برای مهاجرت به کشور آرژانتین راه ها و روش های قانونی گوناگونی وجود دارد که متقاضی می تواند با توجه به شرایط خود و خانواده بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کند. در طول چند سال اخیر مهاجرت تحصیلی به کشور آرژانتین با رشد 19% همراه بوده است که مشخص می شود این کشور در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده است. کشور آرژانتین دارای اقتصاد قوی است علاوه بر این کشور آرژانتین دارای خاک حاصل خیز است به همین دلیل کشاورزی در این کشور رکن اصلی اقتصاد است. با توجه به اقتصاد قوی این کشور سرمایه گذاری می تواند یکی از راه های بسیار مناسب برای مهاجرت و اقامت در این کشور باشد.

مهاجرت کاری یکی از راه های رایج برای مهاجرت به کشور آرژانتین است که با قوانین و شرایطی همراه می باشد که برای اطلاع از آن ها می توانید به مقاله کار در آرژانتین رجوع کنید. مهاجرت از طریق ازدواج با فردی با تابعیت کشور آرژانتین و تولد فرزند در کشور آرژانتین سایر روش های مهاجرت به کشور آرژانتین است، با مطالعه مقاله تولد فرزند در آرژانتین اطلاعات کاملی در خصوص شرایط تولد فرزند و اعطاء تابعیت در این کشور کسب می کنید.

در این مقاله سعی ما اطلاع رسانی و آگاهی متقاضیانی بود که تصمیم دارند پناهندگی در آرژانتین را تجربه کنند، اگر قصد مهاجرت به کشور آرژانتین را دارید بهتر است از طریق راه های معرفی شده اقدامات لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هیچگونه فعالیتی در عرصه پناهندگی انجام نمی دهد و این مقاله را صرفا در جهت اطلاع رسانی تهیه کرده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *