مهاجرت

قاچاقی رفتن به آمریکا

قاچاقی رفتن به آمریکا

قاچاقی رفتن به آمریکا راهی بسیار سخت و دشوار می باشد اما راهی شدنی است و با وجود خطرات این راه، متقاضیان مخصوص به خود را داراست. بیشتر برای قاچاقی رفتن به این کشور از کشور مکزیک وارد می شوند. کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد قاچاقی رفتن به آمریکا هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهند. حال این سوالات ایجاد می شود که:

  • مهاجرت قاچاقی به این کشور از چه روش های امکان پذیر می باشد؟
  • معایب مهاجرت قاچاقی به این کشور چیست؟
  • قاچاقی رفتن به آمریکا از طریق ترکیه یا کشورهای اروپایی امکان پذیر می باشد؟
  • مشاوره حقوقی بابت مهاجرت غیر قانونی به آمریکا چه می باشد؟
  • رفتن قاچاقی از برزیل به آمریکا چقدر هزینه دارد؟
  • پناهندگی آمریکا از طریق مکزیک چگونه است؟

در بسیاری از روش های مهاجرتی، کسانی که به صورت قاچاقی وارد کشور آمریکا می شوند نه به عنوان یک مهاجر بلکه به عنوان یک متخلف در نظر گرفته می شوند و این نکته ای است که علاقمندان به زندگی در آمریکا باید به آن توجه داشته باشند به این معنی که ورود آن ها به صورت قاچاقی به آمریکا می تواند به معنی از دست دادن شانس زندگی در این کشور باشد.

مهاجرت قانونی به آمریکا و اروپا

مهاجرت غیر قانونی به آمریکا و قاچاقی رفتن به این کشور، هیچ گاه مورد توصیه وکیل امور بین المللی نمی باشد. به همین دلیل توصیه می شود اگر افراد شرایط لازم برای مهاجرت قانونی به آمریکا را ندارند کشور دیگری را انتخاب کنند. در حال حاضر با توجه به شرایط سنی، تمکن مالی، مدرک تحصیلی و غیره کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارند که مهاجر می پذیرند. مثلا کسانی که تمکن مالی خیلی زیادی ندارند اما حداقل مدرک لیسانس و 3 سال سابقه کار مرتبط داشته باشند می توانند از طریق اخذ ویزای جستجوی کار وارد آلمان یا اتریش شوند.


در این روش فرد نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی یا پرداخت شهریه دانشگاه و غیره ندارد و عمده ترین هزینه ای که باید پرداخت نماید، هزینه زندگی 6 ماه زندگی او در آلمان یا اتریش است که باید در حساب بانکی خود داشته باشد. زندگی در آلمان برای یک نفر ماهانه بین 1910€ (یورو) و در اتریش ماهانه بین 1855€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. لازم است علاقه مندان به کار در آلمان یا اتریش حتما به زبان آلمانی مسلط باشند؛ چرا که در این صورت شانس بسیار بالایی برای یافتن شغل خواهند داشت.

آمار پناهندگی در آمریکا

آمارهای ارائه شده توسط سازمان ملل متحد (UNHCR) در امور پناهندگان نشانگر پذیرش 15000 پناهجوی خارجی در کشور آمریکا می باشد. بر پایه گزارش وزارت کشور ایالات متحده بالاترین تعداد پناهجویان متقاضی ورود به آمریکا به کشورهای جمهوری دموکراتیک کنگو (6907 نفر)، برمه (2571 نفر) و اوکراین (1825 نفر) است. بر اساس گزارش مرکز رسیدگی به امور پناهندگان وزارت کشور آمریکا در سال 2023 بیشترین تعداد پناهجویان متعلق به ایالت تگزاس است.

آمار دقیق بالاترین تعداد پناهجویان در ایالت های مختلف آمریکا بدین شرح است:

برخی ایالت هاتعداد پناهجویان
تگزاس2500
کالیفرنیا1800
کنتاکی1400
اوهایو1400
آریزونا1200
جورجیا1200
میشیگان1100

راه های قاچاقی رفتن به آمریکا در 2024

از زمان روی کار آمدن جو بایدن، این کشور با تعداد بی سابقه ای از مهاجران مواجه شده است که مهاجران خود را عمدتا به مرز جنوبی ایالات متحده می رسانند. ورود به آمریکا از راه یکی از مرزهای زمینی یا هوایی این کشور امکان پذیر می باشد. قاچاق انسان و مهاجرت غیر قاچاقی به این کشور بیشتر از مرز مشترک با کشور مکزیک صورت می گیرد. به صورت کلی در سال 2021 بیش از 46% از مهاجرین غیر قانونی به این کشور، مکزیکی می باشند و از طریق مرز این کشور وارد این کشور می شوند.

در قالب جدول زیر می توان با 10 کشور منشا مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده در سال 2024 آشنا شد:

نام کشورتعداد مهاجران غیرقانونیسهم کل جمعیت غیرقانونی (%)
مکزیک520300046%
گوتمالا7800007%
السالوادور7510007%
هوندوراس5640005%
هند4000004%
فیلیپین3090003%
ونزوئلا2510002%
چین2410002%
کلمبیا2010002%
برزیل1950002%

با این حالت برخی از افراد، به محض وارد شده با این کشور، نسبت به اسناد هویتی خود اقدام می کنند تا ملیت آن ها و هدف از قاچاقی رفتن به آمریکا، فاش نشود و در این کشور پناهنده شوند. بر اساس تعریف کنوانسیون ژنو از شرایط پناهندگی شامل نام پناهنده در مواردی این امکان وجود دارد که شخص در کشور خود به دلیل عقیدتی، جنسیت، گرایش خاص سیاسی و یا جنگ و آشوب در معرض خطر شدید قرار می گیرد.

آیتمشرح
تعریف قاچاقی رفتن به آمریکافرآیند مهاجرت به ایالات متحده با نقض قوانین مهاجرت فدرال
برآورد جمعیت مهاجران قاچاقی10.7 میلیون نفر (3.3% از کل جمعیت آمریکا)
دلایلفرصت های بهتر کار، درجه آزادی بالا، گریز از ظلم سیاسی، رهایی از خشونت و الحاق به خانواده
معایبمحرومیت از دریافت مزایای عمومی ایالتی و محلی همانند استخدام و کار
آمار مهاجران قاچاقی در آمریکامکزیک (46%)، گواتمالا (7%)، السالوادور (7%)، هوندوراس (5%)، هند (4%)، فیلیپین (3%)، ونزوئلا (2%)، چین (2%)، کلمبیا (2%) و برزیل (2%)

راه های قاچاقی رفتن به آمریکا

قانون مهاجرتی آمریکا برای پناهندگان

در کشور آمریکا 2 قانون در رابطه با مهاجران وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • قانون دوم در رابطه با مهاجرت افراد از طریق قرعه کشی در لاتاری می باشد، که امسال نیز در قالب برنامه لاتاری DV-2025 تعداد 55000 نفر به صورت تصادفی از بین شرکت کنندگان انتخاب شده، برایشان گرین کارت Green Card صدر شده و از این طریق می توانند به کشور آمریکا مهاجرت کنند.
  • دولت کشور آمریکا مخالف اخراج کردن اتباع خارجی از کشور می باشد، حتی افرادی که به صورت غیر مجاز و غیر قانونی وارد این کشور شده اند نیز اخراج نمی شوند، همچنین می توان گفت سیستم مهاجرت در این کشور به گونه ای می باشد که اعضای خانواده مهاجران نیز می توانند در کنار آنها باشند و به این کشور مهاجرت کنند.

برخی از افراد به دلایل زیادی مثل سیاست، مذهب، عضویت در گروه خاص، نژاد، اعتقاد و غیره در کشورشان مورد آزار و اذیت روحی و جسمی و تهدید به مرگ قرار میگیرند و تصمیم می گیرند به صورت غیر قانونی از کشور مبدا خارج شوند و در سایر کشورها اعلام پناهندگی کنند. افرادی که پناهندگی در آمریکا را انتخاب می کنند به مدت 12 ما پس از ورود به خاک این کشور فرصت دارند تا پناهندگی خود را اعلام کنند. اگر طی این مدت فرد پناهجویی را اعلام نکند باید به دولت آمریکا ثابت کند که وضعیت وی طی این 12 ماه متفاوت شده و پس از ورود به کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفته و جانش در خطر است.

خطرات قاچاقی رفتن به آمریکا

پیش بینی می شود که هر ساله حدود نیم میلیون نفر از سراسر جهان به صورت قاچاقی وارد کشور آمریکا می شوند. برآورد می شود که فعلا حدود 11.4 میلیون نفر مهاجر غیرقانونی هم در این کشور زندگی می کنند! خطراتی که در این مسیر برای مهاجران غیر قانونی پیش می آید قابل پیش بینی نمی باشد. در نهایت به این صورت قاچاقچیان با پول هنگفتی از افراد دریافت می کنند و در آخر مشخص نمی شود که وارد این کشور می شوند یا خیر. معایب قاچاقی رفتن به آمریکا عبارتند از:

  • افراد زیادی در این راه جان خودشان از دست می دهند.
  • قاچاقچیان از افراد سوء استفاده می کنند.
  • افراد تحت نظر نیروهای امنیتی هستند و امکان درگیری وجود دارد.
  • افراد تا چند روز از هیچ خدماتی و امکاناتی ندارند.

لازم به ذکر است سال ها افراد زیادی به دلیل مهاجرت قاچاقی جان خودشان را از دست داده اند. مرز مکزیک و آمریکا از جمله مرزهایی می باشد که در چند سال گذشته بیشترین تعداد کشته شدنگان را داشته است. بیشتر افراد که موفق به ترک این کشور شدند از زندگی خوبی بهره مند نبودن و بعد از مدتی نادم شده اند. بیشتر افراد مورد سوء استفاده قاچاقچیان قرار گرفته اند و به عنوان کارگر جنسی و غیره فروخته شده اند یا بین راه به قتل رسیده اند.

تفاوت های مهاجرت قانونی و قاچاقی به آمریکا

مهاجرت به این کشور به صورت غیر قانونی با خطرات زیادی همراه می باشد، روش های قانونی مهاجرت این امکان را دارد که بیشتر از راه های دیگر زمان لازم دارد اما تعداد این روش ها و پیدا کردن مناسب ترین راه با توجه به شرایط مالی و زندگی افراد کار منطقی تر می باشد. افراد می توانند به صورت قانونی ویزای تحصیلی آمریکا دریافت کنند و سپس بعد از مدتی می توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. دانشجویان در حین تحصیل می توانند مشغول به کار شوند و به هزینه های زندگی و تحصیلی خود کمک کنند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل دهند و در نهایت بابت اقامت دائم این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاورین حقوقی و کارشناسان ارشد ما در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق تحصیل به آمریکا، مهاجرت از طریق کار به آمریکا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آمریکا، مهاجرت از طریق ازدواج به آمریکا و غیره مقالاتی را تهیه نموده اند. در این مقاله تلاش شد پاسخ سوالات افراد تا حدودی داده شود اما روش غیرقانونی مهاجرت به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود و مورد اقدام قرار نمی گیرد.

سوالات متداول در باب قاچاقی رفتن به آمریکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب قاچاقی رفتن به آمریکا می باشیم:

  • خطرات قاچاقی رفتن به آمریکا چیست؟ افراد زیادی در این راه جان خودشان از دست می دهند. قاچاق چیان از افراد سوءاستفاده می کنند. افراد تحت نظر نیروهای امنیتی هستند و امکان درگیری وجود دارد. افراد تا چند روز از هیچ خدماتی و امکاناتی ندارند.
  • آمار مهاجران قاچاقی در آمریکا چند درصد است؟ مطابق گزارش موسسه سیاست جمعیتی آمریکا (MPI)در سال 2024 میلادی مکزیک (46%)، گواتمالا (7%)، السالوادور (7%)، هوندوراس (5%)، هند (4%)، فیلیپین (3%)، ونزوئلا (2%)، چین (2%)، کلمبیا (2%) و برزیل (2%) از مهاجران غیرقانونی در آمریکا را تشکیل می دهند. همان طوری که ملاحظه می شود، بالاترین درصد از جمعیت مهاجران غیرقانونی در خاک ایالات متحده متعلق به کشور مکزیک است که در همسایگی آمریکاست.
4/5 - (4 امتیاز)

10 دیدگاه برای “قاچاقی رفتن به آمریکا

  1. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر ایا اگر کسی با تور گردشگری وارد خاک امریکا شود و بعد از پایان تور همان جا بماند به عنوان ورود قاچاقی حساب میشه؟
    و اگر شخص توانست کارفرما پیدا کنه میتونه کار کنه
    ایا سازمان یا جایی از اون فرد شکایت نمیکنن میشه بعدا اقامت رو گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص پناهندگی و قاچاق ارائه نمیکنه

  2. مهدی گفت:

    سلام
    پاسپورت افغانستان دارم و اقامت ایران دارم
    میتونید ویزای مکزیک بگیرید.تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. لیلی گفت:

    اگر به امریکا سفر کنیم میتونیم بعد از اینکه رسیدیم درحواست پناهندگی بدیم؟
    من و دوست دخترم بایسکشوال هستیم و واقعا بریدیم ازینجا
    خیلی وقته درخواست تحصیل دادیم برای کانادا ولی هنوزم منتظریم

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران در خصوص پناهندگی خدماتی ارائه نمیده

  4. یاسین گفت:

    سلام ببخشید تو وضعیت الان اگه بخوام برای کار یا یه فرصت بهتر برم از طریق درس نمیتونم برم تنها راه من قاچاقیه میگم اگه زنده به اونجا برسم برای کار باید چیکار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      به هیچ عنوان مهاجرت از طریق قاچاق رو پیشنهاد نمیکنم
      راه مناسب برای مهاجرت خودتون رو پیدا کنید
      یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. زینب سلطانب گفت:

    سلام خسته نباشید من میخوام ب امریکا برای زندگی سفر کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا در حال حاضر راهی جز صبوری نیست و بایستی فعلا صبوری نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *