مهاجرت

پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

پناهندگی در آنتیگوا و باربودا یکی از راه های ورود به این کشور است که البته به ندرت به سرانجام خواهد رسید و بسیار سخت است. به مانند هر کشور دیگری، آنتیگوا و باربودا نیز پروسه مشخصی برای پذیرش پناهجویان در نظر گرفته است و این مسئله باعث می شود تا شهروندان خارجی تمایل پیدا کنند که از این مسیر خود را به آنتیگوا و باربودا و برسانند. در حال حاضر پناهندگی در این کشور را می توان یکی از روش هایی دانست که اولا متقاضی بسیار اندکی دارد و در ثانی دولت این کشور نیز تمایل چندانی به اعطای شهروندی به پناهجویان خارجی ندارد و دلایل روشنی نیز برای این مسئله وجود دارد.

در حال حاضر آنتیگوا و باربودا یکی از کشورهایی است که که می توان آن را در زمینه های مختلف پیشرفته و در زمینه های دیگر در حال توسعه دانست. دولت آنتیگوا و باربودا در تلاش است تا با جذب سرمایه های خارجی که البته با تشویق های مالیاتی و اقامتی نیز همراه است، مسیر مشخصی را برای مهاجرت ایجاد کند و از سرمایه های دریافتی در مسیر پیشرفت و توسعه کشور خود استفاده نماید تا از این طریق بتواند گوی سبقت را از سایر کشورهای حوزه کارائیب برباید. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند پناهندگی در آنتیگوا و باربودا به عنوان یکی از راه های نهایی مهاجرت به این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط زندگی پناهجویان در آنتیگوا و باربودا چگونه است؟
  • فرایند دریافت پناهندگی در آنتیگوا و باربودا چیست؟
  • محدودیت های استفاده از فرصت پناهندگی در آنتیگوا و باربودا چگونه است؟
  • آیا آنتیگوا و باربودا پناهجویان خارجی را می پذیرد؟

شرایط درخواست پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

افرادی که قصد دارند از طریق پناهندگی از کشور مبدا خود به کشور دیگری مهاجرت کنند، باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشند و یکی از آن ها، فرصت هایی است که دولت مقصد در اختیار آن ها قرار می دهد. شهروندان خارجی برای دریافت پناهندگی در کشورهای ثانویه، باید ابتدا خود را به صورت قانونی به آن کشور برسانند و در مرزهای همان کشور درخواست خود را به ثبت برسانند.

در حال حاضر آنتیگوا و باربودا به شدت بر مسئله ورود قانونی به این کشور حساسیت نشان می دهد و افرادی که به صورت غیرقانونی به این کشور وارد شوند، شانس بسیار اندکی برای ورود به پروسه پناهجویی خواهند داشت. در حال حاضر افراد زیر می توانند شانس بیشتری برای دریافت پناهندگی در آنتیگوا و باربودا داشته باشند:

  • افرادی که به دلیل اعتقادات مذهبی تحت فشار هستند
  • گروه های جمعیتی که به دلیل تمایلات جنسی با خطر مرگ یا زندان روبرو هستند
  • همه افرادی که باورهای سیاسی آن ها منجر به تهدیدی برای خودشان شده است
  • افرادی که بنا به دلایل فرهنگی، از طرف اجتماع خود در خطر هستند

به طور کلی می توان گفت که هر فردی که جان، ثروت و امنیت او بنا به دلایل مختلف در یک کشور در خطر باشد، این فرصت را خواهد داشت که در آنتیگوا و باربودا یا هر کشور دیگری، درخواست پناهندگی خود را به ثبت برساند.

شرایط پناهندگی در سنت لوسیا

محدودیت های پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که آنتیگوا و باربودا تمایلی به دریافت پناهجویان از خود نشان نمی دهد و آمارهای مهاجرت های انجام شده به این کشور از طریق پناهندگی نیز به خوبی همین مسئله را نشان می دهد. در چنین شرایطی، دولت آنتیگوا و باربودا تلاش می کند تا با اعمال محدودیت هایی، تمایل به مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی را کاهش دهد و در چنین شرایطی است که نمی توان انتظار داشت که افراد در آینده نیز تمایلی به حضور در این کشور داشته باشند.

محدودیت های پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

برخی از محدودیت هایی که از طرف دولت آنتیگوا و باربودا در دوره پناهجویی اعمال می شود عبارتند از:

  • عدم امکان کار در حین دوره پناهجویی
  • محرومیت از تحصیل در این دوره
  • دوره بسیار طولانی رسیدگی به پرونده
  • رد درخواست نهایی بسیاری از شهروندان خارجی
  • محرومیت از ورود دوباره به آنتیگوا و باربودا در صورت رد درخواست
  • اقامت طولانی مدت در کمپ های پناهجویی

درباره آنتیگوا و باربودا

مسیرهای جایگزین مهاجرت به آنتیگوا و باربودا

در حال حاضر آنتیگوا و باربودا مسیرهای مختلفی را برای مهاجرت به این کشور فراهم کرده است و روند صدور ویزای و همچنین مدت زمان کم رسیدگی به پرونده و شانس رسیدن به پاسپورت این کشور از جمله مزایایی است که پناهجویان نمی توانند به راحتی به آن دست پیدا کنند.  روش های زیر، بهترین مسیر برای مهاجرت به آنتیگوا و باربودا هستند:

بهترین مسیرهای مهاجرت به آنتیگوا و باربودا

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که آنتیگوا و باربودا پذیرای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است اما به راحتی نمی توان از این کشور به عنوان مقصدی برای پناهندگی یاد کرد. ضمن این که به طور کلی مشاورین ما مهاجرت به همه کشورهای جهان از این طریق را توصیه نمی کنند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *