مهاجرت

پناهندگی در اروگوئه

پناهندگی در اروگوئه

پناهندگی در اروگوئه یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که به عنوان راه غیر قانونی و غیر مجاز برای علاقه مندان به این مسیر شناخته می شود. پناهندگی در اروگوئه و سایر کشورهای دنیا با خطرات جانی و مالی زیادی همراه است به همین دلیل مهاجرت و اقامت از این طریق به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. افرادی که قصد پناهندگی در اروگوئه را دارند باید دقت داشته باشند که ممکن است پرونده آن ها سال ها باز باشد و به درخواست رسیدگی نشود علاوه بر این در صورت ناپدید شدن متقاضی یا لغو درخواست پرونده پناهندگی نیز بسته می شود. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط پناهندگی در اروگوئه می پردازند و اطلاعات مختصری در این رابطه در اختیار متقاضیان و علاقه مندان قرار می دهند.

  • چرا پناهندگی در اروگوئه مناسب نیست؟
  • خطرات مهاجرت به اروگوئه از طریق پناهندگی چیست؟
  • فرایند مهاجرت پناهندگی به اروگوئه چیست؟
  • چه کسانی می توانند در اروگوئه درخواست پناهندگی کنند؟

شرایط پناهندگی در اروگوئه

پیش از بررسی شرایط پناهندگی در کشور اروگوئه به این سوال پاسخ می دهیم که پناهنده به چه فردی اطلاق می شود؟ پناهجو شخصی است که به دلیل جنگ های داخلی و عوامل دیگری که به آن ها یا خانواده آن ها آسیب رسانده از کشور خود گریخته است و وارد کشور دیگری می شود و درخواست پناهندگی (حفاظت بین المللی) در آن کشور را اعلام می کنند. به طور کلی پناهجو مهاجریست که تحت تاثیر آوارگی اجباری قرار گرفته و ممکن است پناهنده محسوب شود. طبق آمارهای اعلام شده در سال 2018 حدودا 57 درخواست پناهندگی در کشور اروگوئه اعلام شد بیشتر پناهجویان از کشور عراق، لبنان و سوریه بودن که به دلیل جنگ داخلی به این کشور پناه آورند و درخواست خود را برای پناهندگی اعلام کردند.

در واقع برخی از کشورهای آمریکای لاتین با همدلی بیشتری به بحران آوارگان به خصوص شهروندان سوری پاسخ داده اند که اروگوئه در صدر این کشورها قرار دارد. اروگوئه اولین کشور در آمریکای لاتین بود که به پذیرش پناهجویان تمایل داشت، طبق گفته تحلیلگران سیاسی اقتصاد و بازار کار این کشور قادر به پذیرفتن نیروی کار از بین پناهجویان نیست به همین دلیل بسیاری از پناهجویان از فرصت های اقتصادی محدود این کشور ابراز تاسف کردند. تعداد زیادی از پناهندگان در کشور اروگوئه پس از مدتی از اقامت برای ترک اروگوئه از سایر کشورها و سازمان ملل متحد درخواست کمک کرده اند.

شرایط پناهندگی در اروگوئه

درخواست پناهندگی در اروگوئه

اروگوئه کنوانسیون 1951 را در سال 1970 تصویب کرد و در حال حاضر میزبان پناهندگانی از 20 کشور آسیا، آمریکای لاتین، اروپای شرقی و آفریقا است. متقاضیانی که قصد پناهندگی در کشور اروگوئه را دارند باید به محض ورود به خاک این کشور درخواست پناهندگی خود را اعلام کنند در صورتی که پس از گذشت مدت زمان طولانی از ورود به خاک این کشور درخواست خود را اعلام کنید ممکن است با آن موافقت نشود. پس از اعلام درخواست باید مدارک شناسایی و دلایل خود را برای اعلام پناهندگی در کشور اروگوئه ارائه دهید تا پرونده شما تشکیل شود. اگر به زبان اسپانیایی تسلط ندارید می توانید در جلسات درخواست مترجم کنید.

نتیجه درخواست پناهندگی در اروگوئه

اگر دلایل شما برای پناهندگی مورد قبول باشد و مشخص شود که با بازگشت به کشور مبدا از نظر جانی مورد اذیت و آزار قرار می گیرید برای شما مجوز اقامت موقت در کشور اروگوئه به مدت 2 الی 5 سال صادر می شود، در صورتی که از قوانین اروگوئه پیروی کنید و مرتکب جرم جنایت نشوید می توانید مجوز اقامت خود را تمدید کنید. پس از موافقت با درخواست پناهندگی در کشور اروگوئه فرد می تواند از حقوق شهروندی مثل: تحصیل، ورود به بازار کسب و کار، بهره مندی از خدمات بهداشت و درمان در این کشور بهره مند شود.

اگر تصور شود که دلایل پناهندگی شما دروغ است و یا اطلاعات ارائه شده موثق نیست با درخواست شما موافقت نمی شود، پناهجویان می توانند پس از دریافت نتیجه اعتراض خود را اعلام کنند و درخواست کنند تا درخواست پناهندگی دوباره بررسی شود. اگر همچنان با درخواست شما برای پناهندگی در این کشور موافقت نشود باید کشور اروگوئه را ترک کنید.

روش های مهاجرت قانونی به اروگوئه

به جزء پناهندگی روش های دیگری برای اقامت و مهاجرت به اروگوئه وجود دارد که می توان به تحصیل در دانشگاه های اروگوئه، ورود به بازار کسب و کار اروگوئه، تولد فرزند در خاک این کشور، ازدواج با فردی با تابعیت کشور اروگوئه و سرمایه گذاری اشاره کرد. برای مهاجرت از هر یک از طرق نامبرده قوانین و شرایطی وجود دارد و لازم است فرد ویزای در نظر گرفته شده را دریافت کند. متقاضیانی که کشور اروگوئه را برای مهاجرت انتخاب کرده اند باید با توجه به شرایط خود و اعضای خانواده بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با پناهندگی در این کشور به دست آورده باشید، همانطور که گفته شد بیشتر کشورهای آمریکای لاتین پذیرای پناهجویان زیادی از سراسر دنیا هستند. شما می توانید با مطالعه مقاله پناهندگی در شیلی و مقاله پناهندگی در آرژانتین از شرایط پناهندگی در این دو کشور آگاه شوید. در انتها موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی به این کشور یا سایر کشورهای دنیا را پیشنهاد نمی کند و هیچ فعالیتی در این زمینه انجام نمی دهد. برای اطلاع از بهترین روش های مهاجرت با توجه به شرایط خود به کشورهای مطرح در دنیا می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری با کارشناسان ما در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *