مهاجرت

پناهندگی در برزیل

پناهندگی در برزیل

پناهندگی در برزیل به دلیل ترس موجه آزار و اذیت به دلیل قومیت های نژادی، مذهب، عقیده سیاسی یا عضویت در اجتماعی خاص، اتفاق میفتد. مکانیزم پناهندگی در برزیل توسط قانون 9.474 از سال 1997 تنظیم شده است. این قانون روش برای تعیین، تعلیق و یا از دست دادن وضعیت پناهندگی، حقوق و مسئولیت پناهجویان و پناهندگان و راه حل های طولانی برای این جمعیت را تعیین می کند. ناگفته نماند که این روش مهاجرتی یکی از خطرناک ترین و هم چنین پر ریسک ترین روش های مهاجرتی می باشد که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان این روش خطرناک مهاجرتی را تایید نمی کنند.

  • چرا پناهندگی در برزیل امکانپذیر نیست؟
  • خطرات پناهندگی در برزیل چیست؟
  • آیا می توان با پناهندگی در برزیل اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • شرایط زندگی پناهجویان در برزیل چگونه است؟
  • آیا کمپ های پناهندگی در کشور برزیل شرایط مناسبی دارند؟

قوانین پناهندگی در برزیل

قانون اعطای پناهندگی در این کشور به عنوان یک اصل شناخته شده است. لازم به ذکر می باشد که اشخاص متقاضی پناهندگی در این کشور از کلیه حقوق و هم چنین وظایف دارای ارتباط با یک شخص که دارای تابعیت بیگانه در این کشور باشند، برخوردار خواهند شد. بر اساس قانون خاص شماره 9474 که از جانب کنوانسیون ژنو و هم چنین پروتکل آن صادر شده است، اشخاص متقاضی پناهندگی در برزیل ملزم به رعایت نمودن حقوق و قوانین و مقررات که دارای ارتباط به نحوه حفظ نظم عمومی است، می باشند. بر اساس این کنوانسیون، اشخاص متقاضی پناهندگی در این کشور حق دارند که یک کارت شناسایی هویت که بیان گر وضعیت قانونی خود این اشخاص باشد دریافت نمایند.

بررسی روند پناهندگی در برزیل در 2021

اشخاص متقاضی پناهندگی در برزیل در سال 2021 در راستای درخواست نمودن، برای به رسمیت شناخته شدن کلیه حقوق خود به عنوان یک شخص پناهنده می توانند خود را نزد یک مقام دارای صلاحیت حاضر نمایند. همچنین مقاماتی که دارای صلاحیت می باشند، ملزم به ارائه یک نوع بیانیه که بیانگر زمان شروع نمودن فرآیند پناهندگی در این کشور باشد را آماده نمایند. مقاماتی که دارای صلاحیت می باشند، ملزم هستند ماموری که در سازمان ملل متحد صاحب منصب باشد را آگاه و مطلع نمایند.

بررسی روند پناهندگی در برزیل

متقاضیان پناهندگی در برزیل

برای موفقیت در اخذ تابعیت کشور برزیل، کلیه اشخاص متقاضی پناهندگی در این کشور ملزم به داشتن شرایط مختص به خود می باشند. از جمله شرایط حائر اهمیت عبارتند از:

  • ارائه مدارکی دال بر سلامت
  • ارائه گواهی دال بر تسلط به زبان پرتغالی
  • ارائه گواهی تحصص در حرفه خاص برای تامین نیازهای مالی خانواده و خود
  • ارائه مدارکی دال بر بیان گر وضعیت اجتماعی و فکری
  • ارائه مدارکی دال بر درخواست حق تابعیت این کشور برای مدت زمانی که حداقل 4 سال اقامت دائم در این کشور
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

اخذ تابعیت پناهندگان در برزیل

نحوه اخذ تابعیت کشور برزیل به این صورت می باشد که در صورتی که یک شخص دارای تابعیت خارجی که در سن 5 سالگی حق اقامت این کشور را قبول نماید و موفق به زندگی دائم در این کشور شود، این امکان وجود دارد که در ظرف 2 سال بعد از رسیدن به سنی که شخص بزرگسال محسوب شود بتواند برای کسب نمودن حق تابعیت این کشور اقدام نماید.

متقاضیانی که بتوانند به مدت 5 سال در برزیل زندگی کنند و به صورت دائم و پیوسته در این کشور زندگی کنند، در صورتی که به سن بلوغ نرسیده باشند، می توانند به وسیله نماینده قانونی خود، گواهی موقت حق تابعیت خود را کسب نمایند. همچنین در صورتی که اشخاص متقاضی پناهندگی در برزیل بتوانند شرایط خاصی را به دست آورند، قادر می باشند که برای دست یافتن حق اقامت دائم و حق تابعیت این کشور اقدام نمایند. این امکان وجود دارد که حق اقامت 4 ساله این کشور به علت وجود داشتن کلیه املاک و هم چنین مستغلات یا داشتن یک شرکت در این کشور می تواند به 3 سال کاهش یابد.

همان طور که می دانید پناهندگی از جمله طرق پرخطر در باب اخذ اقامت و تابعیت می گردد. افراد زیادی به دلیل عدم آگاهی تمایل به اخذ اقامت از طریق پناهندگی را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله اطلاعاتی در همین باب برای متقاضیان قرار داده و امید بر این است که متقاضیانی که تمایل به مهاجرت به برزیل از راه پناهندگی را دارند با مطالعه این مقاله از تصمیم خود منصرف شوند و به دنبال راه های قانونی مهاجرت مثل کار و تحصیل باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *