مهاجرت

پناهندگی در کلمبیا

پناهندگی در کلمبیا

مهاجرت به کشورهای مختلف از طریق پناهندگی جزو قوانین مصوب بین المللی بوده و هر ساله افراد زیادی به دلایل مختلف پناهنده کشورهای خارجی می شوند. پناهندگی در کلمبیا از روش های مهاجرتی می باشد که دارای قوانین و شرایط خاصی است. افراد با پناهندگی می توانند به اقامت این کشور دست یابند، اما این موضوع را به خاطر بسپارید که در این راه مشکلات و دشواری های بسیاری وجود دارد که قابل پیش بینی نخواهند بود. از این رو به پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از موسسه های برگزیده مهاجرتی، مسیر را برای مهاجرت انتخاب نمایید که اولا قانونی بوده، در ثانی راه پیچیده، دشوار و سختی را پیش روی شما قرار ندهد و به آسانی بتوانید به مهاجرت، اقامت و در نهایت تابعیت کشور مورد نظر برسید.

  • شرایط زندگی پناهجویان در کشور کلمبیا چیست؟
  • آیا امکان اخذ پناهندگی در کلمبیا وجود دارد؟
  • آیا پناهجویان در کلمبیا در کمپ نگهداری می شوند؟
  • آیا می توان به صورت قاچاقی وارد کشور کلمبیا شد؟
  • از چه راه هایی می توان در کلمبیا اعلام پناهندگی کرد؟
  • مزایای دریافت پناهندگی در کلمبیا چیست؟

آمار و ارقام پناهندگی در کلمبیا

در این بخش از مقاله به بررسی آمار و ارقام مقوله پناهندگی در کلمبیا می پردازیم و اطلاعات مختصری را در اختیار پناهجویان قرار خواهیم داد. البته همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، روش پناهندگی به منظور مهاجرت به کلمبیا پیشنهاد نمی گردد. کشور کلمبیا در ماه مارس سال گذشته میزبان شمار زیادی از افراد پناهجو و مهاجری بود که از کشورهای مختلفی به سمت کلمبیا آمده بودند. تعداد آنان 636 نفر می رسید که 11 نفر آنها دارای هیچ گونه تابعیتی از کشورهای مختلف نبودند.

رویه و شرایط پناهندگی در کلمبیا

کشور کلمبیا جزو کشورهایی است که کنوانسیون ژنو مصوب در سال 1951 میلادی را پذیرفته است. بنابراین قانون پناهندگی در کلمبیا در 10 اکتبر 1961 میلادی اجرایی گردید. طبق قانون پناهندگی مصوب در کلمبیا، این کشور موظف است از افراد پناهنده خود محافظت نموده و امنیت آنان را تضمین نماید. طبق ماده 2450 مصوب این کشور، پناهجویان در کشور کلمبیا حق دارند برای مدت زمان 3 ماه اقامت داشته باشند تا وضعیت پناهندگی آنان از سوی دولت کلمبیا مشخص گردد. آنها در مدت 3 ماه مقرر، حق اشتغال به کار در کلمبیا یا سایر فعالیت های شغلی را نخواهند داشت. اما شرایطی برای آنان فراهم شده است که این امکان را داشته باشند که در این مدت به صورت آزادانه و بدون محدودیت در کلمبیا تردد نمایند. تصمیم نهایی در مورد پناهندگان توسط معاون وزیر امور خارجه کلمبیا اتخاذ می گردد.

چنانچه درخواست فرد پناهجو جهت پناهندگی در کلمبیا از سوی این کشور پذیرفته شود، ویزای پناهندگی برای مدت 2 الی 5 سال برای وی صادر می گردد. تمدید ویزای پناهجویان به صورت خودکار بوده و ویزای همراه (شامل همسر و فرزندان) نیز برای متقاضی امکان پذیر است، مشروط بر این که وی از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار باشد.

شرایط رد درخواست پناهندگی در کلمبیا

متقاضیانی که نتیجه درخواست پناهندگی در کلمبیا برای آنان مردود اعلام گردیده است، این حق را دارند که از وزیر امور خارجه کلمبیا تقاضای تجدیدنظر نمایند تا درخواست آنها مجددا مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه به تقاضای افراد درخواست دهنده، ترتیب اثر داده نشود، موظف هستند ظرف مدت یک ماه (30 روز) خاک کلمبیا را ترک نمایند. بنابراین رد درخواست ویزای پناهندگی کلمبیا نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد.

شرایط رد درخواست پناهندگی در کلمبیا

دلایل پناهندگی افراد به کشورهای خارجی

به طور کلی دلایل مختلفی وجود دارد که افراد خارجی را مجبور می کند تا به کشورهای همسایه و خارجی پناهنده شوند. دلایلی که در این میان وجود دارد، عبارتند از:

  • ترس از شکنجه، آزار و اذیت به دلیل نژاد، مذهب، ملیت
  • عضویت در گروه های خاص اجتماعی و سیاسی که مخالف دولت مبدا است.
  • وجود خشونت های عمومی، تجاوز، درگیری و جنگ های داخلی، عدم امنیت اجتماعی به صورت گسترده که منجر به نقض حقوق بشر می گردد.

مدارک لازم برای پناهندگان در کلمبیا در 2022

فردی که در سال 2022 مسیر مهاجرتی از طریق پناهندگی در کلمبیا را در پیش می گیرد، می بایست مدارک اولیه را در اختیار داشته باشد که به شرح زیر می باشد:

  • اعلام نام کامل پناهجو
  • اعلام تاریخ دقیق ورود به خاک کلمبیا
  • ارائه مدارک هویتی شناسایی
  • شرح مفصلی از حقایق و دلایل پناهندگی در کلمبیا
  • ارائه هر گونه سندی که در باب درخواست پناهندگی متقاضی باشد.
  • ارائه 2 قطعه عکس در سایز 3*3 رنگی که با چهره جدید متقاضی مطابقت داشته باشد.
  • امضای متقاضی
  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار که حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.
  • تکمیل و ارائه فرم DP-FP67

ویزا جهت پناهندگی در کلمبیا

کشور کلمبیا در باب انواع روش های مهاجرتی، چندین نوع ویزا را با اهداف مختلف مانند تحصیل در کلمبیا، اشتغال به کار، سرمایه گذاری و غیره صادر می نماید که یکی از آنها ویزای پناهندگی در کلمبیا است و تحت عنوان ویزای نوع TP9 شناخته می شود. نکته قابل توجه این است که کلیه افرادی که قصد مهاجرت به کلمبیا را دارند می بایست اطلاعات کاملی از مشخصات هویتی خود را در فرم مخصوصی تحت عنوان فرم DP-FP67 درج نمایند. این فرم اطلاعات تکمیلی و هویتی متقاضی را در بر دارد که می بایست از سوی شخص متقاضی تکمیل شده و ارائه گردد.

کلیات مهاجرت از طریق پناهندگی در کلمبیا

همان طور که در بخش های قبلی مقاله گفته شد ویزای همراه برای فرد پناهنده در کلمبیا وجود دارد. بدین منظور که در صورتی که با درخواست پناهندگی متقاضی موافقت گردد، او می تواند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را نیز به کلمبیا ببرد و برای آنان نیز پناهندگی بگیرد. ویزایی که برای الحاق به خانواده در نظر گرفته شده است، ویزای نوع TP10 می باشد. در هنگام درخواست، خانواده متقاضی بایستی در مصاحبه ای که ازسوی افسر ویزا انجام می گیرد شرکت نموده و به سوالات افسر پاسخ دقیق و صحیح دهند. این نوع ویزا به صورت 3 ساله صادر می گردد و اجازه کار برای افراد درخواست دهنده نیز وجود خواهد داشت. اخیرا اداره تحقیقات وزارت امور خارجه کلمبیا اعلام نموده است که افراد دارنده ویزای موقت کشورهای مختلف هستند، طی شرایطی این امکان را دارند که آن را به اقامت دائمی کلمبیا تبدیل نمایند.

نه تنها موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، بلکه هیچ موسسه مهاجرتی دیگری پیشنهاد بر امر مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق پناهندگی را ندارد. بنابراین چنانچه قصد دارید به کشورهای مطرح دنیا مهاجرت داشته باشید، شایسته است از روش های قانونی و ایده آل نظیر تحصیل در کلمبیا، اشتغال به کار و غیره اقدامات لازم را به عمل آورید. در این راستا چنانچه نیاز به هر گونه مشاوره ای داشته باشید می توانید از کارشناسان این موسسه مشورت بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “پناهندگی در کلمبیا

  1. Mirwais گفت:

    آیا شما میتوانید برای من که افغان هستم ویژه کلمبیا را بگیرید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه در زمینه پناهندگی فعالیتی نداریم

    2. sayedmahdi گفت:

      Hello, I am from Afghanistan, since Talib came, my life was in danger, please accept my request, I am currently living in Iran, life here is very difficult, thank you for your help.

      1. امیر جلالی گفت:

        Dear SayedMahdi you must ask the officials. We can not help you in this way

  2. ابراهیم خاوری گفت:

    آیاویزای توریستی کشور کلمبيا نیاز به مصاحبه حضوری هم داره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سفارت تصمیم می گیره که شما رو به مصاحبه دعوت کنه یا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *