مهاجرت

پناهندگی در گرنادا

پناهندگی در گرنادا

پناهندگی در گرنادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد و دارای شرایط بسیار خاص است. گرنادا بخشی از مجموعه کوچکی از جزایر در دریای کارائیب در نزدیکی ونزوئلا است و به دلیل وسعت کوچک این کشور، پناهندگان گرنادا با مقررات و حمایت های رسمی زیادی مواجه نیستند. واقعیت زیر در مورد پناهندگان گرنادا توضیح می دهد که چگونه گرنادا با پناهندگان خود رفتار می کند، پیشرفت هایی که دولت برای پناهندگان ایجاد می کند و آینده پناهندگان در گرنادا بررسی می شود. گرنادا عضو کنوانسیون پناهندگان 1951 نیست و این کنوانسیون به عنوان چارچوب قانونی اصلی برای پناهندگان عمل کرد زیرا اصطلاح پناهنده را تعریف می کند، حقوق پناهندگان را مشخص می کند و تعهدات قانونی دولت ها را برای حمایت از پناهندگان تعیین می کند.

اصل اصلی عدم بازگشت است، به این معنی که اگر پناهنده با تهدید جدی برای زندگی یا آزادی خود مواجه شود، به کشور مبدأ بازگردانده نخواهد شد. دولت گرنادا هیچ سیاست رسمی برای به رسمیت شناختن پناهندگان ندارد. یک سیاست باز در قبال مهاجران وجود دارد که به آنها اجازه می دهد بدون کسب وضعیت پناهندگی در کشور بمانند. علاوه بر این، قانون اساسی گرنادا آزادی رفت و آمد در داخل کشور، سفرهای خارجی و مهاجرت را فراهم می کند. در ادامه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور دقیق تر شرایط و وضعیت پناهنادگی در گرنادا را بررسی کرده اند.

بررسی پناهندگی در گرنادا

گرنادا یک نقطه محبوب برای مهاجران است زیرا امکان دسترسی آسان به جزایر همسایه و آمریکای جنوبی را فراهم می کند و اکثر پناهندگان به گرنادا از جزایر دیگر در دریای کارائیب می آیند. گرنادا پناهجویان زیادی را نمی پذیرد و در نتیجه فقدان سیاست رسمی در مورد پناهندگان، اکثر پناهجویان دارای مدرک نیستند. دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) تعیین کرد که تنها راه حل پایدار برای پناهندگان در گرنادا، بازگرداندن داوطلبانه یا اسکان مجدد در کشور ثالث است. اقتصاد و شرایط گرنادا برای مهاجرت دسته جمعی ایده آل نیست. گرنادا قبلاً یک اقتصاد وابسته به کشاورزی بود که در 40 سال گذشته به یک اقتصاد خدمات محور تبدیل شده است. علاوه بر این، گرنادا در برابر تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی، به ویژه طوفان، بسیار آسیب پذیر است.

در نمودار زیر به درصد کار و اشتغال در اقتصاد گرنادا اشاره شده است:

درصد کار و اشتغال در گرانادا

علاوه بر این، در جدول زیر به شرکای اصلی صادرات و واردات گرنادا اشاره شده است:

شرکای اصلی صادراتشرکای اصلی واردات
نیجریه و دومینیکاترینیداد و توباگو
سنت لوسیاآمریکا
آنتیگوآ و باربودااسرائیل
سنت کیتس و نویسکشورهای اتحادیه اروپا

شرایط مهاجرت به کانادا رو به خوبی بررسی کن

شرایط پناهندگی در گرنادا

گرنادا، که از هشت جزیره کوچکتر در لبه جنوبی گرنادین ها تشکیل شده است، عضو کنوانسیون 1951 مربوط به وضعیت پناهندگان، یا پروتکل 1967 آن (که از این پس به طور مشترک به عنوان کنوانسیون 1951 نامیده می شود)، کنوانسیون 1954 مربوط به وضعیت افراد بدون تابعیت (کنوانسیون 1954) یا کنوانسیون 1961 در مورد کاهش بی تابعیتی (کنوانسیون 1961) نمی باشد. در حال حاضر، گرنادا فاقد قانون ملی پناهندگان است و دولت کانال های رسمی برای حمایت از پناهندگان یا پناهجویان ایجاد نکرده است.

فقدان قانون ملی پناهندگان در این کشور نگران کننده است، زیرا موقعیت جغرافیایی گرنادا در زنجیره پرجمعیت جزایر در آنتیل کوچک به ناچار این ایالت را به یک نقطه ترانزیت و مقصد محبوب برای جابجایی منطقه ای فرامرزی و قاچاق انسان تبدیل می کند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به تعداد فزاینده ای از ونزوئلایی هایی که وارد منطقه کارائیب می شوند یا ترانزیت می کنند، اشاره کرده است و در نتیجه، گرنادا احتمالاً شاهد افزایش تعداد پناهجویان خواهد بود.

در حال حاضر، کلیه امور مربوط به پناهجویان و پناهندگان در گرنادا تحت پوشش دفتر منطقه ای کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در واشنگتن است. در غیاب قوانین و رویه های ملی پناهندگی در گرنادا، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) ثبت نام و تعیین وضعیت پناهندگی (RSD) را در کشور انجام می دهد و جستجو برای راه حل های بادوام را بر عهده می گیرد. بازگشت داوطلبانه و اسکان مجدد در یک کشور ثالث تنها راه حل های بادوام موجود در حال حاضر برای پناهندگان در گرنادا است.

وضعیت پناهندگان و پناهندگی در گرنادا

گرنادا از لحاظ تاریخی از پناهندگان تبعیت کرده و اصل عدم بازگشت را نقض نکرده است. در سال 2010، دولت گرنادا موافقت کرد که خانواده ای را که توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به عنوان پناهنده شناخته شده بودند، اخراج نکند. این خانواده در نهایت به کشور ثالث اسکان داده شدند. به طور مشابه در سال 2011، گرنادا یک خانواده پناهنده را که در یک کشور ثالث نیز اسکان داده شده بودند، به رسمیت شناخت. در سال 2013 گرنادا در کنفرانسی به همراه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سایر کشورهای حوزه کارائیب به نام کنفرانس منطقه ای در مورد حمایت از افراد آسیب پذیر در جریان مهاجرت مختلط شرکت کرد. این کنفرانس یک گفتگوی آزاد در مورد مهاجرت در منطقه کارائیب ارائه کرد. UNHCRدر سال 2014 پیش بینی کرد که گرنادا به زودی شاهد افزایش تعداد پناهجویان خواهد بود.

وضعیت پناهندگان در گرنادا

از آنجایی که گرنادا کوچک است، جریان مهاجران آن بسیار زیاد نبوده است، که به دولت گرنادا اجازه داده است با مهاجران همکاری کند و از آنجایی که گرنادا ممکن است به زودی انتظار افزایش پناهجویان را داشته باشد، ضروری است که دولت گرنادا شروع به رسیدگی به حقوق پناهندگان گرنادا و توانایی این کشور برای میزبانی از جمعیت پناهنده کند.

روش های جایگزین جهت مهاجرت به گرنادا

به طور کلی، پناهندگی روشی می  باشد که اکثرا برای مهاجرت توصیه نمی شود و متقاضیان می توانند برای مهاجرت به گرنادا از روش های دیگری نیز بهره مند شوند.

بهترین روش های مهاجرت به گرنادا عبارتند از:

  • مهاجرت به گرنادا از طریق سرمایه گذاری در گزینه اهدای صندوق تحول ملی
  • مهاجرت به گرنادا از طریق سرمایه گذاری در گزینه املاک و مستغلات (خرید حداقل 220000$ (دلار) از یک پروژه املاک و مستغلات مورد تایید دولت)
  • مهاجرت به گرنادا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به گرنادا از طریق کار
  • مهاجرت به گرنادا از طریق ازدواج

تمامی روش های ذکر شده می توانند راهی برای اخذ اقامت گرنادا باشند اما دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشد که متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی از این موارد با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *