مهاجرت

پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا

پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا

بدلیل اهمیت موضوع مهاجرت به 4 استان آتلانتیک، ما در این مقاله به مبحث پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا (AIPP) می پردازیم. ابتداء باید بدانید که برنامه AIPP یک برنامه مهاجرتی با محوریت کارفرما است و متقاضیان ذی صلاح برای درخواست ویزای اقامت از این طریق برنامه کارگر ماهر آتلانتیک (AHSP)، برنامه کارگر نیمه ماهر (AISP) و برنامه فارغ التحصیل بین المللی آتلانتیک (AIGP) می باشند. اما پیش شرط هایی نیز برای درخواست مهاجرت از طریق برنامه AIP وجود دارد که شامل جاب آفر، مهارت زبانی، برنامه اسکان، اثبات تمکن مالی کافی و گواهی تایید می باشد. به دلیل شرایط آسان مهاجرتی این برنامه اکنون مورد توجه اغلب هموطنانی است که متقاضی مهاجرت به کانادا هستند.

پس برای اطلاع دقیق از جزئیات این برنامه مهاجرتی، جذاب توصیه می شود که ادامه این مقاله تدوین شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمائید.

  • برنامه پایلوت کانادا چیست؟
  • این برنامه مهاجرتی مخصوص چه کسانی است؟
  • مزایا و امتیازات برنامه پایلوت کانادا (آتلانتیک) چیست؟
  • شرایط و الزامات برنامه مذکور موسوم به برنامه AIP چیست؟
  • حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای ورود به این کشور چیست؟
  • آیا باید به زبان انگلیسی در این منطقه کار کرد؟
  • بهترین راه ورود به این منطقه چیست؟
  • هزینه درخواست برنامه پایلوت کانادا چقدری است؟

معرفی برنامه پایلوت کانادا برای اخذ اقامت دائم

یکی از برنامه های مهاجرتی به استان های واقع در منطقه آتلانتیک کانادا علاوه بر برنامه معروف داوطلب استانی (PNP) برنامه پایلوت آتلانتیک یا Atlantic Pilot Program می باشد که به اختصار AIP هم نامیده می شود. اصلا برنامه پایلوت کانادا چیست، چه شرایطی دارد و هدف از آن چیست؟ ابتداء لازم است در جریان باشید که برنامه پایلوت یک برنامه مهاجرتی آزمایشی ایجاد شده جهت تامین کمبودهای نیروی کار در استان های نوآ اسکوشیا، نیو برونزویک، پرنس ادوارد و نیو فاندلند و لابرادور نمایش داده شده در تصویر زیر می باشد:

تامین کمبودهای نیروی کار در برنامه پایلوت

نکته دیگر در باب برنامه پایلوت کاناد (AIP) اینکه این برنامه تقریبا از سال 2017 توسط دولت فدرال کانادا آغاز شده و حالا 3 سال است که از شروع این برنامه میگذرد. قرار است برنامه AIP تا مدت نامحدودی نیز ادامه یابد. اما هدف از طراحی این برنامه مهاجرتی کمک به کارفرمایان معین جهت استخدام کارگران ماهر خارجی و دانش آموختگان بین المللی از کالج ها و دانشگاه ها در ناحیه آتلانتیک کاناداست.

پس ذی نفعان برنامه مهاجرتی AIP عبارتند از:

ذی نفعان برنامه مهاجرتی AIP

مزایا و امتیازات برنامه پایلوت کانادا

پس با توجه به توضیحات فوق می توان متوجه این نکته اساسی گردید که خود برنامه پایلوت (AIP) دارای 3 برنامه جداگانه برای سه طیف از متقاضیان می باشد. این 3 برنامه مهاجرتی شامل برنامه کارگر ماهر آتلانتیک (AHSP)، برنامه کارگر نیمه ماهر (AISP) و برنامه فارغ التحصیل بین المللی آتلانتیک (AIGP) می باشد. اکنون با توجه به این دسته بندی، افراد براحتی می توانند ضمن مشخص کردن دسته مهاجرتی خود دنبال اطلاع از پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا بروند. اما قبل از صحبت درباب پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا بهتر است اندکی نیز درباب مزایا و امتیازات این برنامه مهاجرتی صحبت کنیم.

این امتیازات از این قرار است:

  • کارفرمایان تعین شده نیازی به تکمیل فرآیند اخذ گزارش ارزیابی تاثیرگذاری بر بازار کار (LMIA) برای مشاغل مورد تایید تحت برنامه پایلوت ندارند
  • همسران شرکت کنندگان در برنامه پایلوت کانادا مخصوصا در پست های شغلی NOC 0,A,B, C می توانند برای اخذ مجوز کار آزاد معاف از LMIP درخواست دهند
  • شرط مهارت زبان در قالب این برنامه مهاجرتی فقط CLB 4 می باشد
  • فارغ التحصیلان بین المللی برای استخدام از این طریق نیازی به سابقه کاری ندارند

بررسی پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا

اکنون که با شرایط و نیز مزایا و امتیازات برنامه پایلوت کانادا آشنا شدید، بهتر است مستقیما به سراغ بحث پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا برویم. برنامه پایلوت همانند دیگر برنامه های مهاجرتی به کانادا از پیش شرط ها یا معیارهایی برای گزینش داوطلبان برخوردار است منتهی رعایت این پیش شرط ها در برنامه پایلوت به مراتب آسانتر و راحت تر است.

بدین ترتیب، پیش نیازهای برنامه پایلوت در کشور کانادا از قرار ذیل می باشد:

شرایط لازمتوضیحات
پیشنهاد کاری یا جاب آفرپیشنهاد کاری تمام وقت از کارفرمای تعیین شده در آتلانتیک کانادا
دانش زبان خارجیCLB 4 در هر 4 توانایی زبان (انگلیسی یا فرانسه)
اثبات تمکن مالیحداقل 12.5% از LICO یا حداقل سطح درآمدی
برنامه اسکاناز یک سازمان تهیه کننده خدمات اسکان
گواهی تاییداخذ شده از یکی از استان های آتلانتیک جهت درخواست PR

در ادامه همین مبحث و برای آشنایی کاملتر عزیزان با برنامه پایلوت کانادا در بخش بعدی همین مقاله به فرآیند درخواست گام به گام ازطریق AIP پرداخته می شود.

فرآیند 11 مرحله ای برنامه پایلوت کانادا

کلیات فرآیند درخواست از برنامه پایلوت کانادا شامل 3 مرحله تعیین کارفرما، اخذ پیشنهاد شغلی و تایید و نیز درخواست مهاجرت از اداره مهاجرت کانادا (IRCC) می باشد. در ابتداء کارفرمای اهل آتلانتیک کانادا که علاقه مند استفاده از برنامه پایلوت برای جبران کمبود نیروی ماهر خود برای بیان علاقه مندی خود با اداره مهاجرت استانی تماس می گیرد. سپس با یک سازمان تهیه کننده خدمات اسکان تماس گرفته و به آماده سازی کارگاهش برای کارگر تازه وارد متعهد میشود. در گام بعدی کارفرما از استان درخواست تایید به عنوان کارفرمای معین می کند. بعد از تعیین توسط استان، کارفرما اقدام به جذب نیرو با توجه به معیارهای مشخص و دادن پیشنهاد شغلی به کارگر خارجی می کند.

در ادامه همین مبحث، کارفرما با کارگر خارجی درباره برنامه اسکانش صحبت و او را به سازمان تهیه کننده خدمات اسکان معرفی می کند. سازمان مذکور نیز پس از ارزیابی نیازها، برنامه اسکان برای کارگر ارائه می کند. کارگر نیز یک کپی از برنامه اسکانش را به کارفرما ارسال می کند. کارفرما با شناسایی برنامه مناسب بر مبنای سابقه کاری متقاضی و با لحاظ پیشنهاد کاری و برنامه اسکان، درخواست تایید استانی را تکمیل و به استان جهت تایید نهایی ارسال می کند. استان هم پس از بررسی شرایط، درخواست تایید را تایید و نامه تایید (Endorsement letter) را برای کارگر خارجی جهت درخواست اقامت دائم کانادا از اداره مهاجرت این کشور ارسال می کند.

پیش نیازهای صلاحیت متقاضیان برنامه پایلوت کانادا

پیش نیازهای صلاحیت متقاضیان برنامه پایلوت کانادا

علاوه بر موارد و مطالب ذکر شده درباب برنامه پایلوت کانادا، هر فرد متقاضی از دسته های 3گانه برنامه پایلوت ملزم به رعایت شرایط و الزاماتی هستند تا از این طریق صلاحیت آن ها برای مهاجرت به کشور کانادا اثبات گردد.

این شرایط برای اثبات صلاحیت متقاضیان عبارت است از:

آیتمبرنامه کارگر نیمه ماهر آتلانتیک (AISP)طرح کارگر ماهر (AHSP)برنامه فارغ التحصیل بین المللی آتلانتیک (AIGP)
پیشنهاد شغلی از کارفرمای تعین شدهتمام وقتفول تایمتمام وقت
اینترمدیتقرارداد یک سالهقرارداد یک ساله
 کد NOC O,A,B or CNOC O,A,B or CNOC O,A,B or C
تجربه کاریحداقل 1560 ساعت کار تمام وقت همراه با دریافت حقوق در طی 3 سال اخیریک سال در شغل مرتبط با پیشنهاد کاریلازم نیست
گواهی تحصیلی معتبرمدرک دوره متوسطه یا مدرک فنی و حرفه ای معادل مدرک حرفه ای کانادامدرک دیپلم متوسطه یا معادل آن در کانادادو سال مدرک دانشگاهی از موسسات آموزش عالی آتلانتیک
دانش زبانسطح 4 معیار زبان کانادایی (CLB) در انگلیسی یا Niveau de compétence linguistique Canadienin French در زبان فرانسهسطح 4 معیار زبان کانادایی (CLB) در انگلیسی یا Niveau de compétence linguistique Canadienin French در زبان فرانسهلِول4 معیار زبان کانادایی (CLB) در انگلیسی یا Niveau de compétence linguistique Canadienin French در زبان فرانسه
مدرک اثبات تمکن مالی12.5% حداقل درآمد یا LICOسطح 12.5% حداقل درآمد یا LICO12.5% حداقل درآمد یا LICO

هزینه های درخواست برنامه پایلوت کانادا

در پایان مبحث پیش نیازهای برنامه پایلوت کشور کانادا به موضوع مهم دیگری می رسیم که مطمئنا برای خیلی از هموطنان مشتاق جای سوال دارد. در واقع یکی از دغدغه های متقاضیان در این برنامه مهاجرتی اطلاع از هزینه های درخواست می باشد.

هزینه های درخواست برنامه پایلوت کانادا به 3 بخش زیر تقسیم می شود:

  • متقاضی اصلی: 1365CA$ (دلار کانادا)
  • همسر یا نامزد: CA$ 850 (دلار کانادا)
  • فرزندان: CA$ 230 (دلار کانادا) به ازای هر فرزند

هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله آشنایی کامل عزیزان هموطن با یکی از برنامه های پرطرفدار مهاجرت به کانادا یعنی برنامه پایلوت مهاجرت به آتلانتیک (AIP) و پاسخ به تمام سوالات و شبهات آنها در این مورد می باشد.

سوالات مکرر درباب پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا

سوالات درباب شرایط و الزامات برنامه پایلوت AIP کانادا بدین قرار است:

  • برنامه پایلوت کانادا چیست؟ برنامه پایلوت یک برنامه مهاجرتی آزمایشی ایجاد شده جهت تامین کمبودهای نیروی کار در استان های نوآ اسکوشیا، نیو برونزویک، پرنس ادوارد و نیو فاندلند و لابرادور می باشد.
  • شرط اصلی برای درخواست برنامه پایلوت کانادا چیست؟ شرط مهم داشتن جاب آفری از سوی کارفرمای معین در منطقه آتلانتیک می باشد.
  • هزینه درخواست اقامت کانادا ازطریق برنامه پایلوت کانادا چقدر است؟ CA$ 1365 (دلار کانادا) هزینه مربوط به متقاضی اصلی است.
  • برنامه پایلوت کانادا شامل کدام متقاضیان است؟ این برنامه خود شامل برنامه کارگر ماهر آتلانتیک (AHSP)، برنامه کارگر نیمه ماهر (AISP) و برنامه فارغ التحصیل بین المللی آتلانتیک (AIGP) می باشد
  • پیش نیازها برای برنامه پایلوت کانادا چیست؟ آفر، مهارت زبانی، برنامه اسکان، اثبات تمکن مالی کافی و گواهی تایید از جمله این پیش نیازهاست.
  • معیارهای گزینش داوطلبان در 3 برنامه AIP چیست؟ تحصیلات، سطح زبان، تمکن مالی و نیز سابقه کاری از جمله معیارهای کارفرمایان برای ارائه پیشنهاد کاری و استخدام کارگران خارجی است.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *