ویزای تحصیلی

چگونه بورسیه در روسیه بگیریم؟

چگونه بورسیه در روسیه بگیریم؟

چگونه بورسیه در روسیه بگیریم؟ این سوال اکثر اشخاص متقاضی در خصوص پوشش هزینه ها در این کشور پهناور می باشد که نباید از آن چشم پوشی کرد. روند تحصیل در روسیه، اخذ اقامت روسیه، چگونگی بورسیه در روسیه از جمله موارد حائز اهمیت در خصوص تحصیل در این کشور می باشد که در مقاله ذیل به آن پرداخته می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل در روسیه و شرایط اخذ بورسیه در این کشور پرداخته است.

کشور روسیه پهناورترین کشور جهان می باشد که از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال منطقه اوراسیا قرار دارد. از نظر موقعیت در قسمت شمالی قاره آسیا و همچنین اروپای خاوری قرار دارد و با اقیانوس های آرام شمالی و همچنین اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد و لازم به ذکر است که کشور روسیه با 14 کشور مرز مشترک زمینی دارد.

کمک هزینه آموزش دولتی در روسیه

دولت کشور روسیه هر ساله بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرد. این بورسیه موارد مثل: هزینه خوابگاه دانشجویی، تحصیل رایگان، کمک هزینه هایی برای بیمه بهداشتی را پوشش می دهد. مبلغی که برای این بورس در نظر گرفته شده است ماهانه 1630RUB (روبل روسیه) می باشد. بورسیه تحصیلی دولتی چه مواردی را پوشش نمی دهد؟ هزینه های مربوط به سفر به دانشگاه، هزینه های مربوط به زندگی و بیمه های داوطلبانه درمانی.


بورسیه های غیر دولتی در روسیه

به غیر از بورسیه های تحصیلی دولتی در روسیه بورسیه های وجود دارد که دولت نقشی در تامین آن ندارد، این بورسیه شامل موارد متعددی می شود:

  • دانشکده های آسیایی و روسیه: این بورسیه لیستی از کمک هزینه های تحصیلی است که به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در روسیه و سایر کشور های شوروی سابق اعطاء میگردد. معمولا این بورسیه ها به دانشجویان برتر تعلق میگیرد.
  • بورسیه بنجامبن گیلمن: این بورسیه برای شهروندان روسیه می باشد که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و یا کارآموزی در خارج از کشور را دارند. همچنین این بورسیه به داوطلبانی که در حال تحصیل به یک زبان خارجی مثل روسی می باشند اعطا میشود این در حالیست که فرد زبان مادری اش روسی نباشد.
  • بورسیه BP جهت پژوهش: این بورسیه تحصیلی ماهانه به مبلغ 15000RUB تا 35000RUB (روبل روسیه) به دانشجویانی اعطاء میگردد که در حال پژوهش بر روی اقتصاد و یا انرژی در یکی از دانشگاه های کشور روسیه می باشند. متقاضیان برای دریافت این بورسیه باشد بر روی موضوعات ذکر شده پژوهش کنند.
  • بورسیه شورا کشور آمریکا: این بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی می باشد که جهت تحقیقات برای مدت 3 تا 8 ماه در یکی از کشورهای انتخاب شده در آسیا، شرق قاره اروپا من جمله کشور روسیه به این کشورها مراجعه می کنند.ارزش بورسیه شوراهای آمریکا برابر با 5000$ الی 25000$ (دلار) است و تمام هزینه های بلیط هواپیما، بیمه های حدمات درمانی و حقوق ماهیانه برای دانشجویان را شامل می­ شود.

تدریس در دانشگاه های کشور روسیه به زبان های انگلیسی و روسی ارائه می­گردد و برای اخذ برخی از بورسیه ها در این کشور محدودیت در نوع زبان تحصیل دارند، بدین معنا که برخی از بورسیه های تحصیلی در روسیه تنها به دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند تعلق می­گیرد.

چگونگی اخذ بورسیه از کشور روسیه

اخذ بورسیه در روسیه برای افرادی که از سایر کشورهای جهان با مشکل و سختی نیز مواجه شده اند، گزینه ای ایده آل می باشد. چگونه بورسیه در روسیه بگیریم از جمله سوالات دانشجویان در خصوص تحصیل در این کشور می باشد. لازم به ذکر است که معمولا اخذ بورسیه تحصیلی در کشور روسیه به 2 دسته تقسیم می شود:

  • دسته اول دانشجویانی هستند که از همان ابتدا می توانند این بورسیه را دریافت کنند، ولی خوب شایان ذکر است که مقاطع و رشته های این نوع از بورسیه محدود است و شامل تمامی رشته ها و مقاطع نمی شود.
  • دسته دوم دانشجویانی هستند که حداقل دو ترم را در دانشگاه های روسیه سپری می کنند و پس از گذراندن تعدادی از واحدها با توجه به بالا بودن معدل نیز می توانند از این بورس ها استفاده کنند. این بورسیه برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد و افرادی که موفق می شوند پذیرش در مقطع دکترا را کسب کنند معمولا این بورسیه به آن ها تعلق خواهد گرفت.

چگونه جهت تحصیل پزشکی، بورسیه در روسیه بگیریم؟

چگونه جهت تحصیل پزشکی، بورسیه در روسیه بگیریم؟

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در روسیه از جمله علایق دانشجویان در خصوص تحصیل در این کشور پهناور می باشد که از امتیازات مختص به خود برخودار است. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در روسیه بدون مدرک زبان از جمله موارد بسیار پرطرفدار است. همان طور که در این مقاله مطالعه فرمودید اخذ بورسیه تحصیلی روسیه روندی می باشد که از شرایط دشوار و سختی برخوردار است. دانشجویان نیز می توانند با تحصیل در روسیه در مقطع پادفک آغاز روند مهاجرت خود را به این کشور رقم زنند و در سال های بعد نسبت به امر بورسیه اقدام کنند.

اما شرایط تحصیل رشته پزشکی در روسیه 2024 که یک دوره 5 سال+ 1 سال انترنی می باشد به این ترتیب است که متقاضیان بایستی شرایط زیر را از قبل تدارک ببینند:

شرایط تحصیل رشته پزشکی در روسیه

و نکته آخر اینکه متوسط هزینه تحصیل سالانه رشته پزشکی در دانشگاه های روسیه بین $4000 الی $7000 (دلار) متغیر است. در جدول زیر می توان با شهریه سالانه تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های این کشور آشنا شد:

نام دانشگاهشهریه سالانه (دلار)
دانشگاه پزشکی دولتی آلتای$3700
دانشگاه پزشکی دولتی کورسک$5100
دانشگاه پزشکی دولتی داغستان$3000
دانشگاه پزشکی دولتی سیکتیوکار$4250
دانشگاه فدرال خاور دور$3000
دانشگاه پزشکی دولتی تامبوف$4200
دانشگاه پزشکی دولتی کوبان$3500
دانشگاه پزشکی دولتی ولگوگراد$6000
دانشگاه پزشکی دولتی کازان$7000
دانشگاه پزشکی دولتی باشکیر$3500
دانشگاه فدرال کریمه$4250

شرایط کار دانشجویی در روسیه 2024

کار دانشجویی در کشور روسیه نیز برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است منتها به شرطی که دانشجویان بین المللی با شرایط کار در این کشور آشنا باشند. در واقع برای کار دانشجویی دو حالت زیر وجود دارد. حالت اول زمانی است که دانشجو بخواهد در داخل دانشگاه مشغول به یک کار پاره وقت شود. در این صورت او نیازی به هیچ مجوز کاری نخواهد داشت. تنها مدارک لازم شامل پاسپورت، کارت مهاجرتی معتبر، NILS ( کارت تامین اجتماعی) و نیز گواهی عدم سوء پیشینه خواهد بود:

شرایط کار دانشجویی در روسیه

اما اگر دانشجوی خارجی بیرون از دانشگاه کاری پیدا بکند او برای انجام آن کار فقط نبایستی به ویزای تحصیلی اکتفا کند بلکه طبق قوانین کشور روسیه او بایستی مجوز کاری را اخذ کند. این مجوز نیز فقط به دانشجویان ثبت نامی در دانشگاه های مورد تایید روسیه تعلق می گیرد. مجوزی که توسط اداره اور مهاجرتی منطقه یا شهر محل اقامتتان در روسیه صادر می کند و شما به عنوان متقاضی این مجوز بایستی مدارک زیر را تحویل آن اداره دهید:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت
  • کارت مهاجرت
  • رسید هزینه رسیدگی حدود $63 (دلار)
  • قرارداد کاری
  • گواهی پزشکی
  • نامه یا گواهی ثبت نام در دانشگاه های روسیه

هزینه زندگی چگونه با دریافت بورسیه در روسیه کم می شود؟

روسیه به لحاظ هزینه های زندگی همانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپای غربی است یعنی کشور ارزان قیمتی محسوب نمی شود. این در حالی است که شرایط اقامتی در روسیه پس از تحصیل نسبتا دشوار است و روسیه جزو کشورهای مهاجرپذیر قرار نمی گیرد. به همین دلیل است که افراد غالبا ترجیح می دهند در کشورهای اروپای غربی از جمله آلمان و اتریش تحصیل کنند چرا که این کشورها آمار بیکاری زیر 4% دارند. نتیجتا افراد پس از فارغ التحصیلی شانس بالایی برای پیدا کردن کار و تمدید اقامت خود در آلمان و اتریش خواهند داشت. در نمودار زیر به مقایسه هزینه زندگی در روسیه و چند کشور دیگر پرداخته شده تا افرادی که دلیل انتخاب روسیه را مسائل مالی می دانند راحت تر بتوانند تصمیم بگیرند.

متوسط هزینه ماهیانه زندگی کشورها به یورو

دانشگاه های مورد تائید کشور روسیه

تحصیل در دانشگاه های مورد تائید در کشور روسیه یکی از اهم موارد در خصوص تحصیل در این کشور می باشد. از این رو دانشجویان می بایست قبل ار نهایی کردن رویه پذیرش، دانشگاه مورد نظر را در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت بیابد. دانشگاه های مورد تایئد کشور روسیه در سال 2024 عبارتنداز:

  • Lomonosow Moscow State University
  • Novosibirsk State University
  • Pavlov FirstSaint Petersburg State medical University
  • Sechenov First Moscow State Medical University فقط داروسازی
  • Evdokimov Moscow State University of Medicine and Dentistry فقط دندانپزشکی

از این رو بسیار مهم می باشد که دانشجو بتواند قبل نهایی کردن انتخاب خود، دانشگاه مورد نظرش را در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت بیابد تا بدین صورت با آسودگی خاطر بیشتری به تحصیل بپردازد. چگونه بورسیه در روسیه بگیریم؟ یکی از سوالات مهم افراد در خصوص مهاجرت به این کشور می باشد علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و کسانی که تمایل به تحصیل در روسیه دارند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

3.5/5 - (6 امتیاز)

18 دیدگاه برای “چگونه بورسیه در روسیه بگیریم؟

  1. بینام گفت:

    سلام من دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۹.۶۹ توانایی مالی زیادی ندارم ایا با این شرایط میتونم بورسیه پزشکی از روسیه بگیرم ؟ یا بعد از گذروندن دو ترم بورسیه بگیرم؟
    ازمون ورودی هم دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آزمون پادفک هست برای دانشجویان خارجی که تمام رشته ها در روسیه این آزمون رو خواهند داشت.
      بله ممکن هست بورسیه بگیرید.
      بد نیست با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما راهنماییتون کنن

  2. skyplus گفت:

    سلام چجوری به عنوان یه دختر تو روسیه برای خلبانی بورس بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که بتونید بورسیه تحصیلی بگیرید باید شرایط بسیار متفاوتی رو داشته باشید اما به طور کلی بورسیه در روسیه به سختی ارائه میشه

  3. ناشناس گفت:

    سلام من حدودا ۲۰ سالمه و با دیپلم تجربی و با معدل کل ۱۷٫۵۵و با معدل کتبی حدودا۱۳نظام جدید.و توانایی مالی ندارم که برای خوندن رشته پزشکی به خارج از کشور برم آیا کشور روسیه با این شرایط من رو بورسیه میکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل پزشکی در ایتالیا گزینه بهتری برای شما هست که بتونید بورسیه بگیرید. ولی باید در آزمون ورودی شرکت کنید.
      دریافت بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی در روسیه بسیار سخت هست.

  4. Shahrokh گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه کمربند مشکی تکواندو دارم معدل درسام ۲۰ هست و می تونم بورسیه ورزشی یا تحصیلی بگیرم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای دبیرستان ها بورسیه گرفتن خیلی سخته

  5. Tannaz گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه دیپلم تجربی با معدل کل 17/50دارم معدل کتبی نهایی هم 14.زبان انگلیسی هم بلدم تمکن مالی ندارم با این شرایط معدل امکانش هست بورسیه دندان پزشکی روسیه بشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به دلیل این که تحصیل در روسیه و گرفتن بورسیه از این کشور قطعی نیست، بهتر هست برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا اقدام کنید

  6. مهدی گفت:

    آیا در رشته اتم هسته ایی میشه بورسیه داد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این رشته که میگید بعید میدونم به شما پذیرش بدن چه برسه به بورس

  7. Negin گفت:

    با رتبه اوردن تو آزمون زیست خوارزمی بین المللی میشه بورسیه شد در دانشگاه های روسیه؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این دو مورد که میفرمائید ارتباطی به هم ندارن در امر مهاجرت تحصیلی.رزومه تون رو بفرمائید تا بتونم راهنماییتون کنم

  8. مصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر، آیا به تنهایی میتوان در پادکف بورسیه شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دوره پادفک بورس اعطا نمیکنه

  9. زینب گفت:

    سلام اگر بورسیه بگیریم ولی بعدش منصرف بشیم جریمه نقدی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مظورتون چیه؟ متوجه نمیشم لطفا دقیق تر بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *