ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در آرژانتین

کارآفرینی در آرژانتین

کارآفرینی در آرژانتین یکی از شیوه هایی است که منجر به اخذ اقامت می شود. شرایط بازار کار در آرژانتین به هیچ وجه مطلوب نیست و نرخ بیکاری طی سال 2024 حدود 9% می باشد. نتیجتا دولت آرژانتین از سرمایه گذاری ها و کارآفرینی های خارجی که منجر به ایجاد فرصت های شغلی بیشتری شود استقبال می کند و از این طریق برای افراد ویزا صادر می نماید. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به کارآفرینی در آرژانتین اطلاعاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط کار در کشور آرژانتین چگونه است؟
  • بهترین شهرهای این کشور برای کارآفرینی کدامند؟
  • هزینه کارآفرینی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک کارآفرین به کشور آرژانتین مهاجرت کرد؟
  • مزیت کارآفرینی در این کشور چیست؟

مراحل شروع به کارآفرینی در آرژانتین

به منظور هر فعالیت تجاری یا تخصصی در آرژانتین متقاضی باید ابتدائا ویزای مربوطه به آن را دریافت نماید که ممکن است ویزای کاری، ویزای اقامت موقت یا اقامت دائم باشد. پس از اخذ ویزای مربوطه نیز به منظور راه اندازی تجارت مراحل زیر باید طی گردد:

  • انتخاب نام شرکت و گرفتن تاییدیه برای آن از IGJ آرژانتین- پرداخت 210ARS (پزوی آرژانتین)
  • مشخص کردن تعداد شرکا و نام آنها و همچنین تعیین کردن امضای شخصیت حقوقی- پرداخت 1000ASR تا 1500ARS (پزوی آرژانتین)
  • پیش پرداخت حداقل 25% سرمایه در بانک ملی آرژانتین- پرداخت 54ARS (پزوی آرژانتین)
  • انتشار گواهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی آرژانتین- پرداخت 2600ARS (پزوی آرژانتین)
  • پرداخت هزینه ثبت شرکت که 100ARS (پزوی آرژانتین) می باشد- پرداخت 100ARS (پزوی آرژانتین)
  • ثبت کردن و تاییدیه گرفتن از اداره ثبت شرکت ها در بوینس آیرس-پرداخت 3360ARS (پزوی آرژانتین)
  • گرفتن دفاتر تجاری مربوطه از اداره مربوطه؛ از آن جمله می توان به دفتر فروش، دفتر خرید و دفتر گزارش مجامع عمومی اشاره نمود- همراه با هزینه پرداختی در مرحله بعدی
  • گرفتن کد مالیاتی از اداره ملی مالیات آرژانتین و پرداخت مالیات های مربوطه- هزینه پرداختی 3018ARS (پزوی آرژانتین)
  • ثبت نام برای امنیت اجتماعی در اداره ملی مالیات در آرژانتین- بدون پرداخت هزینه
  • ثبت مالیات در (AGIP (Administración General de Ingresos Públicos در بوینس آیرس- بدون پرداخت هزینه
  • ثبت اطلاعات در (SUSS (Sistema único de Seguridad Social- بدون پرداخت هزینه
  • ارائه دفاتر پرداخت حقوق به وزارت کار در آرژانتین- پرداخت 5ARS (پزوی آرژانتین) به ازای هر صفحه

آشنایی با کارآفرینی در آرژانتین

به طور کلی کسانی که در پی کارآفرینی در آرژانتین هستند معمولا روش ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انتخاب می کنند چون نسبت به شرکت های سهامی پیچیدگی کم تری دارد. همچنین مزیت دیگر شرکت های با مسئولیت محدود به شرکت های تضامنی این است که در شرکت های با مسئولیت محدود شرکا تنها از سرمایه شرکت مسئول پرداخت بدهی ها هستند و از دارایی شخصی خود لازم نیست مبلغی به طلبکاران شرکت بپردازند. این در حالی است شرکای شرکت های تضامنی مکلف اند تمامی بدهی شرکت را از دارایی خود پرداخت نمایند؛ نتیجتا در صورتی که شرکت و برنامه کارآفرینی مربوطه سودآور نباشد، شرکای این قبیل شرکت ها ضرر زیادی متحمل می شوند.

لازم به ذکر است اگرچه نرخ بیکاری در آرژانتین به اعلام برخی از سایت ها حدود 9% می باشد برخی از وبسایت های غیررسمی این نرخ را پایین از رقم حقیقی می دانند و معتقدند نرخ بیکاری در آرژانتین حداقل 25% است. همین مسئله سبب شده امکان اخذ ویزای کارآفرینی وجود داشته باشد بلکه از این طریق و با ایجاد فرصت های شغلی بیشتر از تعداد بیکاران کاسته شود. منتهی شرایط اقتصادی حاکم بر آرژانتین و ریسک های زندگی در این کشور موجب شده کارآفرینی در آرژانتین علاقه مندان زیادی نداشته باشد.

آشنایی با کارآفرینی در آرژانتین

مزایا و معایب کارآفرینی در آرژانتین

از آن جایی که آرژانتین کشوری در حال توسعه با اقتصادی به شدت بی ثبات است ثبت شرکت و کارآفرینی در خاک آن با معایب و ریسک هایی روبه رو است. در جدول ذیل مزایا و معایب کارآفرینی در آرژانتین بررسی شده است:

مزایای کارآفرینی در آرژانتینمعایب کارآفرینی در آرژانتین
کارآفرینی در آرژانتین در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت میشود که پانزدهمین پاسپورت قوی در دنیا است و با داشتن آن میتوان بدون نیاز به ویزا به 145 کشور دنیا سفر نمود.اقتصاد آرژانتین ضعیف است و اخذ اقامت آن منجر به ارتقای سطح معیشت و زندگی متقاضیان مهاجرت نمی شود.
آرژانتین مناظر طبیعی زیبایی دارد که دیدن از آن ها منجر شده تا گردشگران زیادی از کشورهای مختلف راهی آرژانتین شوند نتیجتا تلاش برای ثبت شرکت و کارآفرینی در این حیطه شانس سودآوری بیشتر در پی دارد.نرخ تورم در آرژانتین 48% است یعنی ارزش پول ملی آرژانتین (پزوی آرژانتین) مدام کم می شود و از قدرت خرید مردم این کشور کاسته می شود.
تحصیل در آرژانتین رایگان است به همین دلیل نرخ باسوادی در این کشور 98% است که در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین بهتر می باشد.نرخ ارتکاب جرم و جنایت در آرژانتین بالا است و حتی در پایتخت این کشور یعنی شهر بوینس آیرس جیب بری و کیف قاپی های متعددی صورت می گیرد که امنیت را از مردم سلب کرده است.
در مقایسه با سایر کشورهای حوزه آمریکای لاتین یعنی کلمبیا، برزیل، گواتمالاو غیره، آرژانتین کشور امنی به حساب می آید (هرچند در مقایسه با سایر کشورهای دنیا مثلا کانادا و غیره آرژانتین خیلی ناامن است)تجارت های تازه تاسیس در آرژانتین به دلایل مذکور در بالا و همچنین بخاطر مالیات های سنگین و شرایط نامتعادل اقتصادی سودآوری کمی دارند یا ممکن است اصلا به سودآوری نرسند.

هزینه ورود به آرژانتین و اخذ اقامت

شهروندان ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپای غربی از جمله بریتانیا برای ورود به آرژانتین نیازی به تهیه ویزا ندارند. منتهی سایر کشورها از جمله ایران برای ورود به آرژانتین با اهداف کارآفرینی، کاری، تحصیلی، توریستی و غیره باید ویزای مربوطه را بدست آورند. البته از سال 2013 آرژانتین بابت اجازه عبور افراد از مرزهای خود 160$ (دلار آمریکا) از آمریکایی ها، 100$ (دلار آمریکا) از استرالیایی ها و 92$ (دلار آمریکا) از کانادایی ها هزینه دریافت می کند. هزینه زندگی در آرژانتین نیز به دلیل بی ثبات بودن نرخ پزوی آرژانتین و به منظور مقایسه بهتر در نمودار ذیل به دلار بیان شده است:

نمودار مقایسه هزینه زندگی در آرژانتین و کانادا

البته کسانی که قصد دارند با کارآفرینی در آرژانتین و ثبت شرکت اقامت این کشور را به دست آورند باید حداقل 25000ARS (پزوی آرژانتین) به منظور ثبت شرکت با مسئولیت محدود در این کشور داشته باشند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به کارآفرینی در آرژانتین اطلاعاتی ارائه شد. هرچند کارآفرینی در کانادا بسیار پرهزینه تر است اما از آن جایی که امکان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل هم وجود دارد بهتر است افراد به جای مهاجرت به آرژانتین که کشوری در حال توسعه است کانادا را انتخاب نمایند.

پرتکرار ترین سوالات در باب کارآفرینی در آرژانتین

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین سوالات شما عزیزان در خصوص کارآفرینی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا روند کارآفرینی در آرژانتین برای سرمایه گذاران بین المللی دشوار است؟ به طور کلی فرآیند کارآفرینی در آرژانتین دارای چالش های متعددی می باشد، که از اصلی ترین آنها می توان به پرداخت مالیات سنگین در این کشور اشاره کرد.
  • آیا برای کارآفرینی در آرژانتین به ویزای این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال سرمایه گذاری یا کارآفرینی در آرژانتین هستند، باید برای دریافت ویزای کارآفرینی این کشور اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *