ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در اسلواکی

کارآفرینی در اسلواکی

کارآفرینی در اسلواکی یکی از راه های مهاجرت و سرمایه گذاری در این کشور اروپایی می باشد که مورد توجه برخی از سرمایه گذاران قرار گرفته است. برای سرمایه گذاری در کشور اسلواکی روش های مختلفی مثل: ثبت شرکت و کارآفرینی و خرید ملک وجود دارد که در نهایت با رعایت قوانین و شرایط منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می شود. اسلواکی در همسایگی کشورهای لهستان، مجارستان و اتریش قرار گرفته است و یکی از کشورهای اروپایی است که برای مهاجرت و اقامت و سرمایه گذاری مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. با توجه به افزایش مهاجرت سرمایه گذاران به کشورهای اروپایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی شرایط کارآفرینی در اسلواکی و شرایط کارآفرینی در این کشور بپردازند و اطلاعات مختصری در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • مزایای کارآفرینی در اسلواکی چیست؟
  • آیا می توان با کار در اسلواکی اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • آیا کارآفرینی در اسلواکی منجر به دریافت اقامت در این کشور می شود؟
  • فرایند رسیدن به اقامت اسلواکی از طریق کارآفرینی چیست؟

شرایط اقتصادی و کارآفرینی در اسلواکی

پیش از بررسی شرایط کارآفرینی در کشور اسلواکی به بررسی وضعیت اقتصادی این کشور می پردازیم. اقتصاد این کشور به شدت به بخش تولید و صدور خودرو وابسته است. کشور آلمان بیشترین سهم در تجارت با کشور اسلواکی را دارد، از مهمترین صنایع در این کشور می توان به صنایع فلز، مواد شیمیایی، غذا و نوشیدنی، کاغذ و چاپ، ماشین آلات صنعتی و نفت و گاز اشاره کرد. اسلواکی در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا در آمد و در ابتدا سال 2009 واحد پول این کشور به یورو تغییر یافت. شهر براتیسلاوا به عنوان پایتخت کشور اسلواکی بزرگترین مرکز مالی این کشور است. تولید ناخالص داخلی این کشور بیش تر از 6 میلیارد$ (دلار) تخمین زده می شود، در سال های اخیر رشد اقتصادی این کشور در وضعیت خوبی قرار داشته است و انتظار می رود در شرایط بهترین نیز قرار گیرد.

شرایط کارآفرینی در اسلواکی

کارآفرینانی که در کشور اسلواکی کسب و خود کار خود را راه اندازی می کنند می توانند به راحتی به بازارهای اروپایی دسترسی داشته باشند. تمامی افرادی حقیقی و حقوقی که قصد تجارت و کارآفرینی در کشور اسلواکی را دارند باید پروانه تجاری دریافت کنند. برای ثبت شرکت و کار آفرینی در کشور اسلواکی به ایده شغلی نیاز است، بیزینس پلن ارائه شده باید قوی باشد و مشخص شود که پایدار است و به پیشرفت اقتصاد کشور اسلواکی کمک می کند. اگر ایده شما برای شروع کار مناسب و خاص باشد مورد توجه قرار گرفته و با درخواست شما موافقت می شود. یکی از نکات مهم در زمینه ثبت شرکت و کارآفرینی در اسلواکی آن است که در صورتی که محصول و خدمات خود را در این کشور ارائه می دهید کشور آلمان و جمهوری چک از مقاصد مناسب برای صادرات محصول و خدمات محسوب می شوند.

حداقل مقدار حساب شرکتی در اسلواکی

اکثر افرادی که قصد مهاجرت به اسلواکی بر پایه بیزینس را دارند در این قضیه می مانند که کدام شکل قانونی را برای انجام بیزینس در اسلواکی انتخاب کنند؟ به عبارت بهتر آیا کارآفرینی بهتر است و یا راه اندازی یک شرکت در اسلواکی؟ برای پاسخگوئی به این سوال می توان کلیه جوانب امر از جمله شرایط مالیاتی، امتیازات مثل شرایط اقامتی و سود حاصله و … را در نظر گرفت. برای انتخاب هر چه بهتر، ما در نمودار زیر شرایط اخذ ویزای اقامت اسلواکی در هر دو روش کارآفرین (živnostník) و شرکت (spoločnosť) را بررسی می کنیم:

استانداردهای سرمایه گذاری و کارآفرینی در اسلواکی

متقاضیانی که کشور اسلواکی را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت انتخاب کرده اند باید از استانداردهای سرمایه گذاری اطلاع داشته باشند. طبق ماده 136 و 137 قانون مدنی کشور اسلواکی در صورتی که شرکت اعلام ورشکستگی کند مدیرها با توجه به موقعیت شغلی خود مسئول هستند و طلبکاران نمی توانند اموال را مصادره کنند. طبق قانون 88 سرمایه گذاری اسلواکی سرمایه گذاران می توانند شرکت خود را از شاخه های شرکت سهامی انتخاب کنند. افرادی که توانایی رهبری شرکت های سهامی را دارند باید ابتدا بر اساس سرمایه خود سهام را انتخاب کنند. نرخ اطمینان سرمایه گذاری در این کشور 2 است که این موضوع ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهد اما لازم به ذکر است ضریب اطمینان مصرف کننده در اسلواکی 7.9 است که این آمار نشان می دهد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور ایده مناسبی است.

استانداردهای سرمایه گذاری و کارآفرینی در اسلواکی

شرایط ثبت شرکت در اسلواکی چیست؟

برای ثبت شرکت و کارآفرینی در کشور اسلواکی به سرمایه ای بالغ بر 5000€ الی 8000€ (یورو) نیاز دارید، اما باید دقت داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است از شما سرمایه بیشتری خواسته شود. در کشور اسلواکی ثبت شرکت در انواع مختلفی امکان پذیر است اما شایع ترین نوع ثبت شرکت، شرکت با مسئولیت محدود است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به سرمایه ای بالغ بر 5000€ (یورو) نیاز است علاوه بر این فرد باید بیزینس پلن بسیار قوی ارائه کند تا درخواست وی مورد بررسی قرار گیرد.

نوع بعدی ثبت شرکت در این کشور ثبت شرکت سهامی عام و سهامی خاص است که برای ثبت آن به سرمایه 25000€ (یورو) احتیاج است، تفاوت اصلی در این نوع شرکت ها در تعداد سهام می باشد به این صورت که در شرکت ها با سهام خاص تعداد سهام 50 سهم و در شرکت با سهامی عام تعداد سهام بیشتر از 50 سهم است. نوع دیگر ثبت شرکت در کشور اسلواکی افتتاح شعبه ای از یک شرکت خارجی است، برای افتتاح شعبه طول پروسه بررسی درخواست کوتاه است اما پروسه دریافت ویزا بین 12 الی 24 ماه طول می کشد.

مزایا و معایب کارآفرینی در اسلواکی

با ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور اسلواکی سرمایه گذاران از مزایا و معایبی بهره مند خواهند شد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

معایب کارآفرینی در کشور اسلواکیمزایای کارآفرینی در کشور اسلواکی
پروسه سفارت برای صدور ویزای سرمایه گذاری طولانی است.برای کار و تحصیل در کشور اروپایی محدودیتی وجود ندارد.
برای ثبت شرکت برخی موانع اداری و فنی وجود دارد.امکان اخذ تابعیت برای سرمایه گذار و اعضای خانواده وی وجود دارد.
هزینه های انرژی در کشور اسلواکی بالاست.هزینه اقامت در کشور اسلواکی در مقایسه با بیشتر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است.
کشور اسلواکی همانند کشور اتریش و سوئیس پیشرفته و مدرن نیست.امکان افتتاح حساب بانکی در کل کشورهای عضوء اتحادیه اروپا وجود دارد.
برای تمدید مجوز اقامت باید حداقل به مدت 6 ماه به صورت مستمر در کشور اسلواکی اقامت داشت.امکان خرید ملک و اتومبیل برای سرمایه گذار وجود دارد.
زیر ساخت های مناسب برای سرمایه گذاری در اسلواکی محدود است.عدم نیاز به استخدام کارمند
بعد از گذشت 3 سال از کسب اقامت دائم اسلواکی امکان اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور وجود دارد.

ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی اسلواکی

اگر با درخواست شما و بیزینس پلن ارائه شده موافقت شود باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری و مجوز اقامت در اسلواکی انجام دهید. سرمایه گذاران می توانند علاوه بر دریافت مجوز اقامت خود مجوز اقامت برای اعضای خانواده خود را نیز دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور پیشنهاد می کنیم مقاله اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی را با دقت مطالعه کنید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور اسلواکی عبارتند از:

  • تکمیل فرم در نظر گرفته شده
  • ارائه پاسپورت معتبر و مدت دار
  • ارائه مدارک شناسایی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده توسط مرجع مربوطه در کشور مبدا
  • ارائه مدارک مالی که مشخص شود فرد دارای سرمایه لازم برای ثبت شرکت در اسلواکی است
  • انجام معاینات پزشکی و ارائه نتایج آن

کشور اتریش یکی از همسایگان کشور اسلواکی است که برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی می باشد برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری به مقاله اخذ اقامت سرمایه گذاری در اتریش رجوع کنید. هموطنان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط سرمایه گذاری در کشورهای مورد نظر با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “کارآفرینی در اسلواکی

  1. ستاره گفت:

    ‌سلام امکان زدن کافی شاپ در اسلواکی هست که ثبت کنیم برای اقامت و زندگی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره.
      فقط شما باید بتونید یک کافی شاپ خاص داشته باشید

  2. محمد گفت:

    ابدارچی آقا اردبیل ۳۵متهل چای ریز کافه بودم آبدارچی کنارش حراست اوکی بیام الاف شم واتساپ درخدمتم اومدم واتساپ تصویری کارمو ببینم پسندیدی بیام کارم.ابدارچی.بود.بخداقسم.ادم.درست.کاری.سربزیر اردبیل

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      کار ما مهاجرت و اقامته دوست عزیز. کاریابی نمیکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *