ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در امارات

کارآفرینی در امارات

یکی از راه هایی که افراد در سال 2022 برای مهاجرت به امارات انتخاب می ­نمایند، کارآفرینی در امارات است که مورد استقبال نیز میباشد؛ چرا که این کشور شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان بوجود آورده است. افرادی که قصد مهاجرتدارند می­توانند برای ایجاد یک کسب و کار موفق از مشاوره های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردند. کشور امارات از منابع نفتی بسیار زیادی برخوردار است و بدنبال ایجاد تنوع در اقتصاد خود می­باشد. این دولت بدنبال طرحهای جدید و نوینی در جهت رشد اقتصادی در زمینه های بهداشت، مواد غذایی، تدارکات و نوشیدنی می­باشد. از همین رو از کارآفرینان خارجی استقبال گرمی می­نماید.

  • شرایط کارآفرینی در امارات چیست؟
  • چرا کارآفرینی در امارات ارزشمند است؟
  • هزینه های مربوط به ایجاد شغل در امارات چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان کارآفرین در امارات اقامت دریافت کرد؟

همچنان دولت امارات بدنبال ایجاد تنوع در اقتصاد خود و تصمیم به برگزاری نمایشگاهی برای نمایش طرح های اقتصادی و ایجاد بیش از 270000 شغل جدید در امارات گرفته است. طبق این طرح دولت امارات بیشترین سهم اقتصادی را برای کارآفرینانی که تصمیم به ایجاد کسب و کار در امارات را دارند، قرار داده است. دبی که از جمله شهرهای بزرگ این کشور و بعنوان قطب اقتصادی در منطقه یاد می ­شود تدارکات و امکانات بسیار مناسبی برای جابجایی کالا و خدمات فراهم آورده است. ما در این مقاله به کارآفرینی در امارات می­ پردازیم و از علاقمندان به این موضوع دعوت می ­نمائیم تا مطالب را تا پایان مطالعه فرمایند.

زنان کارآفرین در امارات

در سال های اخیر با حمایت دولت امارات از زنان در این کشور و روحیه کارآفرینی آنان باعث شده است که زنان در این کشور در فعالیت های تجاری و تولید سنتی و صنایع دستی پیشرفت های بسزایی بنمایند. در سال 2002 در این کشور شورایی برای کسب و کار زنان در دبی تأسیس گردید که تحت نظارت وزارت بازرگانی این کشور تا به هم اکنون مشغول به فعالیت است. اکثر کارآفرینان زن در این شورا زنان صاحب شرکت و فارغ التحصیلان دانشکده های فناوری در امارات می­باشند.

وظیفه این شورا حمایت از زنان کارآفرین در امارات است که همچنین شورای کسب و کار زنان دارای نمایندگی ها و دفاتری برای حمایت از زنان کارآفرین در شهرهای دبی و ابوظبی می­باشد. زنانی که قصد عضویت در این شورا را دارند باید بیشتر از 21 سال سن داشته و در سمت های مدیریتی و یا به ایجاد کسب و کار در امارات مشغول به فعالیت باشند. زنان کارآفرین در امارات می­توانند به انجمن جهانی زنان کارآفرین در خارج که بنام هیلز ودیلز می­باشد نیز بپیوندند.

جوایز کارآفرینی در امارات

دولت امارات جوایزهای بسیاری را برای کارآفرینانی که باعث رشد اقتصادی در این کشور شده اند در نظر گرفته است و سالانه از آنها قدردانی های بسیاری می نماید. این دولت از کارآفرینان حمایت های ویژه ای می­نماید بطوریکه در دهه های اخیر تلاش های بسیاری در زمینه رفع موانع کارآفرینان در این کشور نموده است. همچنین بسیاری از سرمایه گذاران و حامیان مالی و بانک ها در کشور امارات از کارآفرینان حمایت های ویژه ای در جهت عملی نمودن ایده های آنان جهت ایجاد کسب و کار می­نمایند.

مزایای کارآفرینی در امارات

موارد زیر از جمله دلایل انتخاب کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار در کشور امارات می ­باشد:

  • پرداخت مالیات کم: تنها مالیاتی که افراد در این کشور پرداخت می­نمایند مالیات بر ارزش افزوده 5% می­باشد که از سال 2018 این قانون در امارات ایجاد گردید.
  • اقتصادی انعطاف پذیر:کشور امارات از جمله کشورهایی است که دارای اقتصادی قدرتمند و ثروتمند است. بطوریکه میزان تولید ناخالصی در این کشور 692 میلیارد AED (درهم امارات) در سال است که پس از عربستان صعودی بالاترین تولید می­باشد.
  • پشتیبانی استارت آپ در امارات: همانطور که بیان نمودیم امارات از جمله کشورهایی است که از کارآفرینان و صاحبان ایده حمایت های ویژه ای می­نماید. به گونه ای که هم اکنون این کشور را خانه بسیاری از استارت آپ ها می­دانند. از نمونه حمایت های دولت امارات از کارآفرینان می­توان شرکت محمد بن رشید را نام برد که مشاوره های و حمایت های مالی در جهت تحقق یافتن پروژه ها و ایده های استارت آپ ها می­نماید.

بررسی چند نکته کلیدی در رابطه با کارآفرینی در امارات

بخش عمده دیگر مزایای کارآفرینی در این کشور عبارتند از:

  • یک پله بالاتر از کشورهای توسعه یافته: این کشور در چهارچوب تجاری فوق العاده ای قرار داره که حتی از چندین اقتصاد برتر دنیا مانند ایالات متحده، کانادا، انگلستان، چین و ژاپن با دارا بودن فضای مساعد برتر می باشد.
  • شناخت جهانی: در سطح بین المللی سالنامه رقابت جهانی امارات متحده عربی را در رتبه دوم کارآفرینی قرار داده است، در حالی که در شاخص در دسترس بودن سرمایه خطرپذیر در رتبه چهارم و در شاخص رشد شرکت های نوآور در گزارش رقابت پذیری جهانی مجمع جهانی اقتصاد رتبه پنجم را کسب کرده است.
  • سابقه باور نکردنی: سوابق باورنکردنی امارات متحده عربی در کارآفرینی در سال گذشته به این کشور کمک کرده است تا این کشور در بین کشورهای پیشگام جهان در این بخش قرار گیرد، که توسط یک سیستم قانونگذاری جذاب و یکپارچه و ابتکارات و برنامه های نوآورانه که پروژه های کارآفرینی را تشویق می کند و رشد آنها را تسریع می کند، توانمند شود.
  • به رسمیت شناخته شدن در بین 20 شاخص برتر: به رسمیت شناخته شدن در بین 20 شاخص برتر کارآفرینی در سطح جهان یک شاهکار بلند برای امارات است.

مزایای کارآفرینی در امارات

چگونگی ایجاد کسب و کار در امارات در 2022

ایجاد کسب و کار در کشور امارات بسیار ساده و براحتی انجام می­پذیرد و کارآفرینان تنها با انجام 6 مرحله می­توانند کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی نمایند. کارآفرینان در ابتدا و قبل از ثبت رساندن کسب و کار خود در امارات نوع فعالیت خود در این کشور را مشخص نمایند. در سال 2022 کارآفرینان با مشخص نمودن نوع فعالیت تجاری خود در امارات می­توانند مکان فعالیت خود را مشخص نمایند. وزارت اقتصاد دولت امارات فهرست بیش از 2000 فعالیت تجاری در کشور امارات را منتشر نموده است.

انتخاب مکان برای کارآفرینی در امارات

پس از اینکه کارآفرینان نوع فعالیت خود را در کشور امارات مشخص نمودند می­توانند نسبت به مکان فعالیت خود تصمیم گیری نمایند. کارآفرینان می­توانند در منطقه آزاد امارات و یا مناطق اصلی این کشور به ایجاد کسب و کار بپردازند. افرادی که قصد کارآفرینی در منطقه آزاد امارات را دارند از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • بصورت 100% مالکیت کسب و کار
  • معافیت از پرداخت مالیات برای صادرات و واردات
  • عدم محدودیت در ارز

اما افرادی که در مناطق اصلی امارات تصمیم به کارآفرینی دارند اولاً باید با شریکی اماراتی به ایجاد کسب و کار بپردارند. ثانیاً تنها اجازه نگهداری 41% از سهام شرکت و یا کسب و کار را خواهد داشت. البته افرادی که در مناطق اصلی امارات شروع به کارآفرینی نموده اند اجازه انجام فعالیت بطور مستقیم در بازارهای محلی امارات را خواهند داشت.

انتخاب نام برای کسب و کار امارات

در این مرحله فرد باید نامی برای ایجاد کسب و کار در امارات انتخاب نماید. انتخاب این نام باید مطابق با قوانین کشور امارات باشد. این نام باید مختص و یا منحصر بفرد بوده و قابل به یاد بسپاری باشد. نام انتخاب شده نباید خشونت آمیز و مغایر با اعتقادات مذهبی در این کشور باشد. افراد برای کارآفرینی در امارات نیازمند مجوزی از سوی مقامات مربوطه در این کشور می­باشند. بدین منظور می­بایست تمامی مدارک زیر را به اداره منظوره جهت اخذ مجوز تحویل نمایند:

  •  تکمیل نمودن فرم درخواست ایجاد کسب و کار در امارات
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت های سهامداران
  • ارائه تاریخ شروع کسب وکار در امارات

ناگفته نماند اخذ مجوز برای ایجاد کسب و کار در هر دو منطقه آزاد و اصلی لازم و ضروری می­باشد. کارآفرینان پس از اخذ مجوز کسب و کار امارات می­توانند نسبت به افتتاح حساب در این کشور اقدام نمایند. آنها می­توانند از شعب بانک های بین المللی و بانک های اسلامی در امارات برای این امر استفاده نمایند.

درخواست ویزای کارآفرینی امارات

در نهایت کارآفرینان می­ بایست نسبت به اخذ ویزا و مهاجرت به کشور امارات اقدام نمایند. کارآفرینان برای اخذ ویزای کارآفرینی در امارات باید مدارک زیر را به سفارت این کشور تحویل نمایند:

  • ارائه مجوز ورود به کشور امارات
  • ارائه گواهی آزمایشات پزشکی
  • بررسی وضعیت کارآفرین
  • ثبت شناسه امارتی و مهر ویزا بر روی پاسپورت کارآفرین

افرادی که علاقمند به مهاجرت به امارات هستند با سوالات بسیاری در این زمینه روبرو می­ شوند. در این خصوص لازم به ذکر است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره راهنما و پاسخگوی سوالات عزیزان در زمینه مهاجرت می­ باشند.

امتیاز دهید

10 دیدگاه برای “کارآفرینی در امارات

  1. Mehrab گفت:

    سلام من یک ایده استارت آپی در مورد بهداشت دهان و دندان دارم و میفروشم تمام کارهای توصیف ادعانامه و نقشه رو انجام دادم شما میتونید این ایده رو به دوستانی که دنبال ویزای استارت آپ و اقامت هستند معرفی کنید این شماره من …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در این زمینه اقدامی انجام نمی دیم

  2. امین خلیلی گفت:

    با سلام و عرض ادب
    بنده در زمینه تبدیل تایر های خودرو به مواد اولیه آسفالت کف جاده ها کفپوش پیاده رو ها و پارک ها و ضرب گیر های کشتی تجارب کافی دارم و میتوانم ضایعات تایر ها را به مصالح مصرفی در کشور فوق تبدیل نمایم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چطور می تونید کمکتون کنیم؟

      1. امین خلیلی گفت:

        با توجه به این که معضل تایر های فرسوده در دبی فراگیر شده بنده میتوانم این مشکل را به طور احسنت تبدیل به مواد مصرفی نمایم.
        میخواستم بدانم که آیا دولت امارات حمایتی در این زمینه از تولید کننده میکند یا ن؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما باید طرح خودتون رو برای دولت ارسال کنید در صورتی که مورد تایید قرار بگیره قطعا به این درخواست شما توجه می کنند

  3. دکتر علی ناصری گفت:

    سلام ممنون بابت اطلاعات
    من زمینه سرمایه گزاری و شروع یک تولید بسیار موفق در امارات را دارم که البته تجارب خوبی در حد ساخت کارخانه در ایران دارم.
    لطفا راهنمایی فرمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به زودی با شماره ای که در اختیار ما قرار دادید تماس می گیریم

  4. با سلام
    شرکت هواکار نماینده انحصاری شرکت لیفتراک سازی سوسانگ کره جنوبی در ایران است و حدود 13 سال است که محصولات آنرا در ایران تولید میکنیم قصد سرمایه گذاری در امارات را دارم شما چه پیشنهادی بمن دارید

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      بسیار عالی دوست عزیز
      پیشنهادهای جذابی برای شما داریم، لطفا با کارشناسان ما در موسسه سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *