ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کارآفرینی در برزیل

کارآفرینی در برزیل

کارآفرینی در برزیل به عنوان دهمین اقتصاد برتر جهان هم دارای جذابیت ها و هم دارای معایب خاصی است که در این مقاله بدانها پرداخته می شود. از یکسو کارآفرینان خارجی با انواع مشوق های دولتی در برزیل حمایت شده و از طرف دیگر برخی معایب اقتصادی و اجتماعی نیز مانعی بر سر راه آنها می باشند. به هر حال شرایط سرمایه گذاری و کارآفرینی در بخش های مختلف برزیل مثل کشاورزی، صنایع خودرویی، نفت و گاز و غیره فراهم است. متقاضیان نیز از این طریق و با سرمایه گذاری حداقل 500000 R$ (رئال) در شرکت جدید یا قدیمی برزیلی می توانند به ویزای اقامت برزیل دست یابند. برای کسب اطلاعات کامل درباب انواع اقامت برزیل و شرایط اخذ آن در سال 2021 نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • شرایط کارآفرینی در برزیل چیست؟
  • حمایت های مالی دولت از کارآفرینان در برزیل چیست؟
  • شرایط اقامت در برزیل از طریق ایجاد اشتغال در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان در برزیل از طریق کارآفرینی اقامت دائم دریافت کرد؟
  • هزینه های ثبت شرکت در برزیل چقدر است؟

مشوق های کارآفرینی در برزیل

برزیل از نظر جمعیتی با آمار بیش از 200 میلیون نفر چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شود. همین جمعیت زیاد مزینی برای کارآفرینان بین المللی است تا به نیروی کار مورد نظر خود به آسانی دسترسی پیدا کنند. از سوی دیگر اقتصاد برزیل با نرخ تولید ناخالص داخلی (GDP) حدود 1491772$ بیلیون دلار در زمره 10 اقتصاد برتر جهانی در سال 2021 قرار داشت:

رتبهکشورتولید ناخالص داخلی (GDP) بیلیون دلار
1ایالات متحده22675271
اتحادیه اروپا17127535
2چین16642318
3ژاپن5378136
4آلمان4319286
5انگلستان3124650
6هند3049704
7فرانسه2938271
8ایتالیا2106287
9کانادا1883487
10کره جنوبی1806707
11روسیه1710734
12استرالیا1617543
13برزیل1491772

دولت برزیل و بانک سرمایه گذاری ملی (BNDES) دو نهادی هستند که از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی در این کشور حمایت می کنند. برخی از برنامه های حمایتی آنها نیز در قالب خصوصی سازی شرکت های دولتی، تخفیف های مالیاتی، نظارت زدایی ها در اکثر بخش ها، کاهش بروکراسی ها و غیره خود را نشان می دهد. همچنین در زیر به دو برنامه حمایتی دولت برزیل نیز اشاره می شود:

  • برنامه Inovar-Auto: که هدف از آن ارتقاء توسعه فناوری و افزایش بهره وری انرژی با کاهش موقتی نرخ مالیاتی بر واردات کالاهای سرمایه ای و نیز تهیه اطلاعات کامل درباب فرصت های بیزینسی در برزیل می باشد.
  • برنامه آژانس افزایش تجارت و سرمایه گذاری برزیل (Apex-Brasil): که هدف از آن علاوه بر تهیه اطلاعاتی به روز راجع به شرایط و امکانات بیزینس در برزیل همچنین تهیه ساپورت اعتباری و مشوق ها برای سرمایه گذاران خارجی می باشد.

موانع ایجاد شغل در برزیل چیست؟

مطابق گزارش پایش کارآفرینی جهانی، برزیل یکی از کشورهای با بالاترین تعداد کارآفرین (36 میلیون نفر) می باشد. با این همه کارآفرینی در برزیل با چالش های مهم جهانی مثل نوآوری و رقابت نیز روبه رو است. از دیگر موانع پیش روی کارآفرینی در برزیل آمار بالای رشوه و فساد مالی در این کشور می باشد. به طوری که این کشور از نظر شاخص رتبه بندی فساد در سال 2020 با کسب امتیاز 38 در رتبه 94 جهانی قرار داشت:

شاخص رتبه بندی فساد در برزیل

از دیگر موانع کارآفرینی در برزیل می توان به نرخ تورم بالای این کشور اشاره نمود که فعلا حدود 3.7% می باشد. از دیگر موانع بر سر راه کارآفرینان در این کشور پر جمعیت آمریکای جنوبی، نرخ بالای بیکاری تا 12.1% و هزینه بالای تولید (دستمزد، اعتبار، انرژی و لجستیک) می باشد. اما نباید فراموش کنیم که برزیل همچنین نرخ مالیاتی بالایی از اشخاص و شرکت ها دریافت می کند که این هم از عمده موانع بر سر راه کارآفرینی در این کشور محسوب می شود. در جدول زیر می توان با نرخ مالیاتی در برزیل 2021 آشنا شد:

عنوان مالیاتینرخ مالیاتی (%)
نرخ مالیات بر شرکت34%
نرخ مالیات بر درآمد شخصی27%
نرخ مالیات بر فروش17%
نرخ تامین اجتماعی39.80%

شاید به همین دلیل است که بر طبق گزارش بانک جهانی، برزیل از لحاظ آسانی انجام بیزینس از بین 185 کشور جهان در رده 121 جهانی قرار گرفته است.

فرصت های کارآفرینی در برزیل

فرصت های کارآفرینی در برزیل

هم اکنون برزیل از پتانسیل بالایی (هم از نظر منابع طبیعی و هم از حیث نیروی کار تحصیلکرده) برای سرمایه گذاری و کارآفرینی برخوردار است. در شرایط کنونی نیز رغبت کارآفرینان خارجی به سمت راه اندازی کسب و کارهای کوچک (استارت آپ ها) یا کسب و کارهای متوسط (SME) می باشد. چراکه اولا راه اندازی این کسب و کارها آسان بوده و ثانیا سرمایه برای تشکیل آنها نیز بمراتب پایین تر است. در جدول زیر می توان با انواع شرکت ها برای راه اندازی کسب و کار جدید در برزیل آشنا شد:

نوع شرکتشرایط
LLC یا شرکت مسئولیت محدودامکان تشکیل با حداقل 2 صاحب سهام و یک مدیر از هر ملیتی و نیز با حداقل سرمایه 1$ (دلار)
شعبهبا امکان 100% مالکیت خارجی و امکان فروش کالا و خدمات در برزیل
نمایندگیبا امکان 100% مالکیت خارجی و عدم امکان فروش کالا و خدمات در برزیل
شرکت سهامی عام (SA)امکان تشکیل با حداقل 2 صاحب سهام و 3 مدیر از هر ملیتی، انتصاب یک حسابدار

فلذا برای راه اندازی شرکت های فوق در برزیل و ثبت رسمی آن کارآفرینان بایستی اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهند:

اقدامات راه اندازی شرکت کارآفرینی در برزیل

اما از مهمترین بخش های اقتصادی برزیل جهت کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار جدید می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • آگروبیزینس یا بیزینس در حوزه کشاورزی
  • صنایع خودرو سازی
  • انرژی های تجدید پذیر و راهکارهای زیست محیطی
  • نفت و گاز
  • حوزه سلامت و علوم زیستی

شرایط ویزای کارآفرینی در برزیل

یکی از شیوه های آسان و سریع برای مهاجرت به برزیل استفاده از روش کارآفرینی در برزیل می باشد. بر طبق قوانین کشور برزیل، متقاضیانی شایستگی اخذ ویزای مذکور را دارند که بتوانند سرمایه ای در حدود 500000 R$ (رئال) را در یک شرکت جدید یا شرکت موجود در این کشور سرمایه گذاری بکنند. در این مورد نیز مرجع تصمیم گیری اداره مهاجرت ملی یا CNI می باشد. به موجب همین قانون افراد برای اخذ ویزای کارآفرینی در برزیل می بایست مدارک زیر را ارائه دهند:

  • اساسنامه شرکت
  • بیزینس پلن شرکت
  • پاسپورت متقاضی
  • گواهی سرمایه گذاری مستقیم خارجی صادره از SISBACEN
  • گواهی پرداخت هزینه های مربوطه
  • گواهی واکسن تب زرد بین المللی معتبر

پس از تایید قانونی مهاجرت و کار شما در برزیل با ویزای اقامت این کشور، اکنون شما صلاحیت دریافت شماره ثبت ملی (RNE) را دارید که یک ID ملی مخصوص شهروندان خارجی است. با داشتن این ID شما می توانید خودتان را حتی به عنوان مدیر شرکت منصوب بکنید. ویزای اولیه و RNE به مدت 3 سال معتبر بوده اما قابلیت تمدید و تبدیل به اقامت دائم برزیل را دارد. اما نباید فراموش کرد که فرآیند اخذ ویزای کارآفرینی برزیل به این سادگی نبوده و شما در این مسیر نیازمند اخذ مشاوره های به روز از طرف کارشناسان و مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *